Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen kännykkä ja yhteinen sähköposti? Suloista...
Mä kirjoitin yhteisestä kännykästä. Kyllä, kun kännykät tuli markkinoille, monella nuorella perheellä oli vain yksi kännykkä. Kuten aiemmin vain yksi lankapuhelin. Normaalia sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitin yhteisestä kännykästä. Kyllä, kun kännykät tuli markkinoille, monella nuorella perheellä oli vain yksi kännykkä. Kuten aiemmin vain yksi lankapuhelin. Normaalia sekin.
En kyllä muista että kenelläkään tutuilla olis ollut yhteinen kännykkä, meillä ei ainakaan. Eikä sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, omassa tuttavapiirissä ei todellakaan ollut kellään yhteistä kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista että kenelläkään tutuilla olis ollut yhteinen kännykkä, meillä ei ainakaan. Eikä sähköpostia.
Sama homma, ei kellään yhteistä puhelinta. Yksi pariskunta hommasi yhteisen sähköpostin ja minä lopetin yhteydenpidon kaveriini sähköpostise samantien siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pääsyä puhelimelle eikä esim. pankkitapahtumiin. Jos toinen ei luota, ei sitä voi vahtimalla korjata. Myös ystävälläni on oikeus siihen, ettei puolisoni lue heidän viestejään.
Sinähän tässä et luota mieheesi, ettei hän lue viestejäsi
En saa ihan tästä logiikasta kiinni niin kuin että tässä salasanat, joita et tarvitse, haluan näin osoittaa luottavani, ettet käytä niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ennen oli perheessä vain se yksi lankapuhelin. Sitten tuli ensimmäinen kännykkä, jonka kuuluvuusalue oli pieni ja hinta suuri. Ei niitä jokaiselle perheenjäsenelle ostettu.Välillä piti kiivetä katolle, jotta sai yhteyden pelaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se todella työlästä, jos kaikki pyritään jakamaan tasan. Päivittäiset ruokaostoksetkin puoliksi, niin kyllä siinä on miettimistä, että saa varmasti menemään tasan. Yhteinen tili on kaikista helpoin ja en ymmärrä, miksei sellaista käyttäisi. Luulisi puolison nyt kuitenkin olevan sen verran luotettava, että voi antaa hänen käyttää rahoja vapaasti.
Meillä on yhteinen tili, jonne ohjautuu kaikki talon maksut jne. e-laskuina ja jolle molemmat tekevät kuukausittain tietyn summan tilisiirron. Siellä on aina näin myös ylimääräistä jos halutaan ostaa esim matkat tms tai tulee jotain yllättävää.
Päivittäisostokset ostaa se, joka kaupassa käy, eikä niitä tasailla. Joskus jos ollaan yhdessä kaupassa saattaa toinen sanoa, että hei mä maksan nyt olet käynyt niin monta kertaa ostoksilla.
Tarvetta "antaa puolison käyttää rahoja vapaasti" ei ole, kun ei puolison rahoista vastaa tai niihin puutu.
Meillä yhteiseltä tililtä menee kaikki perheen kulut ja minulla ja miehelläni on tälle tilille omat kortit. Kumpikin laittaa tilille rahaa kuukausittain tietyn summan. On paljon helpompaa kun sieltä maksetaan kaikki kulut niin ei tarvitse muistaa kuka on milloinkin viimeksi ostanut ruokaa tai maksanut laskuja.
Jos nainen ei anna puhelintaan, niin se on selvä merkki, että nainen pettää tai flirttailee muiden miesten kanssa, joka on muuten myös pettämistä.
Tiedetään salasanat toistemme laitteille, meillä on yhteinen yritys joten laitteista löytyy tärkeitä tietoja mihin meillä on tarvittaessa pääsy molemmilla.
Ystävien viestejä ei tietenkään ole oikeus lukea, eikä kyllä ole ikinä tullut mieleenkään tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ennen oli perheessä vain se yksi lankapuhelin. Sitten tuli ensimmäinen kännykkä, jonka kuuluvuusalue oli pieni ja hinta suuri. Ei niitä jokaiselle perheenjäsenelle ostettu.Välillä piti kiivetä katolle, jotta sai yhteyden pelaamaan.
Just näin. Varmasti jotkut olivat niin rikkaita että heti kännyköiden tultua oli varaa ostaa kaikille oma. Meillä pienituloisena lapsiperheenä ei. Ja tiedän monia muitakin. Kännykkää käytettiin lankapuhelimen tapaan muuten, mutta muuttomatkalla se toimi myös autossa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo luottamukselliset avautumiset tapahtuvat joko ihan kasvokkain tai puhelimessa jutellen. Ei viesteinä.
Mikäs sääntö se tämä on? Mulla ainakin on aika paljon tilanteita, joissa viestittely on helpompaa, aina ei ole aikaa nähdä tai puhua puhelimessa, tai on esim. junassa, silloin toinen laittaa viestin ja siihen voi vastata tai muutenkin vastata, kun ennättää. Lisäksi osa kavereista ei tykkää puhelimessa puhumisesta, en siihen itsekään hulluna ole.
Eli onko tässä takana, että ei laiteta viestejä, kun ne voi joku asiaankuulumaton lukea? En suostuisi, että pitäisi puolison vuoksi rajoittaa kommunikointikanavia tuolla tavalla.
Etkö sinä nyt ymmärrä että lainaus jota kommentoit, kertoi kirjoittajan itsensä tilanteesta. Se ei tarkoita sitä että aina, ihan kaikkialla kaikilla olisi noin. Vähän rajaa nyt tuohon liioitteluunki
Ja etkö sinä ymmärrä, että minä vastaavasti kerroin omasta tilanteestani? Mitä tämän ketjun mielestäsi pitäisi olla, luettelo siitä kun meillä on näin, eikä mitään keskustelua tai kysymyksiä tai vastakertomuksia siitä, miten asian itse näkee - joskin sitä kysyi ap, eli mitä mieltä olette.
