Ennemmin menetän asiakkaan ,kuin kaupan. Onko yrittäjiä linjoilla.
Olen ns hyvä myyjä.
Marras ja joulukuu on ollut superhiljaisia.
Tänään yritettiin palauttaa huppari, joka päällä lähdettiin liikkeestä. Seuraava halusi palauttaa 2 viikkoa sitten ostamansa tuotteen ja vetosi 14 päivän palautus ja vaihto oikeuteen.
En suostunut kumpaankaan. Seuraus: yritystäni h.aukutaan googlessa LAILLISESTI. Miksi googlessa saa esim nimittää r.asistiksi? Nämä kaikki arvostelut ovat ihmisiltä, jotka eivät ole saaneet tahtoaan läpi.
Tarvitsen rahaa vuokraan, alviin etc
Toiminko oikein?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Kivijalkaliikkeen hyvä puoli on tuo, ettei ole yhtä helppoa palauttaa, kuin verkkokaupassa. Kaverilla oli yhteen aikaan kivijalkaliikkeen lisäksi verkkokauppa. Asiakas saattoi tilata pari eri versiota muutaman tonnin tuotteesta, kokeilla kotona ja sitten palauttaa toisen. Homma tuli niin kalliiksi pienelle yrittäjälle, että joutui lopettamaan verkkokaupan kokonaan!
Tämä kävi myös minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuin-sanan eteen ei tule pilkkua. Pitäisi mennä vaikka iltakouluun??
Muutenkin kieli ihan hanurista. Jo siksikin kannattaisi jättää tältä myyjältä tuotteet ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kassalla olisi selkeä näkyvä lappu säännöistä, että ei voi palauttaa, ellei ole painavat syyt.
Lisäksi voisi olla säännöt:
Ei hieltä haisevana sovituskoppiin.
Ei valokuvaamista ilman lupaa
Ei sovittelua ilman aikomustakaan ostaa
Ei ruokaa esim jäätelö liikkeen tiloissa
Teit valinnan ja valinnoilla on aina seurauksia joiden kanssa sun pitää nyt vaan elää. Sitä kutsutaan elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kassalla olisi selkeä näkyvä lappu säännöistä, että ei voi palauttaa, ellei ole painavat syyt.
Ap tässä
laita lista painavista syistä..mitä ne on?
Markkinatalous on nerokas järjestelmä. Jos tuote ei toimi, firma menee konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voit laittaa oman tekstin googleen, jossa kerrot lyhyesti milloin palautus ja milloin ei enää voida. Vaikka pahoittelut, mutta joskus ostopäätös pitää, eikä voi säätää. Että yritys on pieni tms. Ja että yritätte miellyttää asiakkaita, mutta aina ei ole täydellistä. (Jos on oikeasti joku vika käytännöissä, niin sitten tarkista se.)
Laita esimerkki yrityksestä, jolla on tuommoinen teksti jossain.
Tuskin minun asiakkaani menee lukemaan jotain kivijalkamyymälän ehtoja googlesta ennen ostopäätöstä.
Myymäni tuotteet ovat hyviä, näille on tullut joulun alla rahapula, joka ei ole minun syyni
Ap
Juuri tuon takia hieman pelkään pikku putiikkeja. En halua myyjän käyttävän minuun aikaansa ja sitten pitävän minua aikavarkaana, kun hän ei saakaan palkkaa ajastaan ostoksen muodossa. Enkä myöskään halua ostaa turhaa tai epäsopivaa. Sama ongelma kaikilla ns. kutsuilla.
Vierailija kirjoitti:
Teit valinnan ja valinnoilla on aina seurauksia joiden kanssa sun pitää nyt vaan elää. Sitä kutsutaan elämäksi.
Tämän voi sanoa sille ostajalle. Valitsit tämän tuotteen, joudut nyt elämään valintasi kanssa.
🇺🇦🇮🇱
Yrityksen maineen voi menettää vain kerran. Toivottavasti tämä oli sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
En ole valinnut kaupan siirtymistä nettiin kauppajäteille,
En ole valinnut koronan aiheuttamaa sulkutilaa
En ole valinnut venäjän sotaa, joka myös vaikuttaa vähittäiskauppaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Teit valinnan ja valinnoilla on aina seurauksia joiden kanssa sun pitää nyt vaan elää. Sitä kutsutaan elämäksi.
En ole valinnut kaupan siirtymistä nettiin kauppajäteille,
En ole valinnut koronan aiheuttamaa sulkutilaa
En ole valinnut venäjän sotaa, joka myös vaikuttaa vähittäiskauppaan.
Ap
Miten Venäjän sota vaikuttaa vähittäiskauppaan? Oliko asiakaskuntasi venäläiset turistit?
Vierailija kirjoitti:
Markkinatalous on nerokas järjestelmä. Jos tuote ei toimi, firma menee konkkaan.
Jos firma ei ole suuri tyyliin AMAZON,VERKKOKAUPPA, TOKMANN firma menee konkkaan:)
Firmani on pieni..en ole tyhmä..mutta nyt keskustellaan asiakkaan oikeuksista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi tekivät valinnan kun sinut tekivät....mahtoiko kannattaa;)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia hieman pelkään pikku putiikkeja. En halua myyjän käyttävän minuun aikaansa ja sitten pitävän minua aikavarkaana, kun hän ei saakaan palkkaa ajastaan ostoksen muodossa. Enkä myöskään halua ostaa turhaa tai epäsopivaa. Sama ongelma kaikilla ns. kutsuilla.
Pikkuputiikissa ei köyhän kannata käydä..sanon tämän ystävällisyydellä. Pysyt vain pois, minä maksan veroja ja autan siillä lailla myös välillisesti köyhiä.
Ap