Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on leikannut perustoimeentulotuen perusosaa 30% joka kuukausia jo 4kk ajana minulta...Ei ole rahaa ruokaan, kesäkengät rikki, joulua ei

Vierailija
20.12.2024 |

Tämä on aivan kamala tilanne elämässäni. Kela on leikannut toimeentulotuen perusosastani 30% jo 4kk ajan, eli yhteensä minulla on tullut noin 700 euron edestä vajetta tänä aikana niihin VIIMESIJAISIIN TULOIHIN. Tämä on johtanut siihen että minulla ei ole rahaa ruokaan, ei ole varaa ostaa kenkiä. Kesäkengät rikki, reikäiset ja tulee vesi läpi nyt märällä kelillä...Liukkaatkin ovat kun sileä pohja. Nyt on 4e tilillä, eikä ruokaa loppukuuksi...Mitä teen? Tunne tässä sitten joulumieltä...Muut ympärillä hehkuttavat joulua samalla kun itselläni ei ole varaa edes perusruokaan...

Mulla on "liian kallis asunto", mutta mulla on lääkärintodistus siitä että en ole kykenevä muutamaan...SILTI kela on leikannut tukeani ekä hyväksynyt lääkärintodistusta?? MItä hemmettiä? Kela toimii lainvastaisesti, ja vien asian hallinto-oikeuteen kyllä, mutta miten elän ja selviän tässä välissä? Olen jo alipainon rajalla, painoni on laskenut 8kg tässä 4kk aikana....Mikä taho auttaa tässä kestämättömässä tilanteessa...?

Kommentit (279)

Vierailija
81/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein palkittu asukas. Oot siis tukiasunnossa.

Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.

Ihan itsenäisesti asun, ja maksan tuilla itse vuokrani.

ap

Eli toisinsanoen veronmaksajat maksavat sinun vuokrasi, et sinä. 

Niin? Mitä sitten? Niin tämä systeemi toimii. Jos hakee töitä mutta ei niitä saa, niin sitten turvataan toimeentulo. Tämä on sivistyneen maan tapa, emme elä kehitysmaassa.

ap

Sinä joutaisit pakkopassituksella jonnekin kehitysmaahan sillä sivistykseen sinusta ei todistettavasti ole. 

Nyt tuli Konalan luuserilta niin paksua p*skaa että laksatiivitehdaskin jää toiseksi siitä sontamäärästä mitä Konala suoltaa ulos.. Vai että oikein palkittu jne. 😂🤣

Vierailija
82/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kirjoittaa tänne, kun täällä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. Tiedän miltä susta tuntuu, olen samassa tilanteessa. Suosittelen sua viemään tätä asiaa eteenpäin, sillä se on ainut asia mikä voi lopulta auttaa. Jos kaikki samassa tilanteessa olevat tekisi saman niin tilanne muuttuisi lopulta.

Siinä on empatiat kaukana kun aamulla lähtee töihin ja lukee kun sama tyyppi itkee kun saa liijan vähän ilmaista rahaa.

Ymmärrätkö että mä olen hakenut töitä monta vuotta, mutta ei työnantajat palkkaa?!

ap

Kerro mikä sinussa on vikana. Huokuuko sinusta laiskuus vai mitä, ettei sinua pakata mihinkään työhön.suomessa on valtavastai tekemätönrä työtä. Minua imhottaa maksaa sinun laiskottelusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kirjoittaa tänne, kun täällä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. Tiedän miltä susta tuntuu, olen samassa tilanteessa. Suosittelen sua viemään tätä asiaa eteenpäin, sillä se on ainut asia mikä voi lopulta auttaa. Jos kaikki samassa tilanteessa olevat tekisi saman niin tilanne muuttuisi lopulta.

Siinä on empatiat kaukana kun aamulla lähtee töihin ja lukee kun sama tyyppi itkee kun saa liijan vähän ilmaista rahaa.

Ymmärrätkö että mä olen hakenut töitä monta vuotta, mutta ei työnantajat palkkaa?!

ap

Kerro mikä sinussa on vikana. Huokuuko sinusta laiskuus vai mitä, ettei sinua pakata mihinkään työhön.suomessa on valtavastai tekemätönrä työtä. Minua imhottaa maksaa sinun laiskottelusi.

Eipä työnantajat sitä malta kertoa.

"Kiitos mielenkiinnostasi, mutta valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun"

ap

Vierailija
84/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä OLEN tehnyt kaikkeni jotta työllistyisin. Kaikille ei vain ole töitä, tai sitten minua ei vain haluta töihin.

ap"

Myönnä siis, että kaikki huomaa sen, että korvien välissäsi on pielessä ja paljon.

Vierailija
85/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä kommentoijat saavat tällaisesta toisen lyttäämisestä? Toivotan AP:lle voimia vaikeaan tilanteeseen. Joku ehdotti avun  hakemista diakonilta, myös kunnan sosiaalitoimeen kannattaa ottaa yhteyttä. Toivottavasti tilanteesi lähtee paranemaan. 

Ap on TROLLI, PROVO, TOISTUVA SPÄMMI, PALSTAN VAKIOHÄIRIKKÖ KONALAN JAUHELIJAJÄBÄ juttujensa kanssa, tajusitko taikina? 

