Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
1021/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puhelimet ovat yhteiskäytössä, vaikka molemmilla on omansa, eikä ole tarvetta salaisuuksiin ja toisen selän takana puuhailuun. Olisi aika surullista ja huolestuttavaa jos meidän keskinäisessä parisuhteessa pidettäisiin salaisuuksia. Pankkitilit ovat yhteisiä, ja kummallakin on pankkitunnukset tileihin ja vapaa käyttö. Terveysasiat jaetaan, ja toisen henkinen ja fyysinen hyvinvointi on tärkeää ja yhdessä nämäkin asiat selvitetään. Yhdessä olemme kasvaneet tällaiseen tapaan parisuhteessa, jossa ei ole salaisuuksia. Jos toisen puolelta alkaisi salaisuuksia olemaan, niin sehän on merkki siitä, että suhde on kokenut muutoksen ja on aika se päättää. 

Voi miten söpöä. Terveysasiatkin jaetaan, kun mulla on jalka poikki niin sullakin on. Koska meitä ei ole kaksi, on vain yksi. Miten tällaiset ihmiset selviää erotilanteessa tai kuoleman sattuessa. Ai niin, mehän ei erota eikä kuolla. Tuo on jo epätervettä. 

Vierailija
1022/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outo koko keskustelun aihe. Itselleni ei ole koskaan käynyt edes mielessä kumppanin tai muun läheisen puhelimet. Ihan tarpeeksi tekemistä omassakin, välillä todella ahdistaa tämä pakollinen puhelinriippuvuus. Suorastaan inhoan koko vekotinta ja mieluiten pitäisin sen äänettömällä tai suljettuna aina, mutta se ei ole mahdollista. Eli toisen ihmisen luurit saa minun puolesta olla täysin rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko niin että lankapuhelinaikaa eläneet käyttävät toistensa puhelimia ristiin? Eivät ole oppineet siihen, että puhelin on muuttunut henkilökohtaiseksi.

Eiköhän se tosiaan liity siihen, että ikää on reilusti yli 50, eikä puhelimella ole opittu tekemään juuri mitään. Nuoremmilla siellä on useammin todella paljon ja monenlaista tietoa.

Mitä erikoista sinä osaat puhelimellasi tehdä mitä me reilusti yli viisikymppiset ei osata? 

Varmaan snapata ja tiktokata, mitä viiskymppiset _ei_oo_kiinnostuneita_ tekemään.

Vierailija
1024/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko niin että lankapuhelinaikaa eläneet käyttävät toistensa puhelimia ristiin? Eivät ole oppineet siihen, että puhelin on muuttunut henkilökohtaiseksi.

Ei tässä nyt ihan seniilejä sentään olla vaikka oltais 50-70-luvuilla synnyttykin. 60-luvulla syntyneet on vielä työelämässä  ja tottuneet kaikkiin "nykyajan kotkotuksiin". 

Vierailija
1025/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tosiaan liity siihen, että ikää on reilusti yli 50, eikä puhelimella ole opittu tekemään juuri mitään. Nuoremmilla siellä on useammin todella paljon ja monenlaista tietoa.

"Puhelimella ei ole opittu tekemään juuri mitään", salli mun nauraa. Ehkä ei vaan koeta tarpeelliseksi jakaa p'llunkuvia kaikelle kansalle jatkuvalla syötöllä, eikä varmaan ketään kiinnostaiskaan :-D

Vierailija
1026/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mä olen ketjun lukenut. Ja kirjoittanut ettei mua haittaa yhtään vaikka mies katsoisi koko puhelimeni läpi. Mutta se ei ole minulle mitään "tutkimista" tai "kyttäämistä". Koska meillä on täysi lupa toisen puhelimeen. Mutta silti te käännätte sen sellaiseksi, kamalaksi pelottavaksi penkomiseksi 😄 Vaikka kyseessä on meille vain puhelin. Lompakko on vain lompakko, laukut vain laukkuja. Niissä ei MEILLE ole mitään salaista, ei mitään syytä etteikö toinen saisi koskea, todellakaan. 

Mies esimerkiksi oli tänään kaivanut mun olkalaukkuani, koska oli etsinyt kellon laturia. Minä tyhjensin hänen reppunsa eilen, kun pesin pyykkiä ja tiesin että hänen repussaan pyykkiä on. Ja toisemme puhelimia ollaan käytetty myös. Tämä olisi jonkun mielestä jostain syystä ihan kauheaa, mutta kun ei se kaikilla sitä ole. Eikä se ole yhtään paha asia."

Niin no tuossa

Sama tuli mieleen. Vaikka me tiedämmekin toistemme koodit, niin ei kummallekaan tulisi mieleenkään katsoa puhelinta läpi. Mitä se edes tarkoittaa? Selataan yhteystiedot ja luetaan viestit ja katsotaan kaikki 1600 kuvaa? 

No meillä se todennäköisesti tarkoittaisi juurikin tuota viimeistä. Otan yhteisellä lomareissulla paljon kuvia ja mies voi selata ne läpi, ja lähettää joitain kuvia itselleen. Ei tämä niin vakavaa ole.

Vierailija
1027/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso pääsee mun luuriin ja näkee myös mun sijainnin aina. Ei ole mitään salattavaa. Olemassa myös tunnus- ja salasanalista eri palveluihin jos mulle jotain tapahtuisi.

Vierailija
1028/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso pääsee mun luuriin ja näkee myös mun sijainnin aina. Ei ole mitään salattavaa. Olemassa myös tunnus- ja salasanalista eri palveluihin jos mulle jotain tapahtuisi.

Toikin vielä, näkee sijainnin - onko toi kovinkin yleistä? Ei ole tullut mieleenkään että pitäis pystyä seuraamaan puolison liikkeitä. Ehkä sitten jos aletaan harrastaa jotain vakavaa eräjormailua. 

Vierailija
1029/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää tässä ketjussa lähinnä se miten moni sanoo, ettei poistele saamiaan viestejä koskaan 😳

Vierailija
1030/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toikin vielä, näkee sijainnin - onko toi kovinkin yleistä? Ei ole tullut mieleenkään että pitäis pystyä seuraamaan puolison liikkeitä. Ehkä sitten jos aletaan harrastaa jotain vakavaa eräjormailua. 

Ei sitä siksi jaeta että pitää pystyä seuraamaan puolison liikkeitä. Veljen perheessä kaikki näkee kaikkien sijainnin, ja heidän lapsetkin on jo aikuisia. Tai näkisi jos vahtaisi appia. 

Vierailija
1031/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää tässä ketjussa lähinnä se miten moni sanoo, ettei poistele saamiaan viestejä koskaan 😳

Samaa ihmettelen. Varmaan vielä siirretään aina vanhasta puhelimesta uuteenkin ne rakkaat miljoonat viestit😁

Vierailija
1032/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me nähdään toistemme sijainnit. Mies jakoi sen aika varhaisessa vaiheessa. Oli kuulemma kyllästynyt, kun eksä soitti koko ajan perään, että missä olet. Sanoi, että katso täältä, missä olen. Hän on siis yrittäjä, joka tekee pitkää päivää.

Vierailija
1033/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerrotaan, ettei puhelimella edes tehdä mitään kummempaa, se on vain puhelin ja lähinnä soittamista varten. Mutta auta armias, kun joku toteaa, että näinhän se varmasti on, että nuoremmilla se on aktiivisemmassa ja kokonaisvaltaisemmassa käytössä ja näin henkilökohtaisempi. Johan revitään pelihousut, että kyllä mekin osataan mutta ei vaan haluta!

Itse osaan ihan taatusti hyödyntää digilaitteita vähemmän kuin nuoremmat.

Vierailija
1034/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin jaamme sijainnin. Se tieto voi joskus olla todella arvokas, mutta mitään haittaa siitä ei ole. Sen sijaan puhelin ja läppäri ovat henkilökohtaisia, ja niille ei kumpikaan tiedä toistensa salasanoja. Eikä niihin olisi muutenkaan ikinä mitään syytä koskea.

Vierailija
1035/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Varmaan vielä siirretään aina vanhasta puhelimesta uuteenkin ne rakkaat miljoonat viestit😁

Itse asiassa kyllä. Käyn keskusteluja oikeastaan pelkästään viestein. Monesti tulee tarve tarkistaa joku asia, mistä on jo paljon aiemmin ollut puhetta. En edes loukkaannu tuosta "rakkaat miljoonat viestit" -nälväisystä, sillä se kertoo vain ymmärtämättömyydestä. 

Vierailija
1036/1036 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hyvä vinkki tuo sijainnin jakaminen! Mies ehdotti sitä joskus aiemmin enkä kokenut tarpeelliseksi, mutta nykyään sille olisi kyllä tarvetta. En vaan ole muistanut koko asiaa. Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi