Miksi miehet syrjäytyy laumoittain mutta naiset ei?
Mistä tämä johtuu? Syrjäytyneitä miehiä on niin paljon ettei kansantalous kestä, mutta naiset pääsääntöisesti eivät syrjäydy. Naisten työllisyysastekin on jo parempi kuin miesten, vaikka nainen jää useammin kotiin hoitamaan lapsia.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät uskalla lähteä rintamalle sotimaan, vaan jättävät asian miesten tehtäväksi? Pelkureita te olette, ette mitään muuta!
Miksi nuoret miehet pakotetaan vuodeksi asepalvelukseen oppimaan maanpuolustusta, siis myös naisien puolustusta? Naiset sen sijaan pääsevät kuin koira veräjästä ja voivat keskittyä testaamaan vuoden meikkitrendejä. Edes tämä vuoden etumatka ei kannusta naista kouluttautumaan kunnolla jotta kykenisivät johonkin mielekkääseen. Tarvitsemme Israelin kaltaisen asepalveluksen jossa sekä miehet että naiset menevät armeijaan kahdeksi vuodeksi. Aina siellä jotain tekemistä naisille löytyy, vaikka varusteiden puhdistustyö..
Asepalvelus kestää 6 kk. Yliopistossa tuskin edes huomasi, kun miehet kävivät sen suorittamassa riippumatta saapumiseristä.
Naisena opiskelin
En yhtään epäile ettei nainen huomannut miehen asepalvelusta. Varmaan oli huulipunassa niin paljon ihmettelemistä.
"En yhtään epäile ettei nainen huomannut miehen asepalvelusta. Varmaan oli huulipunassa niin paljon ihmettelemistä."
No eipä juuri. Tein itselleni niin kunnianhimoisen opintosuunnitelman, että ei ollut aikaa ihmetellä huulipunia tai muutakaan. Halusin valmistua nopeasti ja keskityin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät uskalla lähteä rintamalle sotimaan, vaan jättävät asian miesten tehtäväksi? Pelkureita te olette, ette mitään muuta!
Tässäkin keskustelussa kun jankataan, että miehet keksivät, luovat ja sotivat niin kerrothan mitä keksintöjä sinä olet tehnyt, mitä sinä olet luonut ja minkä sotien veteraani sinä olet. Muiden tekemisistä on turha ottaa kunniaa itselleen eivätkä keksijät ym. koko ihmiskunnan historian aikana ole sitä todellaan olleet jakamassa koko sukupuolelle. Heidän ja heidän kollegoidensa/apulaistensa ym. omista saavutuksista on kyse. Ei muiden. Joten mitä sinä olet tehnyt itse, henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret miehet pakotetaan vuodeksi asepalvelukseen oppimaan maanpuolustusta, siis myös naisien puolustusta? Naiset sen sijaan pääsevät kuin koira veräjästä ja voivat keskittyä testaamaan vuoden meikkitrendejä. Edes tämä vuoden etumatka ei kannusta naista kouluttautumaan kunnolla jotta kykenisivät johonkin mielekkääseen. Tarvitsemme Israelin kaltaisen asepalveluksen jossa sekä miehet että naiset menevät armeijaan kahdeksi vuodeksi. Aina siellä jotain tekemistä naisille löytyy, vaikka varusteiden puhdistustyö..
Asepalvelus kestää 6 kk. Yliopistossa tuskin edes huomasi, kun miehet kävivät sen suorittamassa riip
"En yhtään epäile ettei nainen huomannut miehen asepalvelusta. Varmaan oli huulipunassa niin paljon ihmettelemistä."
Voi tuota miehen tarvetta halveksia naista.
Jos mies ei huomaa naista, nainen ajattelee, että siinä on jotain vikaa.
Jos nainen ei huomaa miestä, mies ajattelee, että naisessa on jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä lähtisin. Tosin minusta on enemmän hyötyä sairaanhoitajana, koska minulla on siihen koulutus. Ampunut olen sekä haulikolla että pistoolilla, mutta se armeijan koulutus puuttuu, koska ei ollut aikoinaan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä lähtisin. Tosin minusta on enemmän hyötyä sairaanhoitajana, koska minulla on siihen koulutus. Ampunut olen sekä haulikolla että pistoolilla, mutta se armeijan koulutus puuttuu, koska ei ollut aikoinaan mahdollista.
