Kela on leikannut perustoimeentulotuen perusosaa 30% joka kuukausia jo 4kk ajana minulta...Ei ole rahaa ruokaan, kesäkengät rikki, joulua ei
Tämä on aivan kamala tilanne elämässäni. Kela on leikannut toimeentulotuen perusosastani 30% jo 4kk ajan, eli yhteensä minulla on tullut noin 700 euron edestä vajetta tänä aikana niihin VIIMESIJAISIIN TULOIHIN. Tämä on johtanut siihen että minulla ei ole rahaa ruokaan, ei ole varaa ostaa kenkiä. Kesäkengät rikki, reikäiset ja tulee vesi läpi nyt märällä kelillä...Liukkaatkin ovat kun sileä pohja. Nyt on 4e tilillä, eikä ruokaa loppukuuksi...Mitä teen? Tunne tässä sitten joulumieltä...Muut ympärillä hehkuttavat joulua samalla kun itselläni ei ole varaa edes perusruokaan...
Mulla on "liian kallis asunto", mutta mulla on lääkärintodistus siitä että en ole kykenevä muutamaan...SILTI kela on leikannut tukeani ekä hyväksynyt lääkärintodistusta?? MItä hemmettiä? Kela toimii lainvastaisesti, ja vien asian hallinto-oikeuteen kyllä, mutta miten elän ja selviän tässä välissä? Olen jo alipainon rajalla, painoni on laskenut 8kg tässä 4kk aikana....Mikä taho auttaa tässä kestämättömässä tilanteessa...?
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ap osaa muuta kuin valittaa. Nytkö pitäisi ihan hallinto-oikeuteen nostaa juttu Kelaa vastaan. ilmeisesti alemmat oikeustasot ova hyänneet kanteesi. Helppoahan se valittaminen on kun ei itse tarvitse maksaa oikeuskuluja, kun on toimeentuloasiakas. Et ole saanut työpaikkoja, koska sinulla ei ole mitään koulutusta ja haet esim. lähihoitajan paikkaa. Mitä erikoista sinussa on, että Suomen valtio katsoo tarpeelliseksi elättää sinua. Tuet pois ja töihin. Hiekottamaan katuja, ja lapioimaan lunta kaduilta. Vai eikö sinun älykkyysosamääräsi riitä edes lapionvarteen. Kyllä tyhönottaja varmaan näyttää sinulle miten lapiota käytetään.
Mitkä "alemmat oikeusasteet"? Et selkeästi tiedä mistä puhut.
Oikaisuvaatimuskeskusta seuraava aste on hallinto-oikeus. Oikaisuvaatimuskeskus on Kelan alaisuudessa, joten harvoin muuttavat päätöksiä. Hallinto-oikeus on siis ensimmäinen kelasta irrallaan oleva tuomioistuin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne ap:n rahat menee?
Peruselämiseen, suurimmaksi osaksi ruokaan.
Ap
Pitäähän sun tietää jo se, mikä sinussa on pielessä. 11000 työhakemusta ja ikäsi oot ollut työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap istut pankkisi päällä. Nyt vaan pisnekset pyörimään kotipunkassasi.
En ole nainen.
Ap
Tiedän sen. Reikä se sullekin on, jonka päällä istut. Sit sulla on toinenkin reikä. Se reikä, johon mättäät muiden maksamia sapuskoja.
Vierailija kirjoitti:
Muuten en osaa kommentoida ap:n ongelmiin, mutta tuo kenkäasia ihmetyttää. Kirppikset ja kaikki kierrätyskeskukset pursuaa kenkiä. Juuri äsken tulin kirpparilta, ja harmittelin, kun myynnissä oli 5 eurolla moitteettomat, melkein käyttämättömät Pomarin lämpimät talvinilkkurit. Olivat vaan minun jalkaani liian pienet. Elikkä kirpparilta löytyy kyllä hyviä kenkiä, jos vain viitsii etsiä. Itsellä olisi varaa toki ostaa uudetkin, mutta kannatan kierrätystä ja säästämistä.
Minun kengän koko on 48, sen kokoisia kenkiä ei mistään kirpparilta löydy
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten en osaa kommentoida ap:n ongelmiin, mutta tuo kenkäasia ihmetyttää. Kirppikset ja kaikki kierrätyskeskukset pursuaa kenkiä. Juuri äsken tulin kirpparilta, ja harmittelin, kun myynnissä oli 5 eurolla moitteettomat, melkein käyttämättömät Pomarin lämpimät talvinilkkurit. Olivat vaan minun jalkaani liian pienet. Elikkä kirpparilta löytyy kyllä hyviä kenkiä, jos vain viitsii etsiä. Itsellä olisi varaa toki ostaa uudetkin, mutta kannatan kierrätystä ja säästämistä.
ap
Mun kengän koko on 56. Löysin just kirpparilta talvikengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nainen.
Ap
Tiedän sen. Reikä se sullekin on, jonka päällä istut. Sit sulla on toinenkin reikä. Se reikä, johon mättäät muiden maksamia sapuskoja.
Naiset eivät muodosta sellaista kysyntää että homma kannattaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mun kengän koko on 56. Löysin just kirpparilta talvikengät.
