Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
261/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ystävieni lähettämät viestit ja kuvat on kirjesalaisuutta. Jos tietäisin jonkun ystävän näyttävän ne omalle miehelle loppuisi yhteydenpito saman tien

Millaisia nämä kuvat sitten oikein ovat, jos niitä ei kehtaa miehelle näyttää? Itse saan aika harvoin mitään kuvia ystäviltäni, mutta jos niitä joskus tulee, niin ne ovat aina sellaisia, jotka voisi näyttää kenelle tahansa. Kuvia esimerkiksi jostakin lomakohteesta tai lapsista leikkimässä.

Just tässä on teidän ajatusvirhe. Ei tarvitse olla kyse mistään, mitä ei KEHTAA näyttää - ei niissä kuvissa välttämättä ole mitään ihmeellistä. Mutta miksi kaikki pitäisi näyttää miehelle? Eikö mitään keskusteluja ja ajatuksenvaiht

johan tässä on moneen kertaan sanottu, ettei salaisuuksia kerrota eteenpäin, eikä.luitettava puoliso lue niitä salaisuuksia toisen puhelimesta.

Vierailija
262/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä puhelintaan "vapaasti lainaavilla" "ne on vaan puhelimia"-ihmisillä ole muita luottamuksellisia ihmissuhteita kuin puolisonne? Kukaan ei saa kertoa vain teille luottamuksella esim. vakavasta sairaudesta, surusta, eropohdinnoista tai kokemastaan traumasta? Aloittajan puoliso on kuulemma jopa vastannut yksityiseen viestiin aloittajan ystävälle, mitä voi pitää todella rajattomana käytöksenä. Edellä vastaavaa kokeneet ovat kertoneetkin, mikä voi olla seuraava askel. 

Nuo luottamukselliset avautumiset tapahtuvat joko ihan kasvokkain tai puhelimessa jutellen. Ei viesteinä.

Mutta tuosta toisten viesteihin vastaamisesta olen samaa mieltä. Siinä menee raja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitunnuksiani hän ei tiedä, ei myöskään sähköpostin salasanaa - vaikka voi olla, että on nähnyt minun kirjoittavan sen. Myös puhelimeni avauskuvion on todennäköisesti nähnyt. Eipä tuolla ole väliä, mutta pahastuisin/yllättyisin kyllä, jos löytäisin hänet selaamasta esim puhelintani ilman syytä.

Eikö teillä ole siis yhteistä tiliä? Aika hankalaksi menee raha-asiat avioliitossa, jos kaikki ostokseet tehdään puoliksi.

Eri, mutta miten niin hankalaa? Raha-asiat on sovittu hoidettavaksi tietyllä tavalla, toinen hoitaa toiset maksut, toinen toiset jne. vuorotellen tai miten milloinkin. Nema problema. 

Onhan se todella työlästä, jos kaikki pyritään jakamaan tasan. Päivittäiset ruokaostoksetkin puoliksi, niin kyllä sii

Kirjoitinko mä tuossa että "päivittäiset ruokaostoksetkin puoliksi"? Alkuaikoina on sovittu miten suunnilleen hoidetaan, eipä siihen ole juurikaan tarvinnut palata. Yhteistä tiliä ei ole missään vaiheessa edes harkittu, turhaa sumplimista ja räknäämistä ainakin mitä esimerkkejä on täältä saanut lukea. Excelöidään ja lasketaan prosentteja ja suhdelukuja. 

Vierailija
264/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna kenellekään pääsyä omaan puhelimeeni enkä halua katsella kenenkään muun puhelinta. Yksityisasiat ovat yksityisasioita parisuhteessakin. En itsekään pidä siitä, jos juttelen viestitse ystäväni kanssa omista asioistani ja seuraavaksi kuulen hänen miehensä tai lapsensa lukeneen viestini. Itse en oikein ymmärrä sitä, että joillekin ihmisille kaikki on julkista.

Vierailija
265/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se todella työlästä, jos kaikki pyritään jakamaan tasan. Päivittäiset ruokaostoksetkin puoliksi, niin kyllä siinä on miettimistä, että saa varmasti menemään tasan. Yhteinen tili on kaikista helpoin ja en ymmärrä, miksei sellaista käyttäisi. Luulisi puolison nyt kuitenkin olevan sen verran luotettava, että voi antaa hänen käyttää rahoja vapaasti. 

Meillä on yhteinen tili, jonne ohjautuu kaikki talon maksut jne. e-laskuina ja jolle molemmat tekevät kuukausittain tietyn summan tilisiirron. Siellä on aina näin myös ylimääräistä jos halutaan ostaa esim matkat tms tai tulee jotain yllättävää.

