115 kg (ylipaino 50 kg). Aloitin kovan urakan, pudotan 1 kk 15 kg.
Tämä on mahtavaa. Jo kahden päivän jälkeen oloni on eufoorinen.
Te, jotka ette minuun usko, niin älkää, tämä kun on kuitenkin vain minusta kiinni.
Aion pudottaa 50 kg kesään mennessä. Ensimmäisen kuukauden aikana 15 kiloa katoaa.
Kävelen viisi kertaa viikossa 10 km putkeen. Sen jälkeen kahvakuulatreeni, eilen oli jalkatreeni, tänään yläkroppa. Eilen on kävelty ja tänään, huomenna uudestaan ja sitä rataa.
Ruokavalio on ensimmäisen kuukauden aikana äärimmäisen tiukka.
Paino 1.1. 115,6 kg
Paino 2.1. 114,0 kg.
Ne jotka väittävät etten jaksa niin tulen kertomaan kahden viikon päästä missä jo olen sekä kuukauden päästä, että saavutin ensimmäisen tavoitteeni.
Kommentit (126)
Tsemppiä. Kyllä onnistut. Eihän tämä ole vasta kuin 13.kerta kun aloitat samalla tahdilla. Aikaisemmin vaan tullut pari muuttujaa ensimmäisen viikon aikana. Nyt lähtee🤣
Tuo kuulostaa kyllä aikamoiselta rääkiltä, Ap. Sulla on nyt alkuinnostus päällä, mutta ehkä kannattaisi ottaa järki käteen. Ei se ylipaino ole varmaan 15 kg kuukaudessa tahtia tullutkaan, joten myöskään pakitus tuota tahtia ei ole mielekästä. Ruokatottumuksiin pieniä ja pysyviä muutoksia, joita ei tarvitse tehdä hampaat irvessä, ja kivan liikunnan lisääminen olisi parempi ratkaisu.
Oikeasti 3 kg pois kuukaudessa on hyvä tahti.
Syöt varmasti liian vähän kanaa ja raejuustoa. Sitten kun menee 1+2 kiloa päivässä niin alkaa puntit kolista kunnolla.
tsemppiä! älä välitä liikaa negatiivisista kommenteista. Ihan mahdollista 15 kiloa pudottaa kuukaudessa jos ruokailutottumukset muuttuu todella reilusti ja ylipainoa on reilusti. Omasta kokemuksesta puhun siis, kun jätin pois hiilarihöttöruuat ja siirryin ketoruokavalioon, ja painoa oli noin samoissa lukemissa mihin viittaat. Nimenomaan aluksi, eikä siis joka kuussa. Keskivartalosta lähti kuukaudessa -20cm pois, luultavasti turvotusta ja muuta eikä pelkkää rasvaa.
tuon 10km matkan voi kävellä niin eri tahtiin rauhallisen rennosti tai sitten kovaa vauhtia, tai jotain siltä väliltä.
jos on syömishäiriötaustaa tai sairauksia kuitenkin hyvä lääkäriä konsultoida ennenkuin ryhtyy rajuihin muutoksiin. Itselle ei sopinut liian rankat treenit, tunsi kropassa, mutta rauhakseen liikkuminen kyllä.
tuo ruokavalio äärimmäisen tiukka kait voi merkitä eri asioita ihmisille. Esimerkkinä mainitsen että en käytä itse lainkaan alkoholia tai limsoja, niin en ole niistä joutunut luopumaan minkään "dieetin" takia, kun en niitä muutenkaan käytä. Useita vuosia sitten join limsaa päivittäin helposti litran pari, ja sitten päätin eräänä päivänä että se loppuu nyt, ja loppui vaikka epäilijöitä riitti. Alkoholista en ole koskaan välittänyt, liikaa läheisiä kuollut siihen.
sosiaalinen paine saa monet juomaan ja (ylen)syömään, ja epäonnistumaan painonpudotuksessa tai kuntoremontissa, näin itse uskon. Helposti ihmiset reflektoi omia kokemuksiaan; jos he ei siihen itse pystyisi tai ole vaikka koskaan ollut reilusti ylipainoisia... tai ovat tunteneet yhden tutun "jolle kävi niin että..." Myös läheiset voi olla painostavia, erityisesti jos takana on jo epäonnistuneita yrityksiä muuttaa tapoja...
Onnea ja SISUA urakkaasi. Lue kirja Soutaja, joka kertoo Jari Saariosta, saat ehkä motivaatiota ja mielen lujuutta omaan urakkaasi.
