Kela on leikannut perustoimeentulotuen perusosaa 30% joka kuukausia jo 4kk ajana minulta...Ei ole rahaa ruokaan, kesäkengät rikki, joulua ei
Tämä on aivan kamala tilanne elämässäni. Kela on leikannut toimeentulotuen perusosastani 30% jo 4kk ajan, eli yhteensä minulla on tullut noin 700 euron edestä vajetta tänä aikana niihin VIIMESIJAISIIN TULOIHIN. Tämä on johtanut siihen että minulla ei ole rahaa ruokaan, ei ole varaa ostaa kenkiä. Kesäkengät rikki, reikäiset ja tulee vesi läpi nyt märällä kelillä...Liukkaatkin ovat kun sileä pohja. Nyt on 4e tilillä, eikä ruokaa loppukuuksi...Mitä teen? Tunne tässä sitten joulumieltä...Muut ympärillä hehkuttavat joulua samalla kun itselläni ei ole varaa edes perusruokaan...
Mulla on "liian kallis asunto", mutta mulla on lääkärintodistus siitä että en ole kykenevä muutamaan...SILTI kela on leikannut tukeani ekä hyväksynyt lääkärintodistusta?? MItä hemmettiä? Kela toimii lainvastaisesti, ja vien asian hallinto-oikeuteen kyllä, mutta miten elän ja selviän tässä välissä? Olen jo alipainon rajalla, painoni on laskenut 8kg tässä 4kk aikana....Mikä taho auttaa tässä kestämättömässä tilanteessa...?
Kommentit (279)
JA KEHTAATKIN VINKUA!
Saat rahaa mitään tekemättä ja on otsaa vaan uikuttaa päivittäin. Terrorisoit palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein palkittu asukas. Oot siis tukiasunnossa.
Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.
Ihan itsenäisesti asun, ja maksan tuilla itse vuokrani.
apEli toisinsanoen veronmaksajat maksavat sinun vuokrasi, et sinä.
Niin? Mitä sitten? Niin tämä systeemi toimii. Jos hakee töitä mutta ei niitä saa, niin sitten turvataan toimeentulo. Tämä on sivistyneen maan tapa, emme elä kehitysmaassa.
ap
Sinä joutaisit pakkopassituksella jonnekin kehitysmaahan sillä sivistykseen sinusta ei todistettavasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijissa on kokkareiden puoluetoimiston jäseniä, jotka yrittävät heikentää ap:n uskottavuutta ja sitä, että maassamme yhä useampi on vastaavassa tilanteessa HALLITUKSEN takia
Ap on TROLLI. PROVO. Ap EI OLE todellakaan minkäänlaisessa hädässä ja kaikki tämä pitkään jatkunut toistuva jankkaus/spämmäys sen on osoittanut. Ap:n uskottavuus siis jo tänä päivänä pyöreä NOLLA.
MITEN NIIN EN OLE?
Mähän aloituksessa kerroin että tilanne on jatkunut jo 4kk, ja vienyt minut erittäin syvään suohon monella tapaa.
Millä perusteella en ole hädässä?? Oletko seurannut hallituksen toimia???
ap
Mitä nämä kommentoijat saavat tällaisesta toisen lyttäämisestä? Toivotan AP:lle voimia vaikeaan tilanteeseen. Joku ehdotti avun hakemista diakonilta, myös kunnan sosiaalitoimeen kannattaa ottaa yhteyttä. Toivottavasti tilanteesi lähtee paranemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.
apEt sinä vuokraa maksa. Vuokrasi maksetaan verorahoilla. Ne tuet on toisten maksamista verorahoista jaettu sinunlaisille, jotka ikänsä on elänyt muitten rahoilla.
Vastasin tähän jo. Ja pointti oli että maksan itsen sen tuista...Sillä joillekin tuensaajille Kela maksaa tuen suoraan vuokranantajalle, koska muuten vuokra ei tule maksetuksi. Ymmärrätkö?
ap
Sinä et maksa itse yhtään mitään. Veronmaksajat maksaa sun vuokran ja ruuan yms.
Tajuatko paviaani?
Kamala tilanne on monella ja Purra vaan hymyillen ilmoittaa että keväällä lisää leikkauksia. Nykyinen hallitus romutti hyvinvointiyhteiskunnan todella nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Niin tämä systeemi toimii. Jos hakee töitä mutta ei niitä saa, niin sitten turvataan toimeentulo. Tämä on sivistyneen maan tapa, emme elä kehitysmaassa.
apSinä joutaisit pakkopassituksella jonnekin kehitysmaahan sillä sivistykseen sinusta ei todistettavasti ole.
-Minut on palkittu vuokranantajan toimesta häiriöttämästä asumisesta
-En ole ajautunut käyttämään päihteitä tms. paheellista pitkäaikaistyöttömyydestä huolimatta
-Olen pystynyt elämään normaalia elämää vuosia kun toimeentulotuen käyttöosani oli normaallla tasolla. Tämä on osoitus taloudenhallinnasta
-Urheilen ja liikun, pidän itseni kunnossa.
-Olen mukava ja muut huomioon ottava
Millä tavalla en ole osoittanut olevani sivistynyt, kerropa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijissa on kokkareiden puoluetoimiston jäseniä, jotka yrittävät heikentää ap:n uskottavuutta ja sitä, että maassamme yhä useampi on vastaavassa tilanteessa HALLITUKSEN takia
Ap on TROLLI. PROVO. Ap EI OLE todellakaan minkäänlaisessa hädässä ja kaikki tämä pitkään jatkunut toistuva jankkaus/spämmäys sen on osoittanut. Ap:n uskottavuus siis jo tänä päivänä pyöreä NOLLA.
MITEN NIIN EN OLE?
Mähän aloituksessa kerroin että tilanne on jatkunut jo 4kk, ja vienyt minut erittäin syvään suohon monella tapaa.
ap
Vddu oot vajaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä kommentoijat saavat tällaisesta toisen lyttäämisestä? Toivotan AP:lle voimia vaikeaan tilanteeseen. Joku ehdotti avun hakemista diakonilta, myös kunnan sosiaalitoimeen kannattaa ottaa yhteyttä. Toivottavasti tilanteesi lähtee paranemaan.
Sosiaalitoimesta ei apua saa, yritetty on.
Diakonista sai yhden kerran 40e lahjakortin 3kk sitten, ei muuta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN NIIN EN OLE?
apVddu oot vajaa
Loppuko järkevät argumentit, niin piti tollanen nollapostaus kirjoittaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä joutaisit pakkopassituksella jonnekin kehitysmaahan sillä sivistykseen sinusta ei todistettavasti ole.
--------
Sivistynyt ei junttaa 10 kertaa päivässä samaa aloitusta.
Ne poistuu hyvästä syystä.
Hyvä juttu!
Toivottavasti leikkaavat vielä lisää, että joudut töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN NIIN EN OLE?
ap
Ei se hallituksen vika ole vaan ihan sinun ikuisen omasi joka olet heti kynnelle kyettyäsi valinnut laiskotella yhteiskunnan piikkiin ja nyt kun tilanne on se että joudut omien henkilökohtaisten valintojesi seurausten eteen, vajoat syvään päätyyn kun pitäisi ottaa vastuu omasta elämästä ja niistä omista valinnoista.
Sinulle on neuvottu sekin monen monituista kertaa että selvitä mahdollisuutesi palkkatukityöhön ja mene sellaiseen jos ja kun mahdollista keräämään työkokemusta ja näppituntumaan työhön paluuseen. Sitten ennenkuin se loppuu niin käyt huolella läpi työhakemuksesi ja teet tarvittavat korjaukset ja pistät hakemuksia vetämään ja katsot kuinka käy.
Jos työhakemuksesi on kuin juosten kustu ja paistaa kilometrien päähän ettei sua työnteko voisi vähempää kiinnostaa vaan haet koska pakko niin ei varmaankaan tärppää. Ajatusta peliin nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN NIIN EN OLE?
apVddu oot vajaa
<
------
Apinallakin on suurempi äo😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN NIIN EN OLE?
apEi se hallituksen vika ole vaan ihan sinun ikuisen omasi joka olet heti kynnelle kyettyäs
Minä OLEN tehnyt kaikkeni jotta työllistyisin. Kaikille ei vain ole töitä, tai sitten minua ei vain haluta töihin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on TROLLI, PROVO, TOISTUVA SPÄMMI, PALSTAN VAKIOHÄIRIKKÖ KONALAN JAUHELIJAJÄBÄ juttujensa kanssa, tajusitko taikina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on TROLLI, PROVO, TOISTUVA SPÄMMI, PALSTAN VAKIOHÄIRIKKÖ KONALAN JAUHELIJAJÄBÄ juttujensa kanssa, tajusitko taikina?
En ole konala, enkä provo, enkä mitään mainituista
ap
Vastasin tähän jo. Ja pointti oli että maksan itsen sen tuista...Sillä joillekin tuensaajille Kela maksaa tuen suoraan vuokranantajalle, koska muuten vuokra ei tule maksetuksi. Ymmärrätkö?
ap