Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi ei mene enää kaupaksi Suomessa, mitä tehdä?

Vierailija
29.06.2024 |

Suomalaiset juovat 20% enemmän alkoholittomia tuotteita kuin viime kesänä. Verotulot laskevat jo uhkaavasti. Edes alkoholirajan nosto ei auta ja alkoholin kulutus vain vähenee.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/3e33540e-9fd5-4aeb-9b94-db305124b…

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin juomisen n.7v sitten. Ei kestänyt mieli eikä keho juomista. En kuulu siihen ryhmään joka voi ottaa 1-2 lonkeroa tai juoda pari lasia viiniä. Joten lopetin itselle valehtelun jota olin harrastanut yli 20v ja laitoin korkin kiinni. Jos vetää lärvit 1-2 kertaa viikossa, se ei ole kohtuujuomista, siihen pikku hissuttelut päälle silloin tällöin, pöhnässä (n.1-2promillea) putkien aikana, esittäen että on mukamas selvinpäin tai krapulassa.

Vierailija
2/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin juomisen n.7v sitten. Ei kestänyt mieli eikä keho juomista. En kuulu siihen ryhmään joka voi ottaa 1-2 lonkeroa tai juoda pari lasia viiniä. Joten lopetin itselle valehtelun jota olin harrastanut yli 20v ja laitoin korkin kiinni. Jos vetää lärvit 1-2 kertaa viikossa, se ei ole kohtuujuomista, siihen pikku hissuttelut päälle silloin tällöin, pöhnässä (n.1-2promillea) putkien aikana, esittäen että on mukamas selvinpäin tai krapulassa.

Mä juon pe-la, mutta muuten en ota tippaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viinan myymisestä suomalaisille tuli näin vaikeaa?

Vierailija
4/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken punaviiniä alkosta. Saanko mitalin?

Vierailija
5/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. THL:n mukaan alkoholin käyttö lisääntyy ja kaikki kuolee.

Vierailija
6/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jo aika laillistaa se vähemmän haitallinen päihde. Sehän se vähentää alkoholin käyttöä. Kuten on jo nähty kielto ei estä ketään.

Vierailija
7/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan nykyään Ruotsista alkoholit. Viinit ovat siellä jopa Viroa edullisemmat.

Vierailija
8/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perse se on pakko lähtä alkoon sit. Meinasin olla tänäänkin selvinpäin mutta ei auta.

Vierailija
9/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä juon pe-la, mutta muuten en ota tippaakaan.

Minulla se hissuttelu toisinaan, putket lopulta tuhosi terveyden. Vaikka oli juomattomuusjaksoja, mitä vanhemmaksi tulin niin keho eikä mieli ei kestänyt, menin käytännössä rikki. 1-2 viikossa viikonloppuisin loi tietenkin pohjan siihen, että terveys romahtaa, joten ei siihen olisi tarvittu kuin viikonloppujuominen. En uskonut vanhempien ihmisten ja lääkärien varoituksia, että ikä tuo omat haasteet, kuvittelin että viinaa voi juoda samaan tyyliin 40v kuin 20-30vuotiaana, minä en voinut, eikä voi kovin moni muukaan.

Vierailija
10/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kulutus laskee ja toisaalta uutisissa raportoidaan tutkimuksista jossa todetaa huumeiden lisääntyneestä käytöstä, no ei taida sekään hyvä asia olla.

Vierailija
11/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin kulutus laskee ja toisaalta uutisissa raportoidaan tutkimuksista jossa todetaa huumeiden lisääntyneestä käytöstä, no ei taida sekään hyvä asia olla.

Päihteiden käyttö on vakio. Vain aineet vaihtuu ja on täysin idioottimaista pitää kannabis oikeiden huumeiden seassa.

Vierailija
12/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on huume, yksi pahimmista. Koska meidän kulttuuri pitää hassuna kuinka Raipe vetää lärvit, mumisee paskat housussa ja yrjöt rinnuksissa ei sitä pidetä pahana. Ehkä silloin pikkusen paheksutaan kun juo oman kotinsa ja omaisuutensa.

Vierailija
13/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt monia huumeita elämäni aikana, alkoholi on ollut niistä kaikista pahin ylivoimaisesti. Nyt en käytä mitään huumeita, nikotiinin käytön ja tupakoinninkin lopetin 10 vuotta sitten.

Vierailija
14/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon toimari vaihtoon!

Vierailija
15/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. THL:n mukaan alkoholin käyttö lisääntyy ja kaikki kuolee.

8-prossaset kauppaan,koko Suomi juo itsensä hengiltä.

Vierailija
16/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä & kaverit pidetään Alko pystyssä! 🥴 🍺🍺🍺🍺🍺

Vierailija
17/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt miljonääri k-kauppaista v tuttaa. 

Vierailija
18/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia juodaan vähän koska ihmiset myrkyttää  itsensä nykyisin pullorasvoilla.

Vierailija
19/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö voi tehdä? Antaa raikuvat aplodit.

Vierailija
20/71 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihminen elää EHKÄ vähän kauemmin. Suunta siis hyvä. Mutta valtio tarvii verotuloja etenkin tällaisessä pienessä maassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi