60-vuotiaat tulee halutessaan päästää eläkkeelle, että nuoret suomalaiset pääsevät työpaikkoihin kiinni
60-vuotiaat tulee halutessaan päästää eläkkeelle, että nuoret suomalaiset pääsevät töihin ja työelämään kiinni.
Kotona työttömänä turhautuminen ilman rahaa ei ole yhdellekään nuorelle aikuiselle hyväksi.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes sairaat ihmiset päästettäisiin eläkkeelle.
Tosin nyt kun ihmisiä jää eläkkeelle, usein käy niin ettei tilalle palkata ketään.
Oikeasti sairaat pääseetkin, erilaiset ketkut eivät.
Tämä menee jotenkin epätasaisesti. On sellaisia ihmisiä, joista ihmettelee, että miten ihmeessä tuo ei ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja sitten taas joistain vastaavasti saa ihmetellä, että miten ihmeessä on päässyt.
Pitää muistaa, että kaikki ei näy päälle. Ihminen voi vaikuttaa ulospäin täysin terveeltä ainakin ajoittain ja toimintakyky on silti liian huono työntekoon. Ennen sairauseläkkeelle pääsi helpommin, että heissä voi olla oikeastikin parempikuntoisia, nykyään ehtii kuolla ennen kuin kriteerit täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- - - eläkeiän kynnyksellä olevia, jaksamisensa äärirajoilla keikkuvia ihmisiä vaaditaan olemaan töissä, kun vastavalmistuneet nuoret taas joutuvat olemaan työttöminä.
Tähän pitäisi saada ehdottomasti joku lakisääteinen muutos, että eläkeikää lähestyvä ihminen voi luovuttaa työpaikkansa nuorelle ja päästä siten nopeammin eläkeputkeen tms...
Juuri näin.
Ennen pääsi eläkkeelle 62 vuotiaana, mutta Sipilän perskok hallitus nosti eläkeikää 5 vuodella. Tästä saamme nyt kärsiä kun nuoret ei pääse töihin.
Sipilä vaan ei ollut Pers eikä Kok vaan kepuli.
Ja miksi? Kuinka paljon olet valmis tinkimään eläkkeestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä, ja olen itse jo 57-v työssäkäyvä ihminen.
En tajua miksi eläkeiän kynnyksellä olevia, jaksamisensa äärirajoilla keikkuvia ihmisiä vaaditaan olemaan töissä, kun vastavalmistuneet nuoret taas joutuvat olemaan työttöminä.
Tähän pitäisi saada ehdottomasti joku lakisääteinen muutos, että eläkeikää lähestyvä ihminen voi luovuttaa työpaikkansa nuorelle ja päästä siten nopeammin eläkeputkeen tms. Itse luovuttaisin ilomielin oman paikkani nuorelle ja jäisin eläkkeelle vielä kun on kohtalaisessa kunnossa fyysisesti ja psyykkisesti.
Onko jo unohtunut, että iki-ihana Sannuli poisti eläkeputken eikä suinkaan persut? Ainahan voit lopettaa työsi vaikka huomenna mutta eläke jää sitten aika pieneksi.
Työelämä hylkii jo viisikymppisiä joten kun ihminen täyttää 50v, hänet on päästettävä eläkkeelle.