Ennemmin menetän asiakkaan ,kuin kaupan. Onko yrittäjiä linjoilla.
Olen ns hyvä myyjä.
Marras ja joulukuu on ollut superhiljaisia.
Tänään yritettiin palauttaa huppari, joka päällä lähdettiin liikkeestä. Seuraava halusi palauttaa 2 viikkoa sitten ostamansa tuotteen ja vetosi 14 päivän palautus ja vaihto oikeuteen.
En suostunut kumpaankaan. Seuraus: yritystäni h.aukutaan googlessa LAILLISESTI. Miksi googlessa saa esim nimittää r.asistiksi? Nämä kaikki arvostelut ovat ihmisiltä, jotka eivät ole saaneet tahtoaan läpi.
Tarvitsen rahaa vuokraan, alviin etc
Toiminko oikein?
Kommentit (142)
Miksi et anna ne kelle rahoja takaisin?
Ap jatkaa
Olen auttanut asiaksta löytämään laadukkaan istuvan tuotteen. En myy väkisin. Toistan : en myy väkisin.
Miksi minun pitäisi palauttaa rahat palvelusta, johon käytin noin 40 min aikaani?
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs oli palautusehdot?
Suomen lain mukaiset
Ap
Kuin-sanan eteen ei tule pilkkua. Pitäisi mennä vaikka iltakouluun??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mitkäs oli palautusehdot?
Suomen lain mukaiset
Ap
Eli lain määräämät minimiehdot.
Kaikkihan ei tiedä, että 14 päivän palautusoikeus koskee vain etämyyntiä. Toki joillakin kivijalkaliikkeillä on oma palautuskäytäntönsä ,mutta se ei ole lain vaatimus. Teit ihan oikein kun et palauttanut rahoja.
Rasistiksi haukkumisesta voit tehdä rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna ne kelle rahoja takaisin?
Selitin aloituksessa, miksi en.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuin-sanan eteen ei tule pilkkua. Pitäisi mennä vaikka iltakouluun??
Plus kaikki yhdyssanat väärin, kuten trolleilla aina.
Vierailija kirjoitti:
Kuin-sanan eteen ei tule pilkkua. Pitäisi mennä vaikka iltakouluun??
En ole äidinkielen opettaja ammatiltani.
Ap
Suomessa kuluttajansuojalainsäädäntö säätelee kuluttajien oikeuksia ja velvollisuuksia eri tilanteissa, mukaan lukien tuotteiden palautusoikeudet. Kivijalkakaupasta ostetun tuotteen palautusoikeus riippuu useista tekijöistä:
Lakisääteinen palautusoikeus: Suomessa kivijalkakaupoilla ei ole lakisääteistä velvollisuutta tarjota palautusoikeutta virheettömille tuotteille, ellei tuotteessa ole virhettä tai se ei vastaa sovittua. Kuluttajansuojalaki antaa kuitenkin oikeuden palauttaa tuotteen, jos siinä on jokin virhe tai se ei vastaa luvattua. Tällöin kuluttajalla on oikeus korjaukseen, vaihtoon, hinnanalennukseen tai kaupan purkuun.
Kaupan oma palautuskäytäntö: Monet kaupat tarjoavat kuitenkin omasta aloitteestaan palautusoikeuden tai vaihto-oikeuden tietyn ajan kuluessa ostosta, vaikka tuotteessa ei olisi virhettä. Tämä on osa kaupan asiakaspalvelua ja markkinointia. Ehdot ja aikarajat vaihtelevat kaupoittain, joten on tärkeää tarkistaa kyseisen kaupan palautuskäytäntö ostotapahtuman yhteydessä. Tämä tieto on usein esillä kassalla, kuitissa tai kaupan verkkosivuilla.
Kivijalkaliikkeen hyvä puoli on tuo, ettei ole yhtä helppoa palauttaa, kuin verkkokaupassa. Kaverilla oli yhteen aikaan kivijalkaliikkeen lisäksi verkkokauppa. Asiakas saattoi tilata pari eri versiota muutaman tonnin tuotteesta, kokeilla kotona ja sitten palauttaa toisen. Homma tuli niin kalliiksi pienelle yrittäjälle, että joutui lopettamaan verkkokaupan kokonaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs oli palautusehdot?
Suomen lain mukaiset
Ap
Eli lain määräämät minimiehdot.
ja terveen järjen. Jos on huono laatu, rahat tulee heti takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan ei tiedä, että 14 päivän palautusoikeus koskee vain etämyyntiä. Toki joillakin kivijalkaliikkeillä on oma palautuskäytäntönsä ,mutta se ei ole lain vaatimus. Teit ihan oikein kun et palauttanut rahoja.
Rasistiksi haukkumisesta voit tehdä rikosilmoituksen.
Olen laittanut googleen palautteen. Arvostelua ei poistettu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs oli palautusehdot?
Suomen lain mukaiset
Ap
Eli lain määräämät minimiehdot.
ja terveen järjen. Jos on huono laatu, rahat tulee heti takaisin.
Ap
No miksi sitten myyt huonolaatuisia tuotteita?
Voit laittaa oman tekstin googleen, jossa kerrot lyhyesti milloin palautus ja milloin ei enää voida. Vaikka pahoittelut, mutta joskus ostopäätös pitää, eikä voi säätää. Että yritys on pieni tms. Ja että yritätte miellyttää asiakkaita, mutta aina ei ole täydellistä. (Jos on oikeasti joku vika käytännöissä, niin sitten tarkista se.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna ne kelle rahoja takaisin?
Selitin aloituksessa, miksi en.
Ap
Räsisti!
Vierailija kirjoitti:
Kivijalkaliikkeen hyvä puoli on tuo, ettei ole yhtä helppoa palauttaa, kuin verkkokaupassa. Kaverilla oli yhteen aikaan kivijalkaliikkeen lisäksi verkkokauppa. Asiakas saattoi tilata pari eri versiota muutaman tonnin tuotteesta, kokeilla kotona ja sitten palauttaa toisen. Homma tuli niin kalliiksi pienelle yrittäjälle, että joutui lopettamaan verkkokaupan kokonaan!
Niin. Minkälaista asiakaskunta on. Kannattaa muistaa että osa ihmisistä ei juuri koskaan palauta ja ei valita pienistä. Ehkä vaatteessa sopiva koko tärkeä, jos verkosta ostettu ja siksi palautus. Kivijalassa on sovituksen mahdollisuus yleensä ennen ostoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan ei tiedä, että 14 päivän palautusoikeus koskee vain etämyyntiä. Toki joillakin kivijalkaliikkeillä on oma palautuskäytäntönsä ,mutta se ei ole lain vaatimus. Teit ihan oikein kun et palauttanut rahoja.
Rasistiksi haukkumisesta voit tehdä rikosilmoituksen.
Olen laittanut googleen palautteen. Arvostelua ei poistettu.
Ap
Rikosilmoitukset tehdään poliisille, ei Googlelle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuluttajansuojalainsäädäntö säätelee kuluttajien oikeuksia ja velvollisuuksia eri tilanteissa, mukaan lukien tuotteiden palautusoikeudet. Kivijalkakaupasta ostetun tuotteen palautusoikeus riippuu useista tekijöistä:
Lakisääteinen palautusoikeus: Suomessa kivijalkakaupoilla ei ole lakisääteistä velvollisuutta tarjota palautusoikeutta virheettömille tuotteille, ellei tuotteessa ole virhettä tai se ei vastaa sovittua. Kuluttajansuojalaki antaa kuitenkin oikeuden palauttaa tuotteen, jos siinä on jokin virhe tai se ei vastaa luvattua. Tällöin kuluttajalla on oikeus korjaukseen, vaihtoon, hinnanalennukseen tai kaupan purkuun.
Kaupan oma palautuskäytäntö: Monet kaupat tarjoavat kuitenkin omasta aloitteestaan palautusoikeuden tai vaihto-oikeuden tietyn ajan kuluessa ostosta, vaikka tuotteessa ei olisi virhettä. Tämä on osa kaupan asiakaspalvelua ja markkinointia. Ehdot ja aikarajat vaihtelevat k
75% asiakkaistani käy vain kerran. Sesonkini on turisti aika.
Nykyisen verkkokaupan aikana pienillä kaupoilla ei ole joulumyyntiä, eikä asiakkaita jotka ostavat joka kuukausi tietystä kaupasta joyain.
Siinä yksi syy , miksi en palauta rahoja.
Olen käyttänyt aikaani asiakkaaseen , haluan palkan työstäni.
Ap
Mitkäs oli palautusehdot?