115 kg (ylipaino 50 kg). Aloitin kovan urakan, pudotan 1 kk 15 kg.
Tämä on mahtavaa. Jo kahden päivän jälkeen oloni on eufoorinen.
Te, jotka ette minuun usko, niin älkää, tämä kun on kuitenkin vain minusta kiinni.
Aion pudottaa 50 kg kesään mennessä. Ensimmäisen kuukauden aikana 15 kiloa katoaa.
Kävelen viisi kertaa viikossa 10 km putkeen. Sen jälkeen kahvakuulatreeni, eilen oli jalkatreeni, tänään yläkroppa. Eilen on kävelty ja tänään, huomenna uudestaan ja sitä rataa.
Ruokavalio on ensimmäisen kuukauden aikana äärimmäisen tiukka.
Paino 1.1. 115,6 kg
Paino 2.1. 114,0 kg.
Ne jotka väittävät etten jaksa niin tulen kertomaan kahden viikon päästä missä jo olen sekä kuukauden päästä, että saavutin ensimmäisen tavoitteeni.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut tulla päivittelemään eilen mutta ihan ruokavaliossa olen pysynyt. Syönyt olen enemmän kananmunia, paino ei laske tällä viikolla yhtään kuten viime viikolla mutta en ole huolissani. Syöminen jatkuu kuitenkin kuten pitää ja lenkillä käynyt.
9.1. Paino 110,7 kg
-ap
Hyvä sinä. Toivon sydämeni pohjasta sun onnistuvan tavoitteessasi, ja muista, että vaikka et onnistuisi ihan täsmälleen, niin kunnon kohotessa alat voimaan paremmin ja saat lisäpuhtia kaikkeen tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino tänään 10.1.
110,3 kg.
Hankalaa saada tuonne 110 kilon alapuolelle, jumittaa vähän tämä homma nyt mutta pitää vaan jatkaa niin eiköhän se sinne putoa.
-ap
Aika kaukana ollaan vielä siitä 15kg/kk tavoitteesta, jos 5 kg on pudonnut ja nyt jo jumittaa.
Hyvä, että paino kuitenkin putoaa, mutta pointtina, että maltillisempi tavoite olisi järkevämpi.
Täytyy huomioida, että tässä on vielä 2/3 osaa jäljellä eli vielä ehtii tapahtumaan paljon laskua tavoiteaikana.
Alussa lähtee eniten kiloja nesteiden muodossa.
Mitä sitten? Kyllä se rasvakin alkaa palamaan ja kroppa kiinteytymään kunhan vain tekee töitä.
Piippuun ei kannata vetää itseään tietenkään vaan muistaa levätä sopivasti ja juoda ja syödä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kilo rasvaa on noin 7000 kilokaloria. Jos kuukaudessa haluaisi pudottaa 15 kiloa painoa, tulisi päivittäisen kalorivajeen olla noin 3500 kilokaloria. Tämä ei nyt vaan käytännössä ole mahdollista, ellei sitten ole joku todella lihaksikas kovaa harjoitteleva bodari tai voimailija, jolla on myös korkea rasvaprosentti, ja pävittäiset ylläpitokalorit vähintään 5000 kilokalorin luokkaa.Tässäkin tapauksessa pudotetusta painosta osa olisi lihasmassaa. Jos aloittaja jotenkin onnistuu pudottamaan kuukaudessa 15 kiloa painoa, tuosta 15 kilosta voisi rasvaa olla ehkä viisi kiloa, ja loput olisi nestettä ja lihasta. Aloittajan ylläpitokalorit tuskin ovat edes tämän 3500 kilokalorin luokkaa, joten 15 kilon painon pudotus kuukaudessa on mahdotonta, ainakin jos haluaa, että suurin osa pudotetusta painosta olisi rasvaa.
3500 kilokalorin kalorivaje ei ole ollenkaan mahdoton, etenkään henkilölle, joka liikkuu paljon ja on aktiivinen. Ja nyt täytyy ottaa huomioon vielä tuo korkea lähtöpaino. 115-kiloiselle 3500 kcal vaje ei todellakaan ole mahdoton!
Itse olen nyt 68-kiloinen, ja arkipäivänä kalorivajeeni on tällä hetkellä lähes 3000 kcal.
Kuulostaa uskomattomalta. Olen about sun painoinen ja peruskulutukseni on noin 1600 kcal. Miten ihmeessä saat kulutettua päivässä yli 4500 kcal?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino tänään 10.1.
110,3 kg.
Hankalaa saada tuonne 110 kilon alapuolelle, jumittaa vähän tämä homma nyt mutta pitää vaan jatkaa niin eiköhän se sinne putoa.
-ap
Aika kaukana ollaan vielä siitä 15kg/kk tavoitteesta, jos 5 kg on pudonnut ja nyt jo jumittaa.
Hyvä, että paino kuitenkin putoaa, mutta pointtina, että maltillisempi tavoite olisi järkevämpi.
Täytyy huomioida, että tässä on vielä 2/3 osaa jäljellä eli vielä ehtii tapahtumaan paljon laskua tavoiteaikana.
Alussa lähtee eniten kiloja nesteiden muodossa.
Mitä sitten? Kyllä se rasvakin alkaa palamaan ja kroppa kiinteyty
Kroppa ei kiinteydy, jos laihduttaa liian nopeasti. Rasvat voi kadota, mutta iho jää roikkumaan.
Näin liian nopeasti laihduttaneena kadun sitä kovasti. Laihdutuksesta on jo vuosia aikaa, mutta iho roikkuu ihan hirveästi, vaikka laihdutin 3-kymppisenä. Olen rumempi näin kuin silloin 30kg lihavampana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kilo rasvaa on noin 7000 kilokaloria. Jos kuukaudessa haluaisi pudottaa 15 kiloa painoa, tulisi päivittäisen kalorivajeen olla noin 3500 kilokaloria. Tämä ei nyt vaan käytännössä ole mahdollista, ellei sitten ole joku todella lihaksikas kovaa harjoitteleva bodari tai voimailija, jolla on myös korkea rasvaprosentti, ja pävittäiset ylläpitokalorit vähintään 5000 kilokalorin luokkaa.Tässäkin tapauksessa pudotetusta painosta osa olisi lihasmassaa. Jos aloittaja jotenkin onnistuu pudottamaan kuukaudessa 15 kiloa painoa, tuosta 15 kilosta voisi rasvaa olla ehkä viisi kiloa, ja loput olisi nestettä ja lihasta. Aloittajan ylläpitokalorit tuskin ovat edes tämän 3500 kilokalorin luokkaa, joten 15 kilon painon pudotus kuukaudessa on mahdotonta, ainakin jos haluaa, että suurin osa pudotetusta painosta olisi rasvaa.
3500 kilokalorin kaloriva
Kuulostaa uskomattomalta. Olen about sun painoinen ja peruskulutukseni on noin 1600 kcal. Miten ihmeessä saat kulutettua päivässä yli 4500 kcal?
Porvoossa on mahdollista
Aika epärealistinen ketju. Yli kiloa viikossa on pidemmällä ajalla mahdoton laihduttaa. Laihduttaminen siis itsessään hyvä. Itse olen laihtunut tiukimmillaan 8 kiloa kuukaudessa ja osa siitä varmaan jotain nesteen poistumista. Nyt pudonnut todella hitaasti 10 kiloa ja kesään aikomus yrittää saada pois 12 kiloa. Näin ei tarvitse kieltäytyä kaikesta ja voi ajatella muutakin kuin jatkuvaa nälän tunnetta. Kärsivällisyys on tärkeää painon pudotuksessa etappi etapilta.
Olin aikoinaan varmaan saman kokoinen. Laihduin suruun, ex jätti. Jatkoin laihtumista, kun ei ollut varaa syödä. Painan 57, painoin alimmillani 52. Laihtumisessa meni n 1,5 v, etenkin kun painoin 80, vauhti hidastui merkittävästi.
Voin sanoa elämä on täysin erilaista, suosittelen. Mutta pienimmilläkin pudotuksilla pääset tavoitteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3500 kilokalorin kaloriva
Minunkin peruskulutukseni on samaa luokkaa. En kuluta 4500 kcal, vaan noin 3500 kcal päivässä. 2000 kcal palaa mm. kun kävelee viisi tuntia päivässä. Tai vaihtoehtoisesti kävelee vähän päälle kolme tuntia ja harrastaa kunnon hikiliikuntaa tunnin, tai jokin muu kombinaatio. Tänään esimerkiksi olin patikoimassa viisi tuntia, eli poltin noin 2000 kcal sillä reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Aika epärealistinen ketju. Yli kiloa viikossa on pidemmällä ajalla mahdoton laihduttaa. Laihduttaminen siis itsessään hyvä. Itse olen laihtunut tiukimmillaan 8 kiloa kuukaudessa ja osa siitä varmaan jotain nesteen poistumista. Nyt pudonnut todella hitaasti 10 kiloa ja kesään aikomus yrittää saada pois 12 kiloa. Näin ei tarvitse kieltäytyä kaikesta ja voi ajatella muutakin kuin jatkuvaa nälän tunnetta. Kärsivällisyys on tärkeää painon pudotuksessa etappi etapilta.
