Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennemmin menetän asiakkaan ,kuin kaupan. Onko yrittäjiä linjoilla.

Vierailija
12.12.2024 |

Olen ns hyvä myyjä.

Marras ja joulukuu on ollut superhiljaisia.

Tänään yritettiin palauttaa huppari, joka päällä lähdettiin liikkeestä. Seuraava halusi palauttaa 2 viikkoa sitten ostamansa tuotteen ja vetosi 14 päivän palautus ja vaihto oikeuteen.

En suostunut kumpaankaan. Seuraus: yritystäni h.aukutaan googlessa LAILLISESTI. Miksi googlessa saa esim nimittää r.asistiksi? Nämä kaikki arvostelut ovat ihmisiltä, jotka eivät ole saaneet tahtoaan läpi.

Tarvitsen rahaa vuokraan, alviin etc

Toiminko oikein?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä porukka täällä selittää?! Ap ei ole mielestäni tehnyt mitään väärin, kivijalkakaupalla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa noissa tilanteissa asiakkalle rahoja.

Nykypäivänä monet ovat älyttömän röyhkeitä ja yrittävät esim. juuri yrittäjien selkänahasta repiä kaiken mitä irti saavat. Olen itse yrittäjä, ja toimeentuloni riippuu totta kai asiakkaista, siksi alan toden teolla miettiä hyppäämistä ihan vain työttömäksi, koska ihanan vapauden lisäksi kaikki tämä alkaa olla täyttä paskaa, kun kaikki kuvittelevat omaavansa omakeksimiään oikeuksia.

Eikä asiakkaalla ole velvollisuutta puhua vain kivoja asioita, jos hän kokee tulleensa väärinkohdelluksi. Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. 

Kohtelinko aloituksessa mainitsemiani asiakkaita mielestäsi väärin?

Ap

Vierailija
62/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kelloliikkeessä niin, että patterinvaihdon yhteydessä he hukkasivat kellosta silikonisen tiivisterenkaan ja kello ei enää ollut vesitiivis ja rikkoutui. Kelloliike ei ottanut reklamaatiotani vastaan. Oli vain sana sanaa vastaan. Senkuin vain naureskelivat. 

Parjasin liikettä tutuilleni aina,  kun se oli mahdollista. En tietenkään asioinut enää kyseisessä liikkeessä. Tuohon aikaan ei ollut vielä googlearvostelumahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä porukka täällä selittää?! Ap ei ole mielestäni tehnyt mitään väärin, kivijalkakaupalla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa noissa tilanteissa asiakkalle rahoja.

Nykypäivänä monet ovat älyttömän röyhkeitä ja yrittävät esim. juuri yrittäjien selkänahasta repiä kaiken mitä irti saavat. Olen itse yrittäjä, ja toimeentuloni riippuu totta kai asiakkaista, siksi alan toden teolla miettiä hyppäämistä ihan vain työttömäksi, koska ihanan vapauden lisäksi kaikki tämä alkaa olla täyttä paskaa, kun kaikki kuvittelevat omaavansa omakeksimiään oikeuksia.

Eikä asiakkaalla ole velvollisuutta puhua vain kivoja asioita, jos hän kokee tulleensa väärinkohdelluksi. Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. 

Asiakkaalla ei kuitenkaan ole oikeutta haukkua ilman mitään syytä. Syyksi ei kelpaa se, että on väärässä ihan selkeässä asiassa.

Asiakkaalla on peruslakiin perustuvat itsemääräämisoikeus puhua niin paljon paskaa kun häntä sattuu huvittamaan. 

Vierailija
64/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan ei tiedä, että 14 päivän palautusoikeus koskee vain etämyyntiä. Toki joillakin kivijalkaliikkeillä on oma palautuskäytäntönsä ,mutta se ei ole lain vaatimus. Teit ihan oikein kun et palauttanut rahoja.

Rasistiksi haukkumisesta voit tehdä rikosilmoituksen.

