Keskustelua pettämisestä uhrin silmin.
Moni pettäjä ei tajua kuinka kokonaisvaltaisesti luottamus tuhotaan pettämällä. Oli sitten kyseessä fyysinen tai henkinen suhde. Ajatuksia ja tunteita joita petetty kokee. Totuuden paljastuttua.
Akuutti vaiheessa kun totuus tullut esiin.
-Olenko koskaan ollut tärkeä?
-Mikä siinä toisessa oli mua parempaa?
-Onko suhteemme pelkkää valhetta?
-oliko toinen parempi sängyssä?
-En tunne kumppaniani?
-miksi mulle tehtiin näin?
-onko tää mies/ nainen ainoa?
-onko puolisoni mielisairas, narsisti, psykopaatti?
-mitä kaikkea olette tehneet?
-itsesyyyttely kuinka olen näin tyhmä.
Akuutti vaiheen jälkeen tulee hyväksyntä, mikäli päätätte jatkaa yhdessä..
Jonka aikana triggerit edelleen laukaisevat asioita.
- paikat, muistot, televisio,esim biisit, kuvat ym saatettavat tuoda muistot esiin. Itselläni oli esim mahdotonta katsella vanhoja valokuvia.
- puolison kommentit.
- tilanteet jotka muistuttavat tapahtumista " puolison työmatka, baarireissut yms.
Ihmisestä riippuen nää triggerit voi jatkua vaikka lopun elämää.
Yksi asia myös mitä pettäjät eivät tajua. On se että yleensä uhri on kärsinyt jo todella paljon ennen totuuden julkituloa. Uhri on halunnut uskoa puolisosta pelkkää hyvää. Halunnut uskoa että häntä rakastetaan. Eli kun pettäjä on viihdyttänyt vierasta. Uhri on monesti kokenut todella kovaa epävarmuutta.
Pettäminen vie kokonaan pohjan. Siitä millainen tekijä on. Minkälaiset arvot, moraali ym hänellä on. Pettäminen herättää aina kysymyksen voisiko luottaa enää?
Kaikkein karmeinta on se että edes ero ei auta. Suurimmalla osalla petetyksi tulleista. Epävarmuuden tunteet eivät katoa uudessa suhteessakaan.
Älkää pettäkö. Ja jos olette pettäneet ja haluatte jatkaa parisuhteessa. Ymmärtäkää kokonaisuus.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen oli ruuhkavuosissa ainoa asia, joka oli jotain omaa.
Hui, onpa surullista.
Sitä kutsutaan elämäksi.
Silloin parikymppisenä suhde exän kanssa oli todella ongelmallinen. Halusin kovasti kaiken eli korjata suhteen mutta ilman vaivannäköä rakkautta ja hyväksyntää samalla. Kävin toisten miesten kanssa treffeillä, viestittelin ja otin iloisena vastaan kukkakimppuja. Näitä muistellessa hävettää kun on ollut naivi, tyhmä ja itsekäs. En silloin siinä hetkessä edes tajunnut tekojeni typeryyttä kun sitä vain ajatteli ettei tässä tee mitään seksihommia niin asiat on ok.
Itseäni on petetty myös. Fyysinen pahoinvointi on kuin oksennustaudissa ja henkinen kuin helvetin paha paniikkikohtaus. Sitä syyttää itseään kaikesta ja miettii miksi ei ole tarpeeksi hyvä. Miksi on ansainnut sellaista kun on yrittänyt parhaansa yhteinen hyvän eteen. Itsekäs pettäjä ei ajattele kuin minä minä minä ja minulla on syy ja minun halut on tärkeämmät. Syljettää ihmiset jotka millään tavalla hyväksyy minkään näköistä pettämistä ja jotka eivät osaa edes katua sitä että satuttaa tahallaan toista kun on helpompaa mennä omien halujen mukaan kuin kestää epämukavuutta ja yrittää korjata asioita tai päättää suhde kun se on tullut lopuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähä on naivia tää kommentointi.
Mies jäi kiinni pettämisestä... 'Ai kävit panemassa sitä pimua.' sanoin.
Mies tokaisi 'Joo'
Kyselin lisää ja oli muutamaa muutakin herkkupeppua käynyt panemassa.
Eipä se minulta pois ollut. Pannan kuitenkin 2-3 kertaa viikossa ja seksi on nautinnollista, niin miksi alkaisin kyttäämään.
Itse olen jo 48v ja suhdetta yli 20 v takana, niin ymmärtäähan sen jos pinkeä nätti pimu hieman kiihottaa.
