Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pilasi sinun joulusi tänä vuonna?

Vierailija
25.12.2024 |

Meillä mies kysyi, missä astiassa meillä on aina ollut rosollinkastike joulupöydässä.

No ei v... missään. Joka vuosi eri astiassa. Jonain vuonna ei ole ollut koko kastiketta ollenkaan.

Miehen joulu meni pilalle, kun ei saanut "oikeaa" rosollia (= kaupasta valmiina ostettua).

Eli oikeasti meidän joulumme ei mennyt pilalle ensinkään, ainakaan vielä.

Kommentit (231)

Vierailija
101/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatto oli täydellinen. Tällä hetkellä mieltäni kirveltää miniäni kiittämättömyys ja tämän päivän ruokavieraiden piittaamattomuus. 

Pääsen yli, mutta miniäni löytää edestään tulevina jouluina.

Onneksi poikasi osaa varmasti olla kiitollinen ja huomioida vaivanäkösi. Vai onko se aina miniän/ naisten rooli?

Vierailija
102/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuhan on aina tulossa meille sekä minun, että miehen... "Koska teillä on parhaimmat tilat ja mahdutaan teille hyvin". Ja joka vuosi se menee samaa kaavaa; siivoan ensin vieraita varten monta päivää, laitan paikkoja ym. Sitten tänne tullaan ja lopuksi tuntuu, kuin alottaisi alusta kaiken. Kyökissä saa olla koko ajan tiskaamassa ja laittamassa. Kaikilla kiire ja väkisin täytyy vielä kahvitkin keittää... Seuraava päivä tuntuu krapulalta. 

Tänä vuonna koitettiin taktiikkaa, että ei olla meillä. Kas kummaa se kääntyi yht äkkiä niin, että meillä ollaan. Ja mies ei sitten pistänyt suvulleen vastaa. Kylläpä taas vit.....aa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilannut mikään. Oli ihan tavallinen joulu oman perheen ja lähisukulaisten kanssa. En muista, että mikään olisi koskaan pilannut mun joulua. Kun olin lapsi, meillä kyllä aina joskus tapeltiin jouluna (siis huudettiin, ei käyty käsiksi), mutta kyllä joulu aina silti vietettiin.

Vierailija
104/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankittiin ruokaa ja juomaa monen sadan euron edestä ja tehtiin monta päivää valmisteluja, siivottiin jne, kun miehen sukulaisten oli tarkoitus tulla kylään. Oli tarkoitus syödä pitkän kaavan kautta, lapset puettu parhaimpiin ja tänään herättiin aikaisin valmistelemaan ruokia, kunnes tunti ennen sovittua tuloa ensin yksi porukka peruu, koska eilisestä väsynyt olo ja heti perään toisesta porukasta puolet peruu, koska yhtäkkiä tulivat kipeiksi. Kuudesta vieraasta saapui yksi. Oli viimeinen kerta kun järjestän jouluja tälle porukalle. 

Jestas että ihmiset on törkeitä! Toivottavasti oli sellaisia ruokia että voi pakastaa tai säilyvät pitkään jääkaapissa.

Vierailija
105/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa meinasi vetää mieltä matalaksi. Ei silti mennyt pilalle, kun sai joka tapauksessa viettää läheisten kanssa.

Vierailija
106/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika. 

Haisevana pöydässä, siivoamaton pöydän päädyssä, eno oli taas ja miniä ei pitänyt lainkaan.

Vierailija
107/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Ei erityisemmin vietetä jouluja, joten ollaan joko rauhassa kotona tai kuten tänä vuonna, mentiin kutsuttuna valmiiseen pöytään ja poistuttiin ennen tappelun alkua. Miehen siskoille ei saisi antaa viiniä, nousee kiukku pintaan. Onneksi merkit tunnistaa jo.

Vierailija
108/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies paistoi kinkun kuten aina, paistopussissa tietenkin, ettei tule sotkua. Mies otti kinkun jäähtymään ja avasi paistopussi kuten aina ennenkin ja kaikki se pussiin kertynyt rasvainen neste ryöpsähti hellalle ja lattialle. Mies oli ihmeissään kuten aina, että miten se nyt noin. Mies otti palan talouspaperia kuten aina ja pyyhkäisi lattiaa. Sitten hän tokaisi iloisena, että onneksi ei tullut isompaa vahinkoa.

Sitten minä siivosin niitä hänen jälkiään 30 min kuten aina!

Mutta ei, hän ei anna minun paistaa kinkkua, koska naiset ei osaa.

Uhriutumisen SM

Vierailija
109/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu alkoi mukavasti lahjoja avatessa pienen vauvamme kanssa ja riisipuuroa syödessä. Lahjojen availun jälkeen kun olin aikeissa siivota kuusen alta roskia, vaimo sanoi ensin että minun pitäisi rentoutua jouluna eikä tehdä koko ajan jotain, sitten hän tivasi että miksen ollut lahjoja avatessa niin innoissani kuin hän olisi olettanut, ja että yritänkö nyt paeta yhteistä aikaamme kotitöihin. Tästä edettiinkin sitten syvällisiin keskusteluihin ja vaimo pillahti itkuun muutaman kerran. Ilta meni mukavissa merkeissä ja nauroimmekin yhdessä. Tänään aamulla vaimo kuitenkin aloitti mykkäkoulun, eikä siis vastannut mitään mihinkään mitä häneltä kysyin vaan katsoi tuppisuuna poispäin. Koko päivän aikana olen onnistunut muutaman kerran saamaan häneltä yhden sanan mittaisia vastauksia joihinkin arkisiin kysymyksiin, mutta sitä en edelleenkään tiedä että mikä häntä on tänään vaivannut. Kyllä tässä on tehokkaasti lähtenyt joulufiilis.

Lohduttavaa on kuitenkin tieto siitä, ettemme ole ainoa pariskunta joka riitelee koko joulun. Ja koska riita alkoi noin olemattomista asioista, todellinen syy riitelylle taitaa olla jossain syvemmissä asioissa jotka ovat olleet pinnalla jo pitkään, ja nämä haluaisin kyllä käsitellä vaimoni kanssa. Tänään asioiden käsittely vain on ollut vaikeaa, kun on tuo mykkäkoulu päällä.

Vierailija
110/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen, joka tunki nuuskapussia huuleensa ja yski limaista yskää.

Vierailija
111/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ollut nepsykakaroita mutta pikkuveljen vegaanityttöystävä oli. Ja KAIKKI saivat kuulla joulupöydässäkin mikä heidän elämässään oli väärin. 

Oli varmaan saanut jo bannit oman suvun pöytään. Yhtä rasittava, kun joku politiikka öyhöttäjä.

Vierailija
112/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa meinasi vetää mieltä matalaksi. Ei silti mennyt pilalle, kun sai joka tapauksessa viettää läheisten kanssa.

Meillä tällä hetkellä yhdellä jo keuhkoputkentulehdus ja antibiootit, toisella onneksi vain pelkkä flunssa. Muutkin sairastunevat lähipäivinä kun kerran samoissa tiloissa ollaan. Varsinainen taudin lähde oli työpaikan pikkujoulut.

Vierailija
113/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimo pilasi. Vei lapset ex-anoppilaan, vaikka oli minun vuoroni viettää joulu lasten kanssa. Ei uskaltanut edes ilmoittaa minulle, vaan laittoi lapsen asialle, kun tietää etten henno sanoa hänelle vastaan ja pilaamaan hänen jouluansa.

Jouluvalmistelut olin jo tehnyt.

Olen pahoillani puolestasi. Törkeästi tehty.  

Kiitos. Ei ollut ensimmäinen kerta.

Eikö noita voisi sopia lastenvalvojalla ettei enää käy samalla tavalla? Lasten oikeuksista kyse. Sinunkin yhtä lailla. Eihän tuo oikein mene, täysin epäreilua että toinen säätää ja päättää aina omaksi edukseen. Sinuna ottaisin yhteyttä viranomaisiin.

Jollei lapset ole aivopesty isää vastaan.

Vierailija
114/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies paistoi kinkun kuten aina, paistopussissa tietenkin, ettei tule sotkua. Mies otti kinkun jäähtymään ja avasi paistopussi kuten aina ennenkin ja kaikki se pussiin kertynyt rasvainen neste ryöpsähti hellalle ja lattialle. Mies oli ihmeissään kuten aina, että miten se nyt noin. Mies otti palan talouspaperia kuten aina ja pyyhkäisi lattiaa. Sitten hän tokaisi iloisena, että onneksi ei tullut isompaa vahinkoa.

Sitten minä siivosin niitä hänen jälkiään 30 min kuten aina!

Mutta ei, hän ei anna minun paistaa kinkkua, koska naiset ei osaa.

Uhriutumisen SM

Eikö teillä ole reunallista uunipeltiä?

Vierailija
115/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan vaimon 3-4 kehitysvammatason raivokohtausta ovat mitkä koko perheen lomat pilasivat. Eli sama kuin arkiviikkoinakin.

Eli sinä välttelet kaikkia vastuita ja toinen viimeisillä voimillaan raataa sinun ja lasten eteen, itsensä unohtaen kunnes voimat loppuu ja hermot pettää. Saat sitten julkisesti täällä soimata kuinka vaimo pilaa lomat. Sinä olet se, joka pilaat hänen joka päivänsä.

Kunnon katkeran ja yksinäisen ikäneidon tekstiä!

Kokemuksen syvällä rintaäänellä 👍.

Nyt katkera ikäneito, ei kuitenkaan yksinäinen. Ei ikinä enää yhteen sivusta seuraavan mieslapsen kanssa. Märise yksin surkeassa yksiössäsi ja odota loppuelämäsi uutta palvelijaa, sitä ei nimittäin tule.

Ketä yrität vakuutella.

Vierailija
116/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka Kallenin itseruskettava voide. 

Vierailija
117/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun, mutta mieheni joulun pilasi, kun hän sairastui juuri sopivasti keuhkokuumeeseen. Yskii keuhkojaan pihalle, eikä pysty makaamaan ollenkaan. Yöt viettää olohuoneen nojatuolissa. 

Miehesi vai sairaus? Ilmeisesti miehesi, häpeäisit.

Vierailija
118/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu alkoi mukavasti lahjoja avatessa pienen vauvamme kanssa ja riisipuuroa syödessä. Lahjojen availun jälkeen kun olin aikeissa siivota kuusen alta roskia, vaimo sanoi ensin että minun pitäisi rentoutua jouluna eikä tehdä koko ajan jotain, sitten hän tivasi että miksen ollut lahjoja avatessa niin innoissani kuin hän olisi olettanut, ja että yritänkö nyt paeta yhteistä aikaamme kotitöihin. Tästä edettiinkin sitten syvällisiin keskusteluihin ja vaimo pillahti itkuun muutaman kerran. Ilta meni mukavissa merkeissä ja nauroimmekin yhdessä. Tänään aamulla vaimo kuitenkin aloitti mykkäkoulun, eikä siis vastannut mitään mihinkään mitä häneltä kysyin vaan katsoi tuppisuuna poispäin. Koko päivän aikana olen onnistunut muutaman kerran saamaan häneltä yhden sanan mittaisia vastauksia joihinkin arkisiin kysymyksiin, mutta sitä en edelleenkään tiedä että mikä häntä on tänään vaivannut. Kyllä tässä on tehokkaasti lähtenyt joulufiilis.

Menkää perheterapiaan. Ei sen tarvi olla mitään yksityiseltä rahalla ostettavaa. Kirkkokin järjestää sitä ilmaiseksi siinä missä muutkin yleishyödylliset yhteisöt. Monesti niiden riitojen ja mököttämisten takana voi olla itseensä jouluun kuulumattomia asioita. Ainakin mököttäminen on useimmiten lapsuudenkodissa opittua vallankäyttöä. Se on lapselle pelottavaa kun aikuinen mököttää ja kuitenkin lapsi oppii nuoreksi vartuttuaan saman tavan hallita ihmissuhdetta ja keskustelua. 

Mököttäjån kannattaa antaa olla omassa rauhassaan. Mitä enemmän yrittää saada hänet hyvälle tuulelle tai edes tervehtimään, sitä syvemmälle hän kaivautuu ja kovemmaksi vastarinta syntyy. Siellä perheterapiassa voi käydä vaikka yksin jos ei saa toista ihmistä mukaansa. 

Vierailija
119/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se joku... Meni vähän tunteisiin kun veljeni perhe oli kutsunut kotiinsa viettämään joulua vain isän ja vaimonsa puolen suvun. Meidän äiti jätettiin ulkopuolelle ja oli väitetty alle viikko ennen aattoa, että eivät tiedä vielä joulusta vaikka tiesivät... Itse olin miehen suvun luona. Harmitti äidin puolesta...

Vierailija
120/231 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun kälyn puoliso alkoi vailla keittiössä laatikoita läpi... Kysyin ystävällisesti, että mitä etsit... Miksi ei voi kysyä "mistä löydän lasin" vaan vedellään kaikki laatikot ja kaapit auki? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan