Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen

Vierailija
30.11.2024 |

Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen. 

Siispä en enää tee aloitteita miehille. 

Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä. 

Kommentit (305)

Vierailija
101/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä luulen, että kyse on tasoteoriasta.

Jos nainen lähestyy miestä niin hän yrittää aina itseään tasokkaampia miehiä, jonka seurauksena mies ei ole kovinkaan innostunut.

Ratkaisu tähän ongelmaan on selvä:

Naiset, kun lähestytte miestä, valitkaa mies joka on samalla tasolla eikä aina parempitasoinen...

Itse en ikinä lähestyisi parempitasoista miestä.

Tämä on tutkittu juttu: naiset yliarvioivat oman tasonsa. Ihan varmasti uskot näin olevan, mutta se ei tee siitä totta. 

Joku huuhaa tutkimus ei tee sitä todeksi, että naiset aliarvioivat itsensä elämässä joka tasolla. Siitäkin on tutkimus.

Kyllä, uskon ihan omastakin kokemuksesta, että naiset aliarvioivat itseään enemmänkin.

Vierailija
102/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elikkä nainen voi tehdä aloitteen, jos on se kaikkein kaunein, jonka jokainen haluaa."

Kauniiden naisten aloitteet on toivottuja, tosin heidän ei tarvitse niitä tehdä, kun niitä heille tehdään. 

Rumien naisten aloitteet on säälittäviä, mutta joskus varmuuden vuoksi miehen kannattaa ottaa sellainen parempaa odotellessa.

Näinkö?

Ikävältä se kuulostaa, mutta noinhan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyytyminen on aliarvostettua

= Katkeroituminen on aliarvostettua? Kyllä se tyytyminen näkyy ja tuntuu suhteen molemmille osapuolille. 

Vierailija
104/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan jos teen aloitteen naisena niin se sotkee kemiat ja mies suhtautuu eri tavalla. Samoin jos itse pidän aktiivisemmin yhteyttä niin juttu kuivuu käsiin. Jos olen itse passiivisempi ja odotan rauhassa niin mies jahtaa,panostaa ja kommunikoi. Siipä en tee enää aloitteita tai kysele perään kun 100% nää ei johda mihinkään.

Mä kyllä ehkä jättäisin väliin nämä suhteenpoikaset, joissa alusta alkaen vain toinen on aktiivinen ja kertoo tunteistaan ja tarpeistaan. Olisinpa sitten kumpi tahansa osapuoli.

Vierailija
105/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistä kyllä tapahtuu, vaikka moni haluaa ummistaa silmänsä sille että ihmiset menee vain yhteen rakkaudesta. Sen sijaan jos on vaikka ujo mies joka on katsellut sillä silmällä tiettyä naista ja tämä nainen sitten lähestyy,.tällainen suhde voi toimiakin. 

Vierailija
106/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kyseessä on tunne ja silloin on samantekevää kumpi tekee aloitteen. 

Vierailija
107/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä kymmeniä samankaltaisia ketjuja - ovat sitten sitä tasojankkausta tai miesten ja naisten biologisten erojen päivittelyä (ihan kuin niissä olisi jotain uutta ja mullistavaa) - niin tulee mieleen, ettei moni anna ihastumiselle mitään painoarvoa tai sitten eivät ole koskaan edes ihastuneet.

En voisi kuvitella minkäänlaista suhdetta vastakkaisen sukupuolen kanssa, jos en olisi ensin ihastunut toiseen ja kokisi toisen olevan samoin. Sitten vasta katsotaan kestääkö suhde ja kuinka pitkään. Ja ihastua voi hyvinkin erilaisiin ihmisiin, jos on avoin, eikä niin ennakkoluuloinen. Kaikki suhteet eivät ole myöskään tarkoitettu kestämään loppuelämää, mutta ne voivat silti olla tärkeä osa molempien elämää, missä ollaan yhdessä koettu ns. onnellinen matka. Joissain tapauksissa silti kasvetaan erilleen, jos tunteet kuolevat. (Ok, biologinen kello ja lapset monimutkaistavat tuota romanttista kuviota, jos perheestä haaveilee)

Kumppanilta vaadittavien ehdottomien ominaisuuksien listaaminen ("puolison pitää olla X, mutta en voi yrittää tyyppiä A, koska en ole itse tasoa B" jne.) etukäteen ja sellainen negatiivinen tulokulma edellä deittailuun lähtö tuntuu kuitenkin jotenkin tunnevammaiselta. Se voi olla nettideittailun tai lukuisten pettymyksien tuoma ilmiö. Vaikea uskoa, että sillä tavalla mitään onnea löytyy, kun ei tapaa ensin ihmisiä elävässä elämässä, mutta kukin tavallaan.