Homma sovittu ja meillä menee oikein hyvin. Ei se vaihtamalla parane, mutta voihan se vieraissa käynti piristää.
N48
Vain 2-3 kertaa viikossa. Panisitte pari kertaa päivässä, jos ukkos ei panis muita. Sulla on varmaan lupa myös panna muita? Onko sillä paljon ruokkoja maksettavana. Pelkäätkö lainkaan tauteja?
Yhdessä podis oli nainen joka sanoi että seksi oli pettämisessä surkeaa. Hän ollen sanojensa mukaan jopa vältteli sitä rakastetun kanssa. Samaan aikaan seksi oli täydellistä kotona..
Seksi oli kuitenkin pakollinen paha että sai siltä toiselta mieheltä huomiota ja kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Itse komppaan tota 48 vuotiasta naista. Tilastojen mukaan yoi 70% pariskunnista ainakin toinen on käynyt vieraissa. Eli turha siitä on ottaa hernettä, koska se kuitenkin todennäköisesti tapahtuu.
N39 (Ei vielä petetty)
Mieluummin hengaan sen 30 % kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tokaisi 'Joo'
Eipä se minulta pois ollut. Pannan kuitenkin 2-3 kertaa viikossa ja seksi on nautinnollista, niin miksi alkaisin kyttäämään.
Itse olen jo 48v ja suhdetta yli 20 v takana, niin ymmärtäähan sen jos pinkeä nätti pimu hieman kiihottaa.
Homma sovittu ja meillä menee oikein hyvin. Ei se vaihtamalla parane, mutta voihan se vieraissa käynti piristää.
N48
Vain 2-3 kertaa viikossa. Panisitte pari kertaa päivässä, jos ukkos ei panis muita. Sulla on varmaan lupa myös panna muita? Onko sillä paljon ruokkoja maksettavana.
Tämä. Harvemmin seksi vieraan kanssa on mitenkään erityisen hyvää. Mä petin vaimoa ihan umpisurkean naisen kanssa. Ekaks kännissä ja sitten 5kertaaa selvinpäin. Seksi oli ihan uskomattoman huonoa. En edes tullut 2 viimeisellä kerralla. Kotona taas odotti seksin jumalatar. Mä en vieläkään ymmärrä mikä tohon ajoi. Ehkä se että tää nainen ymmärsi mua.
Sellaiseen ihmiseen, joka on petturi ei voi luottaa missään asiassa. Ei missään! Muistakaa tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot asian lapsillesi ja läheisillesi, kun vanhenet.
Ihmisellä saa olla jotain omaakin. Ihmiset menee hautaan suurempienkin salaisuuksien kanssa.
Petturi on pihalla omasta elämästään kuin lumiukko. Ei mitään käsitystä, miksi asiat tapahtuu. Siis kertoo ihmisen kyvystä käsitellä asioitaan kaiken tarvittavan. Mutta todella moni seilaa elämässä ja lähinnä välttelee minkään asioiden ajattelemista.
Olen petetty ja haluaisin kannustaa kaikkia petettyjä että älkää jääkö tuleen makaamaan. Ei se helppoa ole ja pitää tehdä itsensä kanssa töitä mutta hullua että ihmiset jää vuosikausiksi märisemään ja yleensä vievät ne tunteet uuteen suhteeseen. Pettäminen on hirveää mutta siitä selviää. Oman elämän tuhlausta kun jäädään rypemään siihen sontaan minkä joku toinen on aiheuttanut. Kohdatkaa uudet ihmiset uusina ja puhtaalta pöydältä. Mikään ei ole rasittavampaa kuin kumppani/mahdollinen kumppani joka tuo jonkun exän tekemiset uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot asian lapsillesi ja läheisillesi, kun vanhenet.
Ihmisellä saa olla jotain omaakin. Ihmiset menee hautaan suurempienkin salaisuuksien kanssa.
No aika surkeasti on elämänsä rakentanut, jos ei mitään muuta "omaa" ole kuin salainen rakastaja. Ihan sitä omaa elämääkin saa rakentaa mieleisekseen, oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi?!
Vierailija kirjoitti:
Yksikään suhde ei ole turvassa. Parisuhde sisältää aina myös sen riskin, enkä puhuisi uhriasemasta, kun on tehty tietoisia valintoja omassa elämässä.
Perheen perustaminen ja lasten hankkiminen ovat aina tietoisia valintoja. Nytkö siis syyllistetään näitä "vääriä ja tietoisia" valintoja tehneet ja petetyiksi tulleet? Valehtelu ja pettäminen ovat myös tietoisia valintoja. Kumpi näistä toimijoista tekee väärin?
