Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Ei ole puolisollani mitään asiaa puhelimeeni. Se on työsuhdepuhelin, ja sisältää mm. salaiseksi luokiteltuja tietoja. Ei ole tarkoitettu kenenkään sivullisen silmille ne asiat, eikä avioliitto tässä kohtaa muuta asiaa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?
Tämä just. Eikö ne salaisuudet kerrota kaverille eikä näpytellä viestiin, joka saattaa päätyä ties minne vahingossakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa lapsenlapset leikkivät puhelimellani, joka on aina auki. Ja 0000 on puhelimen koodi, jos sen joskus sulkisin. Sama miehelläni, ristiin saatetaan käyttää, kun googletetaan, mitä väliä?
Nimenomaan. Ainut väli on se, että joku alkaa soittelemaan puhelimella ulkomaanpuheluita tai ostelee tallennetuilla tiedoilla kalliita tavaroita. Miksi minun mieheni tekisi sellaista minulle?Ei ehkä mies mutta ne lapset voi vahingossa tai ymmärtämättömyyttään tehdä. Tai kuka tahansa joka löytää sen lukitsemattoman puhelimen jostain, jos se on vaikka pudonnut.
Tietenkin. Mutta tämä ketju koskee puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa lapsenlapset leikkivät puhelimellani, joka on aina auki. Ja 0000 on puhelimen koodi, jos sen joskus sulkisin. Sama miehelläni, ristiin saatetaan käyttää, kun googletetaan, mitä väliä?
Nimenomaan. Ainut väli on se, että joku alkaa soittelemaan puhelimella ulkomaanpuheluita tai ostelee tallennetuilla tiedoilla kalliita tavaroita. Miksi minun mieheni tekisi sellaista minulle?Ei ehkä mies mutta ne lapset voi vahingossa tai ymmärtämättömyyttään tehdä. Tai kuka tahansa joka löytää sen lukitsemattoman puhelimen jostain, jos se on vaikka pudonnut.
Tietenkin. Mutta tämä ketju koskee puolisoa.
Koskee myös sitä onko puhelimessa lukitusta vai ei. Joku on pitänyt jopa epäilyttävänä sitä jos lukitus on.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei vuodattaisi? Ai senkö takia, että sun puoliso saattaa sen lukea?
Meillä ON ollut luottamusongelmaa ja siitä päästiin yli vain sillä että on vapaa pääsy toisen puhelimelle. Esim. minä saan lukea miehelle tulleet viestit ennen kuin hän itse ne lukee, saan nähdä kaikki viestit joita naistyökaverit hänelle lähettää ja hän työkavereille, jne. Salaisia työasioita näissä ei siis käsitellä. Kännykät on täysin vapaata riistaa molemmille ja hyvä niin.
Minulla ei enää juurikaan ole aihetta miehen puhelimelle mennä, luottamus kun alkaa olla kunnossa, mutta saan sen tehdä jos yhtään siltä tuntuu. Sama toisinpäin, enkä tiedä onko mies milloin viimeksi puhelintani katsonut. Kun se ei haittaa vaikka olisi tehnyt sen viime yönä. Meillä myös aina näytetään toiselle jos saadaan vastakkaiselta sukupuolelta viestejä.
Tämä sopii meille ja on ollut meille isoksi hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä juristien kanssa työskennelleenä oppinut, että dokumentaation kanssa pitää olla erittäin varovainen. Kaikkien viestien tulee olla sellaisia, että ne kestävät päivänvalon, luki ne kuka tahansa. Minusta tämä on neuvo, jota kannattaa noudattaa arjessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just. Eikö ne salaisuudet kerrota kaverille eikä näpytellä viestiin, joka saattaa päätyä ties minne vahingossakin?
Eh, no, kaikkien kaverit ei esim. asu ihan naapurissa että pääsisi kertomaan asian suoraan. Minulla on paljon kavereita joitten kanssa yhteydenpito tapahtuu pääasiassa viestein, kun asutaan kaukana ja on perheet ja vuorotyöt ja muut velvoitteet. Viestiin kaveri voi reagoida silloin kun on hänelle sopiva hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten.
Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.
Ei pidä olla tyhmä.
En minä kyllä haluaisi, että kavereideni miehet lukisivat meidän väliset viestit vaikkei niissä sinällään mitään salaisuuksia ole. Inhottava ajatuskin. Minä haluan pitää yksityisyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siksi, että se viesti voi päätyä kenelle tahansa.
Tässä ketjussa luullaan, että se, joka tietää minun puhelimeni koodin, menee ja kaivaa kaiken sieltä. Lukee joka ikisen ketjun, mitä siellä on. Wtf? Oletteko itse tällaisia, vai mistä tuo tulee edes teille mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.
Ei pidä olla tyhmä.
Eikä pidä tietoisesti antaa kenenkään lukea kavereilta tulleita viestejä. Ainakaan kertomatta sitä kaverille, jotta tämä voi sitten valita muut viestintäkeinot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh, no, kaikkien kaverit ei esim. asu ihan naapurissa että pääsisi kertomaan asian suoraan. Minulla on paljon kavereita joitten kanssa yhteydenpito tapahtuu pääasiassa viestein, kun asutaan kaukana ja on perheet ja vuorotyöt ja muut velvoitteet. Viestiin kaveri voi reagoida silloin kun on hänelle sopiva hetki.
Asian voi kertoa ihan puhelussa, jos ei asu "vieressä" . Kai käsität, että viestit jäävät talteen ja voivat joutua kenen luettavaksi vain?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa luullaan, että se, joka tietää minun puhelimeni koodin, menee ja kaivaa kaiken sieltä. Lukee joka ikisen ketjun, mitä siellä on. Wtf? Oletteko itse tällaisia, vai mistä tuo tulee edes teille mieleen?
Luuletko, että se on ainoa mahdollisuus, miten viestisi voi joutua vääriin käsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian voi kertoa ihan puhelussa, jos ei asu "vieressä" . Kai käsität, että viestit jäävät talteen ja voivat joutua kenen luettavaksi vain?
Oletko koskaan yrittänyt puhua puhelimessa kahden taaperon kanssa kotona olevan kanssa? Ei siitä mitään tule. Ei ainakaan voi mitään kunnollista puhua kun ei toinen ehdi keskittyä.
Hehheh, vuodattakaa vain suuret salaisuutenne viesteihin. Olettepa luottavaisia.
Tarpeeksi kauan kun elää saa huomata kantapään kautta, että kaikki on mahdollista, kun ihmisistä on kyse. Se maailman luotettavin ihminen osoittautuu maailman epäluotettavimmaksi ihmiseksi, paras kaveri vuotaa syvimmät salaisuutesi, rakas kumppanisi tyhjentää tilisi ja jää kiinni rikollisesta toiminnasta. Näiden edessä jäät haukkomaan henkeä, eihän tämä voi olla mahdollista. Niin.
Merkki suhteen epävarmuudesta ja läheisriippuvuudesta on tuo selitys, että toisen puhelinta ja konetta saa katsoa rajoituksetta, koska "meidän perheessä ei ole salaisuuksia". Juuri nämä epätoivoiset toiseen tarrautumiset kertoo, että suhde ei ole kunnossa ja epävarma osapuoli pelkää kaiken aikaa pettämisen tms. tulevan ilmi. Ei hyvässä suhteessa tällaisista tartte edes puhua, jokaisella on oma yksityisyytensä.