Sydän ei tykkää noin rajusta muutoksesta tai elimistö ylipäätään.
Aika kova. Mun vuoden tavoite on 15kg. Ja se tulee ihan normaalilla salitreenillä, kävelyillä ja fiksulla kotiruoalla.
Tsemppiä kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Aika kova. Mun vuoden tavoite on 15kg. Ja se tulee ihan normaalilla salitreenillä, kävelyillä ja fiksulla kotiruoalla.
Tsemppiä kuitenkin
Mulla jää tuo salitreeni käyttämättä. Kotijumppa, kävely ja normaali kotiruoka. Mikä on fiksu ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kuitenkin
Mulla jää tuo salitreeni käyttämättä. Kotijumppa, kävely ja normaali kotiruoka. Mikä on fiksu ruoka?
Lisään kasviksia, riittävästi proteiinia ja syön myös hiilareita. Semmosta simppeliä kotiruokaa, ei mitään dieettejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla saa ylirasitustilan. Joku 20 kg per 3kk on järkevämpi tahti. Koska tarvitset ruokaa rakentaa ne lihakset tai paino tulee takas kun lopetat dieetin.
Ei tämä ole dieetti. Alkuun raskas mutta sitten se todellinen ruokavalio ja sen kanssa tasapainottelu alkaa.
Pystyn tähän.
-ap
Huh, tuon mukaan pitäisi laihtua lähes neljä kiloa/vko. Niin, voihan sitä kokeilla.
Tämä on mahdollista jos ap on ensimmäistä kertaa ylipainoinen. Esim.ollut alipainoinen/normaalipainoinen koko elämänsä ja nyt vaik 35v. Paino noussut lyhyessä ajassa jonkun sairauden vuoksi? Fyysinen ja/tai henkinen. Keholla ei ole kokemusta aiemmista laihdutuksista ja paino voi laskea nopeasti. 15kk on kova, mutta mahdollinen. Puolet on kuitenkin nestettä ja lihasta ja sitten vasta, alkaa oikee laihtuminen.
2,5 tunnin lenkin jälkeen paino 112,3 kg tänään.
-ap
6.1. paino 112,8 kg.
Valitettavasti yöllä uni ei tullut millään ja oli niin kova nälkä, että tein munakkaan. Se katkaisu paaston ja siksi paino ei nyt täksi aamuksi laskenut.
Toivottavasti huomenna taas laskusuuntainen.
-ap
Tsemppiä! Hyvä, kun valitsit järkevän yöpalan, kun sellainen oli syötävä. Nälkäisenä olisit voinut sortua johonkin huonoon vaihtoehtoon.
Minullakin on kevennys menossa. Aika karistaa loput raskauskilot pois. Ja niitähän riittää. "Entisenä" syömishäiriöisenä en uskalla alkaa kytätä vaakaa vaan lisään hieman liikuntaa ja jätän jokapäiväisen herkuttelun pois. Toivon laihtumisen näkyvän vaatteiden istuvuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Hyvä, kun valitsit järkevän yöpalan, kun sellainen oli syötävä. Nälkäisenä olisit voinut sortua johonkin huonoon vaihtoehtoon.
Minullakin on kevennys menossa. Aika karistaa loput raskauskilot pois. Ja niitähän riittää. "Entisenä" syömishäiriöisenä en uskalla alkaa kytätä vaakaa vaan lisään hieman liikuntaa ja jätän jokapäiväisen herkuttelun pois. Toivon laihtumisen näkyvän vaatteiden istuvuudessa.
Kiitos.
En pelkää sortumista huonoihin valintoihin ruoan puolesta, olen päättänyt syödä näin mutta tuo nälkä kun liikkuu niin on joskus valtava öisin nimenomaan. Kun sen kestää ja nukahtaa niin kaikki hyvin mutta viime yönä en kertakaikkiaan nukahtanut millään. Joten söin ja join vettä.
Ei se kuitenkaan mitään haittaa koska tunnen kehossa kuinka se tekee töitä ja unikin on hyvin tärkeää itselleni ja nukahdinkin sitten kun olin syönyt.
Tuo on fiksua ja paljon tsemppiä sinulle. Se on jo iso juttu kun jättää hötöt pois, varmasti tuloksia tulee!
-ap
Sulla ei taida olla mitään käsitystä siitä, mitä susta kylillä puhutaan