Ja mikähän sinä olet? Parempaa päivää sinne :)

Vierailija
86/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä kommentoijat saavat tällaisesta toisen lyttäämisestä? Toivotan AP:lle voimia vaikeaan tilanteeseen. Joku ehdotti avun  hakemista diakonilta, myös kunnan sosiaalitoimeen kannattaa ottaa yhteyttä. Toivottavasti tilanteesi lähtee paranemaan. 

Seuraapa näitä aloituksia niin huomaat että tälle jankuttajalle ei kelpaa mikään neuvo. Kaikkeen on vastaus ettei pysty eikä oo eikä halua eikä kukaan eikä mikään.  Ei edes halua auttaa itseään vaan kyselee kuka auttaa ja maksaa. 

Vierailija
87/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit soittaa auttavaan puhelimeen tai kehitysvammaisten linjalle.

Vierailija
88/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on TROLLI, PROVO, TOISTUVA SPÄMMI, PALSTAN VAKIOHÄIRIKKÖ KONALAN JAUHELIJAJÄBÄ juttujensa kanssa, tajusitko taikina? 

En ole konala, enkä provo, enkä mitään mainituista

ap

Sinä nimenomaan olet kaikkia niitä. Tiedät sen itsekin ja aivan liian monta kertaa olet jäänyt kiinni jo trollailusi kanssa. Lopeta jo ja lopeta itses. 

Vierailija
89/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuulemma tekevät kahta - kolea työtä ansaitakseen kohtuullisen elintason myös jouluna?

Vierailija
90/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän sinä olet? Parempaa päivää sinne :)

En ainakaan pyöri trollailemassa enkä kitisemässä päivät pitkät missään kuinka surkean pienet yhteiskunnan tuet jne. ovat ja syyttele muita tilanteesta. Senkun menet ja säälit tuota kurap*rsettä niin paljon että kannat sille joka kuukausi kaapit täyteen ruokaa ja kaivat kuvetta jos jotain ylimääräistä tarvitsee eikä omansa riitä. Muutoin tuo sinunkin naamanräävintäsi silkkaa tekopyhää hyvesignalointia ja moraaliposeerausta ja vieläpä selvääkin selvemmän trollin vuoksi. 

Vierailija
91/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap istut pankkisi päällä. Nyt vaan pisnekset pyörimään kotipunkassasi.

Vierailija
92/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en osaa kommentoida ap:n ongelmiin, mutta tuo kenkäasia ihmetyttää.  Kirppikset ja kaikki kierrätyskeskukset pursuaa kenkiä.  Juuri äsken tulin kirpparilta, ja harmittelin, kun myynnissä oli 5 eurolla moitteettomat, melkein käyttämättömät Pomarin lämpimät talvinilkkurit.  Olivat vaan minun jalkaani liian pienet.  Elikkä kirpparilta löytyy kyllä hyviä kenkiä, jos vain viitsii etsiä.  Itsellä olisi varaa toki ostaa uudetkin, mutta kannatan kierrätystä ja säästämistä.

Vierailija
93/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ap osaa muuta kuin valittaa. Nytkö pitäisi ihan hallinto-oikeuteen nostaa juttu Kelaa vastaan. ilmeisesti alemmat oikeustasot ova hyänneet kanteesi. Helppoahan se valittaminen on kun ei itse tarvitse maksaa oikeuskuluja, kun on toimeentuloasiakas. Et ole saanut työpaikkoja, koska sinulla ei ole mitään koulutusta ja haet esim. lähihoitajan paikkaa. Mitä erikoista sinussa on, että Suomen valtio katsoo tarpeelliseksi elättää sinua. Tuet pois ja töihin. Hiekottamaan katuja, ja lapioimaan lunta kaduilta. Vai eikö sinun älykkyysosamääräsi riitä edes lapionvarteen. Kyllä tyhönottaja varmaan näyttää sinulle miten lapiota käytetään.

Vierailija
94/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kykene muuttamaan, jos siihen on terveydellinen syy, muttet ole sairaseläkkeellä?

Palkan, tukien ja kaiken kanssa pätee sama sääntö: kulutat vähemmän kuin tienaat.

Vierailija
95/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro mikä sinussa on vikana. Huokuuko sinusta laiskuus vai mitä, ettei sinua pakata mihinkään työhön.suomessa on valtavastai tekemätönrä työtä. Minua imh

"Valinta ei kohdistunut sinuun", johon vastaat kiittäen ja pyydät palautetta hakemuksestasi. Siten saat selville, miksei kelpaa.

Vierailija
96/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne ap:n rahat menee?

Vierailija
97/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinä nimenomaan olet kaikkia niitä. Tiedät sen itsekin ja aivan liian monta kertaa olet jäänyt kiinni jo trollailusi kanssa. Lopeta jo ja lopeta itses. 

En ole koskaan asunut konalassa.

Ap

Vierailija
98/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maha kipeä ollut jo vuoden ja koko ajan pelottaa. Jos vielä leikataan, niin en kertakaikkisesti selviydy enää. Lääkäri määräsi nukahtamislääkkeet, mutta ei ole ollut varaa hakea niitä. Olen laihtunut kymmenen kiloa. Eniten huolestuttaa opiskelevien lasteni tilanne, kun tulee asumislisä ja jos he ei saa töitä. Toinen varmasti saa, mutta on ihan uupumisen partaalla jo nyt. 

Vierailija
99/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap istut pankkisi päällä. Nyt vaan pisnekset pyörimään kotipunkassasi.

En ole nainen.

Ap

Vierailija
100/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

kusipää jankuttaja olet.