Joten minä siis kerroin, mitä mieltä minä itse olen ja se on, että en suostuisi puolison vuoksi rajoittamaan kanavia, joissa voin turvallisesti pitää yhteyttä ystäviini.
Mies ei edes osaa käyttää älykännykkää. Eikä muutenkaan jaeta mitään asioita juurikaan. Meillä on aika erilaiset elämät, eikä toisen tekemiset tai ystävät kiinnosta toista.
Mitään pettämis tai muita asioita ei kumpikaan edes ajattele toisen tekevän. Siinä suhteessa voi olla huoleti.
Yhdessä pysytän vaikka ei tää liitto niin kaksinen ole , mutta menettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostimme ensimmäisen matkapuhelimen vuonna 1989, oli kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se todella työlästä, jos kaikki pyritään jakamaan tasan. Päivittäiset ruokaostoksetkin puoliksi, niin kyllä siinä on miettimistä, että saa varmasti menemään tasan. Yhteinen tili on kaikista helpoin ja en ymmärrä, miksei sellaista käyttäisi. Luulisi puolison nyt kuitenkin olevan sen verran luotettava, että voi antaa hänen käyttää rahoja vapaasti.
Meillä on yhteinen tili, jonne ohjautuu kaikki talon maksut jne. e-laskuina ja jolle molemmat tekevät kuukausittain tietyn summan tilisiirron. Siellä on aina näin myös ylimääräistä jos halutaan ostaa esim matkat tms tai tulee jotain yllättävää.
Päivittäisostokset ostaa se, joka kaupassa käy, eikä niitä tasailla. Joskus jos ollaan yhdessä kaupassa saattaa toinen sanoa, että hei mä maksan nyt olet käynyt niin monta kertaa ostoksilla.
Tarvetta "antaa puolison käyttää rahoja vapaasti" ei ole,
Meillä yhteiseltä tililtä menee kaikki perheen kulut ja minulla ja miehelläni on tälle tilille omat kortit. Kumpikin laittaa tilille rahaa kuukausittain tietyn summan. On paljon helpompaa kun sieltä maksetaan kaikki kulut niin ei tarvitse muistaa kuka on milloinkin viimeksi ostanut ruokaa tai maksanut laskuja.
Itse en alunperinkään ymmärrä miksi näitä pitäisi muistella ja laskea. Parisuhteessa talous on yhteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, ei kellään yhteistä puhelinta. Yksi pariskunta hommasi yhteisen sähköpostin ja minä lopetin yhteydenpidon kaveriini sähköpostise samantien siihen.
Muistanpa joskus nähneeni pariskunnalla yhteisen FB-profiilinkin. En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ekä kännykkä oli iso Motorola, jonka sain lahjaksi isältäni lähtiessäni opiskelemaan. Kotona oli vielä lankapuhelin tosi pitkään. Ei ollut mitään yhteisiä kännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo luottamukselliset avautumiset tapahtuvat joko ihan kasvokkain tai puhelimessa jutellen. Ei viesteinä.
Mikäs sääntö se tämä on? Mulla ainakin on aika paljon tilanteita, joissa viestittely on helpompaa, aina ei ole aikaa nähdä tai puhua puhelimessa, tai on esim. junassa, silloin toinen laittaa viestin ja siihen voi vastata tai muutenkin vastata, kun ennättää. Lisäksi osa kavereista ei tykkää puhelimessa puhumisesta, en siihen itsekään hulluna ole.
Eli onko tässä takana, että ei laiteta viestejä, kun ne voi joku asiaankuulumaton lukea? En suostuisi, että pitäisi puolison vuoksi rajoittaa kommunikointikanavia tuolla tavalla.
Etkö sinä nyt ymmärrä että lainaus jota kommentoit, kertoi kirjoittajan itsensä tilanteesta. Se ei tarkoita sitä että aina, ihan kaikkialla kaikilla
etkö sinä ymmärrä, että minä vastaavasti kerroin omasta tilanteestani? Mitä tämän ketjun mielestäsi pitäisi olla, luettelo siitä kun meillä on näin, eikä mitään keskustelua tai kysymyksiä tai vastakertomuksia siitä, miten asian itse näkee - joskin sitä kysyi ap, eli mitä mieltä olette.
Joten minä siis kerroin, mitä mieltä minä itse olen ja se on, että en suostuisi puolison vuoksi rajoittamaan kanavia, joissa voin turvallisesti pitää yhteyttä ystäviini.
Sinä kysyit: "Mikäs sääntö se tämä on?"
Siihen vastasin. Pysy nyt herranjestas kärryillä edes siitä mitä itse kirjotat 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, omassa tuttavapiirissä ei todellakaan ollut kellään yhteistä kännykkää.
Puhutko nyt 1980- luvusta jolloin kännyköitä alkoi ilmestyä markkinoille?
Nämä meillä on yhteiset spostit ja puhelimet tyypit on niitä, jotka sen eron sattuessa tai puolison kuollessa ovat aivan hukassa, kun ei ole mitään omaa elämää elettynä, on vain se yhteinen. Ei omia ystäviä, ei mitään.
Ikävän usein nämä eivät saa enää yhteyttäkään kenenkään, kun ovat sulkeneet kaikki ihmiset sen parisuhteen vuoksi ulos elämästään. Roikkuvat sitten lastensa riesana, jos sellaisia on.
Monella sarjapettäjällä on useampi puhelin 😌 jos "uskollisuus" perustuu valvontaa, niin kyllä valvonnan kohteena oleva keinot keksii.