Oma vikasi kun menit luottamaan, niinkö? :o Mitäs menit nälissäsi grillille, kun siellä saa turpaansa. Miksi hankit uuden auton tai ostit fillarin, kun niitä varastetaan? Miksi et suoraan tee itsemurhaa, kun ihan varmaan koet ikäviä asioita elämässäsi? Näinkö tätä pahuutta puolustellaan?
Petturi keksii aina omat säännöt, "se on luonnon laki", on heidän lempi fraasinsa. Voivat olla maahanmuuttovastaisiakin siihen asti kunnes käyvät hakemassa postimyynnistä uuden, kun ei omat enää huoli. Arvot on heillä kuitenkin aina olevinaan kohdillaan. Ja he ovat aina oikeassa.
Älä luota petturiin, se kusettaa sua aina! Pitäkää se mielessänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tokaisi 'Joo'
N48
Vain 2-3 kertaa viikossa. Panisitte pari kertaa päivässä, jos ukkos ei panis muita. Sulla on varmaan lupa myös pan
Tämä. Harvemmin seksi vieraan kanssa on mitenkään erityisen hyvää. Mä petin vaimoa ihan umpisurkean naisen kanssa. Ekaks kännissä ja sitten 5kertaaa selvinpäin. Seksi oli ihan uskomattoman huonoa. En edes tullut 2 viimeisellä kerralla. Kotona taas odotti seksin jumalatar. Mä en vieläkään ymmärrä mikä tohon ajoi. Ehkä se että tää nainen ymmärsi mua.
Seksillä on pinnallisen helppo kuitata uskottomuus, joka jättää oikeat uskottomuuden syyt pimentoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen petetty ja haluaisin kannustaa kaikkia petettyjä että älkää jääkö tuleen makaamaan. Ei se helppoa ole ja pitää tehdä itsensä kanssa töitä mutta hullua että ihmiset jää vuosikausiksi märisemään ja yleensä vievät ne tunteet uuteen suhteeseen. Pettäminen on hirveää mutta siitä selviää. Oman elämän tuhlausta kun jäädään rypemään siihen sontaan minkä joku toinen on aiheuttanut. Kohdatkaa uudet ihmiset uusina ja puhtaalta pöydältä. Mikään ei ole rasittavampaa kuin kumppani/mahdollinen kumppani joka tuo jonkun exän tekemiset uuteen suhteeseen.
Se on helppoa joillekin. Riippuu myös miten on petetty. Mä en esim varmasti koskaan tule pääsemään täysin yli. Sen takia etten ole saanut mitään selitystä.. Tää pettäjä ei ikinä osannut selittää miksi? Meidän suhteessa ei myöskään ollut mitään ongelmia. Eikä edes seksuaalinen halu voi selittää koska tää ihminen oli kaikkea muuta kuin haluttava.
"Oikeat uskottomuuden syyt" ovat sitä, että ihminen ei kykene ratkomaan omia ongelmiaan millään rakentavalla tavalla. Eikä edes tunnista niitä. Siis syö, nukkuu, hengittää ja panee, mutta ilman mitään punaista lankaa.
Luottaisitko O.W.Kuusisen kaltaiseen ihmiseen hoitamaan valtion asioita? Pettureihin ei voi luottaa, muistakaakin se!
Vierailija kirjoitti:
Petturi on pihalla omasta elämästään kuin lumiukko. Ei mitään käsitystä, miksi asiat tapahtuu. Siis kertoo ihmisen kyvystä käsitellä asioitaan kaiken tarvittavan. Mutta todella moni seilaa elämässä ja lähinnä välttelee minkään asioiden ajattelemista.
Niin, uskottomuus voi olla ihmisen tapa yrittää ratkaista asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse komppaan tota 48 vuotiasta naista. Tilastojen mukaan yoi 70% pariskunnista ainakin toinen on käynyt vieraissa. Eli turha siitä on ottaa hernettä, koska se kuitenkin todennäköisesti tapahtuu.
N39 (Ei vielä petetty)
Mieluummin hengaan sen 30 % kanssa.
Mistä hitosta sinä sen 30% erotat?😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, uskottomuus voi olla ihmisen tapa yrittää ratkaista asioita.
No, voihan sitä asioiden ratkomiseksikin kutsua. Mutta muita ihmisiä kohtaan varsin vihamielinen ja alikehittynyt tapa ratkoa niitä.
Hui, onpa surullista.