Mikä pilasi sinun joulusi tänä vuonna?
Meillä mies kysyi, missä astiassa meillä on aina ollut rosollinkastike joulupöydässä.
No ei v... missään. Joka vuosi eri astiassa. Jonain vuonna ei ole ollut koko kastiketta ollenkaan.
Miehen joulu meni pilalle, kun ei saanut "oikeaa" rosollia (= kaupasta valmiina ostettua).
Eli oikeasti meidän joulumme ei mennyt pilalle ensinkään, ainakaan vielä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulle tuli Trivialis kaikki vaikeat kysymykset, enkä meinannu koskaan päästä millään extraruutuun 😅
Ja yks sai extranapin siitä, että osas vastata kirjallisuus ja taide -kysymykseen, joka oli "mikä on paidassa, hississä ja nallen naamassa?" 🤣
Tuostapa tuli mieleen, kun ostin kauan sitten itselleni ja miehelleni kihlajaislahjaksi Trivialin. Meinasi heti ekan pelin jälkeen tulla ero, kun miehelle tuli koko ajan kysymyksiä tyyliin "mitkä ovat Aku Ankan veljenpoikien nimet" ja minulle "kuka oli kolmas Velkuan pussijuoksukisoissa vuonna 1968".
Millä tavoin sait sen miehen viaksi? Varmaan ollut miehellä "kiva" pelata.
Kuka sanoi, että on miehen vika? Mies oli yhtä näreissään, kun hän olisi tiennyt ne pussijuoksukisat mutta ei Aku Ankan perhesuhteita.
Koeta nyt olla tunkematta tuota mies-nainen vastakkainasettelua joka ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu joltakin tämän ketjun kirjoittajalta, että sosiaalisissa tapahtumissa monet ovat iloisia vain siitä, että saavat lisää yleisöä itsellensä. Näin se minullekin usein näyttäytyy, että juuri siksi halutaan nähdä muita ihmisiä. Päästään puhumaan joko itsestään tai sitten pahaa muista. En itsekään oikein aina jaksaisi näitä joulun ajan pakkotapaamisia.
Juuri näin. Olin tätini luona kyläilemässä pitkästä aikaa, ja osani oli nimenomaan olla heidän monologiensa yleisönä. Kaikki (minulle vieläpä tuntemattomat) kaverit, työkaverit ym reposteltiin läpi heidän yksityisiä asioitaan myöten. Oli helvetin paha olla siinä pöydässä.
Mietin miksi ihmeessä mut edes kutsuivat, kun mitään normaalia, vastavuoroista keskustelua ei ollut. Minun elämästäni ei kysytty mitään, lukuunottamatta utelua
Mikä siinä on, että pitää tulla pätemään ja viisastelemaan muiden kertomiin kokemuksiin? Tehdään tyhmän itsevarmoja oletuksia ja "näpäytetään" kuin järkähtämättömän oikeamielinen auktoriteetti. Anna olla, sulta ei kysytty mitään.
Paha flunssa ja keuhkoputkentulehdus pilasi tämän joulun tunnelman. Koko joulu on mennyt yskiessä sängyn pohjalla.
Lasten isä.
Tämä nyt ei tullut yllätyksenä kenellekään meistä. Mutta aina erehdymme toivomaan, että jos nyt päivä tai pari olisikin aivan muuta. Mutta 365 pvää se olla pitää.
Ei mikään. Oli hyvä joulu, mutta taas sai kyllä itse huhkia hiki hatussa. Ens joulun järjestäminen jää miehen vastuulle. Jos tehdään puoliksi, niin samoin jää seuraavan 10 joulun. Olen oman tonttini hoitanut sen suhteen jo aika pitkään.
Jos mies ei tee mitään, niin lähden joulun viettoon muualle. Hotelliin täyshoitoon tai ulkomaille. Ja sen jälkeen menee talo myyntiin ja lähtee ero vireille.
Vierailija kirjoitti:
Miehen sisko. Käytiin siellä ennen joulua. Jätti ilmoittamatta että ovat olleet kipeänä. Vaikea oli lähteä sieltä poiskaan heti kun hoksattiin että ovat räkäisiä, kun kahden tunnin ajomatkan päässä asuvat. Nyt olen ollut koko joululoma hirveässä taudissa, jolle ei näy loppua.
Minä olisin pyörtänyt heti ovelta pois. Tuo on törkeää.
Flunssa! Ensin toinen lapsi, sitten toinen, ja nyt kun pitäisi lähteä töihin takaisin, niin itse hirveässä räkätaudissa ja kuumeessa. No jos jotain positiivista tästä etsii, niin ei tarvinnut sukulaisia passata, kun ketään ei voinut kutsua..ottaa silti päähän.
Ilma pilasi joulun, jouluvaloista huolimatta kaikkialla ulkona oli mustaa, pimeää ja märkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pilasiko tämä koulun, mutta epämieluinen asia silti. Mamma katsoi teinin lahjat läpi ja kuulin teiniltä, että huomasi neuleen hintalapun. Hintalappu oli tuotteessa mahdollista palautusta varten. Hinta oli 150€ mutta ostin tuotteen satasella teinille. Teini oli katsonut neuletta aiemmin, muta hinnan takia sitä ei oltu ostettu. Jäi huono omatunto. Omat vanhemmat muutenkin sitä ikäluokkaa, että kysytään häpeilemättä jokaisen tuotteen hinta. Toisaalta omilla rahoillani sen ostin, toisaalta tiedän oman sukuni rahatilanteen. Ja varmasti tuo aiheuttaa päänpyöritystä jälkikäteen.
Nyt ainoa millä on merkitystä on se, että lapsesi on iloinen lahjastaan! Hän on saanut jotain, mikä on aiemmin ollut liian kallista hankittavaksi. Jonkun mammanne tai kenenkään muun mielipide asiaan on yhdentekevä. Sinun rahasi, sinun lahjasi omalle lapsellesi! Tämä ei saa pilata fiilistäsi tämän vuoden joulusta. Jos joku mukisee, oma häpeensä.
Miehen siskon lapset. No ei joulu oikeasti pilalle mennyt, mutta ärsytti viettää luvattoman paljon aikaa niiden käytöstavattomien kersojen kanssa. Mielelläni tapaan miehen vanhempia ja sisaruksia, mutta ikävä kyllä nämä lapset on aina myös paikalla. Enkä edes ole mikään lastenvihaaja, monilla on oikeasti hauskoja ja kekseliäitä juttuja ja pidän heistä paljon. Mutta tämä kaksikko, ugh. Mummonsa aina höpöttää kuinka ovat niiin ihania ja fiksuja o.O
Kiitos että sain avautua :D
Olet kyllä suuren luokan idiootti.