Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin hajottaisin puhelimen kuin antaisin sen puolison "tarkastettavaksi". En itse asiassa voisi edes olla moisen kyylän kanssa yhdessä.
Sinulla on pahat mielessä ja olet lisäksi valehtelija jos et osaa olla rehellinen.
Jostain tuollaisestahan tuo ylimitoitettu reaktio kertoo.
Tunnistan valehtelijan ja saan sen selville yhdestä kysymyksestä.
Monesti läpeensä epäluotettava, epärehellinen ja valheellinen ihmisen muotoinen pyrkii kääntämään normaalit asiat päälaelleen. Niin tässä puhelinasiassa. Hyvin mustavalkoinen ja ehdoton.
Et voi olla tosissas?! Et lainaa puhelinta jos toisella on
Hätänumero toimii ilman tunnuksia. Yli 30 vuotta yhdessä eikä ole toisen kännykkää tai tunnuksia tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin hajottaisin puhelimen kuin antaisin sen puolison "tarkastettavaksi". En itse asiassa voisi edes olla moisen kyylän kanssa yhdessä.
Sinulla on pahat mielessä ja olet lisäksi valehtelija jos et osaa olla rehellinen.
Monesti läpeensä epäluotettava, epärehellinen ja valheellinen ihmisen muotoinen pyrkii kääntämään normaalit asiat päälaelleen. Niin tässä puhelinasiassa. Hyvin mustavalkoinen ja ehdoton.
Et voi
Joo en tajua tätä "jos pitää lainata"-juttuja. Jos pitää lainata, avaan puhelimen ja annan sen miehelle. Olen mä joskus myös sanonut, että koodi on xxyyzz, mutta takuulla mies ei sitä mieleensä paina eikä muista seuraavalla kerralla, kun ei mun puhelin kiinnosta yhtään. Sama itsellä hänen puhelinta koskien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä vaiheessa te annoitte kumppanille pin-koodin, että toinen voi tarvittaessa käyttää puhelintanne?
Meillä ei ole koskaan edes tullut puheeksi tuo, että vaihdettaisiin pin-koodeja puhelimiin, kun kummallakaan ei ole tarvetta katsoa toisen puhelinta missään tilanteessa. Ei ole ikinä tullut keskusteltua asiasta vaikka yhdessä ollaan nyt oltu 16 vuotta.
Mies antoi oman pin-koodinsa minulle muutaman viikon tuntemisen jälkeen. Sanoi, ettei ole mitään salattavaa ja halusi todistaa asian näin.
Minä olin todella vaikuttunut luottamuksenosoituksesta. Itse en pystynyt samaan pitkään aikaan. Luotan ihmisiin hitaasti.Minä en ikinä luota ihmiseen, joka alkaa vakuuttelemaan luotettavuuttaan, vaikka mitään aiheeseen viittaavaa ei ole edes keskusteltu. Lähes aina kun ihminen vaku
olen tuo, jolle vastaat.
Tilanne oli se, että olimme juuri keskustelleet siitä, kuinka minun edellinen avioliittoni päättyi pettämiseen, ja ensimmäinen merkki oli se, että kesän puhelimeen tuli lukitus. Oli vain hyvä, että nyksä aloitti heti pelaamaan avoimin kortein. Ja ei, en ole koskaan tutkinut hänen puhelintaan.
nyt olemme olleet naimisisissa 12 vuotta, eikä miehestä ole paljastunut mitään creepyä. Hyvä tilannetaju hänellä on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun puhelimessani ole mitään sellaista, jota puolisoni ei saisi nähdä. Toisaalta ystävieni kuulumisia en välttämättä kaikkia kerro miehelleni.
Ei minunkaan puhelimessa ole mitään salattavaa, mutta ei puolisolla toisaalta ole mitään tarvetta myöskään puhelintani katsella eikä minulla hänen. Ystävien asiat on tosiaan heidän asioitaan eli en tietenkään jaa kaikkea puolisolleni.
