Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen

Vierailija
30.11.2024 |

Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen. 

Siispä en enää tee aloitteita miehille. 

Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä. 

Kommentit (305)

Vierailija
121/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä luulen, että kyse on tasoteoriasta.

Jos nainen lähestyy miestä niin hän yrittää aina itseään tasokkaampia miehiä, jonka seurauksena mies ei ole kovinkaan innostunut.

Ratkaisu tähän ongelmaan on selvä:

Naiset, kun lähestytte miestä, valitkaa mies joka on samalla tasolla eikä aina parempitasoinen...

Itse en ikinä lähestyisi parempitasoista miestä.

Näinhän sinä väität vaikka todellisuudessa aliarvioit miesten tason.

Tästä löytyy hyvä esimerkki:

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2F80-of-…

Naiset luulee että 80% miehistä on keskivertoa epäviehättävämpiä

"The study also showed that 2/3 of men texted the top 1/3 of women. And while women were harsher critics of physical attractiveness, they didnt let that dictate who they texted. Almost like they know who looks arent the end all be all. "

Vierailija
122/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen lähestyy miestä niin hän yrittää aina itseään tasokkaampia miehiä, jonka seurauksena mies ei ole kovinkaan innostunut.

Naiset, kun lähestytte miestä, valitkaa mies joka on samalla tasolla eikä aina parempitasoinen...

Tähän ilmiöön ei auta, vaikka lähestyisi itseään selkeästi alempitasoista. Toki sellainen oikein mielellään käyttää naista hyväkseen hänkin odotellessaan, että joskus saisi sen, jonka oikeasti haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Itselleni kävi niin, että tein aloitteen miehelle, joka vaikutti kiinnostavalta. Mies oli hyvin innostunut (tai ehkä esitti, en tiedä), ja suhde etenikin melko nopeasti, aivan liian nopeasti. Samaan aikaan mies vertaili minua jatkuvasti exiinsä ja vähätteli minua. Aivan kuin hän olisi tehnyt kaikkensa ollakseen mahdollisimman epämiellyttävä, kuin olisi halunnut ajaa minut pois. 

Ei mennyt pitkään, kun aloin voida henkisesti todella huonosti. 

Mies oli ehkä jotenkin häiriintynyt, ja totesin hänen olevan huonoa seuraa minulle. Silti toisinaan pohdin, pitikö hän minusta aidosti missään vaiheessa vai oliko hän vain tyytyjä, tilaisuuteen tarttuja. Tiedän kyllä, että parasta olisi olla miettimättä koko asiaa. 

Tasoista en tiedä mitään. Olen itse rumaksi kutsuttu nainen mutta kuitenkin olen hoikempi, nuorempi, terveempi ja paremmin tienaava kuin tuo mies. Oliko tuo mies minua tasokkaampi, en tiedä. Tunnen tällä hetkellä suurta vastenmielisyyttä häntä kohtaan ja toivon, etten olisi tehnyt aloitetta ikinä. 

- ap

Vierailija
124/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi nainen, nykyään 4-kymppinen, joka ennen teki aloitteita ja oppi kantapään kautta, ettei olisi kannattanut. Mun tarina:

- Avioliitto nuorena, yhdessä 11 vuotta. Suhde alkoi siitä, kun mies luuli minun olevan kiinnostunut, vaikka olin vain normaali avoin ja ystävällinen itseni. Hän siis periaatteessa teki aloitteen tapailuun, mutta vain siksi, koska luuli minun olevan se aloitteellinen flirttaileen. Kun tapailu alkoi, ihastuinkin oikeasti. Koko suhteen ajan miehestä huokui tyytyminen: minun jatkuvaa arvostelemista, ei panostanut lainkaan suhteeseen, ei aloitteita kihlaukseen ja naimisiinmenoon. Olin suhteen kantava ja eteenpäin puskeva voima, ja miellyttäjä. Lopulta älysin erota. Nykyään mies on yhdessä rakastamansa naisen kanssa ja rakentanut tämän kanssa talon.

- Avoliitto, yhdessä 7vuotta. Tein aloitteen, koska ihastuin - valitettavasti ikisinkkuun. Mies oli alusta asti passiivinen kivireki ja kaikille ulkopuolisille oli varmasti selvää, että mies vain tyytyi. Jälleen minä olin se, joka ihastuneena, ja myös käytännön syistä, alkoi puhua yhteenmuutosta miehen vastustellessa. Kihlauksesta ja naimisiinmenosta kieltäytyi kokonaan, tai oikeastaan venkoili "sitten joskus". Lopulta tajusin erota, kun mies lopetti seksin ja läheisyyden kokonaan. Uusi olikin hänellä katsottuna valmiiksi, ja hehkutti onneaan jopa minullekin. Ryntäsi samantien asumaan yhteen, lapsia tekemään ja naimisiin.

- Seurustelusuhde, yhdessä alle vuoden. Tällä kertaa yritin olla viisaampi. Mies oli aloitteellinen tapaamaan (tutustuimme deittisovelluksessa). Parit ekat treffit mies oli aloitteellisempi, mutten tajunnut red flagejä liittyen liian tuoreeseen eroon. Ihastuin kolmansilla treffeillä ja hetken kaikki vaikutti hyvältä. Sitten mies veti liinat kiinni, ja minusta tuli jälleen suhteen kannattelija miehen jarrutellessa kaikkea. Tajusin miehen haluavan oikeasti vain eksänsä. Lopulta mies jätti minut ja meni eroseminaariin käsittelemään eroaan.

Juu ei ikinä enää aloitteita miesten suuntaan, ja jos suhteeseen päätyisin niin eroaisin välittömästi jos mies osoittaa tyytymisen merkkejä. Muhun ei tarvitse kenenkään tyytyä, ja onneksi itsekunnioitukseni on nykyään paremmalla tolalla.

Vierailija
125/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu ongelmaan olisi että tuo parempitasoinen antaa rehelliset pakit eikä käytä hyväksi tarjolla olevaa naista :) siten luonnollisesti nainen voisi siirtyä oman tasoisiin, kun ei saa vastakaikua niiltä komistuksilta. 

Mutta mitäs sitten kun ne alempotasoisetkin kohtelee huonosti? Ja vielä huonommin kuin korkeatasoiset, ne sentään vaan särkee sydämen, mutta alempitasoiset vie sen päälle vielä rahat ja terveydenkin?

Vierailija
126/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nainen voi lähestyä ja tehdä aloitteen, mutta sen jälkeen kannattaa antaa kapula miehelle ja katsoa, tuleeko siitä mitään. 

Vierailija
127/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin nainen teki aloitteen, ja nyt mies ryntää paikalle aina pienimmästäkin kutsusta. Siis kannattaa joidenkin miesten kohdalla.

Vierailija
128/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Itselleni kävi niin, että tein aloitteen miehelle, joka vaikutti kiinnostavalta. Mies oli hyvin innostunut (tai ehkä esitti, en tiedä), ja suhde etenikin melko nopeasti, aivan liian nopeasti. Samaan aikaan mies vertaili minua jatkuvasti exiinsä ja vähätteli minua. Aivan kuin hän olisi tehnyt kaikkensa ollakseen mahdollisimman epämiellyttävä, kuin olisi halunnut ajaa minut pois. 

Ei mennyt pitkään, kun aloin voida henkisesti todella huonosti. 

Mies oli ehkä jotenkin häiriintynyt, ja totesin hänen olevan huonoa seuraa minulle. Silti toisinaan pohdin, pitikö hän minusta aidosti missään vaiheessa vai oliko hän vain tyytyjä, tilaisuuteen tarttuja. Tiedän kyllä, että parasta olisi olla miettimättä koko asiaa. 

Tasoista en tiedä mitään. Olen itse rumaksi kutsuttu nainen mutta kuitenkin olen hoikempi, nuorempi, terveempi ja paremmin tienaava kuin tuo mies

Eli sinä tapasit häiriintyneen miehen ja nyt kuvittelet kaikkien miesten käyttäytyvän samalla tavoin?

