Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
241/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Ei tarvitse olla kyse mistään, mitä ei KEHTAA näyttää - ei niissä kuvissa välttämättä ole mitään ihmeellistä. Mutta miksi kaikki pitäisi näyttää miehelle? Eikö mitään keskusteluja ja ajatuksenvaihtoja ystävän kanssa muka voi pitää vain kahdenvälisinä ilman, että tuntuu, että kyseessä on sala

Tässä meillä on sitten näkemysero. Itsestä se taas kuulostaa todella epäterveeltä tavalta toimia, jos puolisolta pitäisi salata jotain.   "

Mä taas ajattelen että eihän kyse ole _salaamisesta_ vaan mä esim. en näytä jotain kavereiden kuvia puolisolle koska sitä ei kiinnosta. Ei hän tiedä edes millaisia kuvia mä otan omilta tai meidän yhteisiltä reissuilta, joitain tietysti esittelen mitkä on sellaisia joiden tiedän kiinnostavan. 

Ei tietenkään tarvitse näyttää, jos toista

Eli jos puolisoasi kiinnostaisi kuulla ystäviesi henkilökohtaiset asiat, niin kertoisit kaiken?

Vierailija
242/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässä meillä on sitten näkemysero. Itsestä se taas kuulostaa todella epäterveeltä tavalta toimia, jos puolisolta pitäisi salata jotain. Toki työasiat on erikseen, kun niissä on usein vaitiolovelvollisuus, mutta yksityiselämän asioissa en salailua ymmärrä."

Esim. ystävän lähettämä yksityiselämänsä kriisiä koskeva luottamuksellinen viesti ei todennäköisesti ole tarkoitettu myös puolisollesi. Tiedätkö, miten salaisuudet ja juorut leviävät? "Tästä ei saisi puhua kenellekään, mutta..."

Mikä tällainen kriisi sitten olisi? Perhekriisit, läheisen kuolema ja sairaudet ovat sellaisia, jotka totta kai voisin itse jakaa sekä ystävälleni että hänen puolisolleen. Heistä kumpikaan ei ole tähän mennessä ollut mikään juoruilija. En oikein ymmärr

Ei tietenkään kerrota muille asioita, ei edes puolisolle, jos toinen ei halua. Ettekö kykene ajattelemaan kultaista keskitietä näiden asioiden suhteen? Se, että tietää koodit, ei tarkoita puhelimen penkomista. 

Jotkut ovat kovin mustavalkoisia. Kaikki tai ei mitään. On-off. Raskasta tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas, mun kännykän liittymä on mieheni nimissä 😂 Hän voisi siis milloin tahansa esimerkiksi tilata listan mihin numeroihin olen soittanut ja viestitellyt. Eikä se haittaa ollenkaan. Salaisuuksia ei ole.

Sitä kai kokee olevansa jotenkin "turvassa", holhouksen alla🤔?

Vierailija
244/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas, mun kännykän liittymä on mieheni nimissä 😂 Hän voisi siis milloin tahansa esimerkiksi tilata listan mihin numeroihin olen soittanut ja viestitellyt. Eikä se haittaa ollenkaan. Salaisuuksia ei ole.

Mun mieheni liittymä on minun nimissäni. Minä maksan hänen liittymänsä. 😁

Vierailija
245/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässä meillä on sitten näkemysero. Itsestä se taas kuulostaa todella epäterveeltä tavalta toimia, jos puolisolta pitäisi salata jotain. Toki työasiat on erikseen, kun niissä on usein vaitiolovelvollisuus, mutta yksityiselämän asioissa en salailua ymmärrä."

Esim. ystävän lähettämä yksityiselämänsä kriisiä koskeva luottamuksellinen viesti ei todennäköisesti ole tarkoitettu myös puolisollesi. Tiedätkö, miten salaisuudet ja juorut leviävät? "Tästä ei saisi puhua kenellekään, mutta..."

Mikä tällainen kriisi sitten olisi? Perhekriisit, läheisen kuolema ja sairaudet ovat sellaisia, jotka totta kai voisin itse jakaa sekä ystävälleni että hänen puolisolleen. Heistä kumpikaan ei ole tähän me

Jotkut ovat kovin mustavalkoisia. Kaikki tai ei mitään. On-off. Raskasta tuollainen.

Minun mielestäni tämä ketju kertoo syvästä epäluottamuksesta muihin ihmisiin, myös läheisiin. 

