Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäisitkö vaan olla ystävä, vaikka tämä sanoisi seuraavasti

Vierailija
07.06.2025 |

Eli ollaan tunnettu n.4 vuotta ja tavallaan meillä klikkasi heti ja luulin löytäneeni edes jollain tavalla kaltaiseni ihmisen. Ollaan käytännössä saman ikäisiäkin, että sekin yhdistää. Minulla on ollut vaikea vuosi ja oikeastaan kaikki asiat ovat menneet tavalla tai toisella pieleen. Pitkän kuukausien ja kuukausien mietinnän jälkeen avauduin tästä ystävälleni. Tai siis luulin häntä ystäväkseni. Eli sanoin, että minulla on ollut/on vaikeaa ja olen todella masentunut. Hän vastasi, että; "Sory en voi auttaa. Kyllä sun täytyy itse selvittää ongelmasi". 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yrittäisi, hirveästi sanottu. Ei mitään mielenkiintoa viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka tietäisin kykenevän sanomaan jotain tuolkaista!

Vierailija
2/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän pellet hautoo murheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pitemmän kaavan mukaan sanottu "ei kuule kiinnosta". Olen kokenut. 

Vierailija
4/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystävät terapeutteja ?

Vierailija
5/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta, mutta pitäisi kyllä tietää, että mitä tarkalleen ottaen sanoit. 

Jos sitä ennen vuodatit kaiken tuskan ja jatkoit ja jatkoit. Ja hän ehkä kuunteli ja tarjosi jotain ratkaisuehdotuksia, ja sinä jatkoit ja jatkoit ja vaadit häneltä uusia ratkaisuja ja lopulta hän ei osannut enää muuta sanoa kuin että sorry, en pysty auttamaan enempää. 

Niin tällöin ymmärrän kyllä tuota sanojaa, eikä ole syytä loukkaantua. Se oli vain pyrkimys osoittaa, että loppujen lopuksi hän ei pysty auttamaan, vaikka haluaisikin. 

En väitä, että tilanne meni noin. Mutta me täällä emme voi tietää. 

Vierailija
6/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ystävät terapeutteja ?

Ei, mutta kyllä jonkinlainen empatia luulisi löytyvän. Minä ainakin välitän, jos ihmisillä on murheita. Kuuntelen ja ainakin yritän tukea henkistä jaksamista, jos kertoja sanoo selvästi olevansa jaksamisen äärirajoilla. 

Ap.

Vierailija
7/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta olen oppinut, että ei valittaja halua neuvoja tai apua, hän haluaa kuulla voivottelua. Että on sulla kamalaa!

Tuossahan tyyppi toimi ihan oikein, hän ei voi auttaa.

Vierailija
8/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää itse ratkaista omat ongelmat.

Vierailija
9/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta, mutta pitäisi kyllä tietää, että mitä tarkalleen ottaen sanoit. 

Jos sitä ennen vuodatit kaiken tuskan ja jatkoit ja jatkoit. Ja hän ehkä kuunteli ja tarjosi jotain ratkaisuehdotuksia, ja sinä jatkoit ja jatkoit ja vaadit häneltä uusia ratkaisuja ja lopulta hän ei osannut enää muuta sanoa kuin että sorry, en pysty auttamaan enempää. 

Niin tällöin ymmärrän kyllä tuota sanojaa, eikä ole syytä loukkaantua. Se oli vain pyrkimys osoittaa, että loppujen lopuksi hän ei pysty auttamaan, vaikka haluaisikin. 

En väitä, että tilanne meni noin. Mutta me täällä emme voi tietää. 

Sanoin pelkästään tuon, että minulla on ollut vaikeaa ja olen todella masentunut. Vastauksesi sain samantien tuon, että "Sory....

Ap.

Vierailija
10/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

xdddddddd

Vierailija
11/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisipuhelin on kriisejä varten.

Ei ystävät jaksa kuunnella toisten murheita.

Vierailija
12/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua olla terapeuttisi.

Vierailija
13/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee "ystävällä" jolle kelpaa vain silloin kun kaikki on hyvin. Jos tulee vastoinkäymisiä, sairastuu tai läheinen kuolee, niin hän haluaa sinut heti pois elämäänsä ankeuttamasta. 

Vierailija
14/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin välit poikki.

Vierailija
15/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee "ystävällä" jolle kelpaa vain silloin kun kaikki on hyvin. Jos tulee vastoinkäymisiä, sairastuu tai läheinen kuolee, niin hän haluaa sinut heti pois elämäänsä ankeuttamasta. 

Älä ankeuta ystäviä. Juttele ammattilaisten kanssa.

Vierailija
16/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei pysty selvittämään ongelmiasi. Hän ei halua. Puhu ammattilaiselle.

Vierailija
17/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet masentunut, tarvitset ammattiapua. Ystäväsi ei ole roskakori

Vierailija
18/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kyllä liikaa vaadittu ystävältä, että hän selvittäisi ongelmasi ja masennuksesi.

Vierailija
19/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ap tietää, onko ystäväsi jo valmiiksi kuormittunut omassa elämässäni. Etkä voi tietää onko ystävälläsi aikaisempia huonoja kokemuksia tuon tyyppisistä avautumista, eikä hän halunnut alkaa terapeutiksi. 

Vierailija
20/41 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olisin itsekin sanonut noin. Syynä oma jaksaminen. Olen ollut liian monen lohduttajana ja auttajana. En halua sitä enää. Rajat on pidettävä.