mikä kellonika on sopiva virpojalle virpomiseen?
mihin aikaan odotat ovikellon soivan tai mihin aikaan et enää?
Kommentit (111)
Me nukutaan kevyesti 9 - 10:een asti ja en todellakaan halua ketään siihen aikaan vielä rimputtamaan ovikelloa!
Meille voi tulla siinä yhdentoista maissa että keretään kunnolla herätä eli ei liian aikaiseen aamulla ja mielestäni joskus yhden aikaan ei enää jaksais availla ovea..Meillä ei ole tuttuja lapsia lähiössämme, siis sukulaisia, mutta luulenpa että naapurin lapset ym. käyvät ovella joten kävin tänään ostamassa vähän herkkuja :)
Itse olen lapsena tottunut siihen, että lounasaikaan mennessä piti viimeistään olla kotona virpomasta - mutta ehtihän sitä, kun yhdeksän aikaan aloitettiin :) Ja silloin itähelsinkiläisessä lähiössä kaikki virpoivat kaikkia, tuttuja ja tuntemattomia... nykyään on pakko rajoittua tuttuihin.
Ja sille joka avautui tavasta virpoa palmusunnuntaina - äitiäni häiritsee vieläkin se, ettei tehdä kuten hänen lapsuudessaan ja virvota palmusunnuntaina mutta haeta palkkoja vasta lankalauantaina :) Äitini on siis yli 70v.
Mieluiten 10-12, eli ennen lounasaikaa. Viimisille virpojille ei välttämättä enää ole munia tarjolla, vaan pitää tyytyä patukoihin. Pitäisin varsin outona (alku)illasta tulevia virpojia. Ei varmasti meillä kukaan ole käynytkään 16 jälkeen.
Viime vuonna piti keskeyttää syöminen monta kertaa kun väkeä ramppasi 12-13. Lapsuudessani noidat olivat kierroksensa tehneet aina ennen lounasaikaa.
Huomenna lähdetään varmaankin äänestämään lounaan jälkeen, joten emme ole välttämättä kotona iltapäivällä.
Kaupatkin aukeaa vasta silloin, eihän sitä ennen edes ole mitään palkkoja! En minä ainakaan niitä aiemmin ole ostanut, odotan virpojia mahdollisesti joskus 14-16 aikoihin toivottavasti. En muista mihin aikaan ovat edellisvuoina käyneet.
lukkoon.Meillä kävi lapsuudessani(32 olen) ihan tuntemattomiakin.omani ei pienenä halunnut virpoa ollenkaan,ja meillä ei kyllä käy kun tuttavalapsia,vaikka palkkioita kyllä olisi kaikille:)
Vanha ketju, mutta tulen lisäämään: Koska virpominen kuuluu alunperin ortodoksiseen kulttuuriin, olisi minusta kunnioittavaa aloittaa virpomisvierailut vasta palmusunnuntain kirkonmenojen jälkeen. Antaa kaikille se sunnuntain aamurauha.
10-13. sen jälkeen aletaan ite syömään ylimääräisiä munia.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2011 klo 20:27"]
Musta on outoa että nykyään virvotaan vielä iltapäivällä..? Silloin kun itse olin lapsi ni me virvottiin aina aamupäivästä.
[/quote]
ei missään virvotakaan. Paitsi av-mammalassa, jonka maamero näitä vastauksia tähän sarjatuotantona tehtailee.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2011 klo 10:26"]
siihen, että käydään virpomassa ihmisiä joita ei edes välttämättä tunneta. Meillä virvotaan vaan sukulaisia.
[/quote]
Siis HÄH?? Ite kävin kaverin kanssa virpomassa n.20 vuotta sitten VAIN ventovierailla, EN sukulaisilla! Jos nyt pitäis virpomaan lähtee niin menisin edelleenkin vain ventovieraille!
10 - 14 välinen aika on sopiva, sen jälkeen on vähän liian myöhästä jo.
10-12 meille, sit pienin menee nukkumaan ja ovikellon rimputtaminen herättää.
Palmusunnuntaina on virvottu jo 40vuotta jotka minä olen elänyt..miten olisi jos tarkistaisit itse juhlanpyhäsi!!
Nyt valot päälle!! Palmusunnuntaina on virvottu jo 40vuotta jotka minä olen elänyt..miten olisi jos tarkistaisit itse juhlanpyhäsi!!
Aika moni sit mieltä, että aamupäivällä... Meillä on lapsilla aina harrastuksia su-aamupäivisin, joten käyvät alkuiltapäivästä virpomassa.
Musta on outoa että nykyään virvotaan vielä iltapäivällä..? Silloin kun itse olin lapsi ni me virvottiin aina aamupäivästä.
tutut ja tuntemattomat lapset voi tulla, kaikki saa palkan.