Vierailija
246/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työvuorolistaa tai mä voin pyytää kaivamaan mun sähköposteista jonkun jutun. 

Toivottavasti miehelläsi on työnantajan lupa siihen, että täysin ulkopuoliset saavat käydä katselemassa työvuorolistoja. Siellähän nimittäin yleensä näkyy muidenkin kuin miehesi työvuorot. AInakin meillä räpsähtäisi vähintään varoitus, jos tiedettäisiin, että jonkun vaimoke käy urkkimassa mitään listoja. 

Muutoinkin tämä on aina kummallinen asia. Meilläkin on hyviä ystäviä, jotka ovat molempien ystäviä. Sitä varten on yhteiset wa-ryhmät, eli siis ystäviä kuuluu eri ryhmiin, joissa sitten viestitellään niitä asioita, jotka kuuluvat molemmille. Esim. läheisimmän pariskunnan kanssa oma ryhmä, harrastusporukan kanssa toinen, "kerran kesässä tavataan" porukan kanssa kolmas jne. Muut ystävien viestittelyt on tarkoitettu vain minulle, eikä miehellä ole mitään asiaa mennä niitä kurkistelemaan.

Apn tilannekin on varmaan ollut se aika tavallinen, eli on tullut marmatettua ystävän kanssa miehestä ja ystävä sitten vastaa siihen kritisoimalla miehen toimintaa, kun on luonnollisesti apn, ei itselleen vieraamman miehen, puolella ja näkee asiat enemmän apn kantilta. Ja saa sitten paskaa niskaan, kun ukko onkin mennyt lukemaan tämän sinällään viattoman ystävien ventiloimisen ja tsemppaamisen ketjun.

Täysin anteeksiantamatonta olisi, jos mies alkaisi puhelimestani viesteihin vastaamaan! Jos nyt jostain syystä vahingossa olisi viestin nähnyt ja siitä loukkaantunut, asia puitaisiin minun kanssani, eli mitä olen ystävälle miehestä puhunut tms. mutta ystävääni en antaisi asiaan sotkea ja häntä loukata ja nolata.

Vierailija
247/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Ei tarvitse olla kyse mistään, mitä ei KEHTAA näyttää - ei niissä kuvissa välttämättä ole mitään ihmeellistä. Mutta miksi kaikki pitäisi näyttää miehelle? Eikö mitään keskusteluja ja ajatuksenvaihtoja ystävän kanssa muka voi pitää vain kahdenvälisinä ilman, että tuntuu, että kyseessä on sala

Tässä meillä on sitten näkemysero. Itsestä se taas kuulostaa todella epäterveeltä tavalta toimia, jos puolisolta pitäisi salata jotain.   "

Mä taas ajattelen että eihän kyse ole _salaamisesta_ vaan mä esim. en näytä jotain kavereiden kuvia puolisolle koska sitä ei kiinnosta. Ei hän tiedä edes millaisia kuvia mä otan omilta tai meidän yhteisiltä reissuilta, joitain tietysti esittelen mitkä on sellaisia joiden tiedän kiinnostavan. 

En tietenkään, olen luotettava ja itsekin tosi yksityinen ihminen, en halua että mun asioita kukaan vatvoo. 

Vierailija
248/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kai kokee olevansa jotenkin "turvassa", holhouksen alla🤔?

Kas kun ei ole mitään väliä. Meillä halvin ratkaisu näin, niin miksikäs ei 😊

Vierailija
249/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vastataankin toisen puhelimeen, kun se soi, eikä luurin omistaja ole paikalla.

Minkä takia? Itse en ainakaan alkaisi puolison puhelinvastaajaksi, kun siihen puhelimeen voi ihan jättää viestin muutenkin.

Helpompi  näin meillä. Eikä se luuri nyt jatkuvasti jää pois matkasta, niin että tuskin kumpikaan meistä tuntee olevansa toisen puhelinvastaaja tai sihteeri.

Minua ärsytti, kun kaverin mies vastasi välillä puhelimeen ja oletti, että haluan puhua hänen kanssaan muuten vaan kuulumisia. 

Vierailija
250/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni liittymä on minun nimissäni. Minä maksan hänen liittymänsä. 😁

Jess! 😂 Hyvä me!! 

Vierailija
251/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pääsyä puhelimelle eikä esim. pankkitapahtumiin. Jos toinen ei luota, ei sitä voi vahtimalla korjata. Myös ystävälläni on oikeus siihen, ettei puolisoni lue heidän viestejään. 

Vierailija
252/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole pääsyä puhelimelle eikä esim. pankkitapahtumiin. Jos toinen ei luota, ei sitä voi vahtimalla korjata. Myös ystävälläni on oikeus siihen, ettei puolisoni lue heidän viestejään. 

Sinähän tässä et luota mieheesi, ettei hän lue viestejäsi.

Vierailija
253/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo itsellesi. Minulla ja miehelläni ei ole itse ostuttuja kännyköitä, on vain työnantajan ostamat kännykät ja liittymät. Meidän puhelimilta on siis pääsy esim. työsähköpostiin ja teamsiin. Mieheni on johtavassa asemassa ja minä olen töissä taloushallinnossa joten me käsittelemme työksemme arkaluonteisia asioita. Tämän takia me emme voi käyttää toistemme puhelimia. 

Ajatella. Mä ja mieheni ollaan molemmat valtion viroissa, mies esimies- ja minä asiantuntijatehtävissä, ja meillä on molemmilla myös ihan itse ostetut puhelimet. Omat asiat hoidamme niillä, emme työpuhelimilla. Työpuhelimiin ei edes saa asentaa omia sovelluksia tms.

Kas kun on eri tapoja. Älä siis vääntele sanomisiani.

Et kuitenkaan osaa hienosta virastasi huolimatta ajatella että ne ihmiset jotka täälläkin kertovat etteivät edes voisi näyttää puolisolleen puhelintansa kun se on työpuhelin niin he nimenomaisesti tarkoittavat ainoaa puhelintansa joka heillä on käytössä. Työsuhdepuhelinta josta menee verotusarvo ja joka toimii sekä työ että henkilökohtaisena puhelimena. Se kun on sanomattakin selvää ettei kukaan näytä vain työasioissa käyttämäänsä puhelinta puolisolleen, sillä kun hoidetaan vain työasioita. -ohis

Vierailija
254/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tilannekin on varmaan ollut se aika tavallinen, eli on tullut marmatettua ystävän kanssa miehestä ja ystävä sitten vastaa siihen kritisoimalla miehen toimintaa, kun on luonnollisesti apn, ei itselleen vieraamman miehen, puolella ja näkee asiat enemmän apn kantilta. Ja saa sitten paskaa niskaan, kun ukko onkin mennyt lukemaan tämän sinällään viattoman ystävien ventiloimisen ja tsemppaamisen ketjun.

No aivan, tuskin se ystävä on ihan puskista lähettänyt viestin, jossa miestä kritisoi. Lisäksi en itse kuuntelisi mitään "muut ei saa puuttua suhteeseemme" puhetta, sillä juurikin minulla on oikeus ystävieni kanssa puhua ihan mistä haluan, myös miehen ja suhteemme vähemmän hyvistä puolista. 

Ja tosiaan tuo, että menisi sitten vastailemaan ystävälle olisi mullekin todella raivostumisen paikka. 

Vierailija
255/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimiin on molemmilla pääsy, koska mitään salattavaa ei ole. Jos yhtäkkiä pääsy evättäisiin niin jo se itsessään kertoisi, että jotain on tarvetta piilotella. Kumpikin kunnioittaa tästä huolimatta toisen yksityisyyytä, eikä käy lukemassa esim.kavereiden lähettämiä viestejä. Toisen puhelinta tulee joskus puolin ja toisin käytettyä esim. googlesta etsimiseen tai reitin navigointiin jos omasta puhelimesta on akku loppu tai jäänyt kotiin. On helppoa, kun ei tarvitse "pelätä" mitään vaikka puoliso puhelinta selaisikin. Luottamus lisää luottamusta ja päin vastoin.

Vierailija
256/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitunnuksiani hän ei tiedä, ei myöskään sähköpostin salasanaa - vaikka voi olla, että on nähnyt minun kirjoittavan sen. Myös puhelimeni avauskuvion on todennäköisesti nähnyt. Eipä tuolla ole väliä, mutta pahastuisin/yllättyisin kyllä, jos löytäisin hänet selaamasta esim puhelintani ilman syytä.

