Syökää vähemmän lihaa - tervetuloa raudanpuute
Ei mulla muuta. Nää uudet ravitsemussuositukset on kuraa. Lihakset lähtee proteiiniköyhällä ruokavaliolla ja raudanpuute kolkuttaa ovilla.
Joistain kasvikunnan tuotteista saa kyllä rautaa, mutta ineytyvyys on heikko vrt liha.
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä näillä nyt yritetään saada jengi aluks laihtumaan.. Sellasia lihavia möhköfantteja kadut meinaan pursuaa et tekee pahaa katsella..
Lihavuus on suoraa johdannaista insuliiniresistenssistä, joka kehittyy liiallisen hiilarin syömisen johdosta.
Suomen väestöstä puolet sairastaa liiasta hilarista johtuvaa ennenaikaiseen kuolemaan johtavaa vaivaa, ja nämä nykyiset ohjeistukset lisätä ennestään hiilaria ja vähentää elimistöä suojaavaa luonnollista rasvaa tulee aiheuttamaan mittavat ongelmat, kenties pahemmat kun k-piikite.
Ainoa hyötyjä tästä on korruptoitunut lääketeollisuus, etenkin näiden tehtaiden osakkeiden omistajat, siihen tällä klobovetosella toiminnalla ilmeisesti pyritään.
Tiivistettynä tämänkin suosituksen taustalla oleva agenda. Enemmän valtaa maailman eliitille, vähemmän ihmisiä kuluttamaan heidän maapalloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä näillä nyt yritetään saada jengi aluks laihtumaan.. Sellasia lihavia möhköfantteja kadut meinaan pursuaa et tekee pahaa katsella..
Lihavuus on suoraa johdannaista insuliiniresistenssistä, joka kehittyy liiallisen hiilarin syömisen johdosta.
Suomen väestöstä puolet sairastaa liiasta hilarista johtuvaa ennenaikaiseen kuolemaan johtavaa vaivaa, ja nämä nykyiset ohjeistukset lisätä ennestään hiilaria ja vähentää elimistöä suojaavaa luonnollista rasvaa tulee aiheuttamaan mittavat ongelmat, kenties pahemmat kun k-piikite.
Ainoa hyötyjä tästä on korruptoitunut lääketeollisuus, etenkin näiden tehtaiden osakkeiden omistajat, siihen tällä klobovetosella toiminnalla ilmeisesti pyritään.
Tiivistettynä tämänkin suosituksen taustalla oleva agenda. Enemmän valtaa maailman eliitille, vähemmän ihmisiä kuluttamaan heidän maapalloaan.
Huh huh.. Folioo päähän, ja hissi takas ullakolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät fasistit , elä meidän tavallamme tai et ollenkaan. Kukaan vihreä ei päätä mitä meidän perheesssä syödään.
Onkohan sulla mennyt vähän pää sekaisin näitä suosituksia miettiessä. Ne tosiaan ovat suosituksia, eivätkä velvoita ketään mihinkään.
Paitsi niitä, jotka ovat laitosruokien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivot eivät kehity ilman proteiinia.
Syö proteiinia. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta sitä on monessa kasvikunnan tuotteessa enemmän kuin lihassa.
Ja imeytyy eri tavalla. Ihminen on lihaa, eikä kasviksia, niin rehun muuttaminen lihaksi on työläämpi prosessi kuin lihan muuttaminen lihaksi.
Onnistuu tuo muiltakin eläimiltä, miksei ihmiseltä. Itse asiassa lihan sulattaminen ihmisellä on se työläs prosessi, kasvisravinto sulaa ja imeytyy parhaiten.
Tämä on totta.
Itse siirryin kasvisvoittoiseen ruokavalioon ja rauta-arvot romahtivat. Nyt purkista rautaa ja katsotaaan lähteekö nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö proteiinia. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta sitä on monessa kasvikunnan tuotteessa enemmän kuin lihassa.
Pyllystäs tulee ulos suurin osa siitä syödystä kasviproteiinista kun taas syödyn lihan proteiineista tulee vähemmistö ulos.
Kannattaa AP:nkin syödä papuja, lehtikaalia ja muutenkin terveellisesti. Ymmärrän, että ei ole aikaa, kun pitää tarjousjauhelihaa & -jauhomakkaraa metsästää 3. ja 4. kaksoisleuankin siinä villisti tapellen paikasta kauluksesi päällä.
Raudanpuutekin on ihan keksitty raja-arvo siinä missä kolesterolikin (googlaa: suuri kolesterolihuijaus)
Itsellä on ollut aina alhainen hemoglobiini, mikä on suomalaisilla kai melko yleistä. No, varastorauta huitelikin sitten jossain svääreissä, tyyliin huomattavasti enemmän kuin miehilläkin. En minä sitä kyseenalaista, etteikö keho säätelisi tätä arvoa juuri oikein ja tarpeellisesti, ja laittaisi ekstraa varastoon. Liiallinen rauta myös hapettaa eli polttaa kehoa, nopeutta ikääntymistä, jne.
Rauta on mineraali, jota on mm. maaperässä ja esim. rautapannussa. Ei sinun tarvitse syödä lihaa, jotta kehosi saa rautaa. Nuole vaikka ruostetta, niin ymmärrät miten typerää sitä ylipäätään on pumpata kehonsa täyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistettynä tämänkin suosituksen taustalla oleva agenda. Enemmän valtaa maailman eliitille, väh
On sitten Ruotsin terveysviranomaiset melkoisia foliohattuja kun keto ja vähähiilihydraattinen ruokavalio ovat siellä terveydenhuollossa insuliiniresistenssin ja 2 tyypin diabeteksen käypähoitosuosituksia.
Olen sairastanut insuliiniresistenssiä ja siitä johtuvaa PCOSia jo varhaisteini-ikäisestä lähtien ja ainoa ruokavalio millä saan sen remissioon on keto/VHH. Lääkäriltä kysyin asiasta täällä Suomessa ja hän sanoi sen auttavan näihin minun oireisiin.
Pihvi päivässä. Siihen kasvikset mukaan. Makaronia ihminen ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö.
Jopa kehonrakennus onnistuu kasvisruokavaliolla. Sinä säilyt kyllä hengissä.Vauvakin itkee, kun tutti vaihtuu.
Tulee aika pieniä kehonrakentajia ja hekin kärsivät puutostiloista.
Mitä ihmeen puutostiloja tulee, jos vähentää lihan syöntiä? Kun ei niitä puutostiloja tule kasvissyöjillekään.
Täällä on vaan niin yksinkertaisia ihmisiä, että ne luulee että proteiinia ja rautaa saa vaan lihasta, vit.. mitä typ..ä.
Vierailija kirjoitti:
Näin yksinkertaisena ihmisenä ihmettelen tätä vouhotusta lihasta. Edelleen lihaa saa syödä, mutta terveyden kannalta olisi parempi, että sen kulutusta vähentäisi. Ei kukaan pakota minnekään. Kun katsoo suomalaisten lihan kulutusta, sitä syödään ihan valtavia määriä. Maailmassa on aika paljon kaikenlaista hyvää syötävää, niin eikö sitä ruokavaliota olisi kiva monipuolistaa. Jos syö lihaa joka päivä niin paljon, kuin sitä syödään, eihän sitä jaksa syödä enää mitään muuta. Ettekö te lihaa paljon popsivat halua syödä muita, monenlaisia asioita. Itse tykkään tosi paljon esim. pinaatista. Mutta en silti halua syödä sitä joka ikinen päivä ihan hirveitä määriä joka ruoassa, enkä vaadi, että sitä pitää aina olla minulle tarjolla.
Lihaa voi haluta ja syödä päivittäin, jotain pinaattia ei. Jos kykenee olemaan niin hullu, että luottaa omiin aisteihinsa ja tuntemuksiinsa, niin tuota vois pitää selvänä merkkinä siitä mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä proteiinin syömisen lopettamista kukaan ehdota. Lihansyönnin vähentämistä vaan. Kannattaahan proteiinia syödä edelleen.
Tämä. Uusissakin ravitsemussuosituksissa on paljon eläinkunnan tuotteita sekä kasvipohjaisia proteiinin lähteitä. Tämä ajatus proteiinien tankaamisesta on mennyt monilla yli jo aikaa sitten. Sekasyöjä saa kyllä tarpeeksi ja aika harva palstajankkaaja on mikään kehorakentaja.
Ihan järkyttäväähän se on katsoa mitä suomalaiset naamaansa mättävät. Liikkumaton suomalainen syö kahden-kolmen ihmisen edestä. Itse erittäin paljon liikkuvana tuntuu oudolta, että syön vähemmän kuin kirjaimellisesti mitään tekemätön suomalainen. Toki kansa sen näköistä vastaantullessa onkin. Ainoa "toimiva" ratkaisu tähän on nostaa ruoan hinta niin korkeaksi, ettei niillä ole varaa ylensyödä, mutta eihän se mikään oikea ratkaisu ole. Tuossa pari viikkoa sitten eräs 20 kiloa ylipainoinen kuvaili itseään hoikaksi. En sanonut mitään, sillä en halua olla "ilkeä", eivätkä nämä usko järkeä, sillä elävät niin kovassa itsepetoksessa. Tältäkin löytyy valtava maha ja kaksoisleuka, mutta hoikka on. Toimii toki toisinpäinkin: itse en pidä itseäni lihaksikkaana tai laihana, mutta näillä sanoilla minua kuvataan. Omasta mielestäni olen normaali. Milloin 20 kilosta ylipainoa tuli uusi normaali? Onko tämä median vika? Hekö ovat saaneet kansan luovuttamaan, sillä on helpompaa olla läskeistään ylpeä kuin hyväkuntoinen?
Miksi sitä lihaa pitää syödä kun maksassa on enemmän rautaa kuin lihassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja imeytyy eri tavalla. Ihminen on lihaa, eikä kasviksia, niin rehun muuttaminen lihaksi on työläämpi prosessi kuin lihan muuttaminen lihaksi.
Onnistuu tuo muiltakin eläimiltä, miksei ihmiseltä. Itse asiassa lihan sulattaminen ihmisellä on se työläs prosessi, kasvisravinto sulaa ja imeytyy parhaiten.
Mihin perustuu tuo että kasvisravinto sulaa ja imeytyy ihmisellä parhaiten? Kasviksissahan juuri on antiravinteita ja muuta sulamatonta, toisin kuin lihassa, joten ihmettelen tuota väitettä. Ja suolistot vaihtelee. Kissalla on lyhyt suolisto, se syö lihaa ja muuta eläinperäistä. Märehtijöillä on monta mahaa ja pitkä suolisto, että ne pystyy elään heinällä. Vähän niinkö sanois pystyyhän lehmätkin elään heinällä niin miksei kissatkin. Kyllä suolistossa on selkeät viitteet siitä mihin suoliston omistaja kykenee, ja ihmisen suolisto on hyvinkin tarkoitettu myös lihan ja eläinperäisen ravinnon sulattamiseen. Että sen työläyttä jos viitsit kans avata.
Vierailija kirjoitti:
Lihaa voi haluta ja syödä päivittäin, jotain pinaattia ei. Jos kykenee olemaan niin hullu, että luottaa omiin aisteihinsa ja tuntemuksiinsa, niin tuota vois pitää selvänä merkkinä siitä mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
Voi Jeesuksen vıttu mikä sanasalaatti. Hakkasitko näppäimistöä satunnaisesti otsallasi vai miten tuo literaalinen oksennus oikein syntyi? Älä edes kerro.
niinkun mentula sanoi tuossa niin olen samaa mieltä. sääliksi käy niitä jotka tuollasta lööperiä uskovat ja sitten miettivät mistä nämä kaikki vaivat johtuvat.
" Sinänsähän tämä on hyvä juttu, että jos ihmiset rupeavat rajoittamaan, niin mulle riittää kaupassa enemmän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesuksen vıttu mikä sanasalaatti. Hakkasitko näppäimistöä satunnaisesti otsallasi vai miten tuo literaalinen oksennus oikein syntyi? Älä edes kerro.
Mikähän tuossa tarkalleen ottaen oli käsittämätöntä?
Riikka Purra ei syö yhtään lihaa, Halla-aho vain noin kerran vuodessa. Miksi ette ota heistä oppia?