Ei ole lainkaan epärealistista pudottaa yli kiloa viikossa pidemmänkin aikaa, varsinkaan kun lähtöpaino on yli 100 kiloa. Nälässä laihduttaminen on aivan kamalaa, siksi kannattaakin seurata ketogeenistä dieettiä, missä nälän tunne häviää muutaman päivän kuluessa aloittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä määrä treenaamista, jos et ole aiemmin treenannut paljon. 10 km kävelyyn menee pari tuntoa ainakin ja siihen päälle teet vielä muitakin päivittäin.
1 h 50 min on mennyt kun olen kävellyt sen 10 kilometrin lenkin.
Treenaan kahvakuulalla vain 15 min koska kunto ei siihen nyt tällä hetkellä enempää riitä mutta yritän kohentaa kuntoani.
Tästä on itsellä niin suuret asiat kyseessä ja aion ylittää itseni. Eikä tämä mitenkään mahdotonta ole missään nimessä.
-ap
Nämä äärilaidat jaksaa aina ihmetyttää. Ensin kasataan ylipainoa kymmeniä kiloja ja sitten vakuutellaan ettei sen pudottaminen hetkessä ole mahdotonta koska tahdonvoimaa riittää. Miksi ylipäätään päästää itseään tuohon pisteeseen jos kerran 10km lenkit menee tuosta vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä määrä treenaamista, jos et ole aiemmin treenannut paljon. 10 km kävelyyn menee pari tuntoa ainakin ja siihen päälle teet vielä muitakin päivittäin.
1 h 50 min on mennyt kun olen kävellyt sen 10 kilometrin lenkin.
Treenaan kahvakuulalla vain 15 min koska kunto ei siihen nyt tällä hetkellä enempää riitä mutta yritän kohentaa kuntoani.
Tästä on itsellä niin suuret asiat kyseessä ja aion ylittää itseni. Eikä tämä mitenkään mahdotonta ole missään nimessä.
-ap
Nämä äärilaidat jaksaa aina ihmetyttää. Ensin kasataan ylipainoa kymmeniä kiloja ja sitten vakuutellaan ettei sen pudottaminen hetkessä ole mahdotonta koska tahdonvoimaa riittää. Miksi ylipäätään päästää itseään tuohon pisteeseen jos kerran 10km lenkit m
Masennus saattaa esimerkiksi saada ihmisen toimimaan näin. Sitä ei moni ei-masentunut voi ymmärtää miten vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lainkaan epärealistista pudottaa yli kiloa viikossa pidemmänkin aikaa, varsinkaan kun lähtöpaino on yli 100 kiloa. Nälässä laihduttaminen on aivan kamalaa, siksi kannattaakin seurata ketogeenistä dieettiä, missä nälän tunne häviää muutaman päivän kuluessa aloittamisesta.
Mutta tuo 15 kg / kk on epärealistista, vaikka ylipainoa olisi 50 kg.
Aina ihmetyttää tämä valtava kiire. Miksei voi pyrkiä vähä vähältä hyvinvointiin, niin että iho pysyy mukana ja nivelet ja hormonitoiminta ei sano itseään irti liian kovasta rasituksesta?
Mukavan kalkkuna-lookin tuolla suunnitelmalla kyllä saavuttaa.
Nivelten kannalta uimisella pääsee hyvään alkuun riittävän nousujohteisesti. Salittaminen naiselle laihduttamiseen on niin has been juttu jota personal trainerit suosittaa kun muuta eivät osaa. Naiselle lihasten kasvattaminen punttisalilla on vähemmän tärkeää kuin miehille. Kestävyys harjoituksessa kehon rasitus kuluttaa rasvaa tasaisemmin mitä yksittäiset puntin kolistelut ovat.
Miten menee? Muista proteiinia syödä tarpeeksi. Tsemppiä!!
Kannattaa olla varovainen. Olen 38 ja on pitkä urheilutausta, myös raskaudesta. Nyt muutama kuukausi synnytyksen jälkeen aloitin pitkät, reilun kahden tunnin vaunulenkit. Toinen jalka sai jonkin rasitusvamman ja joten se on joka puolelta kipeä ja erityisesti sisäsyrjästä ja jalkapöydältä.
Ainoa ero aiempiin lenkkeihin oli kengät kun nämä eivät sovi ja mistään ei tunnu enää löytävän lenkkareita kuin vaikka 10 vuotta sitten.
Muistaako ap, että laihduttaminen on 95-98% ruokavaliosta kiinni?
5h lenkki ei tod kuluta 2000 kaloria
Muista juoda paljon vettä! Itse en liikkunut ollenkaan, vaan pätkäpaastosin ja söin vain klo 9 - 16 välillä ja silloinkin terveellisesti. Paino putosi 17 kiloa, aluksi meni 10 kiloa helposti kahdessa kuukaudessa, sitten hitaammin. 72 kiloa lähtöpaino ja nyt 55kg, olen 163 senttiä. Jatkan lopun elämääni tätä pätkäpaastoa, nyt olen jo neljä vuotta pitänyt painon samana.