Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
18.11.2020 |

Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (1734)

Vierailija
1/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ihan hyvä kurkata kuplan ulkopuolelle.

Vierailija
2/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempia nuo on kuin uusin iPhone jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Vierailija
4/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.

Vierailija
5/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

No luuletko, että kaikilla on joku seesteinen elämäntilanne, kun noita haetaan, tai ettei joukossa ole niitä, jotka EIVÄT saa tt-tukea tai työttömyyskorvausta?

Vierailija
6/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa ja tavararoiden lahjoittaminen on sikäli hyvä, että rahat voivat mennä vaikka vanhemman peli- tai päihdeongelmaan. Tosin härskeimmät myyvät nuo lahjoitetut tavarat. 

Mikä keräys tässä on kyseessä? Voisin osallistua.

Vierailija
7/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.

Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle iPhone SE 2020:n. Poika siis halusi ihan vain minkä puhelimen tahansa. Ostin iPhonen, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea malli, kun se on se halvin.

Vierailija
8/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa ja tavararoiden lahjoittaminen on sikäli hyvä, että rahat voivat mennä vaikka vanhemman peli- tai päihdeongelmaan. Tosin härskeimmät myyvät nuo lahjoitetut tavarat. 

Mikä keräys tässä on kyseessä? Voisin osallistua.

Jouluapua.fi

Vierailija
9/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin itkettää ne mutta ihan toisesta syystä.

Nuo mainitsemasi tosin oli yllättävän järkeviä toiveita.

Vierailija
10/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli auttaa, mut en halua et apu päätyy vääriin käsiin. Mistä erottaa nämä pelurit ja hyväksikäyttäjät, jotta tietää varoa?

Vierailija
11/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, asumistuki, elarit ja jopa lapsilisä lasketaan tuloiksi tt-tuessa. Eli niitä et saa jos olet tt-tuella. Lisäksi lähes kaikki vuokra-asunnot ovat kalliimpia kuin ne kelan hyväksymät kohtuulliset asumismenot, jopa kaupungin asunnot, kaikkia lääkkeitä ei kela suinkaan korvaa.

Vierailija
12/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ainoat tulot on työttömyysraha ja lapsilisät.

Vierailija
13/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle iPhone SE 2020:n. Poika siis halusi ihan vain minkä puhelimen tahansa. Ostin iPhonen, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea malli, kun se on se halvin.

Meillä on lapsilla iPhone 11, ja iWatchit, koska itsellänikin on. En näe mitään syytä pitää lapsia huonommilla “eväillä” kuin perheen aikuisilla on, jos kerran talous sallii.

Vierailija
14/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, asumistuki, elarit ja jopa lapsilisä lasketaan tuloiksi tt-tuessa. Eli niitä et saa jos olet tt-tuella. Lisäksi lähes kaikki vuokra-asunnot ovat kalliimpia kuin ne kelan hyväksymät kohtuulliset asumismenot, jopa kaupungin asunnot, kaikkia lääkkeitä ei kela suinkaan korvaa.

Lapsilisää tai asumistukea ei saa, jos on tt-tuella???

Vierailija
15/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita meidänkin lapset toivoo. Ja noita on aina annettu lahjoiksi.

t. hyvätuloinen

Vierailija
16/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku sugarmama lähettää mulle uudensukupolven x-boxin? Voin laittaa vastineeksi kuvan rektumistani.

M34

No johan sä lähetit tässä.

Vierailija
17/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää Hopeen teidän lasten vanhat lelut ja vaatteet + harrastusvälineet niin näin voitte auttaa joulun alla vähävaraisia hyvällä omatunnolla. ❤️👍🏻

Vierailija
18/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on erittäin vauras maa mutta meillä on paljon köyhyyttä. Pienilläkin tuloilla pärjää, jos on elämänhallinta ja tunne-elämä on kunnossa. Usein kuitenkin elämänhallinnan ongelmat ja köyhyys kulkevat käsi kädessä (ei aina). Tällöin suurin apu perheelle olisi elämänhallinnan puutteen syihin puuttuminen. Esimerkiksi päihderiippuvuus, aikuisen ADD, mt-ongelmat, vakava perussairaus, jne. Tosin näitä palveluita pitää pystyä hakemaan ja vaatimaan, taistelemaan niistä vähistä resursseista joita näihin tukitoimiin on annettu. kuten monissa aiemmissa ketjuissa on todettu, Kelan väki ei useinkaan osaa/halua/saa suositella tarvittavia tukia niihin oikeutetuille. Ja jos suosittelee, voi terapiaa joutua odottamana vaikka hurumycket kauan ja sitä ei saa riittävästi. Valitettavasti juuri ne jotka eniten tarvitsevat näitä oikeasti auttavia tukitoimia, osaavat/pystyvät/haluavat/uskaltavat niitä vähiten hakea. Tällöin suurimpia häviäjiä ovat juuri näiden perheiden lapset.

Jokainen meistä joka ei elä ihan kädestä suuhun, voi kuitenkin käydä ostamassa sen yhden 10-20€ lahjan sitä tarvitsevalle lapselle. Joku sitä tarvitseva tulee iloiseksi. Itse ostin viime jouluna yhden lego paketin jollekin lapselle. Nyt aion ostaa 2-3 lahjaa. Laitan ehkä 50e siihen. Ei laske minun elämänlaatua. Mutta saan paremman mielen, muutaman viinipullon hinnalla. Niille lapsille joiden vanhemmat eivät pysty/kykene heille sitä tarjoamaan.

Vierailija
19/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. OnePlussalta olisit saanut samalla hinnalla paljon paremman puhelimen. iPhonessa maksat merkistä.

Vierailija
20/1734 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenikään lahjoittaa tuonne mitään. Suomen sosiaaliturva on niin korkea, että jokaisella on kyllä mahdollisuus lapsilleen joululahjat hankkia.