Toinen asia mikä tuntuu (en väitä faktana), että monet ihmiset ovat nykyään netin/somen vuoksi huonompia flirttailemaan sanattomasti, eivätkä tajua sen merkitystä. Ihme mökötystä, eikä hymyillä silmillä ja suulla vahingossakaan vieraille.

Vierailija
108/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyytyy se siihen, jos saa pilua ja jos ei järkyttävä valas.

Mä ihmettelin exälle joskus, kun hän osasi kyllä kehua muiden naisten ulkonäköä mutta ei koskaan minun. Hän vastasi, että ei ole pinnallinen, ja että suhteessa hänelle riittää että nainen on sen verran viehättävä että hänellä seisoo. Onneksi ex. 

Voi pyhä sylvi mikä tyyppi. Onneksi nämä ilmoittavat tapojensa tason yleensä jo kauan ennen suhteen alkamista, niin ei tarvitse ajautua siihen suhteeseen asti. Mutta tuo on kyllä tullut huomattua, että miehet nielevät paljon paskaa myös toisiltaan. Tappelevat nyrkein ja pimahtelevat työpaikoilla

Vierailija
109/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee näitä kymmeniä samankaltaisia ketjuja - ovat sitten sitä tasojankkausta tai miesten ja naisten biologisten erojen päivittelyä (ihan kuin niissä olisi jotain uutta ja mullistavaa) - niin tulee mieleen, ettei moni anna ihastumiselle mitään painoarvoa tai sitten eivät ole koskaan edes ihastuneet.

En voisi kuvitella minkäänlaista suhdetta vastakkaisen sukupuolen kanssa, jos en olisi ensin ihastunut toiseen ja kokisi toisen olevan samoin. Sitten vasta katsotaan kestääkö suhde ja kuinka pitkään. Ja ihastua voi hyvinkin erilaisiin ihmisiin, jos on avoin, eikä niin ennakkoluuloinen. Kaikki suhteet eivät ole myöskään tarkoitettu kestämään loppuelämää, mutta ne voivat silti olla tärkeä osa molempien elämää, missä ollaan yhdessä koettu ns. onnellinen matka. Joissain tapauksissa silti kasvetaan erilleen, jos tunteet kuolevat. (Ok, biologinen kello ja lapset monimutkaistavat tuota romanttista kuviota, jos perheestä haaveilee)

Kump

Josn aisena hymyilee miehelle, mies ottaa siittimensä esiin. En tietenkään enää hymyile, enkä suostu treffeille miehen kanssa ennen kun on selvitetty, että hän kykenee asialliseen käytökseen. Käytännössä päädyn siis vain työhaastatteluihin, sillä siviilimies lähestyy naista aina siitin edellä. Mikä on täysin pimahtanutta, jos naisella on 1000 siitintä jonossa, niin miksi hän valitsisi yhtäkään siittimentyrkyttäjää? Koittakaa vähän skarpata miehet

Vierailija
110/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Josn aisena hymyilee miehelle, mies ottaa siittimensä esiin."

Tuo nyt on kärjistyksenäkin täyttä huuhaata.

"En tietenkään enää hymyile, enkä suostu treffeille miehen kanssa ennen kun on selvitetty, että hän kykenee asialliseen käytökseen"

Jos et välitä flirtistä, etkä halua hymyillä edes kiinnostaville vieraille miehille, vaan leikit jotain jääprinsessaa, niin useimmat asialliset miehet eivät tule koskaan pyytämään sinua treffeille.

Se taas on itsestäänselvyys, ettei treffeille lähetä, jos miehen ensivaikutelma tai käytös ei miellytä.

Vierailija
111/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta! Harva mies antaa reilusti vain pakkeja (mikä siis on täysin ok) vaan mies "haistaa" aloitteellisessa naisessa mahdollisuuden helppoon tarjolla olevaan seksiin.

Osa sitten jaksaa "lusia" vain ne ekat treffit ja toisia ei tule koska seksiä ei ollutkaan tarjolla. Toisaalta sitten toisia treffejä ei tule myöskään jos sitä seksiä harrastetaan..

