Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten saanti "pilasi" joulun

Vierailija
26.12.2024 |

Provosoiva otsikko mutta näin se on.Ennen joulu oli sellainen mitä odotti innolla mutta kun sai lapsia niin kaikki muuttui. Ennen rentouduttiin kunnolla, saunottiin, syötiin hyvin, maisteltiin vähän viiniä ja tunnelma oli jotenkin taianomainen. Nyt kun on lapsia niin se rentous ja kaikki on kadonnut. Ymmärrän kyllä että se kuuluu asiaan ja pikkulapsiaika voi olla raskasta, varsinkin kun lapset on monta päivää kotona. Nyt pelkkä siivous on hankalaa, kaikki sotkeentuu heti uudestaan kuitenkin. Ruokia ja mitään ei voi laittaa ja tehdä rauhassa ja kun vihdoin saa lapset nukkumaan niin on aivan puhki. Se lasten ilo on kyllä ihanaa katsoa mutta itselle kaikesta on tullut vaan suorittamista ja perään katsomista. Noh, muutamia vuosia kun kuluu niin ehkä se siitä taas paranee. 

Kommentit (277)

Vierailija
181/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suorita äläkä katso perään, problem solved.

Vierailija
182/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapset olivat pieniä, niin kesäloman lopussa äidit huokaisivat helpottuneita, että ihanaa, kun koulu alkaa. Omaa rentouttavaa kesälomaa ei enää ollut lasten syntymän jälkeen. Työpaikalle meno oli lepolomaa siihen verrattuna, että oli kotona joka päivä lasten kanssa lomalla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjoitus kertoo hyvin tämän päivän itsekeskeisyydestä. Tärkeintä olen minä.

Tai siitä että uskalletaan puhua myös vanhemmuuden haasteista. Instagramin vastapainona. 

Ei kannata halveksia sitä että vanhempikin joskus väsyy ja tarvisi välillä hetken omaakin aikaa. Vanhemmuuden haasteet voivat olla isojakin nykyään ja niiden kanssa ollaan enemmän yksin.

Vierailija
184/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjoitus kertoo hyvin tämän päivän itsekeskeisyydestä. Tärkeintä olen minä.

Aloittaja itse kertoi että lapsi on silti tärkein. Voihan sitä silti olla väsynyt ja harmistunut kun on rankkaa. Meillä ainakin joulu oli kauheeta härdelliä sukulaisineen ja lapsineen. Ihana palata arkeen.

Hän sanoi että lapsi pilasi joulun. Että sellainen vuoden äiti.

Vierailija
185/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan ainakin kaverimammojen kanssa nauraa että onpa loma ollut perseestä kun lapset oli villeinä ja mitään omaa aikaa/rauhaa ei ollut ja kukaan ei tuomitse toisiaan tai kuvittele että silti nämä naiset eivät haluaisi niitä lapsia. Suurin osa vanhemmista kokee välillä todellista väsymistä ja jopa kyllästymistä siihen touhuun mutta eihän sitä lapsille ikinä näytetä.(ainakaan jos on yhtään fiksu) Varmasti omatkin vanhemmat olleet helisemässä kun meidän sisarusparvi oli pieni mutta aina joulu oli meille ihana ja iloinen juhla. 

Vierailija
186/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siitä että uskalletaan puhua myös vanhemmuuden haasteista. Instagramin vastapainona. 

Ei kannata halveksia sitä että vanhempikin joskus väsyy ja tarvisi välillä hetken omaakin aikaa. Vanhemmuuden haasteet voivat olla isojakin nykyään ja niiden kanssa ollaan enemmän yksin.

Ai, kyllä mun mielestä vanhemmuuden haasteista puhutaan nykyään paljonkin, ja siksi lapsia ei enää synnykään niin paljoa. Nykynuoret tietävät hyvin, miten lapsi rajoittaa omaa elämää niin työelämän, parisuhde-elämän, arkielämän kuin vaikka tämän teeman elämän eli juhlapäivien vieton. 

Vierailija
187/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja itse kertoi että lapsi on silti tärkein. Voihan sitä silti olla väsynyt ja harmistunut kun on rankkaa. Meillä ainakin joulu oli kauheeta härdelliä sukulaisineen ja lapsineen. Ihana palata arkeen.

Juuri näin, ihana että joku näkee asiat vähän laajemminkin.

Joillakin taas on rinta rottingilla siitä kuinka ovat itse niin niin mahtavia vanhempia, ja nyt päästään taas vähän kehaisemaan siitäkin, insta kun ei riitä. Ja tietystikkään mitään ymmärrystä toisten haasteisiin ei löydy. Yleensä vain nämä jotka kehuu itseään osoittautuvat vähän sokeiksi oman vanhemmuutensa suhteen.  

Vierailija
188/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa lukee että lapsen saanti. Ei se itse lapsi vaan se tilanne mikä seurasi siitä kun se lapsi tuli. Lapsi on varmasti kaikille vanhemmille tärkeä ja rakas mutta kaikki siihen liittyvä elämänmuutos ja häslinki mikä siitä seuraa. Se on väistämätöntä ja siihen liittyy eri vaiheita mitkä kaikki eivät todella ole helppoja. 

Vierailija
189/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kyllä mun mielestä vanhemmuuden haasteista puhutaan nykyään paljonkin, ja siksi lapsia ei enää synnykään niin paljoa. Nykynuoret tietävät hyvin, miten lapsi rajoittaa omaa elämää niin työelämän, parisuhde-elämän, arkielämän kuin vaikka tämän teeman elämän eli juhlapäivien vieton. 

Niinpä, nykyään ei muusta puhutakaan kuin niistä haasteista.

Vierailija
190/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin taas on rinta rottingilla siitä kuinka ovat itse niin niin mahtavia vanhempia, ja nyt päästään taas vähän kehaisemaan siitäkin, insta kun ei riitä. Ja tietystikkään mitään ymmärrystä toisten haasteisiin ei löydy. Yleensä vain nämä jotka kehuu itseään osoittautuvat vähän sokeiksi oman vanhemmuutensa suhteen.  

Jotkut osaa olla syyttämättä lapsia asiasta, ja osaavat katsoa peiliin ja etsiä vikaa sieltä, ei muista.

Vierailija
191/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin ymmärrän väsymyksen. Mutta jos joulu on niin tärkeää, niin sen valmistelun voi aloittaa 3 kk etukäteen. Tai sitten voi todeta, että lattiat jäi tänäkin jouluna pesemättä ja mennä lasten kanssa rakentamaan legoilla. Aikuinen voi valita. Mutta ehkä tämä oli nyt vain vertaistukiketju eikä saa tehdä ratkaisuehdotuksia.

Vierailija
192/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa lukee että lapsen saanti. Ei se itse lapsi vaan se tilanne mikä seurasi siitä kun se lapsi tuli. Lapsi on varmasti kaikille vanhemmille tärkeä ja rakas mutta kaikki siihen liittyvä elämänmuutos ja häslinki mikä siitä seuraa. Se on väistämätöntä ja siihen liittyy eri vaiheita mitkä kaikki eivät todella ole helppoja. 

Jos ihminen on luonteeltaan täydellisyyden tavoittelija ja/tai suorittaja, niin onko se lasten vika? Pitäisikö aikuisen ihmisen osata joustaa tilanteen mukaan? 

-ohis

Vierailija
193/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota suorittamaan. Lasin viiniä voi juoda kun lapset nukkuu. Omassa asenteessa nyt vikaa.

Miksei voisi juoda lasia viiniä kun lapset ovat hereillä?

Vierailija
194/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan lapset tuovat taikaa jouluun.

Höpön löpön.

Vierailija
195/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota suorittamaan. Lasin viiniä voi juoda kun lapset nukkuu. Omassa asenteessa nyt vikaa.

Miksi lasten pitää nukkua, jos ottaa lasin viiniä?!? Puhutaan nyt 12-16 cl lasista eikä mistään puolen litran tuopista. 

Vierailija
196/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut osaa

Näinhän se on. Ap:ta vaan vitu**i, kun ei joulu ollut sellainen kun hän olisi halunnut. Hän olisi halunnut viettää joulun ilman lapsia. Mutta valinnat on valintoja, eikä lapsia voi syyttää, että ns. pilaavat joulun. 

Vierailija
197/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietettyäni lapsuudessani äitini klassiseen kilahtamiseen päättyviä jouluaattona. Päätin itse tehdä asiat toisin omassa perheessäni.

Meillä on yleensä töitä vielä 23.12 eli joulujuttuja tehdään iltaisin tai viikonloppuisin. Paljon ostetaan valmiina, eikä ole ole kilometrin mittaisia to do listoja. Kukaan ei saa hepulia, jos saunaa ei olekaan pesty jouluksi.

Vierailija
198/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten pitää nukkua, jos ottaa lasin viiniä?!? Puhutaan nyt 12-16 cl lasista eikä mistään puolen litran tuopista. 

Ehkä yllättävänkin monelle se "lasi viiniä" on se reilu 24cl täysi lasi ja ehkä toinen siihen päälle. Vaikka sitä harva haluaa myöntää että sitä pikku hiprakkaahan siinä tavoitellaan. Eikä se sovi lasten kanssa ollessa. 

Vierailija
199/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy on keksitty. Paljon  pahemmaksi menee kun kasvavat.

Vierailija
200/277 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpäs se. Ihmettelinkin, miksi ap ei ehdi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi