Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pilasi sinun joulusi tänä vuonna?

Vierailija
25.12.2024 |

Meillä mies kysyi, missä astiassa meillä on aina ollut rosollinkastike joulupöydässä.

No ei v... missään. Joka vuosi eri astiassa. Jonain vuonna ei ole ollut koko kastiketta ollenkaan.

Miehen joulu meni pilalle, kun ei saanut "oikeaa" rosollia (= kaupasta valmiina ostettua).

Eli oikeasti meidän joulumme ei mennyt pilalle ensinkään, ainakaan vielä.

Kommentit (231)

Vierailija
141/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu alkoi mukavasti lahjoja avatessa pienen vauvamme kanssa ja riisipuuroa syödessä. Lahjojen availun jälkeen kun olin aikeissa siivota kuusen alta roskia, vaimo sanoi ensin että minun pitäisi rentoutua jouluna eikä tehdä koko ajan jotain, sitten hän tivasi että miksen ollut lahjoja avatessa niin innoissani kuin hän olisi olettanut, ja että yritänkö nyt paeta yhteistä aikaamme kotitöihin. Tästä edettiinkin sitten syvällisiin keskusteluihin ja vaimo pillahti itkuun muutaman kerran. Ilta meni mukavissa merkeissä ja nauroimmekin yhdessä. Tänään aamulla vaimo kuitenkin aloitti mykkäkoulun, eikä siis vastannut mitään mihinkään mitä häneltä kysyin vaan katsoi tuppisuuna poispäin. Koko päivän aikana olen onnistunut muutaman kerran saamaan häneltä yhden sanan mittaisia vastauksia joihinkin arkisiin kysymyksiin, mutta sitä en edelleenkään tiedä että mikä häntä on tänään vaivannut. Kyllä tässä on tehokkaasti lähtenyt joulufiilis.

Pieni vauva eli vaimosi hormonitoiminta ei ole vielä palautunut lähellekään normaalia synnytyksen jälkeen.

Vierailija
142/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ja teini-ikäinen tytär

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman aistiyliherkkä ja varmaan jonkin sortin autisti, tai ainakin saman kaltaisia piirteitä omaava. Tämä oman tilan ja rutiinien puute sekä aistiyliärsykkeinen ympäristö auheuttaa sen, että koko ajan on vähän hankala olo. Selkä kipeytyy huonolla patjalla, koko ajan haisee joku omituinen haju, likaiset vaatteet, tunkkainen huoneilma,  koira tai paha hengitys, ihmiset puhuvat jatkuvasti eivätkä anna suunvuoroa toisilleen, puhutaan päälle, olohuoneessa soi telkkarin, älylaitteiden ja puheen kakofonia. Joku pilaa joulutunnelmaa valittamalla. Kaipaan hiljaisuutta ja rauhaa. Ulkona on huono sää, niin sinne ei voi paeta pitkiksi ajoiksi. Ihana nähdä sukulaisia, mutta kaikki ei osaa kunnioittaa sitä että tullaan pitkän matkan takaa, vaan ollaan ilahtuneita että saa itselleen lisää yleisöä. Jouluruuat on hyviä, mutta jatkuvasti on ähky ja maha sekaisin. En nyt sanoisi että joulu on pilalla ja hyvällä tulen muistelemaan tätäkin joulua, mutta lomat yhdessä on herkkää aikaa ja niihin liittyy paljon ristiriitaisuuksia. 

Vierailija
144/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteosta meni joulu pilalle tänä vuonna. Tuplapalkkakin on niin pieni, ettei siitä juuri hyötyä koidu.

Vierailija
145/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeettomat lahjat. Liian suuri uunivuoka ja liian paljon työtä vaativa paistinpannu. En olisi tarvinnut kumpaakaan. Kiva vääntää nyt sitten kolmelle ihmiselle ruokaa suurperheen käyttöön sopivalla uunivuoalla. Tota hiiliteräspannua en tule koskaan ottamaan käyttöön. Minulla jo kaksi sellaista lojuu kaapin perällä käyttämättömänä. Ihan halpis Tefal olis ollut käytännöllisempi.

