Kun aurinko ja kaunis ilma masentaa
Normaaleilla ihmisillä kai niin että kaunis ilma ajaa ulos, mutta itse kuulun outoihin jotka masentuu totaalisesti eivätkä pääse ulos. Minulle kai sopisi asuminen jossain pysyvästi pimeällä alueella.
Kommentit (11)
Voit olla onnellinen kuitenkin. Sulla on vuodessa enemmän päiviä iloon kuin meillä auringosta iloitsevilla.
Mulla tulee vähän semmoinen olo, että pitäisi mukamas mennä ulos ja nauttia auringosta kun kerrankin voi, mutta sitten kuitenkin olen vain kotona. Pimeällä ja kylmällä säällä on muka jotenkin hyväksytympää olla sisällä. Tai siis eihän sitä kukaan ole oikeasti tässä tuomitsemassa että ihan oma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee vähän semmoinen olo, että pitäisi mukamas mennä ulos ja nauttia auringosta kun kerrankin voi, mutta sitten kuitenkin olen vain kotona. Pimeällä ja kylmällä säällä on muka jotenkin hyväksytympää olla sisällä. Tai siis eihän sitä kukaan ole oikeasti tässä tuomitsemassa että ihan oma ongelma.
Kuule just näin. Eilen kun oli oikein yli nätti päivä, niin pysyin sisällä. Tänään kun on pilvisempi ja vilpoisempi, niin lähden asioille pyörällä. Eilen väsytti ja teki mieli piiloutua aurinkoa.
Toukokuu on itse asiassa yleisin kuukausi tehdä itsemurha, mitä en toki kenellekään suosittele. Kannattaa ainakin ottaa valoa silmiin ulkona vähintään 5 minuuttia heti kun herää. Sen hyöty on niin pitkälle tutkittu, että jopa suomalaiset psykiatrit saavat sitä suositella. Ikkunan läpi valon vaikutus heikentyy 50-kertaisesti, eli menkää ulos.
Mulla turpoo silmät kevään kirkkaasta auringon valosta ja rupeaa aivastuttamaan. En tiedä kuinka yleistä tämä on muilla.
Normaalia tuo on.
Erikoisempaa, että sen oikeasti myönnät.
Itsemurhat lisääntyy keväisin, kun masentuneet sinkut näkee onnellisia pareja ja onnen kukkuloilla olevia muita ihmisiä.
Tuntuu, että kaikki muut nauttivat tästä auringosta ja elämästä täysin siemauksin.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat lisääntyy keväisin, kun masentuneet sinkut näkee onnellisia pareja ja onnen kukkuloilla olevia muita ihmisiä.
Tuntuu, että kaikki muut nauttivat tästä auringosta ja elämästä täysin siemauksin.
Ei se edes ole tuo. Pelkkä lisääntyvä valo tekee aivoissa jotain. Siis vaikuttaahan se ihan oikeasti johonkin käpylisäkkeen hormonieritykseen vai mikä se oli. Toiset saa siitä lisäenergiaa mut toisille tulee ahdistava olo.
Mä muutan espanjaan koska en kestä suomen pimeyttä enää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan espanjaan koska en kestä suomen pimeyttä enää yhtään.
Mä en kestä köyhyyttä. Muutan pois irakiin ja palaan turva.paik.hakijana, niin saan hienoja vaatteita, auton ja rahaa.
Ei tää niin hirveän harvinaista ole. Itselläkin aina pääsiäisen kieppeillä sellainen pöllähtänyt ja epätodellinen olo, mutta mulla se on onneksi lievää ja menee kevään edetessä ohi. Mutta masentuneille kevät voi tietääkseni olla pahakin.