Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-vuotiaat tulee halutessaan päästää eläkkeelle, että nuoret suomalaiset pääsevät työpaikkoihin kiinni

Vierailija
14.12.2024 |

60-vuotiaat tulee halutessaan päästää eläkkeelle, että nuoret suomalaiset pääsevät töihin ja työelämään kiinni.

Kotona työttömänä turhautuminen ilman rahaa ei ole yhdellekään nuorelle aikuiselle hyväksi.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen aikuinen lapsi on tälläkin hetkellä vailla työtä tai opiskelupaikkaa, koska ei ole päässyt mihinkään hakemisestaan huolimatta?

Miten siitä itsenäiseen elämään pääsee sitten kiinni kun vaihtoehtoina on työttömyys?

Vierailija
2/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeiän nostaminen oli tyhmä virhe ja käsittämätön karhunpalvelus nuorelle sukupolvelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotiaalla vielä lähes 10v työuraa jäljellä...eläkkeelle muka pitäisi päästä..painakaa loppuun asti vaan 

Vierailija
4/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sairaat ihmiset päästettäisiin eläkkeelle.

Tosin nyt kun ihmisiä jää eläkkeelle, usein käy niin ettei tilalle palkata ketään.

Vierailija
5/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin nuori sai valita työpaikoista joita oli työkkärin seinälle tulostettu. Oli laidasta laitaan suorittavasta työstä erityisalojen ammatteihin.

Mielestäni tulisi antaa tilaa nuoremmille jos tehtäisiin mahdolliseksi poistuminen työelämästä ennen kuin täyttää (jos täyttää) 70vuotta.

Vierailija
6/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. ]Pitää painaa loppuun asti että saa elätettyä nuorison. Työ ei lopu tekemällä, joten työpaikkoja kyllä olisi, mutta kela maksaa paremmin.

Vierailija
7/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä, ja olen itse jo 57-v työssäkäyvä ihminen.

En tajua miksi eläkeiän kynnyksellä olevia, jaksamisensa äärirajoilla keikkuvia ihmisiä vaaditaan olemaan töissä, kun vastavalmistuneet nuoret taas joutuvat olemaan työttöminä. 

Tähän pitäisi saada ehdottomasti joku lakisääteinen muutos, että eläkeikää lähestyvä ihminen voi luovuttaa työpaikkansa nuorelle ja päästä siten nopeammin eläkeputkeen tms. Itse luovuttaisin ilomielin oman paikkani nuorelle ja jäisin eläkkeelle vielä kun on kohtalaisessa kunnossa fyysisesti ja psyykkisesti. 

Vierailija
8/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Mielestäni tuo "jo 60 vuotiaana eläkkeelle" pitäisi olla sellainen että se ottaa huomioon henkilön toimialan. Eli että siellä todellakin on samalla alalla nuoria odottamassa työpaikkaa.

Vierailija
9/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Edes sairaat ihmiset päästettäisiin eläkkeelle.

Tosin nyt kun ihmisiä jää eläkkeelle, usein käy niin ettei tilalle palkata ketään.-

Tuo on käsittämätöntä mutta totta. Osaamista ei enää siirretä uudelle työntekijälle mutta jäljelle jäävä työäärä kipataan niiden niskaan jotka jää. 

Vierailija
10/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on 8-kymppinen ja still going strong.

Vierailija
11/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi ei pidä huolta nuorista työikäisistään?

Ensisijaisesti nuotille aikuisille löydyttävä PALKKAtyötä eikä ainoaksi vaihtoehdoksi tulle jäädä työttömyys ja tuet. Omat tulevaisuus, omat rahat, oma työ.

Nuorissa on potentiaali ja osaaminen! Mentiin nostamaan ihmisten eläkeikää, en käsitä. 

Vierailija
12/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 vuotiaalla vielä lähes 10v työuraa jäljellä...eläkkeelle muka pitäisi päästä..painakaa loppuun asti vaan -

Älä viitsi. Monella nuorella aikuisella ei ole tulevisuutta kohta jäljellä. Miten käy haaveiden omasta työpaikasta ja omasta perheestä? Moni 60-vuotias haluaisi eläkkeelle mikäli se olisi asiallinen vaihtoehto ja tarjolla lailla sujuvasti.

Vierailija
13/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Eläkkeeseen vielä pari vuotta aikaa, mutta olisin ihan valmis jäämään eläkkeelle, kun olen vielä hengissä. 

Vierailija
14/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -41 syntynyt äitini pääsi normieläkkeelle 58-vuotiaana. Minä pääsen n. 65-67-vuotiaana.

Vierailija
15/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohta 62 ja nelisen vuotta työttömänä. Työuraa takana alkaen kesätöissä vuonna 1976. Ei ole mitään muita ongelmia, kuin kimpussani oleva TE. Jopa taloudellisesti pärjään, sen verran jäänyt sukanvarteen ja sijoituksia. Mutta kun ovat niin huolissaan, että syrjäydyn ja pitäisi löytää minulle polku työelämään. 

Vierailija
16/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. ]Pitää painaa loppuun asti että saa elätettyä nuorison. Työ ei lopu tekemällä, joten työpaikkoja kyllä olisi, mutta kela maksaa paremmin.

- Juuri näin. Sinä sen kiteytit. Vanhukset elättää nuorison olemalla työelämässä niin pitkään että kuukahtavat koska eläkkeelle ei kannata jäädä.

Vierailija
17/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on sikäli hassu, että toisaalla huudetaan, että on valtava työvoimapula. 

Vierailija
18/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -41 syntynyt äitini pääsi normieläkkeelle 58-vuotiaana. Minä pääsen n. 65-67-vuotiaana.

Te tyypit pääsette eläkkeelle? Mikä se on? Terkuin kaikki alle 30v.

Vierailija
19/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeputken poistaminen surkea päätös.

Vierailija
20/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle ei ole kertynyt eläkettä tai tulee pieni. Ovat vanhuuteen asti töissä? Vai antaako joku eutanasian ajoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan