Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelua pettämisestä uhrin silmin.

Vierailija
10.12.2024 |

Moni pettäjä ei tajua kuinka kokonaisvaltaisesti luottamus tuhotaan pettämällä. Oli sitten kyseessä fyysinen tai henkinen suhde. Ajatuksia ja tunteita joita petetty kokee. Totuuden paljastuttua.

Akuutti vaiheessa kun totuus tullut esiin.

-Olenko koskaan ollut tärkeä?

-Mikä siinä toisessa oli mua parempaa?

-Onko suhteemme pelkkää valhetta?

-oliko toinen parempi sängyssä?

-En tunne kumppaniani?

-miksi mulle tehtiin näin?

-onko tää mies/ nainen ainoa?

-onko puolisoni mielisairas, narsisti, psykopaatti?

-mitä kaikkea olette tehneet?

-itsesyyyttely kuinka olen näin tyhmä.

Akuutti vaiheen jälkeen tulee hyväksyntä, mikäli päätätte jatkaa yhdessä..

Jonka aikana triggerit edelleen laukaisevat asioita.

- paikat, muistot, televisio,esim biisit, kuvat ym saatettavat tuoda muistot esiin. Itselläni oli esim mahdotonta katsella vanhoja valokuvia. 

- puolison kommentit.

- tilanteet jotka muistuttavat tapahtumista " puolison työmatka, baarireissut yms.

Ihmisestä riippuen nää triggerit voi jatkua vaikka lopun elämää.

Yksi asia myös mitä pettäjät eivät tajua. On se että yleensä uhri on kärsinyt jo todella paljon ennen totuuden julkituloa. Uhri on halunnut uskoa puolisosta pelkkää hyvää. Halunnut uskoa että häntä rakastetaan.  Eli kun pettäjä on viihdyttänyt vierasta. Uhri on monesti kokenut todella kovaa epävarmuutta.

Pettäminen vie kokonaan pohjan. Siitä millainen tekijä on. Minkälaiset arvot, moraali ym hänellä on. Pettäminen herättää aina kysymyksen voisiko luottaa enää?

Kaikkein karmeinta on se että edes ero ei auta.  Suurimmalla osalla petetyksi tulleista. Epävarmuuden tunteet eivät katoa uudessa suhteessakaan.

Älkää pettäkö. Ja jos olette pettäneet ja haluatte jatkaa parisuhteessa. Ymmärtäkää kokonaisuus.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ei kyse ole siitä etteikö pettäjät tajua... Kyse on siitä, ettei pettäjät välitä ta uhrista tai tämän hyvinvoinnista. Pettäminen on fyysistä ja henkistä väkivaltaa.

Turhaa yrität saada pettäjää tajuamaan ja ymmärtämään koska ei heitä voisi vähempää kiinnostaa. Kunnollinen empaattinen henkilö ei petä henkilöä josta hän oikeasti välittää 

Mä olen kuunnellut tosi paljon podcasteja aiheesta ja lukenut kirjoja. Yks sellainen yhtäläisyys siellä usein toistuu..

Se on just se että pettäjä ei oikeasti ymmärrä kuinka iso asia tuo on. Hänhän teki sitä salassa. Ei hän ajattellut missään vaiheessa mitä tapahtuu jos jää kiinni.

Mitakohan kirjoja olet aiheesta lukenut koska itse olen todella laajasti aihetta tutkinut ja siellä nimenomaan tulee esille se etteivät he välitä ta sen puolison hyvinvoinnista vaan itsestään. Se kiinnijäämisen riski on myös monelle kiihottavaa.

Nämä pettäjät eivät myöskään ikinä hyväksyisi jos se puoliso tekisi samaa. Se on itsekäs narsistinen tapa nähdä itsensä ja omat tarpeet niin tärkeänä että hyväksyy käyttämänsä henkisen ja fyysisen väkivallan 

Vierailija
42/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään suhde ei ole turvassa. Parisuhde sisältää aina myös sen riskin, enkä puhuisi uhriasemasta, kun on tehty tietoisia valintoja omassa elämässä. 

Olethan sä uhri jos olet antanut kaiken rakkauden ja luottamuksen ihmiselle. Ja hän käyttää sitä väärin.

Rakkaudessa sä annat toiselle mahdollisuuden tuhota sut. Tämän mahdollisuuden saaminen tekee susta vastuullisen toiselle.

Rakkaudessa sä annat toiselle mahdollisuuden tuhota sut eli teet valintoja, arviota ja päätöksiä omassa elämässäsi. 

Kyllä ja sua käytetään hyväksi. Ei kukaan aloittaisi suhdetta jos pettäjä olisi rehellinen. Si

Ooksä unohtanut lääkkeet tältä päivältä?

Kysyt tätä kun en ole sinun kanssa samaa mieltä? Kun argumentit ei enää riitä ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin. Kypsää. 

Mikä on sinun motiivi aloittaa ihmissuhde? Hoivaat ja rakastat pyyteettömästi? Kuinka jaloa ottaa joku lähinnä lemmikkimarsuksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä miespuolisen pettäjän vastauksia.

-Olenko koskaan ollut tärkeä?

tottakai, olet tärkein

-Mikä siinä toisessa oli mua parempaa?

ei välttämättä mikään, halusin vaihtelua

-Onko suhteemme pelkkää valhetta?

ei tietenkään

-oliko toinen parempi sängyssä?

ei välttämättä

-En tunne kumppaniani?

tunnet

-miksi mulle tehtiin näin?

koska halusin vierasta pillua

-onko tää mies/ nainen ainoa?

ei

-onko puolisoni mielisairas, narsisti, psykopaatti?

ei

-mitä kaikkea olette tehneet?

ei sillä ole merkitystä, lähinnä vain seksiä

-itsesyyyttely kuinka olen näin tyhmä.

et ole tyhmä

Vierailija
44/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähä on naivia tää kommentointi.

Mies jäi kiinni pettämisestä... 'Ai kävit panemassa sitä pimua.' sanoin.

Mies tokaisi 'Joo' 

Kyselin lisää ja oli muutamaa muutakin herkkupeppua käynyt panemassa.

Eipä se minulta pois ollut. Pannan kuitenkin 2-3 kertaa viikossa ja seksi on nautinnollista, niin miksi alkaisin kyttäämään.

Itse olen jo 48v ja suhdetta yli 20 v takana, niin ymmärtäähan sen jos pinkeä nätti pimu hieman kiihottaa.

Homma sovittu ja meillä menee oikein hyvin. Ei se vaihtamalla parane, mutta voihan se vieraissa käynti piristää.

N48

Kiva juttu, että teillä on avoin suhde, mutta aihe ei oikein kuulu tähän keskusteluun, jossa puhutaan pettämisestä. Ymmärrätkö eron?

Ei meillä oltu mistään avoimuudesta sovittu. Mies jäi vaan kiinni vieraissa käynnistä. Luottamus on edelleen tallella. Ei käynyt mielessäkään, että olisi luottamuspula.

Vierailija
45/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tokaisi 'Joo' 

Eipä se minulta pois ollut. Pannan kuitenkin 2-3 kertaa viikossa ja seksi on nautinnollista, niin miksi alkaisin kyttäämään.

Itse olen jo 48v ja suhdetta yli 20 v takana, niin ymmärtäähan sen jos pinkeä nätti pimu hieman kiihottaa.

Homma sovittu ja meillä menee oikein hyvin. Ei se vaihtamalla parane, mutta voihan se vieraissa käynti piristää.

N48

Silti olisi hauskaa kulkea miehen nähden fritsut kaulassa. Piristävää vitsailla aiheesta enemmänkin.

Vierailija
46/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ei kyse ole siitä etteikö pettäjät tajua... Kyse on siitä, ettei pettäjät välitä ta uhrista tai tämän hyvinvoinnista. Pettäminen on fyysistä ja henkistä väkivaltaa.

Turhaa yrität saada pettäjää tajuamaan ja ymmärtämään koska ei heitä voisi vähempää kiinnostaa. Kunnollinen empaattinen henkilö ei petä henkilöä josta hän oikeasti välittää 

Mä olen kuunnellut tosi paljon podcasteja aiheesta ja lukenut kirjoja. Yks sellainen yhtäläisyys siellä usein toistuu..

Se on just se että pettäjä ei oikeasti ymmärrä kuinka iso asia tuo on. Hänhän teki sitä salassa. Ei hän ajattellut missään vaiheessa mitä tapahtuu jos jää kiinni.

Mitakohan kirjoja olet aiheesta lukenut koska itse olen todella laajasti aihetta tutkinut ja siellä nimenomaan tulee esille se etteivät h

Sama. Todella laajasti tutkinut asiaa koska toi helpotti mun  tuskaa paljon. En kyl muista kirjojen nimiä enää tänä päivänä..

Varmasti on paljon erilaisia syitä pettää ja pettäjiä. Mutta harva oikeasti on miettinyt mitä tää voi aiheuttaa. Kuinka pysyviä noi vauriot on sille "uhrille"..

On vaan ajateltu omaa napaa. 

Vierailija
47/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tokaisi 'Joo' 

N48

Vain 2-3 kertaa viikossa. Panisitte pari kertaa päivässä, jos ukkos ei panis muita. Sulla on varmaan lupa myös panna muita? Onko sillä paljon ruokkoja maksettavana. Pelkäätkö lainkaan tauteja? 

Vierailija
48/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään normaali, henkisesti tasapainoinen ihminen ei petä. 

Vain surkeat luuserit pettävät - ihmiskunnan pohjasakka. 

PS Vaimo on tärkeämpi, kuin naurettava pieni kikkelisi. 

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin parisuhteisiin, mm pettämisen yleisyys. Mitään ydinperhettä ei ole koskaan ollut olemassakaan kuin kristillisdemokraattien esitteissä. Perhe, jossa on äiti, isä ja heidän biologiset lapsensa, ei ole ikinä ollut pysyvä yksikkö. Ideaali se kyllä on ollut, ja siinäkään ideaalissa ei ole mitään pahaa. 

Mistä johtuu kansakuntamme heikko itsetunto.

PS naisetkin pettää#ällöäitimyytti

Vierailija
49/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään suhde ei ole turvassa. Parisuhde sisältää aina myös sen riskin, enkä puhuisi uhriasemasta, kun on tehty tietoisia valintoja omassa elämässä. 

Jos jotakuta on huijattu tai kohdeltu kaltoin, hänestä käytetään nimitystä uhri. 

Toki pettäjät ja rikollisetkin keksivät kaikenlaisia uudenlaisia termejä ja jopa uuden kielen, jolla vapauttavat itsensä pahantekijän roolista. On myös tavallista, että pettäjä ikäänkuin irrottautuu itse tilanteesta ja näin myös vastuusta.

Ei tämä ole suhde, ei tämä ole pettämistä, ei tämä ole sek siä, hän on ystävä, minä lohdutan häntä, sieluni on vapaa. Tämä on jalkapalloa, asioiden hoitamista, keskustelua. Korvaan kuiskaamista, ei kaulan suutelua. 

Vierailija
50/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin parisuhteisiin, mm pettämisen yleisyys. Mitään ydinperhettä ei ole koskaan ollut olemassakaan kuin kristillisdemokraattien esitteissä. Perhe, jossa on äiti, isä ja heidän biologiset lapsensa, ei ole ikinä ollut pysyvä yksikkö. Ideaali se kyllä on ollut, ja siinäkään ideaalissa ei ole mitään pahaa. 

Feminismin edellisissä aalloissa yritettiin saada maailma ymmärtämään, että naiset ovat yhtä hyviä kuin miehet. Seuraavaksi pitäisi saada se vakuutettua siitä, että he voivat olla myös yhtä perseestä kuin miehet.

Vierailija
51/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys pitäisi olla tärkeämpää kuin vaihtelunhalu. 

Vierailija
52/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole noin kyyninen. Eivät kaikki petä. 

Vierailija
53/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse komppaan tota 48 vuotiasta naista. Tilastojen mukaan yoi 70% pariskunnista ainakin toinen on käynyt vieraissa. Eli turha siitä on ottaa hernettä, koska se kuitenkin todennäköisesti tapahtuu.

N39 (Ei vielä petetty)

Vierailija
54/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan luottaisi ihmiseen, joka ei ole sen arvoinen. "Mies jäi kiinni vieraissa käynnistä" ja "luottamus on edelleen tallella" ei voi kuulua yhteen. Eihän teillä ollut luottamusta kun mies petti salassa. Eikä sitä luottamusta, anteeksi vaan, enää myöhemminkään tule. Toki ei tee minulle kesää eikä talvea, että jos joku tyytyy tuollaiseen suhteeseen. Kaikki eivät vain arvosta samoja asioita, itse arvostan rehellisyyttä johon luottamus perustuu

Vierailija
55/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitakohan kirjoja olet aiheesta lukenut koska itse olen todella laajasti aihetta tutkinut ja siellä nimenomaan tulee esille se etteivät h

Montako tietokirjaa on kirjoitettu suomeksi uskottomuudesta? Vaikka kaikki jossain elämänsä vaiheessa törmäävät asiaan jollain tasolla, ei siitä oikein saa otetta. On vaikea päästä keskustelussa syvemmälle tasolle. Uskottomuutta on vaikea tutkia. Ihmisten tulisi kääntyä itseensä, ja se voi olla kiusallista ja vaikeaa.

Vierailija
56/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitakohan kirjoja olet aiheesta lukenut koska itse olen todella laajasti aihetta tutkin

Syyt ja seuraukset on viimeisin mitä lukenut. Ihan ok kirja mut kaipasin enemmän just sitä seuraus puolta.. Mä oon tykännyt tosi paljon noista podeista. Siel on ollut pettäjiä " nimettöminä" ja uhreja. 

Vierailija
57/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse komppaan tota 48 vuotiasta naista. Tilastojen mukaan yoi 70% pariskunnista ainakin toinen on käynyt vieraissa. Eli turha siitä on ottaa hernettä, koska se kuitenkin todennäköisesti tapahtuu.

N39 (Ei vielä petetty)

Niin elämänsä aikana. Ei yhdessä.

Vierailija
58/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen oli ruuhkavuosissa ainoa asia, joka oli jotain omaa.

Vierailija
59/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tokaisi 'Joo' 

N48

Vain 2-3 kertaa viikossa. Panisitte pari kertaa päivässä, jos ukkos ei panis muita. Sulla on varmaan lupa myös panna muita? Onko sillä paljon ruokkoja maksettavana. Pelkäätkö lainkaan tauteja? 

Pettämisessä on yllättävän vähän tekemistä seksin kanssa. Se on joskus pintatasolla näin, tai ihmiset haluavat selittää asian näin, mutta syy on paljon syvemmällä. Uskottomuudella haetaan paljon isompia asioita elämään kuin seksiä.

Vierailija
60/183 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen oli ruuhkavuosissa ainoa asia, joka oli jotain omaa.

Kerrot asian lapsillesi ja läheisillesi, kun vanhenet.