Muiden miehiin sitten en luota, koska en heitä tunne ja toisaalta en odota muiden luottavan minun mieheeni, koska he eivät häntä tunne. Ihan normaalia mielestäni, että en pakota ihmisiä etenkään selän takana, salaa, paljastamaan itsestään kenellekään asioita, joita ei tälle ihmselle halua paljastaa.
Tässähän se tuli, etenkin tuo boldattu. Kunnioittaa pitää muitakin ihmisiä kuin sitä omaa puolisoa. On törkeitä nämä ihmiset, jotka ovat minäminä ja minun parisuhde. Näiden ei pitäisi teeskennellä olevansa kenenkään ystäviä, kun eivät ole. Näkevät vain oman parisuhdenapansa, eivät ole luottamuksen arvoisia, jota ystävyys vaatii.
Kyllä mies tietää kännykkäni koodin, luulisin, kun lapsetkin tietää. Ei hän kuitenkaan sitä käytä, koska miksi ihmeessä käyttäisi? En minäkään koske miehen puhelimeen, ei ole mitään syytä sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissas?! Et lainaa puhelinta jos toisella on
Tuossahan puhuttiin puhelimen tarkastamisesta, ei puhelun soittamisesta hätätapauksessa. Kyllä minullakin menisi herneet nokkaan ja syvälle, jos mieheni haluaisi "tarkastaa" puhelimeni tai muutoin tonkia sitä enemmän kuin aivan välttämätöntä on. Ja ei,ei ole mitään salattavaa, haluan kuitenkin pitää yksityisyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Muiden miehiin sitten en luota, koska en heitä tunne ja toisaalta en odota muiden luottavan minun mieheeni, koska he eivät häntä tunne. Ihan normaalia mielestäni, että en pakota ihmisiä etenkään selän takana, salaa, paljastamaan itsestään kenellekään asioita, joita ei tälle ihmselle halua paljastaa.
Tässähän se tuli, etenkin tuo boldattu. Kunnioittaa pitää muitakin ihmisiä kuin sitä omaa puolisoa. On törkeitä nämä ihmiset, jotka ovat minäminä ja minun parisuhde. Näiden ei pitäisi teeskennellä olevansa kenenkään ystäviä, kun eivät ole. Näkevät vain oman parisuhdenapansa, eivät ole luottamuksen arvoisia, jota ystävyys vaatii.
Sen ystävyyden todellisen tason näkee sitten eron yhteydessä, kun ex puolison ystävät katoavat omasta ystäväpiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies tietää kännykkäni koodin, luulisin, kun lapsetkin tietää. Ei hän kuitenkaan sitä käytä, koska miksi ihmeessä käyttäisi? En minäkään koske miehen puhelimeen, ei ole mitään syytä sellaiseen.
Minullakin mies tietää, ja toinen aikuinen lapsi tietää. Toinen lapsi ei tiedä, koska häneen en luota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoit kuin pahemman luokan kyylä joka haluaa normalisoida sen että on olemassa mahdollisuus päästä tutkimaan toisen puhelinta, ihan vain huvin vuoksi ja muka hyvästä syystä mutta todellisuudessa sairaalloisen mustasukkaisuuden ja omistushalun kourissa. Onnea valitsemallesi tielle. Saatat tarvita sitä.
Tuossa lapsenlapset leikkivät puhelimellani, joka on aina auki. Ja 0000 on puhelimen koodi, jos sen joskus sulkisin. Sama miehelläni, ristiin saatetaan käyttää, kun googletetaan, mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa lapsenlapset leikkivät puhelimellani, joka on aina auki. Ja 0000 on puhelimen koodi, jos sen joskus sulkisin. Sama miehelläni, ristiin saatetaan käyttää, kun googletetaan, mitä väliä?
