Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jauhatteko tuoreet kahvit pavuista? Olen käyttänyt niitä Lidl ruskeassa pussissa olevia papuja ja on mielestäni parempaa kuin juhlamoka

Vierailija
27.04.2024 |

Ajattelin tilata verkkokaupasta paria kahvilaatua, onko suosituksia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen juo tietenkin Paskaa.

https://www.crema.fi/fi/products/intenso/caffe-paska

Ihan ok jopa.

Vierailija
2/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri että tuoreena jauhettu kahvi maistuu paremmalta kuin pussissa viikko tolkulla seisova laatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tuolla näyttäisi olevan Lucaffet tarjouksessa. Mamma Lucia on kokeilemisen arvoinen. Jos tykkäät siis vahvasta kahvista.

Vierailija
4/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein mikä tahansa on parempaa kuin juhla mokka.

Vierailija
5/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok jopa.

Koska minä olen parempi kuin muut suomaliset ja asiantuntia. Koska vain minä juon laatukahvia. Minä olen sivistyneempi makuasioissakin. 

Vierailija
6/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritähän tuosta kahviaddiktiostasi jo irti. Kohta et pysty olemaan päivääkään ilman kofeiinia. Saat pahat vieroitusoireet ja tarvitset diapamia.

Vierailija
7/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mikä tahansa on parempaa kuin suomalainen kahvi.

Vierailija
8/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok jopa.

Koska minä olen parempi kuin muut suomaliset ja asiantuntia. Koska vain minä juon laatukahvia. Minä olen sivistyneempi makuasioissakin. 

Suomalainen ei saa juoda omassa kotonaan sellaista kahvia kuin itse haluaa. Mikä helvetti sekin luulee olevansa??

Vierailija
9/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Vierailija
10/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ne voi jauhaa?

Vierailija
11/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, espressoa juon. 

Vierailija
12/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritähän tuosta kahviaddiktiostasi jo irti. Kohta et pysty olemaan päivääkään ilman kofeiinia. Saat pahat vieroitusoireet ja tarvitset diapamia.

Miksi lopettaisin kesken kun 27 vuotta juonut joka päivä vähintään neljä isoa kuppia? Yhtään päivää ei ole jäänyt väliin, eikä tule jäämään kunnes kuoleman koittaa.

Vierailija
13/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä melkein mikä tahansa kahvi on Juhla Mokkaa parempaa. Itse jauhan pavuista kahvini. Eniten on tullut tilattua Kaffa Roasteryn papuja. Omat suosikit ovat Kaffa Roastery Herra Korppi, Kaffa Roastery Lempeä Voima. Nämä ovat tummapaahtoisia. Kaffa Roastery Go'morron on oma suosikki vaaleapaahtoisesta. Kerran tuli tilattua papuja myös Pirkanmaanpaahtimolta. Tilauksessa taisi olla tuolla kerralla Pispalan Nousut, Tammelan Voima ja Kalevan kaski -kahvit.

Vierailija
14/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ne voi jauhaa?

Vaikka kahvimyllyllä.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/824356/Wilfa-CG1S-275-kahvimylly

Vierailija
15/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin pienemmissä pakkauksissa olevat kahvipavut ovat meistä olleet hyviä, esim. Etiopia ja Colombia&Brazil. Muistaakseni myös italialainen Espresso Cremoso mustassa pakkauksessa oli minusta parempaa kuin nuo tavanomaiset Lidlin pavut. 

Vierailija
16/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ne voi jauhaa?

Kahvimylly? Tai, keitin missä on mylly samassa

Vierailija
17/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ne voi jauhaa?

Oletko kuullut kahvimyllystä? Itseltäni löytyy OBH Nordica Coffee grinder Precision -kahvimylly. Ei mitenkään erikoinen laite, hoitaa sen homman, mihin on tehtykin. On olemassa kahvinkeittimiäkin, missä on kahvimylly sisäänrakennettuna.

Vierailija
18/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhetaan pavuista, on sellainen ketinmasiina. Yleensä käytetään espressopapuja. 

Vierailija
19/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläri että tuoreena jauhettu kahvi maistuu paremmalta kuin pussissa viikko tolkulla seisova laatu.

Jep. Jääkaapissa meillä tiiviissä purkissa kahvinporot säilytetään. Paketti kuussa menee. Kahvina on mitä milloinkin, yleensä jotain Virosta ostettua Löfbergiä tai Pauligia. Viikonloppuna vapaalla on aikaa jauhaa ja nauttia, silloin joistain pavuista ja on hyvää. 

Vierailija
20/47 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen. Mitähän laatua ihmiset joivat ennen valmiiksi jauhettua? Mummolassakin on koristeena pitkä rivi vanhanajan kahvimyllyjä, joilla ennen on kahvit jauhettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä