Miksi miehet syrjäytyy laumoittain mutta naiset ei?
Mistä tämä johtuu? Syrjäytyneitä miehiä on niin paljon ettei kansantalous kestä, mutta naiset pääsääntöisesti eivät syrjäydy. Naisten työllisyysastekin on jo parempi kuin miesten, vaikka nainen jää useammin kotiin hoitamaan lapsia.
Kommentit (305)
Vierailija
15.11.2024 | 16:38
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Miehet ovat vain omineet keksinnöt nimiinsä, naiset ovat tehneet niitä yh
Haista paska hullu feministiakka! Naiset eivät ole koskaan keksineet yhtään mitään merkittävää, ja siksi tieteen Nobelit menivät tänäkin vuonna kaikki miehille. 97% tieteen Nobeleista on mennyt miehille.
Ja miehet ihmittelee, miksi naiset valitsevat sinkkuelämän 🤦🏻 vtun ääliö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Miehet ovat vain omineet keksinnöt nimiinsä, naiset ovat tehneet niitä yh
Haista paska hullu feministiakka! Naiset eivät ole koskaan keksineet yhtään mitään merkittävää, ja siksi tieteen Nobelit menivät tänäkin vuonna kaikki miehille. 97% tieteen Nobeleista on mennyt miehille.
Ovatko ne ihmittelevät miehet kanssasi samassa huoneessa vai keksitkö taas uuden olkiukon jonka avulla haluat haukkua miehiä?
Vierailija kirjoitti:
"Siis kuulostaa TODELLA vieraalle. Omassa kaveripiirissäni antikvariaatteja koluavat miehet ovat kaikkein halutuimpia.
Vähän tässä nyt haiskahtaa se, että on itse lähestytty salikissoja, ja sivuutettu meidät kirjastonhoitajattaren näköiset naiset. Sitten ihmetellään kun salikissa haluaakin salia harrastavan miehen."
Kyseinen nainen ei mitenkään antanut vaikutelmaa, että harrastaisi kuntosalia tai olisi muuten erityisen liikunnallinen. Ehkä mun pitäisi käydä salilla, koska olen mies ja miehellä pitää olla miehinen harrastus? Vaikea päästä toisen pääkopan sisälle. Tinderissä pyrin ensisijaisesti antamaan tykkäyksiä naisille, jotka kertovat olevansa korkeasti kouluttautuneita tai harrastavat jotain älyllistä. Näiden kanssa matcheja ei ole juurikaan tullut.
Niillä naisilla on joko huono itsetunto tai rima myös korkealla. Vastaako profiilisi niihin haasteisiin, mitä nainen on omassaan asettanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne ihmittelevät miehet kanssasi samassa huoneessa vai keksitkö taas uuden olkiukon jonka avulla haluat haukkua miehiä?
Oletpa heikko 🤣
Vierailija kirjoitti:
ap ja muut spémavíemärít:
Väitteisiin
1. syrjäytyneitä miehiä on laumoittain. Anna luku, mikä on laumoittain. Paljonko on syrjäytyneitä miehiä ja paljonko naisia.
2. työllisyysaste: se oli nyt vihdoin 0.1 prosenttia suurempi. Onnittelut! 200 vuotta siihen meni mutta nyt pääsitte ensimmäistä kertaa ohi. Ongelmana vain se, että miehiä on monta prosenttia enemmän joten taas kun lukuja katsoo, miehiä on töissä edelleen enemmän. Hups.
3. Nainen jää useammin kotiin hoitamaan lapsia. Joo, ne molemmat kotiin jääneet ovat naisia. Lapsia ei synny niin montaa vuodessa että tuolla olisi mitään merkitystä.
Mutta mikä olikaan ketjun pointti? Halusitte päästä haukkumaan miehiä?
Aika aggressiivisesti suhtaudut aloitukseen. Miksi ihmeessä? Aloitus on ihan hyvä keskustelunavaus aiheeseen, mikä kaikesta päätelleen montaa muutakin mietityttää. Varsinkin poikien äitejä. Mikä menee pieleen ja mitä voisinitse ehkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten opiskelua on tietoisesti edistetty. Emäntäkoulun naiset päästetään nykyään yliopistoon.
Matematiikkas eikä fysiikkaa ei tarvitse osata. Siksi meillä on niin tyhmiä virkamiehiä(naisia) virastot täynnä.
Millä tavalla naisten opiskelua on edistetty? Matematiikan (ja fysiikan) painoarvohan on vain jatkuvasti noussut. Mutta eihän se naisia ole estänyt, päinvastoin, naisten osuus vain kasvaa. Yliopistoon oli muuten jossain vaiheessa sukupuolikiintiö: miehet pääsi helpommin opettajankoulutukseen. Nykyään sellaisia ei ole.
Joo muistan. 90 luvulla miehet sai lisäpisteitä ammatilliseen koulutukseen ja korkeakouluihin sekä yliopistoon opettajankoulutukseen. Esim kätilöopintoihin sai lisäpisteitä paitsi miessukupuolesta niin my
Ei ollut. Samat pisterajat oli kaikille. Miehille tuli vain munalisät omiin pisteisiinsä. Älä puhu paskaa ihmiselle joka eli sen ajan. Ja vitutti kuin pientä oravaa katsoa sitä. Minä en saanut edes kutsua sairaanhoitaja opintoihin ylioppilaana, vuoden kokemuksella koulunkäyntiavustajana ja kaksi lasta synnytettyäni, mutta mieheni sai amiksen raksaopinnoilla jotka sai hädin tuskin suoritettua ja armeijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan peräkammarin poikia on ollut. Internetin myötä ne nyt ovat vain saaneet äänensä kuuluviin.
Syy sille syrjäytymiselle ei edelleenkään ole naisissa.
Syy on se, että pitäisi osata elää itsenäisesti mielekästä elämää.
On kuitenkin niitä, jotka eivät siihen pysty, mutta siitä on turha syyttää parisuhteen puutetta tai nirsoja naisia.
Älä vanha piika ulise! Krooninen munanpuute aiheuttaa miesvihaa, joka johtaa lopulta masennukseen. Kunnon pano aamuin illoin poistaa kaikki mt-ongelmat.
Tiedätkö mitä muru, naiset eivät tee sillä teidän munalla mitään. Lähes kukaan nainen ei saa edes orkkua yhdynnössä. Se muna pillussa tuntuu samalta,kuin kädellä silitetään olkapäätä.
Miten aikuinen mies
Kiistäneet siitä, että lopetit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitteisiin
1. syrjäytyneitä miehiä on laumoittain. Anna luku, mikä on laumoittain. Paljonko on syrjäytyneitä miehiä ja paljonko naisia.
2. työllisyysaste: se oli nyt vihdoin 0.1 prosenttia suurempi. Onnittelut! 200 vuotta siihen meni mutta nyt pääsitte ensimmäistä kertaa ohi. Ongelmana vain se, että miehiä on monta prosenttia enemmän joten taas kun lukuja katsoo, miehiä on töissä edelleen enemmän. Hups.
3. Nainen jää useammin kotiin hoitamaan lapsia. Joo, ne molemmat kotiin jääneet ovat naisia. Lapsia ei synny niin montaa vuodessa että tuolla olisi mitään merkitystä.
Aika aggressiivisesti suhtaudut aloitukseen. Miksi ihmeessä? Aloitus on ihan hyvä keskustelunavaus aiheeseen, mikä kaikesta päätelleen montaa muutakin mieti
No täällä nyt on noita inkkeleitä, jotka ensin ulvovat siitä, että miesten ongelmista ei puhuta ja sitten kun puhutaan, se suututtaa vieläkin enemmän. Mitään ratkaisua heillä ei ole mihinkään, kun ainoa tapa sosiaalisiin kontakteihin on huomiohuorata täällä av-mammoille ja nehän noita rakastavat. Ei täällä voi näistä asioista järkevästi keskustella, kun mammat eivät yksinkertaisesti pysty ohittamaan noita huomionhakutrollauksia ja sitten ketjut ovat sitä, että kaikki viisaat keskustelijat poistuvat ja paria trollia jää tappalemenaan faniensa kanssa.
Itsekin tulin katsomaan olisiko täällä aiheesta järkevää keskustelua, mutta kas kummaa, täällä pelataaan inkkeli-fanityttö-pingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan peräkammarin poikia on ollut. Internetin myötä ne nyt ovat vain saaneet äänensä kuuluviin.
Syy sille syrjäytymiselle ei edelleenkään ole naisissa.
Syy on se, että pitäisi osata elää itsenäisesti mielekästä elämää.
On kuitenkin niitä, jotka eivät siihen pysty, mutta siitä on turha syyttää parisuhteen puutetta tai nirsoja naisia.
Älä vanha piika ulise! Krooninen munanpuute aiheuttaa miesvihaa, joka johtaa lopulta masennukseen. Kunnon pano aamuin illoin poistaa kaikki mt-ongelmat.
Tiedätkö mitä muru, naiset eivät tee sillä teidän munalla mitään. Lähes kukaan nainen ei saa edes orkkua yhdynnössä. Se muna pillussa tuntuu samalta,kuin kädellä silitetää
Siis kiittäneet.
Siksi koska haluan olla syrjäytynyt. Ei siinä se ihmeellisempää syytä ole 👍
Vierailija kirjoitti:
Väitteisiin
Yhyy naiset haukkuu ja kiusaa byääähhh 😩 äitiiii!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ikuiset tukitoimet kouluaikana. Hyvää niillä tarkoitetaan, mutta välillä ope, sossu, rehtori ja vanhemmat käyvät koulua enemmän, kuin tuettava itse. Näin ollen missään vaiheessa ei ole tarpeen itsenäistyä, joutua kohtaamaan tekojensa seuraukset ja KASVAA. Näin saadaan miesvauvoja, jotka vain valittavat, ettei enää kukaan järjestä heidän elämäänsä parhain päin ja plluakin olisi kiva saada ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta.
Siinä se syy. Sitä saa mitä tilaa, on yksi tärkeimpiä oppeja kasvun aikana. Usein luokalle jääminen on parasta, mitä lapselle on tapahtunut.
terv. Ope
Olen samaa mieltä. Olen käynyt vuosia poikani kanssa koulua ja olen uupunut. Taas kohta menossa palaveriin missä lähes 10 ihmistä miettii miten kantaa opinnoista läpi ihminen joka itse ei tee elettäkään oman elämänsä suhteen. Olen pyytänyt poikaani, että hankkisi edes jonkunlaisen itsesuojeluvaiston, mutta sitä ei näy eikä kuulu. Olettaa kai että elän hänen puolestaan lopun ikääni ja maksan myös sen elämisen. Välillä tuntuu sille, että ainoa keino päästä eroon tästä on lopettaa oma elämänsä.
Pojilta ihan ekaksi ne pelikonsolit ja puhelimet pois. Sellainen pilaa, ja jatkuva netissa roikkuminen. Vieraantuvat virtuaalimaailmassaan todellisuudesta ja sitten ei osata enaa yhtaan mitaan oikeassa maailmassa ja masennutaan ja hautaudutaan sinne perakammariin ja huudellaan etta jonkun muun on korjattava tilanne.
Ja toisekseen, syrjaytyneita naisiakin on aika lailla, mutta eivat pida jatkuvaa melskausta itsestaan ja syrjaytyneisyydestaan tai uhkaile tekevansa kohta kamalia. He sitten vaan unohtuvat sinne kammioihinsa eika kukaan kaipaa. Tai pakottavat itsensa osallistumaan jollain tavalla normaalielamaan vaikka tuntuu vaikealta.
Kolmanneksi: kun nainen syrjaytyy ja epaonnistuu, han useimmiten syyttelee itseaan. Kun mies syrjaytyy ja epaonnistuu han etsii syyllista heti ulkopuolelta. Yhteiskunta, naiset, poliitikot yms on hanen ahdinkonsa juurisyy, mutta ei yleensa ikina mies itse millaan tavalla. Joten han ei sitten tee ahdingolleen mitaan kun ei sita mielestaan itse aiheuttanutkaan. Jonkun muun syy, joku muu on vastuussa miehen elaman pullauttamisesta takaisin raiteilleen.
Olen miettinyt mitä minä naisena voin tehdä tämän syrjäytymisen ehkäisemiseksi.
Oma poika jo omillaan, töitä, paljon kavereita ja tyttöystävä.
Töissä isossa marjetissa pidän huolen, että vähintään tervehdin iloisesti myös ne ujot, mykät, erilaiset, juopot, hullut jne. He sitten tervehtii takaisin jos haluavat, yleensä ajan kanssa alkavat tervehtimään. Usein voi vaihtaa jopa pari sanaa.
Mitä muuta voin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Olepas täysvajakki hiljaa! Naiset ovat hyvin yksinkertaisia olioita, jotka kääntelevät jatkuvasti asioita ylösalaisin omassa pienessä päässään, kun eivät enää muuhun kykene. Maailma on miesten. Se on sitä aina ollut ja tulee aina olemaan. Hitto! Eihän nainen osaa edes shakkia pelata, niin miten joku vosu kuvittelee, että nainen pystyisi tekemään merkittävän tieteellisen keksinnön!?
Juu maailma on miesten. Koulutus oli kiellettyä naisilta hyvin pitkään, joissain maissa vieläkin, koulut on tehty pojille. Armeija oli kielletty naisilta. Tiettyihin töihin ei naisilla ollut asiaa, kotitilan työt oli naisen töitä pitkään, ja edelleen jossain näin.
Ja silti miehet ei pärjää tässä miesten tekemässä maailmassa? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi ukko tässä. Minusta tuntuu siltä, että monet syrjäytyneet miehet on sosiaalisesti melko kömpelöitä, eivät oikein osaa jutella naisten eikä välttämättä toisten miestenkään kanssa. Sen sijaan, että olisi aidosti kiinnostunut toisesta ihmisestä ja tämän ajatuksista, kaikki puhe pyörii omassa navassa. Uudet asiat ei kiinnosta, mitä ei ymmärretä sitä ei edes yritetä ymmärtää. Omia virheitä tai puutteellisuuksia ei myönnetä, niitä ei tajuta edes tai sitten niitä hävetään vaan niin paljon. Tuosta mielen synkeästä suosta vaikea nousta.
Täällä yksi tuollainen kömpelö ja jokseenkin syrjäytynyt. Ainakin omalta osaltani voin kertoa, että nimenomaan siitä syystä en vieraille juuri puhu, kun en halua että se keskustelu menee mun asioihin.
Ihmiset on keskimäärin ihan loputtoman uteliaita, kun jos ei kaikki asiat olekaan mennyt ns oppikirjan mukaan. Enkä mä halua sellaisista asioista kokolailla vieraiden ihmisten kanssa puhua, mutta moni vaan ei ymmärrä lopettaa sitä utelua, ihan sama kuinka koittaa ilmaista, että en mä halua siitä puhua.
Vierailija kirjoitti:
Juu maailma on miesten. Koulutus oli kiellettyä naisilta hyvin pitkään, joissain maissa vieläkin, koulut on tehty pojille. Armeija oli kielletty naisilta. Tiettyihin töihin ei naisilla ollut asiaa, kotitilan työt oli naisen töitä pitkään, ja edelleen jossain näin.
Ja silti miehet ei pärjää tässä miesten tekemässä maailmassa? Miksi?
Koska sitä maailmaa ei ole luotu yhtään sen enempää timpuri miehelle kuin sairaanhoitaja naiselle.
Herlinit ja duunarit ei ole millään muotoa samassa porukassa, ihan sama vaikka samalla laarilla joskus kävisivätkin kusella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis kuulostaa TODELLA vieraalle. Omassa kaveripiirissäni antikvariaatteja koluavat miehet ovat kaikkein halutuimpia.
Vähän tässä nyt haiskahtaa se, että on itse lähestytty salikissoja, ja sivuutettu meidät kirjastonhoitajattaren näköiset naiset. Sitten ihmetellään kun salikissa haluaakin salia harrastavan miehen."
Kyseinen nainen ei mitenkään antanut vaikutelmaa, että harrastaisi kuntosalia tai olisi muuten erityisen liikunnallinen. Ehkä mun pitäisi käydä salilla, koska olen mies ja miehellä pitää olla miehinen harrastus? Vaikea päästä toisen pääkopan sisälle. Tinderissä pyrin ensisijaisesti antamaan tykkäyksiä naisille, jotka kertovat olevansa korkeasti kouluttautuneita tai harrastavat jotain älyllistä. Näiden kanssa matcheja ei ole juurikaan tullut.
Niillä naisilla on joko huono itsetunto tai rima myös korkealla. Vastaako profiilisi niihin haasteis
Objektiivisesti määriteltävistä asioista kyllä. Jos toisen haave on muuttaa maalle tai toiseen maahan, siirryn seuraavaan profiiliin. Toisaalta suuri osa on näitä "miehellä pitää olla pilke silmäkulmassa" enkä nyt sitä itse pysty arvioimaan.
Ikuiset tukitoimet kouluaikana. Hyvää niillä tarkoitetaan, mutta välillä ope, sossu, rehtori ja vanhemmat käyvät koulua enemmän, kuin tuettava itse. Näin ollen missään vaiheessa ei ole tarpeen itsenäistyä, joutua kohtaamaan tekojensa seuraukset ja KASVAA. Näin saadaan miesvauvoja, jotka vain valittavat, ettei enää kukaan järjestä heidän elämäänsä parhain päin ja plluakin olisi kiva saada ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta.
Siinä se syy. Sitä saa mitä tilaa, on yksi tärkeimpiä oppeja kasvun aikana. Usein luokalle jääminen on parasta, mitä lapselle on tapahtunut.
terv. Ope