Keskustelua pettämisestä uhrin silmin.
Moni pettäjä ei tajua kuinka kokonaisvaltaisesti luottamus tuhotaan pettämällä. Oli sitten kyseessä fyysinen tai henkinen suhde. Ajatuksia ja tunteita joita petetty kokee. Totuuden paljastuttua.
Akuutti vaiheessa kun totuus tullut esiin.
-Olenko koskaan ollut tärkeä?
-Mikä siinä toisessa oli mua parempaa?
-Onko suhteemme pelkkää valhetta?
-oliko toinen parempi sängyssä?
-En tunne kumppaniani?
-miksi mulle tehtiin näin?
-onko tää mies/ nainen ainoa?
-onko puolisoni mielisairas, narsisti, psykopaatti?
-mitä kaikkea olette tehneet?
-itsesyyyttely kuinka olen näin tyhmä.
Akuutti vaiheen jälkeen tulee hyväksyntä, mikäli päätätte jatkaa yhdessä..
Jonka aikana triggerit edelleen laukaisevat asioita.
- paikat, muistot, televisio,esim biisit, kuvat ym saatettavat tuoda muistot esiin. Itselläni oli esim mahdotonta katsella vanhoja valokuvia.
- puolison kommentit.
- tilanteet jotka muistuttavat tapahtumista " puolison työmatka, baarireissut yms.
Ihmisestä riippuen nää triggerit voi jatkua vaikka lopun elämää.
Yksi asia myös mitä pettäjät eivät tajua. On se että yleensä uhri on kärsinyt jo todella paljon ennen totuuden julkituloa. Uhri on halunnut uskoa puolisosta pelkkää hyvää. Halunnut uskoa että häntä rakastetaan. Eli kun pettäjä on viihdyttänyt vierasta. Uhri on monesti kokenut todella kovaa epävarmuutta.
Pettäminen vie kokonaan pohjan. Siitä millainen tekijä on. Minkälaiset arvot, moraali ym hänellä on. Pettäminen herättää aina kysymyksen voisiko luottaa enää?
Kaikkein karmeinta on se että edes ero ei auta. Suurimmalla osalla petetyksi tulleista. Epävarmuuden tunteet eivät katoa uudessa suhteessakaan.
Älkää pettäkö. Ja jos olette pettäneet ja haluatte jatkaa parisuhteessa. Ymmärtäkää kokonaisuus.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos,mieluummin itken omassa urheiluautossa matkalla mökille tyttöystävä kyydissä kuin olisin köyhänä paskaduunissa yksiössä.
Elämä on valintoja ja minulla on nämä valinnat ehkä otan eron kun rahat loppuu ehkä en kun on tulossa vielä lisääkin perintöä 10vuoden sisällä,tarvin uuden auton ja mökkiä pitää laajentaa ja rantasauna rakentaa
Miksiköhän vaimosi ei laita sinua ulkoruokintaan sinne yksiöön? Jos ei seksikään ole kovin ihmeellistä.
Se on totta että pettämisen jälkeen miehiin ei luota enää ikinä mutta ei kannatakaan luottaa.
Suurin asia pettämisessä on että se petturi tuntuu pettämisen jälkeen täysin vieraalta ihmiseltä. Kuin ois ollut muukalaisen kanssa yhdessä.
Aina oon vaihtanut kun pettäminen on paljastunut. Nykyinen vaikuttaa rehelliseltä. Mutta pidän silmät auki
Joopa joo. Kunnes libido taas vie liskoaivoa.