Olen laittanut googleen palautteen. Arvostelua ei poistettu.

Ap

sinulle sanottiin, että voit tehdä rikosilmoituksen, ei sanottu, että ota yhteys googleen

se on vain hyvä, että arvostelu on siellä, jos rikosilmoituksen teet. olet varmaan kuullut todisteista?

Vierailija
65/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtelinko aloituksessa mainitsemiani asiakkaita mielestäsi väärin?

Ap

Vaikka sillä ei nyt ole mitään merkitystä teitkö jotain oikein tai väärin voit lohduttaa itseäsi sillä, että suurimman osan mielestä tein oikein. Mutta se ei korvaa mahdollista imago haittaa. 

Vierailija
66/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kivijalassa ole palautusoikeutta. Reklamoida voi viallisesta tuotteesta.

Vierailija
67/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta pienyrittäjiltä mitään. Yleensä tilaan kaikki verkkokaupoista.

Vierailija
68/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivijalkaliikkeen hyvä puoli on tuo, ettei ole yhtä helppoa palauttaa, kuin verkkokaupassa. Kaverilla oli yhteen aikaan kivijalkaliikkeen lisäksi verkkokauppa. Asiakas saattoi tilata pari eri versiota muutaman tonnin tuotteesta, kokeilla kotona ja sitten palauttaa toisen. Homma tuli niin kalliiksi pienelle yrittäjälle, että joutui lopettamaan verkkokaupan kokonaan!

Sori siitä, että olen omat oikeuteni tunteva kuluttaja joka ostaa omaa tarpeeseen, enkä siksi että tunnen empatiaan jotakin yritystä kohtaan. 

Mutta kun tilataan samasta useamman tonnin maksavasta tuotteesta useampi versio kotiin yhden hengen yritykseltä, lähtökohtana vain testata ja palauttaa toinen, ehkä molemmat. Ja yrittäjän pitää nämä tuotteet tilata ulkomailta asiakkaalle, niin onhan tuo kohtuutonta. Tässä casessä siis puhuttiin 5000-6000 euron tuotteista. Yrittäjä tympääntyi hommaan, koska se kävi ihan mahdottomksi ja lopetti koko verkkokaupan.

Vierailija
69/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivijalkaliikkeen hyvä puoli on tuo, ettei ole yhtä helppoa palauttaa, kuin verkkokaupassa. Kaverilla oli yhteen aikaan kivijalkaliikkeen lisäksi verkkokauppa. Asiakas saattoi tilata pari eri versiota muutaman tonnin tuotteesta, kokeilla kotona ja sitten palauttaa toisen. Homma tuli niin kalliiksi pienelle yrittäjälle, että joutui lopettamaan verkkokaupan kokonaan!

Sori siitä, että olen omat oikeuteni tunteva kuluttaja joka ostaa omaa tarpeeseen, enkä siksi että tunnen empatiaan jotakin yritystä kohtaan. 

Mutta kun tilataan samasta useamman tonnin maksavasta tuotteesta useampi versio kotiin yhden hengen yritykseltä, lähtökohtana vain testata ja palauttaa toinen, ehkä molemmat. Ja yrittäjän pitää nämä tuotteet tilata ulkomailta asiakkaalle, niin onhan tuo kohtuutonta. Tässä casessä siis puhuttiin 5000-60

Yleensä noi tuotteet on yrittäjällä valmiiksi varastossa.

Vierailija
70/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Olen auttanut asiaksta löytämään laadukkaan istuvan tuotteen. En myy väkisin. Toistan : en myy väkisin.

Miksi minun pitäisi palauttaa rahat palvelusta, johon käytin noin 40 min aikaani?

Koska laki sanoo niin. Taidat olla rikollinen.

Vierailija
71/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Olen kuullut tutuilta yrittäjiltä. Tällainenkin on lisääntynyt että esim käydään kampaajalla ja juostaan maksamatta ulos, tai sitten vaan huokaillaan että oho, ei mulla olekaan rahaa. Maksan sit joskus! Tiukkana tällaisten kanssa saa olla.

No en ole kuullut koskaan tuollaista. Asut ilmeisesti huonolla alueella.

Vierailija
72/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tilataan samasta useamman tonnin maksavasta tuotteesta useampi versio kotiin yhden hengen yritykseltä, lähtökohtana vain testata ja palauttaa toinen, ehkä molemmat. Ja yrittäjän pitää nämä tuotteet tilata ulkomailta asiakkaalle, niin onhan tuo kohtuutonta. Tässä casessä siis puhuttiin 5000-60

Seli seli, se on kuluttajan oikeus. Ja yrittäjä on aikuinen ihminen, jonka pitäisi ymmärtää mihin on ryhtynyt. Hän teki kuten kuuluikin, lopetti kun perse ei kestänyt. 

Vierailija
73/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut että varakas yritys on paras paikka tehdä ostoksia. Ei tule kiistaa. En kirjoittele arvosteluja enkä paljoa palauttele.

Vierailija
74/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Vierailija
75/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä asiakkaalla ole velvollisuutta puhua vain kivoja asioita, jos hän kokee tulleensa väärinkohdelluksi. Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoit

Asiakkaalla on peruslakiin perustuvat itsemääräämisoikeus puhua niin paljon paskaa kun häntä sattuu huvittamaan. 

Tottakai asiakkaalla on oikeus puhua, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, ettei se voi joutua puheistaan oikeudelliseen vastuuteen! Yrityksen kunniaa ei voi loukata, eli yrittäjän pitää tehdä rikosilmoitus oman kunnian loukkaamisesta ja hakea taloudellisia korvauksia siitä, mitä mustamaalaaminen on hänelle maksanut!

Vierailija
76/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin-sanan eteen ei tule pilkkua. Pitäisi mennä vaikka iltakouluun??

EIKÄ! 😠😠😠

Vierailija
77/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tilataan samasta useamman tonnin maksavasta tuotteesta useampi versio kotiin yhden hengen yritykseltä, lähtökohtana vain testata ja palauttaa toinen, ehkä molemmat. Ja yrittäjän pitää nämä tuotteet tilata ulkomailta asiakkaalle, niin onhan tuo k

Koko verkkokaupan sisältö varastossa? Tuhansien eurojen tuotteita, joiden mallit muuttuu lähes vuosittain useiden satojen tuhansien eurojen edestä yhden hengen yrityksessä?

Vierailija
78/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta pienyrittäjiltä mitään. Yleensä tilaan kaikki verkkokaupoista.

Itsetehtyjä tuotteita ostan, mutta en mitään tyyliin Temusta tilattua tusina kamaa. 

Vierailija
79/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tilataan samasta useamman tonnin maksavasta tuotteesta useampi versio kotiin yhden hengen yritykseltä, lähtökohtana vain testata ja palauttaa toinen, ehkä molemmat. Ja yrittäjän pitää nämä tuotteet tilata ulkomailta asiakkaalle, niin onhan tuo

Niin? 

Sinun pitää tilata silmät sidottuna tonnin tuotteita koska koet empatiaa yrittäjää kohtaan. 

Vierailija
80/142 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä asiakkaalla ole velvollisuutta puhua vain kivoja asioita, jos hän kokee tulleensa väärinkohdelluksi. Olemme siirtynee

Tottakai asiakkaalla on oikeus puhua, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, ettei se voi joutua puheistaan oikeudelliseen vastuuteen! Yrityksen kunniaa ei voi loukata, eli yrittäjän pitää tehdä rikosilmoitus oman kunnian loukkaamisesta ja hakea taloudellisia korvauksia siitä, mitä mustamaalaaminen on hänelle maksanut!

Heh, oletko oikeasti noin naiivi, että kuvittelet Suomessa jonkun joutuvan rikosoikeudelliseen vastuuseen, kun joku kutsuu jotakuta netissärastiksi?