Nimenomaan. Ainut väli on se, että joku alkaa soittelemaan puhelimella ulkomaanpuheluita tai ostelee tallennetuilla tiedoilla kalliita tavaroita. Miksi minun mieheni tekisi sellaista minulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilyttävä on se tyyppi, joka vaatii saada "tarkastaa" toisen puhelimen. Jos puhelinta tarttee lainaan niin se tehdään siinä vieressä ja vain se, mitä on sovittu, mitään toisten whatsappeja tai selaushistorioita ei ole kenelläkään asiaa lukemaan. Luottamuksessa on jokin pahasti vialla, jos sellaiseen on tarvetta.
Puolisoni saa lukea ja katsoa minun puhelimen, lukee sähköpostini, avaa kirjeeni. Hän esim tietää käsilaukkuni sisällön tarkemmin kuin minä.
Ei minulla ole salattavaa tai salaisuuksia. Eikä minulla ole sellaisia ystäviä jotka minulle viestejä lähettelee. On vain perhetuttuja.
Minulla ei ole oikeutta katsella miehen puhelinta, eikä sähköposteja.
Ei ole kyllä aivan kaikki muumit laaksossa sillä, joka ei pidä puhelimessaan mitään lukitusta. Ellei sitten käytä puhelintaan oikeasti pelkkään soittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ainut väli on se, että joku alkaa soittelemaan puhelimella ulkomaanpuheluita tai ostelee tallennetuilla tiedoilla kalliita tavaroita. Miksi minun mieheni tekisi sellaista minulle?
Ei ehkä mies mutta ne lapset voi vahingossa tai ymmärtämättömyyttään tehdä. Tai kuka tahansa joka löytää sen lukitsemattoman puhelimen jostain, jos se on vaikka pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen juuri samoin, eikä minulla ole puhelimessa mitään ystävien kanssa käytyjä syvällisiä tekstiviestikeskusteluja. Nokikkain tai puhelimessa jutellaan asiat. Nordean sovellus on, muutoin kännykällä vain luen lehtiä, etsin tietoja, kirjoittelen vaikka täällä tai tärkein - sehän on vain puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä haittaa jos ystävän mies tietää kuulumisenne, jos hän ei niitä kuitenkaan kenellekään kerro?
Jos kuvittelet, että miehet eivät juorua, niin olet kovin väärässä.
Itse tunnen ystäväni miehen. Ei juorua. Myöskään oma mieheni ei tasan kerro asioita eteenpäin.
Hyvin sanoi tuolla joku, että aivan helppoa on tämä, jos on vain yksi ystävä ja yksi ystävän mies. Silloin voikin tuntea. Mutta jos on vähänkään laajempi ystäväpiiri, johon kuuluu monenlaisia ihmisiä, niin ei niiden kaikkien puolisoita ehkä pääse edes tapaamaan niin usein, että voisi sanoa tuntevansa.
Ja koko tälle laajalle ystäväpiirille kerrot ne kaikki arimmat asiasi, jotka on suuria salaisuuksia eivätkä missään nimessä saa levitä kenellekään muulle kuin tälle laajalle ystäväpiirille? 😅
On mullakin laaja ystäväpiiri, mutta ne läheisimmät on kaksi ystävää ja heidän miehensä.
Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?
Hyvin sanoi tuolla joku, että aivan helppoa on tämä, jos on vain yksi ystävä ja yksi ystävän mies. Silloin voikin tuntea. Mutta jos on vähänkään laajempi ystäväpiiri, johon kuuluu monenlaisia ihmisiä, niin ei niiden kaikkien puolisoita ehkä pääse edes tapaamaan niin usein, että voisi sanoa tuntevansa.
Kyllä mäkin luotan meidän kaveripariskuntaan, että eivät kerro asioita eteenpäin. Toisaalta meillä onkin oma 4 ihmisen wa-ryhmä, eli siis kaveripariskunta ja minä ja mieheni, jonka kautta asioita välitetäänkin kaikille kerralla, jos jotain tapahtuu tai kerrottavaa on, eikä päästä juuri siinä kohtaa tapaamaan. Soitellaan tosin myös kuka milloin kenellekin ja joskus otetaan myös kaiutinpuheluita. Asutaan sen verran kaukana, että aina ei päästä nopeasti tapamaan.