Tässä kohtaa sivusta muistutan myös, että miehet eivät halunneet naisia armeijaan vaan oikeus siihenkin tuli vasta kun naiset näkivät vaivaa senkin eteen. Eli tämä tasa-arvon vääristymä on ollut miesten aikaansaannos, jota naiset ovat lähteneet purkamaan. Kritiikki siis sinne minne se kuuluu.
"Ei minulla ole minkäänlaista halua lähteä näkemään vaivaa kuolleen yhteiskunnan eteen. Tuho on jo tehty, nyt vain odotetaan viimeistä laukausta. Mieluummin teen asioita joista oikeasti pidän ja nautin, kuten käyn salilla, pelaan pelejä, ohjelmoin ja vaellan."
Miksi ajattelet, että yhteiskunnassa on jotain vialla? Sinähän kerrot, että teet niitä asioita mistä oikeasti pidät ja nautit. Kuulostaa hyvältä elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että yksi osasyy on että vieläkin poikia kasvatetaan vähän vanhanaikaisesti, siihen että miehen rooli on olla perheensä suojelija, että miehen elämän tarkoitus suunnilleen on pitää huolta vaimostaan ja lapsistaan. Naisia taas, varmaan vastapainona vanhoille ajoille jolloin naisen rooli oli hyvin rajoitettu, kehotetaan etsimään itseään, omaa tietään, omaa uraansa, unelmiaan. Monella miehellä tuntuu kaikki romahtavan, jos se perhe ei toteudukaan, kun taas naiset sitten vaan jatkaa unelmiensa tavoittelua ja elämysten etsimistä ja mitä nyt kukin tykkää tehdä. Perheellistyminen oli vain yksi vaihtoehto muiden joukossa, ja hyvää elämää nähdään ilmankin sitä.
En usko tähän. Ei 25-vee mies keskimäärin edes halua vielä perhettä (jos koskaan).
Enkä usko, että joku (nyt puhutaan niistä, jolla suku suomalaisia) kasvattaa vanhanaikaisesti.
MI
Monet eivät oikein taida niitä tunnetaitoja (jotka vaativat tietynlaista älyä), jotka auttavat a) omassa kehityksessään, rakentavassa itsekasvatuksessa b) sosiaalisessa kanssakäymisessä c) tavoittellisuudessa. Ei pystytä käsittelemään niitä omia (huonoja) kokemuksia rakentavasti tai objektiivisesti. Ei myöskään hakeuduta mielenterveysavun piiriin, koska ei pystytä katsomaan erilaisia tilanteita objektiivisesti. Esim. ajatus: "Tuo nainen katsoi minua ja purskahti nauruun." -> Olen lyhyt ja koen siitä epävarmuutta, muutkin näkevät minussa vain pituuteni.-> Naiset nauravat lyhyille miehille." vs. "Nainen luki puhelimestaan hauskan viestin ja nauroi sille. -> Sattui katsomaan eteenpäin samaan aikaan, samaan aikaan joku sattui ohittamaan." Meille kaikille käy vastaavanlaisia tilanteita, vastaan tulee kaikenlaisia uutisia päivittäin, työelämässä joku hymyilee hassusti, kadulla joku katsoo pitkään, kadulla joku jättää katsomatta, MUTTA normaalit ihmiset katsovat asioita objektiivisesti. Eivät ota sitä kunnianloukkauksena, jos joku vähän hymähtää tai uutisessa tulee vastaan itselleen epämiellyttävä asenne. Tai mihin tahansa törmää. Normaalit ihmiset eivät tee siitä maailmankuvaa eivätkä rakenna sitä oman subjektiivisuutensa kautta.
Toki kyseessä on myös varmasti monissa tapauksissa älykkyys, naisillahan älykkyys jakautuu tasaisemmin, eniten on keskiälyisiä naisia. Kun taas miehissä on enemmän neroja ja niitä, no, alemman älykkyysosamäärän omaavia yksilöitä, joilla sitten eivät ne tunnetaidotkaan ole hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kuvaajasta selviää, miksi johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa.
