Mikä pilasi sinun joulusi tänä vuonna?
Meillä mies kysyi, missä astiassa meillä on aina ollut rosollinkastike joulupöydässä.
No ei v... missään. Joka vuosi eri astiassa. Jonain vuonna ei ole ollut koko kastiketta ollenkaan.
Miehen joulu meni pilalle, kun ei saanut "oikeaa" rosollia (= kaupasta valmiina ostettua).
Eli oikeasti meidän joulumme ei mennyt pilalle ensinkään, ainakaan vielä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pilasiko tämä koulun, mutta epämieluinen asia silti. Mamma katsoi teinin lahjat läpi ja kuulin teiniltä, että huomasi neuleen hintalapun. Hintalappu oli tuotteessa mahdollista palautusta varten. Hinta oli 150€ mutta ostin tuotteen satasella teinille. Teini oli katsonut neuletta aiemmin, muta hinnan takia sitä ei oltu ostettu. Jäi huono omatunto. Omat vanhemmat muutenkin sitä ikäluokkaa, että kysytään häpeilemättä jokaisen tuotteen hinta. Toisaalta omilla rahoillani sen ostin, toisaalta tiedän oman sukuni rahatilanteen. Ja varmasti tuo aiheuttaa päänpyöritystä jälkikäteen.
Ja entäs sitten? Voit sanoa, että tingit omista menoistasi että sait ostettua lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun kälyn puoliso alkoi vailla keittiössä laatikoita läpi... Kysyin ystävällisesti, että mitä etsit... Miksi ei voi kysyä "mistä löydän lasin" vaan vedellään kaikki laatikot ja kaapit auki?
Ja tuo pilasi joulun????
Tuttu tunne, kun joku haluaa auttaa ja sitten saa olla koko ajan opastamassa mistä löytää mitäkin ja mitä seuraavaksi ... Itselleni rasite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatto oli täydellinen. Tällä hetkellä mieltäni kirveltää miniäni kiittämättömyys ja tämän päivän ruokavieraiden piittaamattomuus.
Pääsen yli, mutta miniäni löytää edestään tulevina jouluina.
Onneksi poikasi osaa varmasti olla kiitollinen ja huomioida vaivanäkösi. Vai onko se aina miniän/ naisten rooli?
Me olimme miehen kanssa sopineet, että hän käyttää lapsen paikassa x ja minä teen silloin muuta. Miehelleni oli kuitenkin tarjoutunut tilaisuus yhteen asiaan ja minä olin jo sitoutunut omaani niin mies kysyi anoppia avuksi. Anoppi toi sitten lapsen minulle kotiin ja sanottiin heipat (korostan nyt, etten itse koskaan pyydä anopin apua lasten hoitoon, sillä sietää todella huonosti mitään mikä ei mene oman mielen mukaan täysin).
Anoppi oli tämän jälkeen suuttunut siitä kuinka minä en kiittänyt avusta vaikka hän mahdollisti minun oman asiani avullaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se joku... Meni vähän tunteisiin kun veljeni perhe oli kutsunut kotiinsa viettämään joulua vain isän ja vaimonsa puolen suvun. Meidän äiti jätettiin ulkopuolelle ja oli väitetty alle viikko ennen aattoa, että eivät tiedä vielä joulusta vaikka tiesivät... Itse olin miehen suvun luona. Harmitti äidin puolesta...
Ovatko äitisi ja isäsi sellaisissa välissä sitten, että viettävät jouluja yhdessä? Miksi et itse ehdottanut miehesi suvulle, että äitisi osallistuisi myös?
Vierailija kirjoitti:
Sukuhan on aina tulossa meille sekä minun, että miehen... "Koska teillä on parhaimmat tilat ja mahdutaan teille hyvin". Ja joka vuosi se menee samaa kaavaa; siivoan ensin vieraita varten monta päivää, laitan paikkoja ym. Sitten tänne tullaan ja lopuksi tuntuu, kuin alottaisi alusta kaiken. Kyökissä saa olla koko ajan tiskaamassa ja laittamassa. Kaikilla kiire ja väkisin täytyy vielä kahvitkin keittää... Seuraava päivä tuntuu krapulalta.
Tänä vuonna koitettiin taktiikkaa, että ei olla meillä. Kas kummaa se kääntyi yht äkkiä niin, että meillä ollaan. Ja mies ei sitten pistänyt suvulleen vastaa. Kylläpä taas vit.....aa
Ja sinä olet naama happamana koko joulun. Miksi et laita miestäsi tekemään joulua, hänen ovat sukulaiset ja hän ei osaa sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatto oli täydellinen. Tällä hetkellä mieltäni kirveltää miniäni kiittämättömyys ja tämän päivän ruokavieraiden piittaamattomuus.
Pääsen yli, mutta miniäni löytää edestään tulevina jouluina.
Onneksi poikasi osaa varmasti olla kiitollinen ja huomioida vaivanäkösi. Vai onko se aina miniän/ naisten rooli?
Me olimme miehen kanssa sopineet, että hän käyttää lapsen paikassa x ja minä teen silloin muuta. Miehelleni oli kuitenkin tarjoutunut tilaisuus yhteen asiaan ja minä olin jo sitoutunut omaani niin mies kysyi anoppia avuksi. Anoppi toi sitten lapsen minulle kotiin ja sanottiin heipat (korostan nyt, etten itse koskaan pyydä anopin apua lasten hoitoon, sillä sietää todella huonosti mitään mikä ei mene oman mielen mukaan täysin).
Anoppi oli tämän jälkeen suuttunut siit
Siis sinä et kiittänyt? Miksi ihmeessä et?
Se, että vietin joulua taas niin miten muut haluaa, en niin miten MINÄ haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pilasiko tämä koulun, mutta epämieluinen asia silti. Mamma katsoi teinin lahjat läpi ja kuulin teiniltä, että huomasi neuleen hintalapun. Hintalappu oli tuotteessa mahdollista palautusta varten. Hinta oli 150€ mutta ostin tuotteen satasella teinille. Teini oli katsonut neuletta aiemmin, muta hinnan takia sitä ei oltu ostettu. Jäi huono omatunto. Omat vanhemmat muutenkin sitä ikäluokkaa, että kysytään häpeilemättä jokaisen tuotteen hinta. Toisaalta omilla rahoillani sen ostin, toisaalta tiedän oman sukuni rahatilanteen. Ja varmasti tuo aiheuttaa päänpyöritystä jälkikäteen.
Ja entäs sitten? Voit sanoa, että tingit omista menoistasi että sait ostettua lahjan.
Ihanaa että joku ostaa suomesta
Oma väsymys. Neljänä päivänä vieraita, vielä tänään ja huomenna, joka päivä eri porukka.. Sitten töihin.
Mulle tuli Trivialis kaikki vaikeat kysymykset, enkä meinannu koskaan päästä millään extraruutuun 😅
Ja yks sai extranapin siitä, että osas vastata kirjallisuus ja taide -kysymykseen, joka oli "mikä on paidassa, hississä ja nallen naamassa?" 🤣
Alakerrassa oli vieraita ja arviolta 4 kakaraa huusi, riehui, itki, melusi, juoksi, karjui, hyppi tasajalkaa, rääkyi ja karjui monta tuntia aattoiltana. Oli joulurauha kaukana.
Mykoplasma lapsilla. Kummallakin kuumetta 39-41 astetta ja pahasti astmaattinen mies pakeni vanhemmilleen, kun näkyy olevan tosi ärhäkkä tauti lapsilla ja hänelle tämä ois oikeesti hengenvaarallinen. Minä olen jotenkin vielä terve ja koetan saada ne syömään ja juomaan edes jotain. Eivät jaksa ku maata huoneissaan. Varsinkin vanhempi on ihan uuvuksissa, ei jaksa valvoa ku just sen, että pakotan juomaan jotain mehukeittoa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Oksennustauti!
Noroa on aivan älyttömästi. Moni lapsiperhe oksensi joulun 🤢🤮
Mököttävä mies. Tuli joulunviettoon kutsuttuna luokseni, mukana aikuiset lapseni. Joulua vietimme yhteisesti vanhempieni ja sisareni sekä hänen puolisonsa kanssa.
Tulopäivästä lähtien mies on ollut takakireä, pitänyt mykkäkoulua ajoittain ja ollut omissa oloissaan vähän väliä, viihtynyt puhelimella toisessa huoneessa jne. Joulupäivän kävelyllä aikuinen poikani oli mukana ja mies käveli 5 m edellä omia menojaan ja kuittasi perille päästyä, että hyvinhän te pysyitte mukana. Yhteisessä joulunvietossa mies oli oikein mukana ja kunnon seuramies. Muut ajat käytös on ollut huonoa.
Olen jouluihminen ja joulu on vuoden juhlista ainoa, jolla on mitään merkitystä. Mies on käytöksellään pilannut tunnelman kyllä aikalailla. Olin laittanut hänelle useamman lahjan ja olin ymmärryksessä, että hänelläkin oli jotain minulle. Yhtään lahjaa en kuitenkaan häneltä saanut. Tämä taisi olla tässä.
No ei se nyt pilannut, mutta tulihan siinä mietittävää, kun lapsi kertoi vakavasta päihdeongelmastaan.
Wc-paperi on käymässä vähiin, eikä ole muuta ostamista kaupasta. Taitaa olla pakko pidättää paskalla käyntiä tänään.
Ja tuo pilasi joulun????