Päivittäisostokset ostaa se, joka kaupassa käy, eikä niitä tasailla. Joskus jos ollaan yhdessä kaupassa saattaa toinen sanoa, että hei mä maksan nyt olet käynyt niin monta kertaa ostoksilla. 

Tarvetta "antaa puolison käyttää rahoja vapaasti" ei ole, kun ei puolison rahoista vastaa tai niihin puutu.

Vierailija
266/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan anna kenellekään pääsyä omaan puhelimeeni enkä halua katsella kenenkään muun puhelinta. Yksityisasiat ovat yksityisasioita parisuhteessakin. En itsekään pidä siitä, jos juttelen viestitse ystäväni kanssa omista asioistani ja seuraavaksi kuulen hänen miehensä tai lapsensa lukeneen viestini. Itse en oikein ymmärrä sitä, että joillekin ihmisille kaikki on julkista.

ei tässä kenellekään nuo asiat ole julkisia. Pointti on siinä, ettei toinen pengo toisen puhelinta.

minun miestäni ei vähempään voisi kiinnostaa kaverini asiat. Hän ei jaksa kuunnella niitä edes face to face, saatika viitsisi niitä erikseen lukea.

Vierailija
267/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat tilit, puhelimet, sähköpostit, kannettavat. Mitään salasanoja tai koodeja ei ole tiedoteltu puolin tai toisin. En juorua ystävieni tai sukulaisteni asioista miehelleni, jos jokin tieto on ainoastaan minulle tarkoitettu. Sama toisin päin. Tämä järjestely on ollut toimiva parisuhteen alkuajoista lähtien eikä sitä ole tarvetta muuttaa.

Vierailija
268/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä vaiheessa te annoitte kumppanille pin-koodin, että toinen voi tarvittaessa käyttää puhelintanne?

Meillä ei ole koskaan edes tullut puheeksi tuo, että vaihdettaisiin pin-koodeja puhelimiin, kun kummallakaan ei ole tarvetta katsoa toisen puhelinta missään tilanteessa. Ei ole ikinä tullut keskusteltua asiasta vaikka yhdessä ollaan nyt oltu 16 vuotta. 

Vierailija
269/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luottamukselliset avautumiset tapahtuvat joko ihan kasvokkain tai puhelimessa jutellen. Ei viesteinä.

Mikäs sääntö se tämä on? Mulla ainakin on aika paljon tilanteita, joissa viestittely on helpompaa, aina ei ole aikaa nähdä tai puhua puhelimessa, tai on esim. junassa, silloin toinen laittaa viestin ja siihen voi vastata tai muutenkin vastata, kun ennättää. Lisäksi osa kavereista ei tykkää puhelimessa puhumisesta, en siihen itsekään hulluna ole.

Eli onko tässä takana, että ei laiteta viestejä, kun ne voi joku asiaankuulumaton lukea? En suostuisi, että pitäisi puolison vuoksi rajoittaa kommunikointikanavia tuolla tavalla.

Vierailija
270/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo itsellesi. Minulla ja miehelläni ei ole itse ostuttuja kännyköitä, on vain työnantajan ostamat kännykät ja liittymät. Meidän puhelimilta on siis pääsy esim. työsähköpostiin ja teamsiin. Mieheni on johtavassa asemassa ja minä olen töissä taloushallinnossa joten me käsittelemme työksemme arkaluonteisia asioita. Tämän takia me emme voi käyttää toistemme puhelimia. 

Ajatella. Mä ja mieheni ollaan molemmat valtion viroissa, mies esimies- ja minä asiantuntijatehtävissä, ja meillä on molemmilla myös ihan itse ostetut puhelimet. Omat asiat hoidamme niillä, emme työpuhelimilla. Työpuhelimiin ei edes saa asentaa omia sovelluksia tms.

Kas kun on eri tapoja. Älä siis vääntele sanomisiani.

Et kuitenkaan osaa hienosta virastasi huolimatta ajatella että ne ihmiset jotka täälläkin kertovat etteivät edes voisi näyttää puolisolleen puhelintansa kun se on työpuhelin niin he nimenomaisesti tarkoittavat ainoaa puhelintansa joka heillä on käytössä. Työsuhdepuhelinta josta menee verotusarvo ja joka toimii sekä työ että henkilökohtaisena puhelimena. Se kun on sanomattakin selvää ettei kukaan näytä vain työasioissa käyttämäänsä puhelinta puolisolleen, sillä kun hoidetaan vain työasioita. -ohis

Osaan tottakai. Mutta tämä keskustelu alkoi siitä kun kerroin miten minä ja mieheni käytämme omia puhelimiamme, ja joku alkoi mesota miten meidän puhelimiin voi tulla työasioita joita ei muut saa nähdä.

Kun ei voi. Kuin meillä on omat puhelimet käytössä, ei työpuhelimia. Eli käännä tuo vinoilusi vaan toisinpäin.

Vierailija
271/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen, ja omalle puolisolle luotettu asia ei ole sama asia. Mä voin kertoa ystäväni kuulumisia miehelleni, ja se on ystävällenikin täysin ok. Mutta en mä ystäväni kuulumisia Hesariin laittaisi. 

Kun tuota rautalankaa tarvitsit.

Vierailija
272/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä vaiheessa te annoitte kumppanille pin-koodin, että toinen voi tarvittaessa käyttää puhelintanne?

Meillä ei ole koskaan edes tullut puheeksi tuo, että vaihdettaisiin pin-koodeja puhelimiin, kun kummallakaan ei ole tarvetta katsoa toisen puhelinta missään tilanteessa. Ei ole ikinä tullut keskusteltua asiasta vaikka yhdessä ollaan nyt oltu 16 vuotta. 

Ekassa yhteisessä kännykässä oli sama pin-koodi, kuin nykyään on molempien ns omissa kännyköissä. Eli ihan alusta lähtien.

Vierailija
273/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen, ja omalle puolisolle luotettu asia ei ole sama asia. Mä voin kertoa ystäväni kuulumisia miehelleni, ja se on ystävällenikin täysin ok. Mutta en mä ystäväni kuulumisia Hesariin laittaisi. 

Asia on helppo, jos on vain yksi ystävä ja hänen kanssaan on kuvio juteltu selväksi. Vaikeammaksi menee esim. itselläni, joka olen sosiaalinen luonne ja jotenkin sellainen, että ihmiset helposti uskoutuvat minulle aroistakin asioista.

Olen siis ottanut linjan, että en puhu kenenkään asioista muille. En ystävieni asioista puolisolle, en toiselle ystävälle (siis molemmat tunnemme ihmisen), en sukulaisten asioita ystäville tai ystävien asioita sukulaisille. 

Eri asia on kertoa kuulumisia, eli uusi työpaikka, muutto, tms. kuin se, että puoliso menee ja lukee koko viestinvaihdon omine päineen. Ja vielä menisi ottamaan kantaa ja vastailemaan! Voin hyvin kuvitella apn ystävän nolostumisen ja raivostumisen.

Vierailija
274/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sääntö se tämä on? Mulla ainakin on aika paljon tilanteita, joissa viestittely on helpompaa, aina ei ole aikaa nähdä tai puhua puhelimessa, tai on esim. junassa, silloin toinen laittaa viestin ja siihen voi vastata tai muutenkin vastata, kun ennättää. Lisäksi osa kavereista ei tykkää puhelimessa puhumisesta, en siihen itsekään hulluna ole.

Eli onko tässä takana, että ei laiteta viestejä, kun ne voi joku asiaankuulumaton lukea? En suostuisi, että pitäisi puolison vuoksi rajoittaa kommunikointikanavia tuolla tavalla.

Etkö sinä nyt ymmärrä että lainaus jota kommentoit, kertoi kirjoittajan itsensä tilanteesta. Se ei tarkoita sitä että aina, ihan kaikkialla kaikilla olisi noin. Vähän rajaa nyt tuohon liioitteluunkin, opetelkaa lukemaan.

Vierailija
275/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa yhteisessä kännykässä oli sama pin-koodi, kuin nykyään on molempien ns omissa kännyköissä. Eli ihan alusta lähtien.

Miksi? 

Vierailija
276/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama meillä, kummallakin on sama koodi, mikä oli meidän ekassa kännykässä kauan kauan sitten. Sähköposti meillä on yhteinen mallia matti ja maija mattila. Ollaan jääty eläkkeelle.

Töissä ollessa oli tietenkin erilliset työsähköpostit ja toisella erillinen työsuhdepuhelin.

Vierailija
277/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas, mun kännykän liittymä on mieheni nimissä 😂 Hän voisi siis milloin tahansa esimerkiksi tilata listan mihin numeroihin olen soittanut ja viestitellyt. Eikä se haittaa ollenkaan. Salaisuuksia ei ole.

Mun mieheni liittymä on minun nimissäni. Minä maksan hänen liittymänsä. 😁

Onko miehesi luottotiedoton? Tai holhouksen alainen? 

Vierailija
278/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme jaa ja puhelimet ovat omat.

Vierailija
279/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Ei ole mitään syytä, miksi ei.

Vierailija
280/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen kännykkä ja yhteinen sähköposti? Suloista...