Ja miksi miehet syrjäytyvät 🤗
Fakta: Miesten älykkyysjakauma on laajempi.
Seuraus: Käytännössä kaikki erittäin älykkäät ovat miehiä.
Tutkimus:
Ulster Institute for Social Research:
https://www.researchgate.net/publication/309120677_Sex_differences_in_i…
Tulos:
Men showed greater variability than women on the Full Scale IQ
Lausuma:Dr Paul Irwing, a senior lectur
Lääkis? Oikis? Molemmat nykyään naisvaltaisia. Lakimiesliittokin vaihtoi jo nimensä juristiliitoksi. Olin äskettäin erään alle 40-vuotiaan naisprofessorin luennolla. Hänen alansa on matematiikka. Hän on myös kolmen lapsen äiti.
Normaali ihminen osaa elää elämäänsä itsenäisesti.
Mies, joka ei osaa elää itsenäisesti ei ole normaali. Hän tarvitsee tukea ja apua yhteiskunnan toimesta.
Voitte siis jättää naiset rauhaan edes tässä asiassa.
Itse olen nainen ja olin nuorempana muutaman vuoden syrjäytynyt (ilman työ- tai koulupaikkaa, ei kavereita, ei harrastuksia, ei ihmissuhteita) ja jollain tasolla olen edelleen syrjäytynyt (itsenäistä etäopiskelua, yksin tehtävä osa-aikatyö, ei edelleenkään kavereita, ihmissuhteita tai harrastuksia), ja ihmettelen kun jatkuvasti uutisoidaan miten miehillä on niin vaikeaa kun eivät saa naista eikä omaa taloa. Kun olin ihan oikeasti syrjäytynyt niin suurimmat tavoitteet ja toiveet olivat opiskelupaikka ja sitä kautta työelämään pääsy, kaverit ja harrastukset. Onko niin, että miehet odottavat että pelkästään se taianomainen nainen korjaa kaiken muun elämässä, että sitä kautta saadaan koulutus, työ ja sisältöä vapaa-aikaan? Ei kukaan nainen halua tällaista riippakiveä itselleen, raadollista mutta totta. Tiedostan myös, etten itse olisi ollut, tai ole edelleenkään, mikään saalis. Jos toisella on työ, harrastuksia ja kavereita, niin jossain kohtaa voi käydä niin, että se sohvalla makaava osapuoli alkaa syyllistää kun toinen lähtee menoihinsa, että mikset jää minua tänne viihdyttämään. Ja entä sitten se talon puute. Talot maksaa miehille ja naisille ihan yhtä paljon, ja talojen ja asuntojen hinnat ovat nousseet aivan älyttömästi. Oman kodin hankinta on meille kaikille ihan yhtä hankalaa tässä taloustilanteessa.
Ei olisi itselleni tullut mieleenkään alkaa omasta syrjäytymisestä syyttämään kollektiivisesti muita ihmisiä tai yhteiskuntaa. Tokihan se korpeaa, että työpaikkoja on niin vähän tarjolla ja kuten sanoin, oman kodin ostaminen kallista, mutta ei se niiden kanssaihmisten vika ole. Samassa veneessä tässä ollaan.
Itelleni aika raskasta on ollut se, että kumppani (mies) on odottanut että minä olen hänen koko sosiaalinen elämänsä. Siksi en enää kiinnostu jos mies selvästi vaikuttaa erakolta: ei ystäviä, ei juuri sukulaissuhteitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet testopäissään dissaa naisia sen sijaan että yrittäisivät mielistellä ja luoda suhteita. Kun kaikki on muiden vika, niin paikallaanhan sitä pysyy.
Miehet vois oppia naisilta vaikka mitä, jos pysähtyisivät katselemaan, kuuntelemaan ja opiskelemaan. Mutta jos pysyy tekemään noin, niin sitten ei ehkä syrjäydy.
Akustisenkitaransoittaja ilmottautui lankaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja olin nuorempana muutaman vuoden syrjäytynyt (ilman työ- tai koulupaikkaa, ei kavereita, ei harrastuksia, ei ihmissuhteita) ja jollain tasolla olen edelleen syrjäytynyt (itsenäistä etäopiskelua, yksin tehtävä osa-aikatyö, ei edelleenkään kavereita, ihmissuhteita tai harrastuksia), ja ihmettelen kun jatkuvasti uutisoidaan miten miehillä on niin vaikeaa kun eivät saa naista eikä omaa taloa. Kun olin ihan oikeasti syrjäytynyt niin suurimmat tavoitteet ja toiveet olivat opiskelupaikka ja sitä kautta työelämään pääsy, kaverit ja harrastukset. Onko niin, että miehet odottavat että pelkästään se taianomainen nainen korjaa kaiken muun elämässä, että sitä kautta saadaan koulutus, työ ja sisältöä vapaa-aikaan? Ei kukaan nainen halua tällaista riippakiveä itselleen, raadollista mutta totta. Tiedostan myös, etten itse olisi ollut, tai ole edelleenkään, mikään saalis. Jos toisella on työ, harrastuksia ja kavereita, niin jossain kohta
"suurimmat tavoitteet ja toiveet", tähän kohtaa se monella tyssää. Kaikilla on luonnollisesti asioita jotka olisi "kivoja" , mutta on paljon ihmisiä kenellä ei ole mitään varsinaisia haaveita tai tavoitteita. Siinä sitten monella ihmisellä nouseekin tie liikaa pystyyn, jos ensisijaisesti muiden mieliksi ja odotusten takia menee vaikka kouluun.
Miten ihmeessä miesten syrjäytyminen liittyy parisuhteeseen tai sen puutteeseen?
Lapsuuden kodista tulisi lähteä ihminen, joka seisoo omilla jaloillaan. Jos siinä on ongelmia, niin parisuhde on ehkä se viimeinen asia mitä tavoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet testopäissään dissaa naisia sen sijaan että yrittäisivät mielistellä ja luoda suhteita. Kun kaikki on muiden vika, niin paikallaanhan sitä pysyy.
Miehet vois oppia naisilta vaikka mitä, jos pysähtyisivät katselemaan, kuuntelemaan ja opiskelemaan. Mutta jos pysyy tekemään noin, niin sitten ei ehkä syrjäydy.
Akustisenkitaransoittaja ilmottautui lankaan.
Jännä assosiaatio. Mistähän tää tuli? Niin sitä vaan ihmiset heijastaa omia ennakkoluulojaan ympärisöönsä.
En osaa soittaa. Olis kyllä hauska taito.
Naisten opiskelua on tietoisesti edistetty. Emäntäkoulun naiset päästetään nykyään yliopistoon.
Matematiikkas eikä fysiikkaa ei tarvitse osata. Siksi meillä on niin tyhmiä virkamiehiä(naisia) virastot täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten opiskelua on tietoisesti edistetty. Emäntäkoulun naiset päästetään nykyään yliopistoon.
Matematiikkas eikä fysiikkaa ei tarvitse osata. Siksi meillä on niin tyhmiä virkamiehiä(naisia) virastot täynnä.
Naiset päästetään yliopistoon pakkoruotsin avulle. Pakkoruotsilla naiset korvaavat matematiikan, mikä ei kehitä älyä tai loogisuutta.
Vanhempi ukko tässä. Minusta tuntuu siltä, että monet syrjäytyneet miehet on sosiaalisesti melko kömpelöitä, eivät oikein osaa jutella naisten eikä välttämättä toisten miestenkään kanssa. Sen sijaan, että olisi aidosti kiinnostunut toisesta ihmisestä ja tämän ajatuksista, kaikki puhe pyörii omassa navassa. Uudet asiat ei kiinnosta, mitä ei ymmärretä sitä ei edes yritetä ymmärtää. Omia virheitä tai puutteellisuuksia ei myönnetä, niitä ei tajuta edes tai sitten niitä hävetään vaan niin paljon. Tuosta mielen synkeästä suosta vaikea nousta.
Onhan yliopistoissa todella naisia esim naistutkimuksen professureissa ja mitä niitä onkaan, feministinen kriittinen eläintiede ja feministinen tanssitiede. Ei vain sellaista huippusuorittajaa tule mieleen. Kuka on Suomen Kamala Harris? Riikka Purra? Oprah Winfrey ja Ariana Huffington? Maria Veitola ja Rita Tainola?