Ap:lta löytyy aina tekosyy miksi ei voi/viitsi/kykene/halua jne. Vähän niinkuin se kuuluisa sika joka aina keksii syyn kun ei kuolla halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ap osaa muuta kuin valittaa. Nytkö pitäisi ihan hallinto-oikeuteen nostaa juttu Kelaa vastaan. ilmeisesti alemmat oikeustasot ova hyänneet kanteesi. Helppoahan se valittaminen on kun ei itse tarvitse maksaa oikeuskuluja, kun on toimeentuloasiakas. Et ole saanut työpaikkoja, koska sinulla ei ole mitään koulutusta ja haet esim. lähihoitajan paikkaa. Mitä erikoista sinussa on, että Suomen valtio katsoo tarpeelliseksi elättää sinua. Tuet pois ja töihin. Hiekottamaan katuja, ja lapioimaan lunta kaduilta. Vai eikö sinun älykkyysosamääräsi riitä edes lapionvarteen. Kyllä tyhönottaja varmaan näyttää sinulle miten lapiota käytetään.
Mitkä "alemmat oikeusasteet"? Et selkeästi tiedä mistä puhut.
Oikaisuvaatimuskeskusta seuraava aste on hallinto-oikeus. Oikaisuvaatimuskeskus on Kelan alaisuudessa, joten harvoin muuttavat päätöksiä. Hallinto-oikeus on siis ensimmäin
Sori. En tiennyt , kun en ole koskaan valittanut. Mutta sinähän sen tiedät, kun tuntuu valitusta pukkaavan toinen toisensa jäkeen. Mitäpä jos maksaisit tällä kerralla ihan itse valituskulusi. Olen todella kyllästynyt teihin saakelin lieroihin, joita me elätämme verorahoillamme.
Käytä energiasi oikeisiin asioihin. Perusta maksullinen Reikä-Tv.
1. osa: Luuseri antaa setämiehelle takaa.
2 . osa: Luuseri ottaa auliisti setämieheltä suihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nainen.
Ap
Ap
Setämiehet muodostaa kysyntää. Se kannattaa. Osta liukkaria valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole homo.
Olen hetero.
Eivät heteronaisetkaan myy naisille seksiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nainen.
Ap
Ap
Setämiehet muodostaa kysyntää. Se kannattaa. Osta liukkaria valmiiksi.
ole homo.
Olen hetero.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nainen.
Ap
Ap
Kai sä tajuut, että harva nainen haluu sun reikää rassata. Jos älyät, niin miehet rassailee mielellään sun röörit.
Sairasta.
Oma äitini on samassa tilanteessa, mutta minä autan häntä.
En halua edes tietää miltä tuntuu tuossa tilanteessa, jos ei ole ketään joka auttaa.
Jotain tälle on tehtävä.
Puppa👴🏻👍🏻 auttaa ei hätää! 🥳
T. Puppiss
Edelleen mielivaltainen byrokraatti.Sain hylyn kolmas kerta tke.Eioä oltu luettu kaikkea.Tai tulkittu väärin.Nyt alan vaatia työhön lähtöön pyörätuoli,avustaja,kyyti.Vammaidrn oikeuksilla.Vaikka lukee lääk.tod.Täydin työkyvytön.Toivotan sinulle monille muille jaksamista.Äänestäkää hyvät ihmiset pienpuolueits,muutosta.Tuo kärki joka vuosi vie meidät tuhon tielle....nyt heikoimmat säästää,sairaat.Myös pettynyt,luvataan kaikkea,sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole homo.
Olen hetero.
Ap
Ei sen väliä vaikka olisit vähän vajaa tai vaikka lesbo tai paviaani.
Reikä kuin reikä kelpaa pervoille ja muuten vaan reiän kipeille.
Heteronaiset myyvät naisille seksiä, hwe jotka työkseen myyvät seksiä. Sukupuolella ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ota ne paperit mukaan ja käy seurakunnan diakoniassa, tai varaa sinne aika. Toinen paikka on Pelastusarmeija. Mutta ota ne paperit mukaan! Hyvää joulua!
Nöyryyttäväksi koettu jonotus vähenee ruoka-avussa näin toimii uusi vähävaraisten maksukortti
Sadattuhannet suomalaiset saavat vuosittain ruoka-apua. Avustustyöntekijät pitävät maksukortteja hyvänä uudistuksena.
Vähävaraisille tarkoitettu EU-apu jaetaan nyt maksukortteina. Syksyllä käyttöön otetut 40 euron arvoiset maksukortit korvaavat aiemmin jaetut ruoka-apukassit.
Maksukortit on suunnattu vähävaraisille työttömille ja heidän perheenjäsenilleen. Mitään ryhmää ei kuitenkaan ole suljettu pois.
Olemme antaneet ohjeistuksen, että kortti tulee antaa kaikille akuutissa avun tarpeessa oleville, Eveliina Viitanen sanoo.
Ihmisen tilanne pyritään selvittämään haastattelemalla. Mitään henkilötietoja ei kuitenkaan kerätä.
Kyseessä on virallisesti Euroopan sosiaalirahaston rahoittama aineellinen apu, jota hallinnoi Ruokavirasto. Itse apu jaetaan eri organisaatioiden, kuten järjestöjen, seurakuntien, kuntien tai hyvinvointialueiden toteuttamissa hankkeissa.
Sinne omaan seurakuntaan pitää soittaa ja varata aika EU- kortin hakemista varten. Jotain ne siellä tenttaavat mutta ei siellä kaikka tarvitse selvittää tasan tarkkaan kunhan on vaan omat tulot alle köyhyyrjajojen. Kuulemma kysyy perheenjäsenten tulojakin mutta niitä ei sinne tarvitse selvittää. Sanoo vain ettei ole lupaa annettu sellaiseen.
Köyhyys voi olla vielä pahempaa jos jos perheenjäsenen pienten tulojen takia ei saa toimeentulotukea asumiskuluihin, terveydenhoito- lääke kuluihin ollenkaan.
naisena kierrän kaukaa tollaset köyhät reppanat.