Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lapsikadon syy on lyhyet suhteet

Vierailija
25.12.2024 |

Suhteet eivät kestä nykyisin, koska nettipalveluista on jatkuvasti tarjolla uusia parisuhdetarjokkaita. Suhteet eivät ehdi lastenhankintaan ennen kuin ne jo loppuvat. Ennen parisuhdetarjokjaita tuli vastaan niin harvoin, että Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti. 

Kommentit (952)

Vierailija
361/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sillä ei ole merkitystä ettei nuorilla ole työtä eikä uskoa tulevaisuuteen? Pätkätyöt ja 0 tuntisopimukset eivät innosta tekemään suunnitelmia kovin pitkälle tulevaisuuteen samalla kun ostovoima pienenee ja pitää elää päivä kerrallaan.

Ei tietenkään ole jos tutkimus niin sanoo. Hallituksemme on tehnyt aina oikeat ratkaisut.

Vierailija
362/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko haluta lapsi?

Nykyään kun näiden pehmo-isukkien ja äityleiden lutusia horinoita joka paikasta saa lueskella, niin vain ja ainoastaan se oma lapsi kuulemma tekee elämästä elämisen arvoisen sekä täydellisen. Mikään muu ei kuulemma kelpaa, eikä saa silmiä avautumaan elämän todeliiselle tarkoitukselle , kuin se omin käsin tehty vauveli käsissään. Kaikki muu elämässä on kuulemma täysin merkityksetöntä sen rinnalla. Näin näiden narskujen juttujen mukaan siis olisi vähän niin kuin pakko haluta, jos kokonaiseksi ihmiseksi haluaisi. Väittävät että lapsi on se kaikkein tärkei asia elämässä, mutta todellisuudessa tarkoittavat että se OMA lapsi on se tärkein. Jos lapset olisi se tärkein, niin silloin pitäisi adoptiolapsenkin olla yhtä tarkeä. Oman lapsen korostus, on narsistisuuden huipentuma. Tämä on MINUN, katsokaa kaikki mitä MINÄ olen saanut aikaan ja omistan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin jotain on tapahtunut.

Tuo aikaisempi stoori resonoi tosi vahvasti omien kokemusten kanssa. Mnä, ja suurin osa kavereistani, olltiin naisten silmissä pelkkää harmaata massaa ikävuosina 18-25. Vain muutamalla komealla, itsevarmalla ja näyttäväliikkeisellä miehellä kävi flaksi. Tunnen kolme miestä joilla kumppaneita on ollut satoja, eikä se ole tarinaa koska näin itse omin silmin kuinka jokainen viikonloppu vaihdettiin kielareita eri tytsyn kanssa. Eivätkä nämä olleet mitään "tietynlaisia" naisia, vaan tulevia prismamammoja jotka perustivat perheen tavallisen jampan kanssa kun juoksut oli juostu. Ja nämä miehet päätyi kaikki lisääntymään, parinkin naisen kanssa.

No, kuitenkin. Plus miinus kolmekymppisenä oli jonkinlaista kysyntää. Mutta nelikymppisenä on ollut enemmän kysyntää <30v perheenperustajanaisen kanssa. Enkä o

Näissä katkerissa saduissa naiset eivät itse käy töissä ja kerrytä omaa varallisuutta. Vaikka todellisuudessa nuoret miehet ovat se väestöryhmä, joilla on eniten maksuhäiriömerkintöjä eli siinäpä kultaa kaivettavaksi :D

Vierailija
364/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuäiditkin luulevat nykyään että sen uuden kumppanin on hoidettava ja maksettava sinkkuäidin kakaran.

Ei ihme että sinkkuäidit ovatkin tinderissä ale-laarin pohjaa. Suurin osa rumia kuin mitkäkin.

Vierailija
365/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi laueta kerran ja jatkaa sen jälkeen uraansa. Miten nainen? 

Pitää yhteiset lapset ja 50% miehen ansaitsemista rahoista.

Vierailija
366/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo aikaisempi stoori resonoi tosi vahvasti omien kokemusten kanssa. Mnä, ja suurin osa kavereistani, olltiin naisten silmissä pelkkää harmaata massaa ikävuosina 18-25. Vain muutamalla komealla, itsevarmalla ja näyttäväliikkeisellä miehellä kävi flaksi. Tunnen kolme miestä joilla kumppaneita on ollut satoja, eikä se ole tarinaa koska näin itse omin silmin kuinka jokainen viikonloppu vaihdettiin kielareita eri tytsyn kanssa. Eivätkä nämä olleet mitään "tietynlaisia" naisia, vaan tulevia prismamammoja jotka perustivat perheen tavallisen jampan kanssa kun juoksut oli juostu. Ja nämä miehet päätyi kaikki lisääntymään, parinkin naisen kanssa.

No, kuitenkin. Plus miinus kolmekymppisenä oli jonkinlaista kysyntää. Mutta nelikymppisenä on ollut enemmän kysyn

Pitääkö taas linkata ne tilastot?

Parisuhteissa olevat lapsettomat miehet tienaavat roimasti enemän kuin vastaavat naiset.

Sinkkunaiset tienaavat osapuilleen saman verran kuin sinkkumiehet.

= naiset pariutuvat ylöspäin, ja hyötyvät miehistä taloudellisesti, jo ennen kuin lapset ovat kuvioissa.

Vierailija
367/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän kuuma kysymys kuuluu teetkö lapsen kumppanin kanssa ja sitoudutko kumppaniisi ja lapseen vaikka yhdessäolo ja seksi ei enää räjäytäkään tajuntaa ja vaikka huomaatkin, että kumppani on ei-täydellinen?

Minusta tuntuu , että kaikki pikkulasten vanhemmat eroavat. Minunkin opiskelujen päättymisestä on kulunut jo 13 vuotta ja ryhmässä kaikki olivat naisia. Lähes kaikki ovat saaneet lapsia ja tosi moni eronnut lapsen ollessa pieni. Yksikin sai kolme lasta ihan perättäin ja sitten erosi. Ja mun serkku erosi kun lapset olivat iältään 2v taapero ja 2kk vauva. 

Vierailija
368/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kooste "alentunut syntyvyys"

Syntyvyys maailmassa on ylipäätään pitkään ollut laskussa, mutta maiden välillä on isoja eroja

-globaali ja tappava koronapandemia.

-naapurimaamme sytyttämä verinen ja kansanmurhamainen hyökkäyssota Ukrainassa ja sen osaltaan mukanaan tuoma epävarmuus.

-naapurimaamme uhkailut "seurauksista" jos havitellemmekaan NATO-jäsenyyttä.

-energiakriisi.

-finanssikriisi.

-hintojen nouseminen rajusti.

-monella epävarmuus työpaikasta. - lisääntynyt työttömyys

-ilmastonmuutoksen eteneminen ja sen vaikutukset.

-maaseudun etenevä autioituminen.

-lasten harrastusmahdollisuudet ja mahdollinen vanhempien treenirumba haja-asutusalueella?

-kouluverkoston kutistuminen ja pidentyvät koulumatkat maaseudulla.

-perheinstituution merkitys on romahtanut.

-nuoret aikuiset arvottavat omaa vapauttaan lapsiperhearkea korkeammalle.

-asuntojen hintakaruselli.

-lainakorkojen raju nouseminen.

-aiottu lastensaanti ei aina toteudu, mutta aikomus olla saamatta lasta yleensä toteutuu.

-varhaiskasvatuksen henkilökuntapula.

-SOTE uudistus ja kriisiytyvä terveydenhuolto.

-Orpon hallituksen alas ajaman sosiaaliturvan hintalappua lunastetaan tulevina vuosina pieni- ja keskituloisten romahtaneina syntyvyyslukuina. Kiitos Petteri.

-

Kuusi nostoa työelämästä

Työntekijän irtisanomista helpotetaan

Määräaikaisuus ei aina tarvitse perustetta

Ensimmäisestä sairauspäivästä tulee palkaton

Ansiosidonnaista työttömyysturvaa porrastetaan

Lakko-oikeutta rajataan

Paikallista sopimista edistetään

- - -

- epärealistiset odotukset mahdollisista kumppaneista

- alati kasvava lapsivihamielisyys yhteiskunnassamme esim. K18 hotellit ja kylpylät.

- ihmisarvon vähättely

- kiire (harrastukset, työ, jne.) - joko kuviteltu tai todellinen

- ulkonäkökeskeisyys

- pinnallisuus yleensäkin

- Tinder-kulttuuri ja kumppanien kierrätys ("deittailu")

- joustamattomuus asiassa, kuin asiassa (mutta muiden kuitenkin pitäisi joustaa kaikessa)

- vaaditaan koko ajan, mutta vastuuta ei oteta mistään

-Suomessa eletään nyt aivan uudenlaista epävarmuuden aikaa Ukrainan sodan JA Orpon hallituksen takia

- - -

Koottu aikanaan, kun antivaxxerit väittivät kiven kovaan alentuneen syntyvyyden ainoaksi syyksi koronarokotukset.

Jos Hesari näkee ainoana syynä syntyvyyden alenemiseen "lyhyet suhteet", niin HuhHuh sitä "journalistista syväluotaavuutta ja yksinappisuutta"!!

Vierailija
369/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi laueta kerran ja jatkaa sen jälkeen uraansa. Miten nainen? 

Pitää yhteiset lapset ja 50% miehen ansaitsemista rahoista.

Suomessa usein se lapset synnyttävä äiti elättää sen sohvalla makaavan isän, sekä hoitaa yksin kodin ja lapset. Sitten, kun naiselle tulee mitta täyteen, mies saa puolet naisen omaisuudesta. Mies uhriutuu baarissa sitten sekä erosta että "vieraannuttamisesta", yhteiskunnan maksaessa elarit miehen eläessä "itsensänäköistä elämää".

Vierailija
370/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on mielenkiintoinen pointti.

Olen joskus miettinyt asiaa. Ihmisten käsitys on, että elän melko vaatimattomasti ja käytän ylimääräiset rahani luonnonsuojeluun.

Ihan koko totuus tuo ei ole, kyllä minulla on n. 500k sijoitussalkussakin.

Jos asia olisi yleisesti tiedossa, lisäisikö se naisten kiinnostusta? Väitän, että lisäisi.

Vierailija
371/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on liian kallista suomessa. Pienistä hikisistä kämpistä pyydetään satoja tonneja. Ja työt pätkätöitä. 

Elatuksen turva puuttuu. Ja siksi nuoret ei lisäänny.

Vierailija
372/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuäiditkin luulevat nykyään että sen uuden kumppanin on hoidettava ja maksettava sinkkuäidin kakaran.

Ei ihme että sinkkuäidit ovatkin tinderissä ale-laarin pohjaa. Suurin osa rumia kuin mitkäkin.

Eihän sinkkuäidit edes halua uutta kumppania, kun lasten isästä eroon pääsivät :D

Vierailija
373/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys maailmassa on ylipäätään pitkään ollut laskussa, mutta maiden välillä on isoja eroja

-naapurimaamme sytyttämä verinen ja kansanmurhamainen hyökkäyssota Ukrainassa ja sen osaltaan mukanaan tuoma epävarmuus.

-energiakriisi.

-finanssikriisi.

-lasten harrastusmahdollisuudet ja mahdollinen vanhempien treenirumba haja-asutusalueella?

-perheinstituution merkitys on romahtanut.

-nuoret aikuiset arvottavat omaa v

Ennenkö ei ollut vastaavia ongelmia?

Fun fact: 90-luvun lama ei aiheuttanut syntyvyyden vähenemistä.

Tuolloin asuntolainojen korot huitelivat 20% tienoilla, firmoja meni konkurssiin vasemmalta ja oikealta, työttömyysprosentti oli aivan eri luokkaa kuin nyt, oli sosiaalisia ongelmia kuten ongelmalähiöitä, kaikesta leikattiin armotta. Maailmassa oli silloinkin kriisejä, ja ilmastonmuutoksesta puhuttiin.

Vierailija
374/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinkkuäidit edes halua uutta kumppania, kun lasten isästä eroon pääsivät :D

Ei niin, he etsivätkin elämäänsä auttajaa/hovikuskia.

Vierailija
375/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt asiaa. Ihmisten käsitys on, että elän melko vaatimattomasti ja käytän ylimääräiset rahani luonnonsuojeluun.

Jos asia olisi yleisesti tiedossa, lisäisikö se naisten kiinnostusta? Väitän, että lisäisi.

Ei välttämättä. Sijoitushullun kanssa eläminen on vaikeaa.

Vierailija
376/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän kuuma kysymys kuuluu teetkö lapsen kumppanin kanssa ja sitoudutko kumppaniisi ja lapseen vaikka yhdessäolo ja seksi ei enää räjäytäkään tajuntaa ja vaikka huomaatkin, että kumppani on ei-täydellinen?

Minusta tuntuu , että kaikki pikkulasten vanhemmat eroavat. Minunkin opiskelujen päättymisestä on kulunut jo 13 vuotta ja ryhmässä kaikki olivat naisia. Lähes kaikki ovat saaneet lapsia ja tosi moni eronnut lapsen ollessa pieni. Yksikin sai kolme lasta ihan perättäin ja sitten erosi. Ja mun serkku erosi kun lapset olivat iältään 2v taapero ja 2kk vauva. 

Artikkelissahan tuo selitetään. Kun pariutumista viivytetään juoksujen takia, ja siten minimoidaan lapseton seurusteluaika, pulla on uunissa kun ensihuumakaan ei ole vielä täysin laantunut. Sitten katsellaan lapsiperhearjessa sovitaanko yhteen.

vrt. entinen aika, kun oltiin vietetty yhdessä ne lapsettomat nuoruusvuodet, hitsauduttu yhteen kunnolla, koettu vaikeampiakin aikoja ja käsitelty ongelmia - ja sitten ne lapset.

Vierailija
377/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kuitenkin. Plus miinus kolmekymppisenä oli jonkinlaista kysyntää. Mutta nelikymppisenä on ollut enemmän kysyntää <30v perheenperustajanaisen kanssa. Enkä o

Tavis ei ole synonyymi luotettavuudelle. Ne ovat kaksi eri asiaa eivätkä todellakaan aina viihdy samoissa raameissa.

Vierailija
378/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-energiakriisi.

-finanssikriisi.

-perheinstituution merkitys on roma

Itse asiassa ysärin laman aikana syntyvyys nousi...

Vierailija
379/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lisäisi niiden naisten kiinnostusta, jotka haluavat mieheltä rahaa. Minun kiinnostustani lisäisi tuo rahan käyttäminen luonnonsuojeluun. Se on todella arvostettavaa. Sijoituksissa kiinnostaisi se, että ne pysyvät sijoituksina eivätkä näy elämässä mitenkään. Olen lopettanut kaksi suhdetta sen takia että miehet ovat olleet paljon varakkaampia, käyttäneet paljon rahaa ja se on johtanut siihen että elämäntavat ovat aivan erilaiset. Ei heitäkään kiinnostaisi loppujen lopuksi esim. asua vaatimattomasti sillä tavalla mihin minulla olisi varaa enkä minä puolestaan halua olla taloudellisesti miehen kustannettavana, koska se johtaa aina epäreiluun valta-asetelmaan.

Vierailija
380/952 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ketään ei kiinnosta