Sitten on näitä jotka jaksaa jopa useammatkin treffit (kunhan nainen on niihinkin aloitteellinen ja järkkää/miettii tekemisen) mutta sitten kun suhde muuttuu intiimiksi niin miestä ei sitten enää hotsita. (paitsi että sen jälkeen mieskin saattaa ottaa yhteyttä jonakin aamuyönä, josko sitä seksiä, yöpaikkaa ja aamiaista olisi kuitenkin vielä tarjolla jos vähän puhuu mukavia)

Ja sitten on nämä kivireet joille käy kaikki kunhan nainen vaan on se joka vie suhdetta eteenpäin, koska miehelle ei just ole (ulkoisesti) mieluisampaakaan naista tarjolla.

Tämä on hyvin paljon totta. Ellei täysin. 

Vierailija
112/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Josn aisena hymyilee miehelle, mies ottaa siittimensä esiin."

Tuo nyt on kärjistyksenäkin täyttä huuhaata.

"En tietenkään enää hymyile, enkä suostu treffeille miehen kanssa ennen kun on selvitetty, että hän kykenee asialliseen käytökseen"

Jos et välitä flirtistä, etkä halua hymyillä edes kiinnostaville vieraille miehille, vaan leikit jotain jääprinsessaa, niin useimmat asialliset miehet eivät tule koskaan pyytämään sinua treffeille.

Se taas on itsestäänselvyys, ettei treffeille lähetä, jos miehen ensivaikutelma tai käytös ei miellytä.

Näin se nyt vaan kuitenkin 100% kohtaamistani miehistä kanssa on mennyt. On vain ajan kysymys, kun se siitin kaivetaan esiin, jos osoitan itselleni neutraalia ystävällisyyttä. Poislukien kohtaamiset, missä ollaan hyvin pikaisesti tekemisissä jonkun ammattiroolin suojissa (esim. lähetti tuo paketin, kaupan kassa on mies, jne.). Pidempään samassa työpaikassakin oleva mies usein yrittää pakottaa siitintään, vaikka sitten lounaspöydässä

Flirttailu onkin kivaa, mutta kun se johtaa aina siihen siittimeen, niin mikä pointti? Kun siittimistä on ylitarjontaa, niin ne ovat kuin hyttysiä

Vierailija
113/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissäkin kiertää vitsi, että miehet seurustelisivat jopa puun kanssa jos puu tekisi aloitteen, ja että miesten vaatimuslistassa lukee pelkästään "nainen joka hengittää". Miehillä rima on alhaalla.

Niin, no he runkkaavat sukkaankin. Eli mitään rimaa ei ole olemassakaan

Ja eläimetkin kelpaa lehtiotsikoista päätellen. Siat ja lehmät ainakin ovat joutuneet uhriksi tässä viimeaikoina.

Vierailija
114/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elikkä nainen voi tehdä aloitteen, jos on se kaikkein kaunein, jonka jokainen haluaa."

Kauniiden naisten aloitteet on toivottuja, tosin heidän ei tarvitse niitä tehdä, kun niitä heille tehdään. 

Rumien naisten aloitteet on säälittäviä, mutta joskus varmuuden vuoksi miehen kannattaa ottaa sellainen parempaa odotellessa.

Näinkö?

Ei näin. Tämä karkea yleistys. Ja miksi pitää lähteä tällaiselle kaunis nainen-ruma nainen-linjalle?

Kauniit naiset saavat paljon aloitteita miehiltä, mutta saadakseen sen miehen, jonka he nimenomaan haluavat, he saattavat joutua joskus itse tekemään aloitteen.

Yhdenkään naisen tekemä aloite ei ole säälittävä, vaan saattaa johtaa pidempäänkin suhteeseen, mikäli mies pitää aloitteen tehneestä naisesta. Miehet eivät aina osaa lukea naisen kiinnostusta.

Naisen tekemä aloite, jossa mies ei ole naisesta kiinnostunut, johtaa joko suoriin pakkeihin tai sitten suhteeseen, jossa mies on karkeasti yleistäen se passiivisempi osapuoli.

Vierailija
115/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä luulen, että kyse on tasoteoriasta.

Jos nainen lähestyy miestä niin hän yrittää aina itseään tasokkaampia miehiä, jonka seurauksena mies ei ole kovinkaan innostunut.

Ratkaisu tähän ongelmaan on selvä:

Naiset, kun lähestytte miestä, valitkaa mies joka on samalla tasolla eikä aina parempitasoinen...

Tuo nyt on ihan pötypuhetta. Olen itse lähestynyt ennemminkin omaa tasoani alempia, ihan sen takia että heille sentään kelpaan. Mutta siinä on se ongelma, että he ovat huolineet minut esimerkiksi rahan takia, tai koska heillä on huono elämäntilanne niin minä huolehdin ja mun luokse saa tulla asumaan. 

Kyllä jokainen tervepäinen nainen tajuaa, ettei ne itseä tasokkaammat miehet mitään tavisnaisia huoli.

Vierailija
116/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloitteen tekeviä naisia muka olemassa? Enpä muista kuulleeni. Tai sitten olen vain itse ruma ja köyhä. Paljon mahdollista sekin.

No onko aloitteita tekeviä miehiä muka olemassa? Ei läheskään kaikille naisillekaan tehdä aloitteita, eikä tarvitse edes olla työtön rumilus. 

Sitten kun tavallisena naisena itse tekee aloitteita, miehistä ainoastaan työtön rumilus huolii tavallisen naisen ja sekin vain, koska hyötyy naisen rahoista ja huolenpidosta.

Vierailija
117/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toisinpäin. Haloo.

Vierailija
118/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä naisena olen tehnyt itse aloitteen ja 2/3 kerrasta on tullut pitkä suhde. Jos en olisi tehnyt, olisin ollut koko elämäni yksin, koska yksikään mies ei matkan varrella osoittanut kiinnostusta.

Tiedän varsin hyvin, että muhun on tyydytty, enkä enää aio tehdä aloitteita. itsekunnioitus on tässä kohden elämää tärkeämpää kuin seura. 

Sama se mulla on ollut. Ellen itse olisi nuorena tehnyt aloitteita, olisin edelleen viiskymppisenä kokematon ja neitsyt. Mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että minuun vain tyydyttiin. 

Sen huomasi siitä, että miehet eivät panostaneet suhteeseen, kuten minä. Minä olin se, joka yritin aina miellyttää ja viihdyttää miestä. Minä maksoin enemmän, tein enemmän ja puhuin aina kauniisti. Jopa eron hetkellä minä halusin kääntää kaikki kivet ja yrittää vielä, kun mies jo seurusteli uuden naisen kanssa selkäni takana. 

Sain tietää siitä vasta jälkeenpäin. Tuolle naiselle exäni oli tehnyt aloitteen. Tuon naisen kanssa hän myös oli aktiivinen alfa, eikä perässä vedettävä luuseri kuten mun kanssa. Tuota naista hän myös kosi nopeasti, mua ei kosinut monen vuoden suhteessa kertaakaan.

Tässä nähdään se ero. Kun mies OIKEASTI haluaa naisen, alkaa hän aktiiviseksi ja rakentaa naiselle vaikka talon. Jos naiseen on vain tyydytty, mies on passiivinen, naisen resursseja syövä loinen, vaikka se nainen olisi kuinka miellyttävä kuin koira.

En tee enää aloitteita ja edelleenkään niitä ei tehdä mulle. Minulle se on selvä merkki siitä, ettei kukaan mies ole minusta kiinnostunut.

Vierailija
119/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön tähän vielä, että moni mies panostaa suhteeseen sen mukaan kuinka kaunis nainen on.

Kauniista naisesta halutaan pitää kiinni, joten häntä kohdellaan hyvin. Tavisnainen ei miesten mielestä ansaitse tällaista, joten häneen ei panosteta. 

Jos mies ei panosta suhteeseen ja heittäytyy kivireeksi, viesti on selvä. Hän ei rakasta, arvosta eikä pidä sinua tärkeänä. Et ole se nainen, jonka hän katsoo ansaitsevansa. Lähde. 

Vierailija
120/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä naisena olen tehnyt itse aloitteen ja 2/3 kerrasta on tullut pitkä suhde. Jos en olisi tehnyt, olisin ollut koko elämäni yksin, koska yksikään mies ei matkan varrella osoittanut kiinnostusta.

Tiedän varsin hyvin, että muhun on tyydytty, enkä enää aio tehdä aloitteita. itsekunnioitus on tässä kohden elämää tärkeämpää kuin seura. 

Sama se mulla on ollut. Ellen itse olisi nuorena tehnyt aloitteita, olisin edelleen viiskymppisenä kokematon ja neitsyt. Mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että minuun vain tyydyttiin. 

Sen huomasi siitä, että miehet eivät panostaneet suhteeseen, kuten minä. Minä olin se, joka yritin aina miellyttää ja viihdyttää miestä. Minä maksoin enemmän, tein enemmän ja puhuin aina kauniisti. Jopa eron hetkellä minä halusin kääntää kaikki kivet ja yrittää vielä, kun mies jo seurusteli uu

Täälläkin yksi nainen, johon vain tyydyttiin. Itse rakastin koko sydämestäni. Kaikkeni olisin tehnyt mieheni eteen. Sain passiivisen kivireen, joka häipyi taakseen katsomatta, kun sai vihdoin haluamansa naisen.