Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdan työpaikkaa ja palkkani nousee pienituloisen 2870 eurosta keskituloisen

Vierailija
28.03.2026 |

4100€uroon. Miten pitkään voin pitää veroprosenttini 9:ssä ennen kuin pomppaa lisäprosentille?

Veikkauksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2870 ei ole pienituloinen.

Vierailija
2/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen mediaanikeskipalkka lähtee 3200€:sta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pienituloisuuden raja on Suomessa yhden hengen taloudessa noin 1 530 euroa kuukaudessa (vuonna 20242025)

Vierailija
4/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pienituloisuuden raja on Suomessa yhden hengen taloudessa noin 1 530 euroa kuukaudessa (vuonna 20242025)

Nyt puhutaan palkkatulosta, eikä sosiaalietuuksista.

Ap

Vierailija
5/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat tulorajaksi vaikka 200 tuhatta vuodessa niin saat olla huoletta pienellä prosentilla. Onnea urakehityksen johdosta! 

Vierailija
6/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on siis viisihenkinen perhe. Mies tienaa 3800€ brutto ja minun bruttopalkkani tulee olemaan 4100€, tai ehkä satasen - pari enemmän tuosta (riippuu, miten tulkitsevat kokemuslisän kertyneen).

Ap

Vierailija
7/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat tulorajaksi vaikka 200 tuhatta vuodessa niin saat olla huoletta pienellä prosentilla. Onnea urakehityksen johdosta! 

Kiitos! Ei tämä oikeastaan ole urakehitystä, palaan ainoastaan koulutusta vastaavaan työhön oltuani ensin pitkään pois työelämästä lasten takia ja sen jälkeen olin joitakin vuosia tuossa pienipalkkaisessa työssä.

Ap

Vierailija
8/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älykkyysosamääräsi ei ole selvästikkään kovin korkea.

Vierailija
10/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älykkyysosamääräsi ei ole selvästikkään kovin korkea.

Ok. Ja sinun sitten on ja miten sen perustelet?

Ap

Vierailija
11/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pyydä uutta verokorttia? Itse tein juuri muutosverokortin, eli tein verottajalle uuden arvion kokonaisvuosituloistani. 

Vierailija
12/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pyydä uutta verokorttia? Itse tein juuri muutosverokortin, eli tein verottajalle uuden arvion kokonaisvuosituloistani. 

Saatan pyytää. En ole vielä varma, haluanko jäädä tuohon pitkäksi aikaa. On tavoitteita.

Ap

Vierailija
13/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse asiassa palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 3 430 euroa toukokuussa 2025, jos tarkkoja ollaan.

Lähde: Tilastokeskus 

https://stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_palkk….

Ap

Vierailija
14/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan pyytää. En ole vielä varma, haluanko jäädä tuohon pitkäksi aikaa. On tavoitteita.

Ap

Nyt menen hiukan aiheen laita-alueelle kun en ymmärrä tuosta verotuksesta juuri mitään eikä se järin kiinnostava aihe edes ole, mutta tätä ei nyt voi olla kysymättä kun näin anonyymisti kirjoitellaan:

Mitä eriskummallisia "tavoitteita" tuossa elämäntilanteessa enää kannattaa varjella ja hapuilla kun fyrkkaa tulee noin julmetusti ja kun miehesi ja Sinä ryvette yltäkylläisyydessä jo nyt, ja vieläkin enemmän tästä eteenpäin kun saat tuon luxuspalkkatyön?

Kuka "tavoitteilla" elää ja mikä kauppa tai erikoisliike huolii maksuvälineeksi "tavoitteet"?

Kun on vuoren huipulla tai norsunluutornissa, eikö sinne ole hyvä linnoittautua loppuelämäksi ja nauttia tilanteesta ynnä omista saavutuksista?

Ja jättää ne "tavoitteet" (meille) köyhille?

Sinun ei tarvitse noilla palkoilla edes perunoitasi kuoria itse, eikä kokata mitään muutakaan, kun Sinulla on varaa syödä vaikka joka päivä ravintolassa; Sinulla on varaa palkata siivousfirma pitämään hushållisi kunnossa; ja jos vain haluat, Sinulla on varaa pitää palkollista perspyyhkijääkin; ja jättää moiset henkimaailman "tavoitteet" sikseen.

"Rikas mies / nainen jos oisin niin..." ja;

"Elämä se on kuin silkkiä vaan..." (Sinulla).

Olen pii-kkui-seen kade juuri siitä, kun Sinun ei tarvitse "tavoitella" enää yhtikäs mitään.

Ei minulla muuta.

Perrsauki-Enska

Vierailija
15/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa käyttää vero. fi verkkosivuja? 🙄

Vierailija
16/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt menen hiukan aiheen laita-alueelle kun en ymmärrä tuosta verotuksesta juuri mitään eikä se järin kiinnostava aihe edes ole, mutta tätä ei nyt voi olla kysymättä kun näin anonyymisti kirjoitellaan:

Mitä eriskummallisia "tavoitteita" tuossa elämäntilanteessa enää kannattaa varjella ja hapuilla kun fyrkkaa tulee noin julmetusti ja kun miehesi ja Sinä ryvette yltäkylläisyydessä jo nyt, ja vieläkin enemmän tästä eteenpäin kun saat tuon luxuspalkkatyön?

Kuka "tavoitteilla" elää ja mikä kauppa tai erikoisliike huolii maksuvälineeksi "tavoitteet"?

Kun on vuoren huipulla tai norsunluutornissa, eikö sinne ole hyvä linnoittautua loppuelämäksi ja nauttia tilanteesta ynnä omista saavutuksista?

Ja jättää ne "tavoitteet" (meille) köyhille?

Sinun ei tarvitse noilla palkoilla edes perunoitasi kuoria itse, eikä kokata mitään muutakaan, kun Sinulla on varaa syödä vaikka joka päivä ravintolassa; Sinulla on varaa palkata siivousfirma pitämään hushållisi kunnossa; ja jos vain haluat, Sinulla on varaa pitää palkollista perspyyhkijääkin; ja jättää moiset henkimaailman "tavoitteet" sikseen.

"Rikas mies / nainen jos oisin niin..." ja;

"Elämä se on kuin silkkiä vaan..." (Sinulla).

Olen pii-kkui-seen kade juuri siitä, kun Sinun ei tarvitse "tavoitella" enää yhtikäs mitään.

Ei minulla muuta.

Perrsauki-Enska

No keskipalkkojahan nuo ovat. Totta kai aina pitää olla tavoitteita. Ei rahan takia, vaan uusien haasteiden. En ole sellainen, joka jämähtää johonkin samaan ja tekee sitä seuraavat 30 vuotta, kunnes kuolee.

Tavoitteitani voivat olla esimerkiksi yrittäjyys, väitöskirja tai jokin muu vastaava työpaikka.

Ap

Vierailija
17/17 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa käyttää vero. fi verkkosivuja? 🙄

Juu en osaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän