Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
521/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on äärimmäisen törkeää antaa puolisonsa lukea kavereilta tulleita viestejä. Tai jos näin tekee, pitää ainakin kertoa kaikille että minulle tulevat viestit tulee myös sitten puolisolleni. Vaikka oma yksityisyys ei kiinnosta, kavereitten yksityisyyden pitäisi kiinnostaa. Vaikkei kyse edes olisi mistään varsinaisista salaisuuksista. 

Jos olisit lukenut ketjua, niin tietäisit, että hyvin harva antaa puolisonsa lukea viestejä. 

a) puolisoa ei kiinnosta

b) puoliso on luotettava eikä tutki toisen puhelinta.

c) puhelimen omistajalla ei ole mitään salattavaa

Tästä ketjusta on tulossa aivan älytön, kunnuudet kirjoittajat tekevät vääristeleviä oletuksia

Vierailija
522/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jaa ja minua loukkaa ajatus, että jotkut tuttuni jakavat. Kun lähetän ystävälleni viestin ihan mistä aiheesta tahansa, en lähetä sitä samalla hänen puolisolleen. Ei aiheen edes tarvitse olla mitenkään erityisen salainen, mutta minulla on kuitenkin syy laittaa se nimenomaan tietylle ihmiselle. En tajua missä vaiheessa kahdesta ihmisestä tulee yksi, ja jos näin käy, olisi se ihan kiva kuulla.

Pointti tässä ketjussa on se, että vaikka puolisolla on sinun koodisi, niin hän ei kuitenkaan lue viestiketjujasi. Koko pointti on se, että puolisoon luottaa niin paljon, että tietää voivansa antaa koodit ilman, että tämä penkoo tietojasi.

Minkä ihmeen takia se koodi annetaan? En ole koskaan tätä ymmärtänyt. 

Miksi ihmeessä se viesti pitäisi välittömästi lukea eikä sitten kun pystyy itse lukemaan? Ei meinaan arkielämässä ole koskaan tullut vastaan tilannetta että tarvitsisin miehen puhelimen koodia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin jotkut "suuret salaisuudet" olisi ainoa asia joita ei halua kaikkien lukevan. Viesti on vähän kuin kirje entiseen aikaan. Voi toki joutua vääriin käsiin, mutta sisältö on tarkoitettu vain vastaanottajalle.  Puheluakin voi muuten joku salakuunnella tai tallentaa. 

Entisajan kirjeitä on paljon tallessa ja niitä jälkipolvet lukevat sumeilematta. Niistä joskus julkaistaan kirjojakin. 

Ja silti on olemassa kirjesalaisuus, joka muuten koskee myös sähköisesti lähetettyjä kirjeitä. Toisten kirjeitä ei saa lukea ilman lupaa, ennen kuin tyyppi on kuollut. 

Kyse onkin siitä, että siihen _annetaan_ se lupa. Minä kirjeen saajana voin antaa luvan lukea kirje. Ihan kenelle haluan. Samoin voin antaa luvan lukea puhelimeen tulleen viestin. 

Vierailija
524/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni puhelimeen tulee viesti, kun hän ajaa autoa ja minä olen vieressä, hän saattaa pyytää minua lukemaan sen ääneen. 

Sama toisin päin.

Itse en kerro viesteissä ikinä asioita, jotka eivät saisi ikinä joutua muille kuin vastaanottajalle. Sama kuin kertoisi postikortissa kaikki salaisuutensa... 

Sinä et kerro, mutta mitäs jos joku puolisosi tai oma ystävä kertookin jotain sellaista mikä on tarkoitettu vain vastaanottajalle, eikä lähettäjä voi kuvitellakaan että jossain on ns avoimet päiväkirjat. 

Mitä sitten? En minä tai mies niitä eteenpäin kerro, vaikka ne toisen kännykästä nähtäisiinkin. Mitään vahinkoa ei kenellekään tule.

Pitäisi kai kuitenkin ymmärtää että lähettäjä on tarkoittanut viestin henkilölle Y, ei hänen perheelleen tai autokunnalleen. Mutta joo, ehkä tää on todella vaikea asia. 

Vierailija
525/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole mitään syytä antaa koodia puolisolle. Hänellä ei voi olla puhelimelleni yhtään mitään asiaa omin päin, missään tilanteessa. Eikä minulla hänen."

Niin, voit puhua vain omasta puolestasi. Meillä molemmat tietää toistensa koodit ja ihan omin päin saa toisen puhelimelle mennä. Täysin normaalia meille, en voisi kuvitella muuta tapaa.

Vierailija
526/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole omistusoikeutta lähettämiinne viesteihin. Ne ovat sen saajan hallussa ja hän voi päättää niiden jatkokäytöstä. 

Lähettäjän luottamusta väärinkäytettäessä menettää saaja luottamuksen eikä enää sen jälkeen luottamus palaa ja sitten voikin vinkua kuinka jäi yksin ja ystävät hylkäs eikä ymmärrä yhtään miksi. 

Eihän sitä ole pakko kertoa 😄

Ei ole itse asiassa koskaan tullut kenenkään kaverin kanssa edes puheeksi, näkeekö viestejä ehkä joku muukin. Ei kukaan järkevä ihminen kerro suuria salaisuuksiaan viesteissä. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. 

Eiköhän se ole suurimmalle osalle ihan itsestään selvää ettei viestejä anneta muitten nähtäviksi, oli

Ei se ole, ainakaan näille "jaamme kaiken alkaen vessakäynneistä" -tyypeille. 

Vierailija
527/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siksi, että itse voi olla estynyt itse lukemaan viestiä. Toinen voi avata puhelimen ja lukea viestin ääneen. Ihan noin esimerkkinä arkielämästä. 

Eipä ole kertaakaan yli 20 vuoden yhdessäolon aikana näin akuuttia tilannetta tullut.

Vierailija
528/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on äärimmäisen törkeää antaa puolisonsa lukea kavereilta tulleita viestejä. Tai jos näin tekee, pitää ainakin kertoa kaikille että minulle tulevat viestit tulee myös sitten puolisolleni. Vaikka oma yksityisyys ei kiinnosta, kavereitten yksityisyyden pitäisi kiinnostaa. Vaikkei kyse edes olisi mistään varsinaisista salaisuuksista. 

Jos olisit lukenut ketjua, niin tietäisit, että hyvin harva antaa puolisonsa lukea viestejä. 

a) puolisoa ei kiinnosta

b) puoliso on luotettava eikä tutki toisen puhelinta.

c) puhelimen omistajalla ei ole mitään salattavaa

Tästä ketjusta on tulossa aivan älytön, kunnuudet kirjoittajat tekevät vääristeleviä oletuksia

Jos olisit lukenut ketjua, toiset antaa sumeilematta puolisonsa lukea kaikki viestinsä puhelimesta, ja se on heidän mielestään täysin asiallista että puoliso ne myös lukee. 

Vierailija
529/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asutaan saman katon alla, jaetaan elämä ja vuode, niin kyllä silloin avioliitossa on kaikki muukin yhteistä tai näytän ovea.

Myös ystäviesi salaisuudet, jotka ovat sinulle uskottu? Jaetaanko nekin?

Missä niin on sanottu? Älä vie asiaa sivuraiteille!!!

Koko ketjun mitan verran tästä asiasta puhuttu, älä itse käännä asiaa muuksi. Sulla ei ole mitään syytä ratsata kenenkään puhelinta, jo sun ärtymys kertoo kuinka kontrollifriikki huutomerkkeinesi olet, etkä pysty luottamaan kehenkään, vähiten itseesi.

Vierailija
530/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain i d i o o t t i ei kunnioita muiden ihmisten viestintäsalaisuutta. 

vai oletteko jutellut että kai se passaa jos mies lukee viestinne?

Olemme yhdessä sopineet, että kummallakin on pääsy toisen puhelimeen ja tiedämme toistemme salasanat. Ap

Tiesitkö että on luvatonta antaa työpuhelimen puhelimeen ja sähköpostiin salasana?

Vierailija
531/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jaa ja minua loukkaa ajatus, että jotkut tuttuni jakavat. Kun lähetän ystävälleni viestin ihan mistä aiheesta tahansa, en lähetä sitä samalla hänen puolisolleen. Ei aiheen edes tarvitse olla mitenkään erityisen salainen, mutta minulla on kuitenkin syy laittaa se nimenomaan tietylle ihmiselle. En tajua missä vaiheessa kahdesta ihmisestä tulee yksi, ja jos näin käy, olisi se ihan kiva kuulla.

Pointti tässä ketjussa on se, että vaikka puolisolla on sinun koodisi, niin hän ei kuitenkaan lue viestiketjujasi. Koko pointti on se, että puolisoon luottaa niin paljon, että tietää voivansa antaa koodit ilman, että tämä penkoo tietojasi.

Minkä ihmeen takia se koodi annetaan? En ole koskaan t

Meillä oli juuri äsken tällainen tilanne: miehelle kilahti viesti, mutta hän ei jaksanut yläkerrasta kömpiä alas, vaan pyysi minun lukemaan viestin. 

Ei, ei tämä pakottava tilanne ollut, mutta hän ei nähnyt mitään SYYTÄ, etten olisi lukenut viestiä ääneen.

Vierailija
532/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole suurimmalle osalle ihan itsestään selvää ettei viestejä anneta muitten nähtäviksi, oli

Ei se ole, ainakaan näille "jaamme kaiken alkaen vessakäynneistä" -tyypeille. 

Muuten, vessa on minulle pyhäasia. Sinne ei ole kellekään mitään asiaa, ei ede puolisolla. Minulla on silloin ovi lukossa. Enkä käy yhdessä suihkussa. Enkä puhu intiimiongelmista hänelle. Mutta puhelin? Se on vain tekninen härpäke.

Vierailija
533/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kertoi juuri taannoin täysin pokkana tuoreen miesystävänsä selailleen pari tuntia hänen puhelintaan. Oli kuulemma vähän halunnut selailla facebookia ym.  Kyllä minä olen sen jälkeen miettinyt tarkkaan, mitä hänelle lähetän. Jopa sen, mitä yksityisissä someprofiileissani julkaisen. En oikeasti ole ymmärtänyt, että jotkut ovat noin totaalisen rajattomia. Heti annetaan toisen käyttöön koodit, tilit, autot ja kotiavaimet.

Vierailija
534/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole omistusoikeutta lähettämiinne viesteihin. Ne ovat sen saajan hallussa ja hän voi päättää niiden jatkokäytöstä. 

Lähettäjän luottamusta väärinkäytettäessä menettää saaja luottamuksen eikä enää sen jälkeen luottamus palaa ja sitten voikin vinkua kuinka jäi yksin ja ystävät hylkäs eikä ymmärrä yhtään miksi. 

Ei ole itse asiassa koskaan tullut kenenkään kaverin kanssa edes puheeksi, näkeekö viestejä ehkä joku muukin. Ei kukaan järkevä ihminen kerro suuria salaisuuksiaan viesteissä. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. 

Ei, mutta se väistämättä tulee jossain kohtaa ilmi, joskus jopa sen ylimääräisen silmäparin suusta, to

Mites tällaisessa tilanteessa; mun äiti oli hoivakodissa ja mulle tuli sieltä ja esim lääkäreiltä kirjeitä, sähköpostia, viestejä - kuuluuko ne mun puolisolle? Asiakirjoja joissa käsiteltiin hänen vointiaan, selitettiin diagnooseja? Tai vaikka joku ruumiinavauspöytäkirja? 

Vierailija
535/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkoisin työnantajani kanssa solmimaani NDA-sopimusta jos laitteitani käyttäisi kukaan muu kuin minä.

Eipä silti ole mitään kiinnostusta tonkia hänenkään laitteitaan yhtään missään tilanteessa.

Inhottaisi tuollainen rajattomuus.

Vierailija
536/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta se väistämättä tulee jossain kohtaa ilmi, jo

Mites tällaisessa tilanteessa; mun äiti oli hoivakodissa ja mulle tuli sieltä ja esim lääkäreiltä kirjeitä, sähköpostia, viestejä - kuuluuko ne mun puolisolle? Asiakirjoja joissa käsiteltiin hänen vointiaan, selitettiin diagnooseja? Tai vaikka joku ruumiinavauspöytäkirja? 

ihmettelen suuresti parisuhteenne laatua, jos ei tuollaisia tietoja voi puolisollesi paljastaa. Eri

Vierailija
537/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki laiskat ovat ilmoittaneet ystävilleen ja tuttavilleen, että puoliso toimii viestien avaajana ja välittäjänä.

Vierailija
538/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta se väistämättä tulee jossain kohtaa ilmi, jo

Jokainen suhde on omanlaisensa mutta omassa suhteessani on päivänselvää että tällaiset kuuluu puolisollekin. Äiti voi antaa suoraan miehellenikin luettavaksi esim. tutkimustuloksia. Samoin minä olen lukenut miehen isän perunkirjat ja niihin liittyvät liitteet ym. Tottakai. 

Kummallinen suhde olisi jos tuollaiset salattaisiin.

Vierailija
539/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mu

Äiti ei todennäköisesti halua, että hänen terveystietojaan jaetaan. 

-ohis

Vierailija
540/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitäisi kai kuitenkin ymmärtää että lähettäjä on tarkoittanut viestin henkilölle Y, ei hänen perheelleen tai autokunnalleen. Mutta joo, ehkä tää on todella vaikea asia."

Tuskin Lähivakuutus tuosta suuttuu 😂 Ja jos taas viesteistä puhutaan niin ystävien kanssa on täysin selvää että kuulumisista puhutaan puolisoillekin.