Vierailija
146/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pilasi, kuten joka joulun. Mököttää ja kiukuttelee. Keksii tikusta asiaa, mistä voisi suuttua. Eilenkin istui 3 tuntia autossa, kun ruokaa laittaessani kuuntelin äänikirjaa. Se häiritsi häntä vaikka itse on kännykkä kädessä noin suurimman osan ajasta ja on passiivinen. 

Ei osallistu mihinkään kotitöihin mutta vaatii että kaikki on täydellistä. Aattona oli hyvällä tuulella, kun olin järjestänyt hänen sukulaisilleen jouluillallisen ( yksin hoidin siivouksen ja ruuanlaiton) mököttää siinäkin vähän aikaa kun joutui viemään lapset noin tunniksi poisjaloista että ehdin imuroida ja luututa lattiat. Yritän pysyä positiivisena ja mielelläni touhuan joulujuttuja, en siis marttyyrinä siivoile. Ihan kivaa oli.

Sitä en tajua miksi pitää mököttää ja pilata tunnelma muilta. Mököttää jos justiinsa ei ole siistiä, mutta mököttää jos siivoan. Mököttääjos ei ole ruoka sekunnissa valmiina mutta mököttää jos teen ruokaa. Ei halua auttaa mutta mököttää jos ei saa auttaa. Ei osallistu mihinkään, mutta mököttää kun tuntee olonsa ulkopuoliseksi. Suuttuu jos ehdottaa jotain mutta ei itse tee mitään oma-aloitesti. Suuttuu kaikesta.

Haluaisi että keksisin koko ajan joulutekemistä, mutta Suuttuu jos se on vääränlaista, ei kerro mitä haluaisi tehdä.

Suuttuu, jos hänen sukulaiset eivät pyydä käymään mutta ei ehdota itse tapaamista. Suuttuu siitä meille. Suuttuu jos ei saa lahjaa joltain ihmiseltä, jolle ei ole itsekään ostanut lahjaa. Sanoo ennen joulua, ettei lahjoja aikuisille, mutta Suuttuu jos hänelle ei ole lahjoja. Me ostimme hänelle tottakai lahjat, mutta Suuttuu jos joku muu ei ole ostanut hänelle lahjaa tai se ei ole tarpeeksi kiva.

Lista on loputon. Joulun aika tuntuu niin pitkältä. Onneksi kohta alkaa työt ja mies voi taas paeta töiden, kavereidensa ja harrastusten pariin.

Vierailija
147/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto-ongelmat, mutta hyvillä mielin joulun vietossa silti. 

Vierailija
148/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut unohdettiin yksin jouluksi. Kukaan ei soita, kukaan ei pyydä edes syömään. Lapset omien puolisojen kanssa eri puolilla Suomea. 

N55

Vierailija
149/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut unohdettiin yksin jouluksi. Kukaan ei soita, kukaan ei pyydä edes syömään. Lapset omien puolisojen kanssa eri puolilla Suomea. 

N55

Soita sinä heille ja toivota hyvät joulut 

Vierailija
150/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään inhoan melkein kaikkea koko joulussa. Vitutuskäyrä nousee sitä mukaa kun joulu ilmestyy kauppojen hyllyille, katukuvaan, ympärillä soivaan musiikkiin, tv mainoksiin... viikkoja ennen lähi-ihmiset alkavat hössöttämään ympärillä ja hätäilemään aikatauluja ja lahjatoiveita. Itse en jaksa eikä kiinnosta siinä vaiheessa mikään muu kuin normaaliarjesta selviytyminen, en kaipaa joulukuormaa vielä siinä vaiheessa, varsinkin kun tiedän että varsinainen joulujärjestely tullaan jotenkin ovelasti taas kippaamaan minun niskaani.

Tämän joulun kyllä osaltani pilasi hitonmoinen anemia. Olen täysin uupunut, tälläkin hetkellä pidättelen itkua, olen niin totaalisen rikki ja väsynyt ja turhautunut. Ja huomenna pitäisi täältä joulunsekaisesta läävästä lähteä taas töihin.

Vierailija
151/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Prisman tarjouksesta lohifileen, joka ei maistunut tuoreelta, vaikka päiväystä oli uuteenvuoteen.

Sellaisia ne vakuumikalat on 

Vierailija
152/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha lievästi sekaisin. Ei mikään muu. 

Vierailija
153/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Yritin soittaa lapsille. Nykyään vain ei tunnu juuri kukaan vastaavan puhelimeen.

mihin on kadonnut yhteisöllisyys jouluna Suomessa?

Vierailija
154/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pilasi, kuten joka joulun. Mököttää ja kiukuttelee. Keksii tikusta asiaa, mistä voisi suuttua. Eilenkin istui 3 tuntia autossa, kun ruokaa laittaessani kuuntelin äänikirjaa. Se häiritsi häntä vaikka itse on kännykkä kädessä noin suurimman osan ajasta ja on passiivinen. 

Ei osallistu mihinkään kotitöihin mutta vaatii että kaikki on täydellistä. Aattona oli hyvällä tuulella, kun olin järjestänyt hänen sukulaisilleen jouluillallisen ( yksin hoidin siivouksen ja ruuanlaiton) mököttää siinäkin vähän aikaa kun joutui viemään lapset noin tunniksi poisjaloista että ehdin imuroida ja luututa lattiat. Yritän pysyä positiivisena ja mielelläni touhuan joulujuttuja, en siis marttyyrinä siivoile. Ihan kivaa oli.

Sitä en tajua miksi pitää mököttää ja pilata tunnelma muilta. Mököttää jos justiinsa ei ole siistiä, mutta mököttää jos siivoan. Mököttääjos ei ole ruoka sekunnissa valmiina mutta mököttää jos tee

Mun mies harrasti alkuvuosina samaa. Mikään ei ollut hyvin. Stressiä, vähän nepsy. Emme ole enää yhdessä. 

Vierailija
155/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kitinä ja valitus. Saivat juuri niitä hienoja lahjoja monen sadan euron edestä mitä olivat toivoneet, mutta sitten kilahtelevat legoista, kun vähänkin hajoaa osiin kasatessa, ja lelukoirasta jota ei juuri sillä sekunnilla osaa käyttää, kun se on otettu paketista. Ohjeita ei tietenkään malteta käydä läpi. Sama jatkuu tänä aamuna. Hirveät kilarit, vaikka aikuiset yrittävät auttaa. Kyllä tekee mieli ottaa jätesäkki ja alkaa raivaamaan kaikki tavara sinne,mutta ei.... 

Onko kaikki pennut muodikkaasti kirjolla?

Ei ole. Ovat fiksuja ja kilttejä lapsia! :)

Niin. Sinun mielestäsi. 

Vierailija
156/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en tajua miksi pitää mököttää ja pilata tunnelma muilta. Mököttää jos justiinsa ei ole siistiä, mutta mököttää jos siivoan. Mököttääjos ei ole ruoka sekunnissa valmiina mutta mököttää jos tee

Hirveä mies. Keskustelun paikka.

Vierailija
157/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55

Ja mitä olet tehnyt asian parantamiseksi?

Vierailija
158/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on pilalla koska joutuu perheen takia viettämään joulua. Haluaisin vaikka vain laavulle glögipullon ja hyvän kirjan kanssa. Mutta perhe vaatii "kivaa jouluolemista".

Vierailija
159/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Yritin soittaa lapsille. Nykyään vain ei tunnu juuri kukaan vastaavan puhelimeen.

mihin on kadonnut yhteisöllisyys jouluna Suomessa?

Me käytetään tekstaria ja whatsappia. 

Vierailija
160/231 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma typeryyteni :(

Mitä tapahtui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme