Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
481/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka psyykkisesti vakavasti sairas täytyy aikuisen ihmisen olla tunteakseen pakkomielteistä tarvetta kytätä ja vahtia kaikkea toisen ihmisen tekemistä ja menemistä? Kärsiikö kovinkin pahoista pelkotiloista? Kykenemätön luottamaan toiseen ihmisen ja jolle on jo ruumiinsakin luottanut käyttöön? Ei hele ... 

Sinulla menee puurot ja vellit sekaisin. Se, että tietää toisen salasanat, ei tarkoita sitä, että toisen puhelinta tutkitaan. Ne vain tietää, mutta tietoa ei käytä hyväksi.

Mitä tuolla tiedolla saavutetaan ylipäätään? Joku kiero tapa pitää toinen tietoisena että voin koska vain lukea viestisi vai mikä? Jos ei ole tarvetta tutkia puhelinta, ei ole tarvetta pin-koodeillekaan - luulisi olevan päivänselvää.

Meillä nämä koodit on tulleet tietoon käytännön syistä ja tilanteissa, jossa on ollut tarpeellista käyttää toisen puhelinta. En olisi sitä muuten pyytänyt tietooni. Lukituskoodi suojaa muilta kuin uteliaalta puolisolta.

Vierailija
482/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jotkut "suuret salaisuudet" olisi ainoa asia joita ei halua kaikkien lukevan. Viesti on vähän kuin kirje entiseen aikaan. Voi toki joutua vääriin käsiin, mutta sisältö on tarkoitettu vain vastaanottajalle.  Puheluakin voi muuten joku salakuunnella tai tallentaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä haluaisi, että kavereideni miehet lukisivat meidän väliset viestit vaikkei niissä sinällään mitään salaisuuksia ole. Inhottava ajatuskin. Minä haluan pitää yksityisyyteni. 

Tämä kai pitäisi olla itsestään selvyys jokaisella.

Vierailija
484/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni puhelimeen tulee viesti, kun hän ajaa autoa ja minä olen vieressä, hän saattaa pyytää minua lukemaan sen ääneen. 

Sama toisin päin.

Itse en kerro viesteissä ikinä asioita, jotka eivät saisi ikinä joutua muille kuin vastaanottajalle. Sama kuin kertoisi postikortissa kaikki salaisuutensa... 

Vierailija
485/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin jotkut "suuret salaisuudet" olisi ainoa asia joita ei halua kaikkien lukevan. Viesti on vähän kuin kirje entiseen aikaan. Voi toki joutua vääriin käsiin, mutta sisältö on tarkoitettu vain vastaanottajalle.  Puheluakin voi muuten joku salakuunnella tai tallentaa. 

Joo, ja sun kodissasikin ja missä vaan voidaan salakuunnella!!! 

Vierailija
486/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka psyykkisesti vakavasti sairas täytyy aikuisen ihmisen olla tunteakseen pakkomielteistä tarvetta kytätä ja vahtia kaikkea toisen ihmisen tekemistä ja menemistä? Kärsiikö kovinkin pahoista pelkotiloista? Kykenemätön luottamaan toiseen ihmisen ja jolle on jo ruumiinsakin luottanut käyttöön? Ei hele ... 

Sinulla menee puurot ja vellit sekaisin. Se, että tietää toisen salasanat, ei tarkoita sitä, että toisen puhelinta tutkitaan. Ne vain tietää, mutta tietoa ei käytä hyväksi.

Mitä tuolla tiedolla saavutetaan ylipäätään? Joku kiero tapa pitää toinen tietoisena että voin koska vain lukea viestisi vai mikä? Jos ei ole tarvetta tutkia puhelinta, ei ole tarvetta pin-koodeillekaan - luulisi olevan päivänselvää.

M

Minäkin olen monet kerrat nähnyt puolisoni koodin, mutta en ole koskaan tarvinnut sitä käyttää mihinkään enkä kyllä edes muistaisi sitä, koska mihin minä hänen puhelintaan tarvitsisin. Hätäpuhelun voi soittaa ilman koodia, muissa tilanteissa se puoliso voinee tarvittaessa kertoa koodinsa. 

Vierailija
487/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi kauan kun elää saa huomata kantapään kautta, että kaikki on mahdollista, kun ihmisistä on kyse. Se maailman luotettavin ihminen osoittautuu maailman epäluotettavimmaksi ihmiseksi, paras kaveri vuotaa syvimmät salaisuutesi, rakas kumppanisi tyhjentää tilisi ja jää kiinni rikollisesta toiminnasta. Näiden edessä jäät haukkomaan henkeä, eihän tämä voi olla mahdollista. Niin.

Joo, ollaan olevinaan niin hyvävaistoisia ja tietäväisiä, "ei voi tapahtua kun osaa valita puolison/ystävät", tosiaan oon itsekin muutaman kerran joutunut huomaamaan että yllättävältäkin suunnalta saattaa tulla se tyrmäys. 

Vierailija
488/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa luullaan, että se, joka tietää minun puhelimeni koodin, menee ja kaivaa kaiken sieltä. Lukee joka ikisen ketjun, mitä siellä on. Wtf? Oletteko itse tällaisia, vai mistä tuo tulee edes teille mieleen? 

Luuletko, että se on ainoa mahdollisuus, miten viestisi voi joutua vääriin käsiin? 

On varmasti muitakin mahdollisuuksia, mutta minua ei haittaa. En kirjoita mitään sellaista, jota ei joku muu voisi lukea.  En edes täällä av:lla. 

Myöskään minulle ei tule mieleen, että jotain voisi kiinnostaa minun viestiketjuni muille ihmisille. 

Vierailija
489/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä menee nettiin, pysyy siellä ikuisesti. Ja netissähän ne viestit kulkevat...

Jos kaverilla on kriisi aiheesta xx, sanoin miehelleni että kaverilla on kriisi aiheesta xx. Tällöin mies ei ihmettele luurissa viettämääni aikaa tai ajatusten harhailua. Sen enempää en hänelle yksityiskohtia avaa eikä häntä aihe kiinnosta että tutkisi puhelinta vaikka voisi.

Vierailija
490/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen salaisuuksia teillä noin paljon on? Millaista elämää te vietätte? Kerrotteko sukupuolitautitartunnoistanne viestillä? Tunnustatte murhan? Kerrotte paneskelleenne kaikkien sukulaistenne kanssa?

Mitä ihmettä? 

Vierailija
491/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?

Tämä just. Eikö ne salaisuudet kerrota kaverille eikä näpytellä viestiin, joka saattaa päätyä ties minne vahingossakin? 

Voisitko ymmärtää tilannetta, jossa olet saanut vakavan diagnoosin lääkäriltä ja haluat jakaa tämän parhaimman ystäväsi kanssa. Olet niin shokissa,ettet jaksa edes puhua ja laitat lyhyen viestin luottoihmisellesi ja loppuun lisäät, ettet jaksa nyt puhua ja palataan. 

Vierailija
492/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten. 

Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.

Ei pidä olla tyhmä. 

Itse voi mokata lähetysvaiheessa ja se on oma moka, mutta ystäväni eivät ole tyhmiä, jos luottavat siihen, että minun puhelimestani tai muista laitteista ei kukaan heidän viestejään lue. Koska näin ei tapahdu. Salaisuuksien ei tarvitse olla suurimpia, eikä tarvitse olla edes salaisuuksia, jotta voi luottaa, että minun kauttani ystävän kertoma ei mene eteenpäin kenellekään.

Vierailija
493/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni puhelimeen tulee viesti, kun hän ajaa autoa ja minä olen vieressä, hän saattaa pyytää minua lukemaan sen ääneen. 

Sama toisin päin.

Itse en kerro viesteissä ikinä asioita, jotka eivät saisi ikinä joutua muille kuin vastaanottajalle. Sama kuin kertoisi postikortissa kaikki salaisuutensa... 

Sinä et kerro, mutta mitäs jos joku puolisosi tai oma ystävä kertookin jotain sellaista mikä on tarkoitettu vain vastaanottajalle, eikä lähettäjä voi kuvitellakaan että jossain on ns avoimet päiväkirjat. 

Vierailija
494/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa android auto lukee ne viestit koko autolliselle kerralla...

Vierailija
495/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole omistusoikeutta lähettämiinne viesteihin. Ne ovat sen saajan hallussa ja hän voi päättää niiden jatkokäytöstä. 

Vierailija
496/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä just. Eikö ne salaisuudet kerrota kaverille eikä näpytellä viestiin, joka saattaa päätyä ties minne vahingossakin? 

Voisitko ymmärtää tilannetta, jossa olet saanut vakavan diagnoosin lääkäriltä ja haluat jakaa tämän parhaimman ystäväsi kanssa. Olet niin shokissa,ettet jaksa edes puhua ja laitat lyhyen viestin luottoihmisellesi ja loppuun lisäät, ettet jaksa nyt puhua ja palataan. 

oletetaan, että näin tapahtuu, ja sattumalta myös minun mieheni näkee viestin. Entä sitten? Mitä pahaa siitä tapahtuu? 

Vierailija
497/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jaa ja minua loukkaa ajatus, että jotkut tuttuni jakavat. Kun lähetän ystävälleni viestin ihan mistä aiheesta tahansa, en lähetä sitä samalla hänen puolisolleen. Ei aiheen edes tarvitse olla mitenkään erityisen salainen, mutta minulla on kuitenkin syy laittaa se nimenomaan tietylle ihmiselle. En tajua missä vaiheessa kahdesta ihmisestä tulee yksi, ja jos näin käy, olisi se ihan kiva kuulla.

Vierailija
498/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan kirjeitä on paljon tallessa ja niitä jälkipolvet lukevat sumeilematta. Niistä joskus julkaistaan kirjojakin. 

Vierailija
499/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama toisin päin.

Antaisitko puolisosi lukea kaikki saamasi kirjeetkin? Niihin viestit rinnastuu. 

Vierailija
500/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jaa ja minua loukkaa ajatus, että jotkut tuttuni jakavat. Kun lähetän ystävälleni viestin ihan mistä aiheesta tahansa, en lähetä sitä samalla hänen puolisolleen. Ei aiheen edes tarvitse olla mitenkään erityisen salainen, mutta minulla on kuitenkin syy laittaa se nimenomaan tietylle ihmiselle. En tajua missä vaiheessa kahdesta ihmisestä tulee yksi, ja jos näin käy, olisi se ihan kiva kuulla.

Pointti tässä ketjussa on se, että vaikka puolisolla on sinun koodisi, niin hän ei kuitenkaan lue viestiketjujasi. Koko pointti on se, että puolisoon luottaa niin paljon, että tietää voivansa antaa koodit ilman, että tämä penkoo tietojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan