Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsin köyhän miehen ja kaduttaa

Vierailija
05.01.2025 |

Olisi ollut mahdollisuudet parempaankin ja varakkaita miehiä oli tarjolla mutta jostain syystä sitä 23 vuotiaana ihastuin tähän nykyiseen mieheeni ja jäin tälle tielle. 

Nyt kaduttaa koska rakastumisen tunteet ovat hävinneet. Mies on minua köyhempi. En ala häntä elättämään, joten pitää yhteisessä elämässä tyytyä jatkuvaan köyhäilyyn kun mies ei halua/ei ole varaa matkustaa, ei muuttaa omakotitaloon. Jatkuu elämä opiskelijabudjetilla vielä kolmekymppisenäkin... Ja on lapsi jo hankittu joten ei pitäisi peruutuspeiliin enää katsoa. 

Miten pääsen tästä tunteesta yli, koska pitäisi nyt tyytyä tähän elämään ja olla hetkessä onnellinen. 

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli köyhä ja työtön kun aloimme seurustelemaan. Säästämällä me ollaan pärjätty hyvin. Asumme vuokralla koska minä en ole halunnut ikinä ottaa isoa asuntolainaa ja elää sitten köyhänä. Meillä ollut hyvä suhde aina ja mitään ei ole puuttunut. Mieheni sai perinnön ja matkusteltiin jonkin verran mutta enimmät rahat mies on säästänyt.

Vierailija
122/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei oikeasti vaikuta onnellisuuteen. Minä olisin onnellinen mieheni kanssa vaikka pienessä kerrostaloasunnossa. Onni ei ole neliöistä tai mistään maallisesta kiinni. Sitä paitsi veljeni tuli jätetyksi, vaikka on rikas kuin mikä.  

Vaikuttaako se siinä kohtaa onnellisuuteen kun perhe asuu pienessä asunnossa? Lapsilla ei ole omia huoneita. Ruokakaupassa pitää ostaa sitä mikä on halpaa. Lapsilla ei ole harrastuksia.. lomalla ei käydä ja autossa ei toimi ilmastointi. Lääkäriin pitää jonottaa 2 kk .. vai mikä siinä köyhyydessä sitten tekee onnelliseksi. 

Kyllä minä olen tässä kolmekymppisenä alkanut ajatella että raha tekee onnelliseksi. Kakskymppisenä riitti itsenäisyys ja pienistä asioista sai uusia kokemuksia ja elämyksiä.. kokoajan tapahtui jotain uutta. Nyt olen mukavuudenhaluisempi ja kaipaan erilaisia elämyksiä. Olkoon sitten pinnallista jonkun mielestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja ala elää omannäköistäsi elämää! 

Vierailija
124/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap voi lomailla hulppeasti ystäviesi kanssa? Ei kaikkea aina tarvitse tehdä pariskuntana.

Vierailija
125/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin varakkaan miehen kanssa mutta se eli kuin köyhä. Se kulki vanhoissa verkkareissa ja huonekalu oli vanhoja. Ei käynyt ravintoloissa koska kuulemma ei halua maksaa 30 euroa ateriasta. Se asui yksiössäkin mutta kerran näin sen  tiliotteen jossa saldo oli lähes 600 000 euroa.

Vierailija
126/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo opiskeluaikana rahaa, mutta niin vaan sain pakit naiselta, joka valitsi köyhän miehen. Nää on näitä

Vierailija
127/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mikään tuo onnea. Köyhänä olet kuin ikuinen nuori jonka pitää keksiä ilonaiheita ja vaihtelua pienestä. Pahinta on turvattomuus. Pienistä tuloista eläke jää niin pieneksi. Että eläkkeelle jäänti on pelon aihe ei mikään odotettu ilon aihe. Palkalla kun pystyy pitämään yllä edes hyvin vaatimatonta elintasoa. Mitä sillä vapaa ajalla tekee jos ei ole varaa muuhun kuin käydä kirjastossa.

Vierailija
128/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko hyödyntää sitä, että mies hoitaa lasta? Ala vaurastua itse. Sinulla on aikaa. 

Ala tsempata miestä. Perustakaa yhteinen yritys. Pakkotyöllistä miestä. Kyllä sä saat sen tienaamaan. 

Jos ei, niin jätät, kun lapsi on isompi. 

Tää on muuten ihan helvetin hyvä neuvo. Ap, miehes luultavasti hoitaa lasta. Sulle jää aikaa, jos miehesi on saamaton. Jos pystyt vaurastumaan itse, älä odota ketään muuta tekemään sen. 

Lapsi on ollut päivähoidossa kun mies on ollut lomautettuna. Koti isäksi hän ei ala.

Yrittäminen vie illat ja viikonloput. Ehdit käydä palkkatöissä päivällä.  Lasta pitää iltaisin kuitenkin hoitaa. Joten hyvä tilanne s

Sulla on toinen vaihtoehto, tyytyä nykyiseen elintasoon. Ukkosi on puheidesi mukaan saamaton. Valitse niistä. Tietysti jos päätä riittää, niin voit opiskella rahakkaamman ammatin. Siinä on penninvenytystä opiskeluajan. 

Muita vaihtoehtoja sulla ei ole. Ellet onnistu tuuppaamaan ukkoasi yrittäjäksi. 

Vierailija
129/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jo opiskeluaikana rahaa, mutta niin vaan sain pakit naiselta, joka valitsi köyhän miehen. Nää on näitä

Mä sain pakit monelta opiskeluaikana. Valitsin köyhän miehen. Olen onnistunut rikastumaan viimeisen kymmenen vuoden aikana. En tiedä, kiinnostaako ketään. Juna meni molemmin puolin jo. 

Vierailija
130/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juna menee ohi, niin se menee. Jos ei kiinnostanut menneessä, niin sitä vähemmän tulevaisuudessa.

Menneisyyteen ei kannata katsoa. Keskitän kaiken energian nykyisyyteen ja tulevaisuuteen. 

Kato juna liikkuu :) 

Vierailija
131/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin hyvätuloisena köyhän miehen. Ero tuli sittemmin. En ole katunut, ja seuraavakin rakastumisen kohde oli köyhä. Sille en kuitenkaan kelvannut. Raha ei ole koskaan ollut minulle ykkönen eikä ole vieläkään. Tai on tärkeä asia, mutta kaiken rahan mitä kaipaan teen itse, ei ole minulle pariutumiskriteerinä tärkeä. Minä olen ajatellut sen niin, että olen edennyt elämässäni jotta minun ei tarvitsisi seurata parisuhteissa rahaa vaan olisin vapaa valitsemaan rakkauden. Valitettavasti se rakkaus ei ole ollut samaa mieltä.

Vierailija
132/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin hyvätuloisena köyhän miehen. Ero tuli sittemmin. En ole katunut, ja seuraavakin rakastumisen kohde oli köyhä. Sille en kuitenkaan kelvannut. Raha ei ole koskaan ollut minulle ykkönen eikä ole vieläkään. Tai on tärkeä asia, mutta kaiken rahan mitä kaipaan teen itse, ei ole minulle pariutumiskriteerinä tärkeä. Minä olen ajatellut sen niin, että olen edennyt elämässäni jotta minun ei tarvitsisi seurata parisuhteissa rahaa vaan olisin vapaa valitsemaan rakkauden. Valitettavasti se rakkaus ei ole ollut samaa mieltä.

Mä ajattelin pitkään noin. Nyt raha on tullut tärkeämmäksi. Jos menee terveys, niin on tosi tärkeää, että pystyy käymään yksityisellä lääkärillä. Ja arvostan matkoja ja elämän helppoutta. 

Toisaalta olen tullut itse sopeutuvammaksi. Moni asia kelpaa. Ei haittaa ukon ulkonäössä möhömaha tai kaljuus. Luonteen pitää olla mukava. Jos sillä on pätäkkää niikuin itsellänikin on. 

Mies on hyvä elämänkumppani. 

Vierailija
133/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatoin olla minä. 

Ap

Vierailija
134/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatoin olla minä. 

Ap

En kanna kaunaa :)

Vierailija
135/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin/sain köyhän miehen, olen onnellinen. Sisko nai rikkaan miehen ja on onneton. Kaikki on suhteellista, ja tuoko se raha sitä onnellisuutta liittoon.

Vierailija
136/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tiukilla teidän rahat ovat, jos et edes lomalle kotimaassa lapsen kanssa, et pääse?

Hotelli jostain tarjouksesta pariksi yöksi ja museokortilla museoihin (tai ilmaispäivinä). Tai luulisi, että jonnekin on varaa maksaakin. Jos lapsi on pieni, uudet leikkipuistotkin ovat lapsista usein hauskoja.

Noin me ollaan paljon lomailtu, kun lapset oli pieniä.

Ymmärrän, jos on todella tiukkaa rahasta, eikä edes autoa, nuokin voivat olla budjetin ulottumattomissa. Mutta ymmärtääkseni perheenä kuitenkin olette suunnilleen keskituloisia?

Ei tilanne onneksi ihan noin huono ole. Tunnustan kyllä että on nämä omat ongelmat aika keskiluokkaisia. Mutta silti puskee mieleen ajatukset, mihin olen mahdollisuudet hukannut. Enimmäkseen tämä arki on kyllä hyvin arkista. Kylpylälomat ja pienet kotimaanmatkat ovat ihan mahdollisia. Näillä mennään toistaiseksi. 

Vierailija
137/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja kipee. Hyvät massit saa fikkaan it alalta. Se on ihan bueno. Meitsi duunaa ja hilloo satelee dörtseistä ja ovista. Bablaat gubbejen kaa tsufel diibadaapaa ja fyrkkaa takoo ihan sikana. Varma nakki. Snadi plörö ja oot ihan kingi. Dallaat striitil gimman kaa jolla bosat ja kaikki öögaa sua ku painelet steissil, oot tosi chool jäbä ja handus sul blingblingii. Vois kelaa et joku haluu vetää dunkkuun ku on nii dawn ite. Meet handeliin tsiigaan oisko brenkkuu. Vedät lärvit. Kauhee kanuuna iskee päälle, oot ihan flesana mut sul on fyrkkaa.  Skruudaat jotain ku sul on snadi hedari. Lähet duunii tienaan lisää fyffee. Heität yläfemmat snägäril frendeille, pylsit gimmaa ja bablaat skeidaa. Hyvä boogie. Otat messiin frendit ja tsygäilette duuniin. Sul on rööki huules. Snaijaatsa mitä meitsi bablaa. Tää on ihan hc meininki. 

Vierailija
138/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut valita rikas jääkiekkoilija, lokkeilla muutaman vuoden tekemättä mitään ja sen jälkeen vaatia puolta sen koko omaisuudesta ja elarit päälle.

Vierailija
139/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää jätin rikkaan miehen koska en hyväksynyt hänen, hänen perheensä ja ystäviensä tekemisiä. Nyt oon köyhä mutta onnellinen, en kadu.

Vierailija
140/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ja kipee. Hyvät massit saa fikkaan it alalta. Se on ihan bueno. Meitsi duunaa ja hilloo satelee dörtseistä ja ovista. Bablaat gubbejen kaa tsufel diibadaapaa ja fyrkkaa takoo ihan sikana. Varma nakki. Snadi plörö ja oot ihan kingi. Dallaat striitil gimman kaa jolla bosat ja kaikki öögaa sua ku painelet steissil, oot tosi chool jäbä ja handus sul blingblingii. Vois kelaa et joku haluu vetää dunkkuun ku on nii dawn ite. Meet handeliin tsiigaan oisko brenkkuu. Vedät lärvit. Kauhee kanuuna iskee päälle, oot ihan flesana mut sul on fyrkkaa.  Skruudaat jotain ku sul on snadi hedari. Lähet duunii tienaan lisää fyffee. Heität yläfemmat snägäril frendeille, pylsit gimmaa ja bablaat skeidaa. Hyvä boogie. Otat messiin frendit ja tsygäilette duuniin. Sul on rööki huules. Snaijaatsa mitä meitsi bablaa. Tää on ihan hc meininki. 

Sä et veeti osaa kuule ees powershelliä käynnistää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi