Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen
Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen.
Siispä en enää tee aloitteita miehille.
Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä.
Kommentit (305)
Tämä on ihan totta! Harva mies antaa reilusti vain pakkeja (mikä siis on täysin ok) vaan mies "haistaa" aloitteellisessa naisessa mahdollisuuden helppoon tarjolla olevaan seksiin.
Osa sitten jaksaa "lusia" vain ne ekat treffit ja toisia ei tule koska seksiä ei ollutkaan tarjolla. Toisaalta sitten toisia treffejä ei tule myöskään jos sitä seksiä harrastetaan..
Sitten on näitä jotka jaksaa jopa useammatkin treffit (kunhan nainen on niihinkin aloitteellinen ja järkkää/miettii tekemisen) mutta sitten kun suhde muuttuu intiimiksi niin miestä ei sitten enää hotsita. (paitsi että sen jälkeen mieskin saattaa ottaa yhteyttä jonakin aamuyönä, josko sitä seksiä, yöpaikkaa ja aamiaista olisi kuitenkin vielä tarjolla jos vähän puhuu mukavia)
Ja sitten on nämä kivireet joille käy kaikki kunhan nainen vaan on se joka vie suhdetta eteenpäin, koska miehelle ei just ole (ulkoisesti) mieluisampaakaan naista tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
On aina huvittavaa, että näissä keskusteluissa yrittää päteä se, kenellä sitä parisuhdetta ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
Sen sijaan onnellisessa parisuhteessa olevat nauravat tälle ja tämänkaltaiselle aloituksille:)
Ne teidän parisuhteet eivät kyllä vaikuta ulkopuolisille onnellisilta. Ja siksi emme ole niissä: jos olisimme halukkaita nielemään paskaa samalla syötöllä kuin te, niin olisimme myös suhteissa
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta! Harva mies antaa reilusti vain pakkeja (mikä siis on täysin ok) vaan mies "haistaa" aloitteellisessa naisessa mahdollisuuden helppoon tarjolla olevaan seksiin.
Osa sitten jaksaa "lusia" vain ne ekat treffit ja toisia ei tule koska seksiä ei ollutkaan tarjolla. Toisaalta sitten toisia treffejä ei tule myöskään jos sitä seksiä harrastetaan..
Sitten on näitä jotka jaksaa jopa useammatkin treffit (kunhan nainen on niihinkin aloitteellinen ja järkkää/miettii tekemisen) mutta sitten kun suhde muuttuu intiimiksi niin miestä ei sitten enää hotsita. (paitsi että sen jälkeen mieskin saattaa ottaa yhteyttä jonakin aamuyönä, josko sitä seksiä, yöpaikkaa ja aamiaista olisi kuitenkin vielä tarjolla jos vähän puhuu mukavia)
Ja sitten on nämä kivireet joille käy kaikki kunhan nainen vaan on se joka vie suhdetta eteenpäin, koska miehelle ei just ole (ulkoisesti) mieluisampaakaan naista tarjolla.
Joillakin aasialaisillahan se on näin, että nainen vastaa "perheleikistä". Mutta sillä erotuksella, että naisella on pääsy miehen lompakolle ja joissakin perheissä nainen hallinnoi jopa koko perheen rahoja. Miehet ovat niin sidoksissa työhönsä, että heillä ei ole aikaa tehdä rahankäyttöä koskevia päätöksiä. Ääritapauksissa perheen breadwinner-mies pyytää naiselta omasta palkastaan kaljarahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aina huvittavaa, että näissä keskusteluissa yrittää päteä se, kenellä sitä parisuhdetta ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
Sen sijaan onnellisessa parisuhteessa olevat nauravat tälle ja tämänkaltaiselle aloituksille:)Ne teidän parisuhteet eivät kyllä vaikuta ulkopuolisille onnellisilta. Ja siksi emme ole niissä: jos olisimme halukkaita nielemään paskaa samalla syötöllä kuin te, niin olisimme myös suhteissa
Puspus vaan sinnekin😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on nämä kivireet joille käy kaikki kunhan nainen vaan on se joka vie suhdetta eteenpäin, koska miehelle ei just ole (ulkoisesti) mie
Ja tämä on esim. kiinassa yleisesti hyväksytty ja kannustettu malli siksi, että naisten on jopa valtion tasolta katsottu tekevän myös poliittisesti viisaampia perhepoliittisia päätöksiä. Miesten rahat menevät päihteisiin ja uhkapeleihin, naiset sijoittavat niitä perheisiin (mikä on valtionkin etu). Suomessa synnyttävä ja kasvattava äiti potkitaan ojaan kuolemaan, ja mies ostaa mieslapsimopon. Sitä voi jokainen miettiä, miksi suomalaisia tituleerataan mongoleiksi, kun tavat ovat yhtä alkeelliset ja kehittymättömät. Miehet niin päähän potkittuja, etteivät ymmärrä edes avioliittoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan onnellisessa parisuhteessa olevat nauravat tälle ja tämänkaltaiselle aloituksille:)Ne teidän parisuhteet eivät kyllä vaikuta ulkopuolisille onnellisilta. Ja siksi emme ole niissä: jos olisimme halukkaita nielemään paskaa samalla syötöllä kuin te, niin olisimme myös suhteissa
Puspus vaan sinnekin😁
En ole valitettavasti kiinnostunut toimimaan "onnellisen shuteenne" kolmantena pyöränä, joten voit kohdistaa suutelosi ihan siihen kumppaniisi vaan
Ei kyse mistään aloitteesta ole. Jos kemiat natsaa ja seksi sujuu, niin ihan sama, kumpi on aloittanut.
Aika monissakin kulttuureissa avioituneilla naisilla on ollut vastuu perheen taloudesta, koska naiset luonnostaan ovat hyviä noissa taidoissa ja myös sopivan varovaisia. Ei ole sattumaa, että Suomenkin kielessä taloudenhoito voi tarkoittaa joko pörssisijoituksia tai mankelointia tai jotain siltä väliltä.
Suomessa elettiin pitkään luontaistaloudessa, jossa emännällä oli vyöllään aittojen avaimet. Lukkojen takana oli raha, käytännössä voita ja turkiksia.
Tuntuu ihan oudolta. Itselläni on ollut viisi mainitsemisen arvoista miestä joista kaksi nuoruuteni suurta rakkautta/ihastusta noin 20v ja kolme noin 30-35-vuotiaina ja on jokunen muukin jotka eivät ole edes enää mainitsemisen arvoisia taholtani.
Ainoallakaan kerralla en ole ollut iskemässä näitä miehiä. Jokaisessa kohtaaminen on vain tapahtunut ja sitten seurannut asioita, jotka ovat itsestäänselviä. Ihan muistan tilanteet kun katseet ovat vain kohtasivat jostain suuremmasta ihmismassasta. Selittäkääs nyt sitten tämä! Ketään en ole voinut unohtaa!
Muistan tarkkaan miltä nämä miehet näyttivät. Jos teillä on joku omasta mielestä tärkeä juttu - varsinkin nuoruudessa - niin kait teillä on valokuva? Pitää ehdottomasti antaa! Onneksi minulla on - olisin muuten aivan hukassa!
Vierailija kirjoitti:
Netissäkin kiertää vitsi, että miehet seurustelisivat jopa puun kanssa jos puu tekisi aloitteen, ja että miesten vaatimuslistassa lukee pelkästään "nainen joka hengittää". Miehillä rima on alhaalla.
Niin, no he runkkaavat sukkaankin. Eli mitään rimaa ei ole olemassakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissäkin kiertää vitsi, että miehet seurustelisivat jopa puun kanssa jos puu tekisi aloitteen, ja että miesten vaatimuslistassa lukee pelkästään "nainen joka hengittää". Miehillä rima on alhaalla.
Niin, no he runkkaavat sukkaankin. Eli mitään rimaa ei ole olemassakaan
Ihan naisena huomautan, että entäs me naiset, joilla ei ole edes sitä sukkaa vastaavassa toimituksessa? Enpä ole tullut ajatelleeksi, että tuossa tilanteessa tarvitsisi rimoja asetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puspus vaan sinnekin😁
En ole valitettavasti kiinnostunut toimimaan "onnellisen shuteenne" kolmantena pyöränä, joten voit kohdistaa suutelosi ihan siihen kumppaniisi vaan
Olet katkera ja sen lisäksi vielä todella tyhmä.
Numerolle 66 tiedoksi, että Suomessa ketään ei potkita ojaan kuolemaan, kaikkein vähiten naisia. Synnytyslkäisten naisten työllisyysaste on korkeampi kuin saman ikäisten miesten, ja niille, jotka eivät omillaan pärjää, on käytössä ensi- ja turvakotien verkosto.
Vierailija kirjoitti:
Aika monissakin kulttuureissa avioituneilla naisilla on ollut vastuu perheen taloudesta, koska naiset luonnostaan ovat hyviä noissa taidoissa ja myös sopivan varovaisia. Ei ole sattumaa, että Suomenkin kielessä taloudenhoito voi tarkoittaa joko pörssisijoituksia tai mankelointia tai jotain siltä väliltä.
Suomessa elettiin pitkään luontaistaloudessa, jossa emännällä oli vyöllään aittojen avaimet. Lukkojen takana oli raha, käytännössä voita ja turkiksia.
Eikös tuo ole ollut kaikissa kulttuureissa tapana. Kodin sisäiset asiat kuuluivat naiselle, kodin ulkopuoliset miehelle. Nainen kun eli kotiäitinä niin tiesi paremmin mihin rahaa piti milloinkin tuhlata ja pisti sen riittämään oli miten tiukka tilanne tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Kun suhde on alkanut siitä että itse lähestyin miestä, käy myöhemmin ilmi että mies ei edes ole pitänyt minua viehättävänä ja olisi oikeasti ollut kiinnostunut aivan jostakusta muusta. Mutta kun kerran nainen tarjoaa itse itseään, niin ei osata sanoa ei.
Ihan sama tilannehan se olisi ollut toisinkin päin. Jos mies olisi lähestynyt sinua ja sinä olisit samanaikaisesti ollut kiinnostunut jostakin toisesta, ei suhde olisi kehittynyt yhtään sen paremmaksi, jos ollenkaan. Toki olisit ollut etulyöntiasemassa, kun olisit niin sanotusti ajanut kaksilla rattailla.
Minullapa on sen verran selkärankaa ja itsetuntemusta, että en ala sutinaan saatika suhteeseen ihmisen kanssa joka ei kiinnosta. Toivoisin että näin tekisivät miehetkin.
Kyllä miehet näin tekevätkin.
Itselläni oli opiskeluaikana (fuksivuonna) ihan mukavasti naisseuraa, mutta tasan tarkkaan yhdestä naisesta (kanssaopiskelija) olin isommin kiinnostunut. Luulin, että hän on varattu, koska hän torjui kaikki lähestymisyritykset ja niitä kyllä riitti. Tulin hänen kanssaan hyvin juttuun ja hän nauroi mun (tyhmillekin) jutuille. En kuitenkaan ikipäivänä olisi arvannut, että hän voisi olla minusta kiinnostunut. Hän oli kuvankaunis (oikeasti) ja lähes kaikkien miesten mielestä todella kaunis. Kiinnostuneita miehiä siis parveili hänen ympärillään opiskelijabileissä. Minä arvelin, että häneen minulla ei ole mitään ns. saumaa.
Minä olin mielestäni ihan kivannäköinen mies ja mulla oli kanssanaisopiskelijoiden mielestä todella kaunis hymy, joten kyllä minullakin kiinnostuneita naisia ympärillä pyöri. Minä kuitenkin ajattelin vain tuota yhtä naista, joten en kenenkään toisen kanssa ryhtynyt pidempään säätämään. Yhden illan juttuja toki oli, mutta ei niistä mitään vakavampaa suhdetta syntynyt. Parille kyselijälle annoin pakit.
Sitten kävi niin, että tuo kaunotar tuli eräissä opiskelijabileissä hivenen enemmän päihtyneenä juttelemaan minulla, ja kysyi suoraan, että miksi olen häntä kohtaan välinpitämätön ja yritän vältellä häntä. Minä olin aivan puulla päähän lyöty ja ihmettelin, että mistäs nyt tuulee. Totesin suoraan, että en minä häntä tarkoituksella välttele, mutta kun hänellä seuranhakijoita riittää, niin en viitsinyt ottaa jonotusnumeroa. Lisäsin vielä, että sinähän olet käsitykseni mukaan varattu. Tähän hän totesi, että hän on vapaa ja haluaisi vain minut. Siihen minä osasin sanoa vain että Jaahas.
No, sitten tanssittiin yhdessä loppuilta ja mentiin seuraavalla viikolla treffeille. Nyt ollaan naimisissa ja lapsiakin on. En ikinä olisi uskonut, että saisin vaimokseni noin kaunista ja ihanaa naista. Hyvää kannatti näköjään odottaa, eikä ottaa vain jotakin tarjokasta. Mutta myönnän suoraan, että ei mulla olisi pokka riittänyt mennä häntä liehittelemään eikä varmasti oltaisi yhdessä, jos vaimoni ei olisi tehnyt aloitetta. Mä en todellakaan tyytynyt, vaan sain juuri sen naisen, jonka halusin. Mutta en itse tehnyt aloitetta.
Höpöhöpö ap. Olet vain saamaton ja pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa elettiin pitkään luontaistaloudessa, jossa emännällä oli vyöllään aittojen avaimet. Lukkojen takana oli raha, käytännössä voita ja turkiksia.Eikös tuo ole ollut kaikissa kulttuureissa tapana. Kodin sisäiset asiat kuuluivat naiselle, kodin ulkopuoliset miehelle. Nainen kun eli kotiäitinä niin tiesi paremmin mihin rahaa piti milloinkin tuhlata ja pisti sen riittämään oli miten tiukka tilanne tahansa.
Suomessa pitkään suurin tulonlähde maaseudulla oli voikauppa, joka oli käytännössä naisten tuloa. Eli kyllä naiset hoitivat kodin ulkopuolisiakin asioita. Juridisesti kyllä voiraha kuului miehille, mutta se facto naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Kun suhde on alkanut siitä että itse lähestyin miestä, käy myöhemmin ilmi että mies ei edes ole pitänyt minua viehättävänä ja olisi oikeasti ollut kiinnostunut aivan jostakusta muusta. Mutta kun kerran nainen tarjoaa itse itseään, niin ei osata sanoa ei.
Ihan sama tilannehan se olisi ollut toisinkin päin. Jos mies olisi lähestynyt sinua ja sinä olisit samanaikaisesti ollut kiinnostunut jostakin toisesta, ei suhde olisi kehittynyt yhtään sen paremmaksi, jos ollenkaan. Toki olisit ollut etulyöntiasemassa, kun olisit niin sanotusti ajanut kaksilla rattailla.
Minullapa on sen verran selkärankaa ja itsetuntemusta, että en ala sutinaan saatika suhteeseen ihmisen kanssa joka ei kiinnosta. Toivoisin että näin tekisivät miehetkin.
Eikös tämä ole aika lailla mot : sulla oli lukuisia yhden yön juttuja vaikka oikeasti kuolasit vain sen kauneimman naisen perään. Eli kaikki ne yhden yön juttujen naiset oli sulle vain kulutustavaraa, kun vain se kaunein kelpasi. Mutta et edes ilmeisesti laske heitä mukaan, kun vain se kaunein nainen ansaitsee hyvän kohtelun.
Mot: naisen ei keskimäärin kannata tehdä aloitetta, sillä tulee vain käytetyksi. Vain jos on kirjaimellisesti se kaunein, voi olla se yksi poikkeus joka ei tule vain käytetyksi seksiin.
Ps. Se että vielä vuosien jälkeenkin kuvaat vaimoasi ja mielenkiintoasi häneen vain ulkonäön kautta, on todella pinnallista ja surullista.
Oman kokemuksen mukaan jos teen aloitteen naisena niin se sotkee kemiat ja mies suhtautuu eri tavalla. Samoin jos itse pidän aktiivisemmin yhteyttä niin juttu kuivuu käsiin. Jos olen itse passiivisempi ja odotan rauhassa niin mies jahtaa,panostaa ja kommunikoi. Siipä en tee enää aloitteita tai kysele perään kun 100% nää ei johda mihinkään.
Kannattaisi kyllä omaksua tämä taito. Heikennätte merkittävästi omia mahdollisuuksianne mihinkään suhteisiin tuollaisella oppotunistisella sekoilulla. Fiksu nainen arvioi miehen lojaliteetin etukäteen ja jos sitä ei ole, mies ei ole perhemateriaalia
Toki jos olette tyytyväisiä elämiinne niin, että katsotte instaa, p ornoa ja saatte silloin tällöin mahdollisuuden epäonnistua oikealta naiselat vonkaamisessa ja syytteen perään, niin carry on