Olen vihdoin normaalipainoinen - ihanaa!!
Lihoin sairauden ja lääkehoitojen takia reippaasti. Kehossani oli vaikea olla ylipainoisena. Toivuttuani aloitin laihduttamisen. Nyt olen kuukausien ahkeran työn jälkeen päässyt normaalipainoon. Olen niin iloinen!!
Ja kun joku kysyy, miksi tulen palstalle kertomaan asian. Tuttavapiirissäni laihduttamisesta ja normaalipainoon pyrkimisestä puhuminen on aivan tabu, kun laihdutuspuhetta ei hyväksytä ollenkaan. Minulle tämä on kuitenkin ollut äärimmäisen tärkeä asia.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Onnea onnea onnea paljon! :)
Upean työn olet tehnyt ja etenkin jos se on ollut nimenomaan rakkaudesta itseäsi kohtaan. Minä samalla matkalla. Olen pudottanut reilu 20 kiloa vuodessa ja vielä sellainen 10-15 kiloa pudotettavaa.
Haluatko kertoa tarkemmin paljon pudotit paino ja miten?
En kaipaa alapeukkuja laihdutusmetodeilleni, mutta olen noudattanut tiukkaa ruokavaliota, kieltäytynyt herkuista ja harrastanut liikuntaa. Painostani on lähtenyt reilu 10 %.
Ap
Jokaisen ihmisen paino on oma asia, henkilökohtainen.
Siitä ei pidä yhdenkään toisen mainita mitään jos henkilö ei itse ota puheeksi.
Meidät on luotu pieniksi tai isoiksi.
Yhtään pienikokoista ei saa päivitellä eikä lässyttää voi kuinka olet pikkunen ja samoin isomman ihmisen kokoa ei tarvitse vänkyttää.
Pidä itses ihmisenä!
Onneksi olkoon, osaan kuvitella, kuinka iloinen olet. Tuo painonpudotus on suuri saavutus.
Tiedän, mistä puhut, koska aloitin itse 2,5 vuotta sitten laiduttamisen ja pääsin tavoitteeseeni eli normaalipainoon noin vuosi sitten. 5 vaatekokoa! Massiivinen kokoero.
Olet oikeassa. Laiduttamisesta puhuminen tai laihdutuksen ilon ja laihdutussaavutusten jakaminen on tabuasia. Koen samoin, että laihduttamisesta puhuminen on varsinkin naisten parissa epätoivottu aihe.
Kun joku kysyi, kuinka voin, niin iloisena kerroin, että olen onnellinen, kun olen laihtunut tai olen onnellinen, kun olen saavuttamassa normaalipainon ihan pian. Sain vastaukseksi mykyistyneitä ilmeitä. Yleensä tosin naisilta joilla oli itsellään ainakin aistihavainnollisesti ylipainoa. Jotkut alkoivat puhua, että ovat tyytyväisiä painoonsa, vaikkemme puhuneetkaan heidän painostaan, enkä minä mitenkään ilmaissut, että heillä olisi laihdutettavaa.
Hyvä homma. Mistähän saisi motivaatio itsekin pudottaa ihana turhan 10%. Namit vaan maistuneet ja liikunta ei.
M
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, osaan kuvitella, kuinka iloinen olet. Tuo painonpudotus on suuri saavutus.
Tiedän, mistä puhut, koska aloitin itse 2,5 vuotta sitten laiduttamisen ja pääsin tavoitteeseeni eli normaalipainoon noin vuosi sitten. 5 vaatekokoa! Massiivinen kokoero.
Olet oikeassa. Laiduttamisesta puhuminen tai laihdutuksen ilon ja laihdutussaavutusten jakaminen on tabuasia. Koen samoin, että laihduttamisesta puhuminen on varsinkin naisten parissa epätoivottu aihe.
Kun joku kysyi, kuinka voin, niin iloisena kerroin, että olen onnellinen, kun olen laihtunut tai olen onnellinen, kun olen saavuttamassa normaalipainon ihan pian. Sain vastaukseksi mykyistyneitä ilmeitä. Yleensä tosin naisilta joilla oli itsellään ainakin aistihavainnollisesti ylipainoa. Jotkut alkoivat puhua, että ovat tyytyväisiä painoonsa, vaikkemme puhuneetkaan heidän painostaan, enkä minä mitenkään ilmaissut, että heillä olisi laihdutettavaa.
Oma kokemus on ollut samanlainen. Aina mennään hiljaiseksi, jos olen kertonut laihduttaneeni. Yksikään nainen ei ole ollut iloinen puolestani, kun laihdutin liikakilot. Eikä kukaan ole tullut sanomaan, että näytän hyvältä. Itse näen peilistä selvän eron - olen paljon viehättävämpi nyt normaalipainoisena ja kasvojen kaunis luusto erottuu taas tauon jälkeen.
Onneksi olkoon! Täällä toinen laihduttaja. Unelmissani olisin vielä lähes 10 kg nykyistä kevyempi, mutta olen lyhyehkönä ihmisenä jo tyytyväinen tähän 8 kilon painonpudotukseen. Aion kyllä jatkaa uudella linjalla. On kevyempi olla, vaatteet istuvat nätisti, uimapuku on jäänyt isoksi, olo on virkeämpi ja peilikuva kauniimpi. Vaikkei minulla mitään kolesteroli/verenpaineongelmia ole koskaan ollutkaan, niin on hyvinvoiva olo nyt laihtumisen jälkeen.
Uusin juttu on bmi:n sijaan on pituuden ja vyötärönympäryksen suhde. Vyötärö Sais olla vain 50% pituudestasi. Pudotin 6KG ja nyt suhde on just sen 50%
Todella hienoa! Olen vilpittömästi onnellinen puolestasi. Kiva kun joku edes viitsii itsestään pitää huolta, ja vieläpä raskaiden aikojen jälkeen. Tsemppiä sinulle jatkoon ja kaikkea hyvää. 😊
Vierailija kirjoitti:
Uusin juttu on bmi:n sijaan on pituuden ja vyötärönympäryksen suhde. Vyötärö Sais olla vain 50% pituudestasi. Pudotin 6KG ja nyt suhde on just sen 50%
Jäätävä millainen metodi.
Toisaalta minulle tekoäly kuittaili, kun lantioni on vyötärönympärykseen nähden leveä (74 cm vyötärö ja 104 cm lantio).
Että minä inhoan ihmisiä, jotka tulevat latistamaan toisen laihdutusiloa. "Lihot kuitenkin kaiken korkojen kera takaisin!" "Ei saisi laihduttaa tuolla tavalla, kun sinä olet laihduttanut." "Jos bmi:si on 24, niin olet pullukka."
Se on vain hieno asia, että joku on laihduttanut ja pitää itsestään huolta.
"Tuttavapiirissäni laihduttamisesta ja normaalipainoon pyrkimisestä puhuminen on aivan tabu, kun laihdutuspuhetta ei hyväksytä ollenkaan. Minulle tämä on kuitenkin ollut äärimmäisen tärkeä asia."
Sama, kehopositiivisia on tuttavapiirissä paljon. Laihduttamisesta ei saa puhua ollenkaan. Eikä saisi sanoa sitäkään, että omassa kehossa on paljon mukavampi olla, kun ylimääräisistä kiloista on päässyt eroon. Puhumattakaan terveysvaikutuksista.
Minulla laihduttaminen normaalipainoon on vaatinut paljon itsekuria ja pitkäjänteistä työtä. Ei todellakaan ole helpolla lähtenyt kilot, mutta on tämän tavoitteen eteen tehty töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä paljon sallivampi tuo mittaustapa. Olen 166 cm ja sen perusteella vyötärö saisi olla 83 cm. Ymmärrän, että on erilaisia ruumiinrakenteita ja jollekin tuo on hyvä, mutta monella on silloin jo ylipainoa reippaasti. Toisaalta kai tärkeintä on se, että rasvaa ei ole sisäelimissä ja iso takapuoli ja reidet ei niin haittaa terveyttä, jos ylimääräinen paino niissä.
Onnea onnea onnea paljon! :)
Upean työn olet tehnyt ja etenkin jos se on ollut nimenomaan rakkaudesta itseäsi kohtaan. Minä samalla matkalla. Olen pudottanut reilu 20 kiloa vuodessa ja vielä sellainen 10-15 kiloa pudotettavaa.
Haluatko kertoa tarkemmin paljon pudotit paino ja miten?