115 kg (ylipaino 50 kg). Aloitin kovan urakan, pudotan 1 kk 15 kg.
Tämä on mahtavaa. Jo kahden päivän jälkeen oloni on eufoorinen.
Te, jotka ette minuun usko, niin älkää, tämä kun on kuitenkin vain minusta kiinni.
Aion pudottaa 50 kg kesään mennessä. Ensimmäisen kuukauden aikana 15 kiloa katoaa.
Kävelen viisi kertaa viikossa 10 km putkeen. Sen jälkeen kahvakuulatreeni, eilen oli jalkatreeni, tänään yläkroppa. Eilen on kävelty ja tänään, huomenna uudestaan ja sitä rataa.
Ruokavalio on ensimmäisen kuukauden aikana äärimmäisen tiukka.
Paino 1.1. 115,6 kg
Paino 2.1. 114,0 kg.
Ne jotka väittävät etten jaksa niin tulen kertomaan kahden viikon päästä missä jo olen sekä kuukauden päästä, että saavutin ensimmäisen tavoitteeni.
Kommentit (126)
Paino on näemmä hyvin pudonnut mutta tavoitteesi on liian korkea. Veikkaukseni jos jatkat samaan malliin, että painoa putoaa yhteensä 10-12 kg kuun loppuun mennessä, joka hieno saavutus sekin. Tsemppiä!
7.1. paino 110,5 kg!
1. Viikon tulos yht. 5,1 kg!
Olen erittäin tyytyväinen. Mielenkiinnolla seuraavaa viikkoa kohti. Painon lasku todennäköisesti hieman hidastuu mutta nähtäväksi jää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
7.1. paino 110,5 kg!
Olen erittäin tyytyväinen. Mielenkiinnolla seuraavaa viikkoa kohti. Painon lasku todennäköisesti hieman hidastuu mutta nähtäväksi jää.
-ap
Tahti hidastuu varmuudella, sillä elimistössä ei ole järjettömästi ylimääräistä nestettä poistettavaksi. Sen läskin palaminen onkin sitten hitaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.1. paino 110,5 kg!
-ap
Tahti hidastuu varmuudella, sillä elimistössä ei ole järjettömästi ylimääräistä nestettä poistettavaksi. Sen läskin palaminen onkin sitten hitaampaa.
Niin, katsotaan. Mielenkiintoinen tutkimusmatka.
-ap
läski on ikuista. 3 vuoden päästä painat 130 kg
Lihavuus on terveellisempi keino kuin ottaa painoliivit päälle. Lihavuus tulee asteittain ja kroppa tukevoituu. Liiallisen massan saaminen pois on kuitenkin terveellistä.
Lihavuus on melkein ainoa tehokas keino hankkia lihasmassaa ja olla miehekkäämpi. Painoliivit äkkiseltään aiheuttaa vain vammoja. Lihavuus on se keino saada isot lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on terveellisempi keino kuin ottaa painoliivit päälle. Lihavuus tulee asteittain ja kroppa tukevoituu. Liiallisen massan saaminen pois on kuitenkin terveellistä.
Lihavuus on melkein ainoa tehokas keino hankkia lihasmassaa ja olla miehekkäämpi. Painoliivit äkkiseltään aiheuttaa vain vammoja. Lihavuus on se keino saada isot lihakset.
Jos lihasmassaa hankitaan, niin ilman steroideja on ainoa mahdollisuus massankasvatusjakso. Siinä lihotetaan itseä ihan tahallaan läskiksi.
Halmemaisen tukevaksi. Kun lihasmassaa ja läski (läskiä tulee pakollakin), on hankittu tarpeeksi, niin aletaan pudottamaan läskejä. Tämä on haastavaa, koska läskien mukana lähtee usein sitten lihaksiakin pois. Siihen on omat keinonsa minimoida lihasten kato vs läskin kato.
Kato tarkkaan mitä syöt, mutta massan kasvatuksessa saa syödä reippaasti yli kulutuksen ja treenata kovaa.
Painoliivit äkkiseltään laitettuna päälle voi aiheuttaa paljon urheiluvammoja, mutta kun läskinä liikkuu päivittäin ja aloittaa esimerkiksi hölkkäilyn, niin tekee todella hyvää tukevoittavaa treeniä jaloille. Harva kuitenkaan tajuaa lenkkeillä ylipainoisena, mutta se on parasta tukea esimerkiksi salitreenin ohessa. Juoksu kehittää monia lihaksia joita ei tule käytettyä salilla.
Ylipainoisena nekin tukevoituu.
Siksi lihavuus ei ole haitta, vaan hyöty ja tavoittelemisen arvoinen asia.
Hoikkana ei lihasmassa kasva samalla tavoin kuin lihavana. Ero on huikeasti selvä. Siksi lihaksikkaat sankarit on aina olleet läskejä.
Painoharjoittelussa on aina hyvä muistaa menetetyt kilot ja lisätä painoihin pientä lisää ettei kroppa totu liian kevyeen treeniin. Sama pätee juoksussakin.
Minulla on tapana laittaa saunankiviä reppuun ja juosta niillä. Kovettaa samalla selkää. Kun on pudottanut 20kg ja tottunut juoksemaan 20kg ylipainoisena, niin 20kg saunankiviä reppuun ja lenkille mars. Helposti taittaaa 10 km lenkin talvipakkasillakin. Elämässä eri tavoitteissa on salaisuutena tahto ja usko toteuttaa asioita.
Mars ja Nike patukoita kannattaa ottaa mukaan jos alkaa heikottaa.
Google hakuun massankasvatusjakso.
Kerro meille sitten matkastasi.Tsemppiä.
Tahti on liian kova jos haluat laihtua pysyvästi. Mutta jos haluat vaan olla laiha jonkun aikaa, niin mikäs siinä.
Liian nopea tahti, ei kannata pidemmän päälle. Mutta nyt UO! En sanoisi että aina laihdutuksen alussa nopea pudotus olisi pahasta. Se ei pidemmän päälle jaksa kantaa mutta kun saa nopeasti pudotettua painoa saa siitä lisämotivaatiota jatkamaan ja huomaa että painoa tosiaan voi pudottaa. Mutta ei tosiaan pitkäkestoisesti tätä ja jos pudotat päivittäiset kalorimäärät joihinkin aivan naurettavan pieniin pidä viikossa ainakin yksi päivä jolloin enemmän kaloreita. Ja proteiinia saa tällä tavalla mennä jopa 2,5g/painokilo, muutoin riittää vähempikin.
Jos et ole liikuntaan tottunut tuossa on liikaa, et tarvitse yhdistelmä päiviä mihinkään. Ja jos vielä yhdistät kitukalorit niin äkkiä loppuu bemarista bensa. Vedät mielummin kaksi kertaa koko kroppa salilla ja muu treeni kohottamaan peruskuntoa.
Mahtavaa, tsemppiä sinä! Itse olen päättänyt hakeutua lihavuusleikkaukseen koska olen todennut etten pysty pysymään pudotetussa painossa. Ozempic ei minuun tehonnut joten tämä lienee viimeinen keino.
Ei tule onnistumaan. Olen melkein yhtä lihava kuin sinä ja alussa se paino lähtee hyvin, mutta se jumitus tulee ennemmin kuin uskot. Sitten mennään sillä 2kg/kk tahdilla ja välillä tulee sortumisia yms. Ja se ei tule siellä normaalipainossa vaan ekan kerran jo 20kg: n jälkeen.
Ekana kuuna saat kyllä sen 10kg pois ja toisenakin lähtee 7kg, jos olet siis ihan kitukuurilla. Toisaalta sen jälkeen paino on jo alle 100. Mutta realistisesti tuohon 50kg menee vuosi ja sittenkin saa olla todella tiukka itselleen. Kaveri laihdutti 45kg aikanaan vuodessa ja oli vielä hyvin nuori. Ikä tekee laihduttamisen vielä hankalammaksi.
Mutta tsemppiä ja ajattele, että jokainen kilo pois on voitto.
Ensimmäinen 15kg lähtee hetkessä, se on ns. nestettä, hiilaripöhöä.
Vierailija kirjoitti:
No ethän.
Väitätkö oikeasti lihoneesi 15kg yhdessä kuukaudessa? Joten, laihdutus käy yhtä hitaasti kuin painon nousu tai ainakin järkevä painon lasku.
Onnea urakkaasi! Painon pudotus kannattaa aina, olkoon tuloksesi mikä hyvänsä.
Ei todellakaan kannata, jos pudottaa lihakset itteltään pois ja rehkii ja raataaa ja laihtuu nestettä ja lihasta, niin tuloksena on huonompi kunto ja "lihoo" hetkessä kaiken takas, minkä vaaka näytti lähteneen. Tiedän minä ihmisiä, jotka pitävät antisalt-kuuriakin laihtumisena, vaikka se vaan poistaa nestettä kehosta. Sitten rupeaa huippaamaan ja on huono olo. No oho.
Ihan älytöntä rehkiä ja heikentää omia onnistumisen mahdollisuuksia, kun kovalla treenillä ei kuitenkaan oikeastaan pysty laihtumaan, vaan järkevät elämäntavat olisivat se avain onneen.
Kyllä noin korkeasta lähtöpainosta on mielestäni ihan realistista laihtua 15 kg kuukaudessa, kunhan ei tapahdu pahempia repsahduksia ja pitää vaan kiinni tiukasta kuurista. Ap:llahan on jo hyvä alku, kun ensimmäisen viikon jälkeen jo lähtenyt yli viisi kiloa. Nyt sitten vielä 3 kg/viikko, eikä ole mahdotonta ollenkaan jos pysyy tiukkana.
Itselläni tänään aamupaino 71,6 kg (pituus 163 cm), ja pyrin laihtumaan 10 kg kuukaudessa. Ei se ole maailman loppu jos siihen meneekin viisi tai kuusi viikkoa, mutta pyrin tuohon kuukauteen. Aion olla nollahiilareilla ja kalorit pitää alle tuhannessa per päivä. Voisinpa tulla minäkin tänne päivitteleemään tilannettani, tsempataan toisiamme? Itselläni oli lähtöpaino pahimmillaan noin 94 kg kaksi vuotta sitten. Ensin laihdutin 10 kg rykäyksessä, sitten tasapainoilin kauan, kunnes vedin toisen 10 kg rykäyksen vuosi sitten (silloin siihen meni kuusi viikkoa aikaa, mutta ei lainkaan näin tiukalla linjalla, mitä aion nyt pitää).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noin korkeasta lähtöpainosta on mielestäni ihan realistista laihtua 15 kg kuukaudessa, kunhan ei tapahdu pahempia repsahduksia ja pitää vaan kiinni tiukasta kuurista. Ap:llahan on jo hyvä alku, kun ensimmäisen viikon jälkeen jo lähtenyt yli viisi kiloa. Nyt sitten vielä 3 kg/viikko, eikä ole mahdotonta ollenkaan jos pysyy tiukkana.
Itselläni tänään aamupaino 71,6 kg (pituus 163 cm), ja pyrin laihtumaan 10 kg kuukaudessa. Ei se ole maailman loppu jos siihen meneekin viisi tai kuusi viikkoa, mutta pyrin tuohon kuukauteen. Aion olla nollahiilareilla ja kalorit pitää alle tuhannessa per päivä. Voisinpa tulla minäkin tänne päivitteleemään tilannettani, tsempataan toisiamme? Itselläni oli lähtöpaino pahimmillaan noin 94 kg kaksi vuotta sitten. Ensin laihdutin 10 kg rykäyksessä, sitten tasapainoilin kauan, kunnes vedin toisen 10 kg rykäyksen vuosi sitten (silloin siihen meni kuusi viikkoa aikaa, mutta ei lainkaan näin tiukalla linjalla, mitä
Älä hyvä ihminen pilaa terveyttäsi tuolla. Itse olen laihduttanut elo-joulukuussa lähtöpaino 70kg:sta nyt 7,5kg. Runsaalla proteiinin ja kasvisten määrällä sekä salitreenillä. Tuollaisella dieetillä menetät tärkeää lihaskudosta ja sen jälkeen lihominen on taas paljon helpompaa. Onko sellainen epäterve veltto mutta hoikka keho sinun mielestäsi ok? Käy kehonkoostumusmittauksessa (InBody) niin näet mitä sinun kannattaisi oikeasti tehdä jotta saavuttaisit ihanteellisen kehonkoostumuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tänään aamupaino 71,6 kg (pituus 163 cm), ja pyrin laihtumaan 10 kg kuukaudessa. Ei se ole maailman loppu jos siihen meneekin viisi tai kuusi viikkoa, mutta pyrin tuohon kuukauteen. Aion olla nollahiilareilla ja kalorit pitää alle tuhannessa per päivä. Voisinpa tulla minäkin tänne päivitteleemään tilannettani, tsempataan toisiamme? Itselläni oli lähtöpaino pahimmillaan noin 94 kg kaksi vuotta sitten. Ensin laihdutin 10 kg rykäyksessä, sitten tasapainoilin kauan, kunnes vedin toisen 10 kg rykäyksen vuosi sitten (silloin siihen meni kuusi viikkoa aik
Ei minun terveyteni laihduttamisesta aiempinakaan kertoina pilalle mennyt, päin vastoin. Olen nyt jo yli vuoden käynyt salilla, joten en usko, että vaaraa mistään veltosta, mutta hoikasta vartalosta on. Ja aion toki jatkaa salitreeniä tämän laihdutuksen ajan ja sen jälkeenkin.
Miten menee, ap?
Olen tuo tähän ketjuun eilen vastannut, ja ajattelin tulla painoa päivitteleemään. Aloitin laihdutuksen siis eilen. Tässä tilanteeni:
7.1. 71,6 kg
8.1. 70,3 kg
En ihan ymmärrä miksi haluat olla noin tyhmä ja kirjoittaa noin hölmön kommentin? Olisit suoraan voinut valita älykkyyden ja kirjoittaa viisaan kommentin.