Vierailija
129/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan on juuri päinvastoin kuin ap kertoo. Suhde on alusta saakka vakaammalla pohjalla, jos nainen tekee aloitteen. Miehet vain roiskivat joka suuntaan, mutta koska nainen valitsee, niin mies tietää, että tämä nainen on oikeasti kiinnostunut minusta ja tähän kannattaa panostaa. Muuten kyse on vain siitä, että joku roiskituista sattui olemaan tarpeeksi epätoivoinen vastatakseen ja tätä voi käyttää sylkysäkkinä ja panoalustana.

Vierailija
130/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nainen voi lähestyä ja tehdä aloitteen, mutta sen jälkeen kannattaa antaa kapula miehelle ja katsoa, tuleeko siitä mitään. 

Näin minä teinkin. Silti mies antoi rivien välistä ymmärtää, että olen vain jonkun muun korvike. 

- ap

Vierailija
131/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi nainen, nykyään 4-kymppinen, joka ennen teki aloitteita ja oppi kantapään kautta, ettei olisi kannattanut. Mun tarina:

- Avioliitto nuorena, yhdessä 11 vuotta. Suhde alkoi siitä, kun mies luuli minun olevan kiinnostunut, vaikka olin vain normaali avoin ja ystävällinen itseni. Hän siis periaatteessa teki aloitteen tapailuun, mutta vain siksi, koska luuli minun olevan se aloitteellinen flirttaileen. Kun tapailu alkoi, ihastuinkin oikeasti. Koko suhteen ajan miehestä huokui tyytyminen: minun jatkuvaa arvostelemista, ei panostanut lainkaan suhteeseen, ei aloitteita kihlaukseen ja naimisiinmenoon. Olin suhteen kantava ja eteenpäin puskeva voima, ja miellyttäjä. Lopulta älysin erota. Nykyään mies on yhdessä rakastamansa naisen kanssa ja rakentanut tämän kanssa talon.

- Avoliitto, yhdessä 7vuotta. Tein aloitteen, koska ihastuin - valitettavasti ikisinkkuun. Mies oli alusta asti passiivinen kivireki ja kaikille ulkopuolisill

Noi esimerkit oli kyllä selasia, et eipä niissä ole väliä kuka aloitteen teki.

Vierailija
132/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minä teinkin. Silti mies antoi rivien välistä ymmärtää, että olen vain jonkun muun korvike. 

- ap

no sitten eiku juttu poikki ja kohti uusia seikkailuja.

Vierailija
133/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Ihmeellistä seksin pihtaamista jne kukkoilua näissä tapauksissa eivätkä ne yleensäkään sitten edes kauaakaan kestäneet kun mies ei itse joutunut tekemään mitään "suhteen" alkamiseksi. Ei enää ikinä.

Tästäkin se johtuu? Mikä se logiikka on taustalla?

Olen naimisissa miehen kanssa, jolle minä tein aloitteen ja minä olin se, joka kovin. Nyt mies ei ole halunnut seksiä 3 vuoteen. 

Voiko taustalla olla tuo, että minä olin alunperin aloitteellinen? En ole kuullut, että se voi johtaa siihen, että mies lopettaa seksin. Ei meillä muutenkaan erityisen hyvin mene, ollaan kuin etäiset kämppikset.

Vierailija
134/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisättäköön tähän vielä, että moni mies panostaa suhteeseen sen mukaan kuinka kaunis nainen on.

Kauniista naisesta halutaan pitää kiinni, joten häntä kohdellaan hyvin. Tavisnainen ei miesten mielestä ansaitse tällaista, joten häneen ei panosteta. 

Jos mies ei panosta suhteeseen ja heittäytyy kivireeksi, viesti on selvä. Hän ei rakasta, arvosta eikä pidä sinua tärkeänä. Et ole se nainen, jonka hän katsoo ansaitsevansa. Lähde. 

Ei se mene näin. Kaunis, mutta vittumainen nainen ei ole sellainen, jonka kanssa mies haluaa viettää loppuelämäänsä. Ei kukaan loputtomiin jaksa sitä, että on vain kauniit kuoret, mutta sisältä täyttä mätää. Jos pelkkä ulkonäkö ratkaisisi kaiken, niin eihän yksikään mies pettäisi kaunista naista. Tosielämässä myös kauniin naisen puoliso saattaa pettää ja vielä ulkoisesti vähemmän viehättävän naisen kanssa.

Ulkonäkö herättää kiinnostuksen tai ihastuksen, mutta rakastumiseen vaaditaan yleensä muutakin kuin pelkkä ulkonäkö. Ja yhdessä pysymiseen vaaditaan sitten muutakin kuin pelkkä kaunis ulkonäkö.

Vierailija
135/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa varmaankin totuuden siemen, vaikka karulta kuulostaakin. Miehenä tuntuu paremmalta, kun on itse tavoitellut ja "saalistanut" vähän naista. Jos lähestyminen tapahtuu täysin naisen taholta, niin se ei vaan tunnu ihan niin hyvältä. Ei ollut oma valinta.

Minulla päinvastoin. Jos joudun näkemään vaivaa saadakseni naisen itselleni, koen etten vain ollut tarpeeksi kiinnostava, että nainen olisi ollut "helppo" minulle ja lopulta hän vain tyytyi minuun.

Molemminpuolisen kiinnostuksen kyllä huomaa ja kaikki käy helposti, kuin itsestään, eikä edes tiedä kumpi sen aloitteen teki. Yleensä nainen on rohkeampi aloittamaan jutustelun, jos on kiinnostunut.

Vierailija
136/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan on juuri päinvastoin kuin ap kertoo. Suhde on alusta saakka vakaammalla pohjalla, jos nainen tekee aloitteen. Miehet vain roiskivat joka suuntaan, mutta koska nainen valitsee, niin mies tietää, että tämä nainen on oikeasti kiinnostunut minusta ja tähän kannattaa panostaa. Muuten kyse on vain siitä, että joku roiskituista sattui olemaan tarpeeksi epätoivoinen vastatakseen ja tätä voi käyttää sylkysäkkinä ja panoalustana.

Sitten nää pelimiehet kyllä osaa näytellä oman aikansa kiinnostunutta, että en kyllä antas kauheesti painoarvoa sille aloitteelle.

Vierailija
137/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on se palkinto, joten tietenkin naisen pitää tehdä se aloite. 

Ei naisten perässä juosta. 

Juokseeko joku sun perässä 😂😂😂

Kyllä mun takia on itketty ja raivottu, menty jopa yksin saareen ryyppäämään, hakattu bussin kylkeä kun en ole lähtenyt jatkoille. 

N

Vierailija
138/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä lähestyisi parempitasoista miestä.

Tuo tasohöpinä on mennyt lian pitkälle. Itseä kiinnostaa se kiinnostava IHMINEN .

Riittää kun on sellainen että elättää itsensä "tason " mittarina. Tietty  kunnollinen  on oltava

Vierailija
139/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ilmiöön ei auta, vaikka lähestyisi itseään selkeästi alempitasoista. Toki sellainen oikein mielellään käyttää naista hyväkseen hänkin odotellessaan, että joskus saisi sen, jonka oikeasti haluaa. 

Ne alempitasoiset ovat yleensä henkisesti häiriintyneitä tai tavalla tai toisella sosiaalisesti syrjäytyneitä MUTTA silti kuvittelevat olevansa oikeutettuja vaikka mihin. Näkyyhän tuo tälläkin palstalla, missä in.ce.lit vaativat instabeibeiltä seksiä. 

Ihan hassua. Alempitasoisilla naisilla (esim. ns. rumilla, joihin itsekin kai kuulun) ei vastaavaa narsismia ja oikeutuksen tunnetta yleensä esiinny. 

Vierailija
140/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä niin stanan vaikeeta. Kai se sitten on helpompaa syyttää aina muita, eikä yhtään katsoa peiliin, jos parisuhde on paska.