Eikö teillä ole siis yhteistä tiliä? Aika hankalaksi menee raha-asiat avioliitossa, jos kaikki ostokseet tehdään puoliksi.

Eri, mutta miten niin hankalaa? Raha-asiat on sovittu hoidettavaksi tietyllä tavalla, toinen hoitaa toiset maksut, toinen toiset jne. vuorotellen tai miten milloinkin. Nema problema. 

Onhan se todella työlästä, jos kaikki pyritään jakamaan tasan. Päivittäiset ruokaostoksetkin puoliksi, niin kyllä siinä on miettimistä, että saa varmasti menemään tasan. Yhteinen tili on kaikista helpoin ja en ymmärrä, miksei sellaista käyttäisi. Luulisi puolison nyt kuitenkin olevan sen verran luotettava, että voi antaa hänen käyttää rahoja vapaasti. 

Vierailija
257/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimiin on molemmilla pääsy, koska mitään salattavaa ei ole. Jos yhtäkkiä pääsy evättäisiin niin jo se itsessään kertoisi, että jotain on tarvetta piilotella. Kumpikin kunnioittaa tästä huolimatta toisen yksityisyyytä, eikä käy lukemassa esim.kavereiden lähettämiä viestejä. Toisen puhelinta tulee joskus puolin ja toisin käytettyä esim. googlesta etsimiseen tai reitin navigointiin jos omasta puhelimesta on akku loppu tai jäänyt kotiin. On helppoa, kun ei tarvitse "pelätä" mitään vaikka puoliso puhelinta selaisikin. Luottamus lisää luottamusta ja päin vastoin.

Sairasta kyttäämistä teillä, ei yksityisyyttä🤮

Vierailija
258/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Vierailija
259/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ystävieni lähettämät viestit ja kuvat on kirjesalaisuutta. Jos tietäisin jonkun ystävän näyttävän ne omalle miehelle loppuisi yhteydenpito saman tien

Millaisia nämä kuvat sitten oikein ovat, jos niitä ei kehtaa miehelle näyttää? Itse saan aika harvoin mitään kuvia ystäviltäni, mutta jos niitä joskus tulee, niin ne ovat aina sellaisia, jotka voisi näyttää kenelle tahansa. Kuvia esimerkiksi jostakin lomakohteesta tai lapsista leikkimässä.

Just tässä on teidän ajatusvirhe. Ei tarvitse olla kyse mistään, mitä ei KEHTAA näyttää - ei niissä kuvissa välttämättä ole mitään ihmeellistä. Mutta miksi kaikki pitäisi näyttää miehelle? Eikö mitään keskusteluja ja ajatuksenvaihtoja ystävän kanssa muka voi pitää vain kahdenvälisinä ilman, että tuntuu, että kyseessä on sala

Tässä meillä on sitten näkemysero. Itsestä se taas kuulostaa todella epäterveeltä tavalta toimia, jos puolisolta pitäisi salata jotain. Toki työasiat on erikseen, kun niissä on usein vaitiolovelvollisuus, mutta yksityiselämän asioissa en salailua ymmärrä.

Mitä epätervettä siinä on jos puolisolta salaa ystävänsä salaisuuksia? Minulla ja puolisollani ei ole toisiltamme sinänsä mitään salattavaa, mutta jos ystäväni luottamuksella minulle jotain kertoo, minä en kerro sitä kenellekään, edes puolisolleni, eikä tässä ole mitään epätervettä.

Vierailija
260/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitunnuksiani hän ei tiedä, ei myöskään sähköpostin salasanaa - vaikka voi olla, että on nähnyt minun kirjoittavan sen. Myös puhelimeni avauskuvion on todennäköisesti nähnyt. Eipä tuolla ole väliä, mutta pahastuisin/yllättyisin kyllä, jos löytäisin hänet selaamasta esim puhelintani ilman syytä.

Eikö teillä ole siis yhteistä tiliä? Aika hankalaksi menee raha-asiat avioliitossa, jos kaikki ostokseet tehdään puoliksi.

On sekä yhteinen tili, että omat tilit (minulla lisäksi eri pankissa). Ja omat tunnuksethan meillä on siihen yhteiseenkin tiliin, en minä hänenä pystyisi pankkiin kirjautumaan.

Näin, ehdottomasti omat pankkitunnukset, vaikka tili olisi yhteinen. Myös oma luottokortti on hyvä olla, vaikka pankkitili olisi yhteinen.