Vispikerma ei vaahtoudu
Mikä ihme siinä mahtaa olla syynä kun ei juustoportin vispikerma vaahtoutunut. Vatkasin kauan ja semmoseksi löysäksi jäi. Jääkaappikylmää oli ja puhtaat ja kuivat kulho ja sähkövatkain
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi tässä aiemmin sama juttu. Ja oli myös juustoportin vispikermaa. Piti lopettaa vatkaaminen, kun mitään ei vaan tapahtunut ja vatkainkin alkoi vain kuumenemaan. Kulho ja vatkaimet olivat kunnossa eli ei likaa tai kosteutta.
Meinasin laittaa palautetta Juustoportille, että mikä mättää, mutta jäi sitten laittamatta.
Sama tapahtui myös mulle.
Reklamaatiota menemään valmistajalle.
En oo koskaan saanut tehtyä kermavaahtoa
Kuiva kulho, sillä ei ole mitään merkitystä, kastuuhan se kermasta kuitenkin.
Kananmunien vatkaaminen ei onnistu jos kulho on märkä tai rasvainen.
Vierailija kirjoitti:
Reklamaatiota menemään valmistajalle.
Nimenomaan. Minä olen onnistunut hyvin Arlan ja Valion vispikermalla. Juustoportin vispikermaa en muista kokeilleeni. Kuohukerma tietysti vaahtoutuu nopeimmin, mutta kyllä vispikermana myytävän tuotteen pitäisi vaahtoutua.
Onko rasvapitoisuutta vähennetty?
Pitäisi olla 38%
Vispisperma vaahtoutuu ihan kätevästi. Vaatii jonkin verran vatkausta mutta lopputulos on tyydyttävä.
Hyvä tietää, että muillakin sama. Täytynee pistää palautetta. Itsellä myös vatkain jo kuumeni. Yleensä olen ostanut eila vispikermaa, eikä mitään ongelmaa ole ollut. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuiva kulho, sillä ei ole mitään merkitystä, kastuuhan se kermasta kuitenkin.
Kananmunien vatkaaminen ei onnistu jos kulho on märkä tai rasvainen.
Kyllä nimenomaan kerman vatkaamisessa tulee välineiden olla kuivat. Ja kananmunissa tietysti samoin.
Vierailija kirjoitti:
Onko rasvapitoisuutta vähennetty?
Pitäisi olla 38%
36% näkyy olevan
Osta kuohukermaa, vispikerpaa käytän vain kastikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vispisperma vaahtoutuu ihan kätevästi. Vaatii jonkin verran vatkausta mutta lopputulos on tyydyttävä.
Näin yleensä ja vaahdosta tulee kestävää ja sileämpää kuin kuohukermasta. Mutta tuolle juustoportin kermalle ei tapahtunut oikeastaan mitään; löysää vetelää vaahtoa.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Osta kuohukermaa, vispikerpaa käytän vain kastikkeisiin.
Jokainen tietysti tyylillään mutta, vispikerma on juurikin tehty kestävään ja kuohkeaan kermavaahtoon ja kuohukerma sopii paremmin ruuanlaittoo jo senkin takia että kestää hauduttamisen paremmin kuin vispikerma. Juustoportin vispikermaa en ole kokeillut, ostan vaan Valion.
Valion vispikermaa olen käyttänyt ja kyllä se vaahtoutuu ja kestää hyvin.
Laita vähän tomusokeria sekaan ja jatka yrittämistä. Kokeile vaikka laittaa jääkaappiin vähäksi aikaa.
🇺🇦🇮🇱
Itselleni kävi tässä aiemmin sama juttu. Ja oli myös juustoportin vispikermaa. Piti lopettaa vatkaaminen, kun mitään ei vaan tapahtunut ja vatkainkin alkoi vain kuumenemaan. Kulho ja vatkaimet olivat kunnossa eli ei likaa tai kosteutta.
Meinasin laittaa palautetta Juustoportille, että mikä mättää, mutta jäi sitten laittamatta.