Miksi miehet syrjäytyy laumoittain mutta naiset ei?
Mistä tämä johtuu? Syrjäytyneitä miehiä on niin paljon ettei kansantalous kestä, mutta naiset pääsääntöisesti eivät syrjäydy. Naisten työllisyysastekin on jo parempi kuin miesten, vaikka nainen jää useammin kotiin hoitamaan lapsia.
Kommentit (305)
Hihasta vedetty väite ja selitysten kysyminen siihen on palstalla yleinen ilmiö.
Enemmistö nuorista miehistä ei taatusti haaveile perheestä,niitä syntyy puolivahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukemista harrastava mies ja sen verran tylyä kommenttia olen siitä naisilta kuullut, että en ihmettele yhtään miksei poikia/miehiä kiinnosta lukeminen.
Kumma juttu. Kun minulle selvisi, että tapailemani mies lukee, niin se oli viimeinen niitti kunnolla ihastumiseen. Lukeva mies oli hyvänä esimerkkinä pojille vaikka minä luin heille todella paljon.
Tässä edellinen viestikeskustelu naisen kanssa
N: "Mitä sä oikein harrastat?"
M: "Tykkään lukea. Tässä ihan vieressä on tosi kiva antikvariaatti."
N: "Ööh okei. Onks sulla kunnon harrastuksia? Käytsä salilla?"
Tuo kohtaaminen oli sieltä kivoimmasta päästä. En edes viitsi laittaa tähän niitä ikävämpiä kommentteja. Jos joskus käy kummallisesti, että löytyy kiinnostunut nainen ja saisin perheen, niin vien pojan sinne salille, jotta ei olisi samanlaista kivireen vetä
Ja taas kerran. Sinä miehenä olet luonnollisesti katsonut jonkun mielestäsi hyvän näköisen naisen jolle olet viestitellyt, joka sitten onkin ulkonäkökeskeinen, itsensä puunaaja ja erittäin pinnallinen. Sinä et ole ottanut yhteyttä niihin naisiin jotka ottaisi riemusta kiljuen miehen joka tykkää lukemisesta kuten he itsekin, eivätkä käy salilla persettä treenaamassa ja kuvaile itseään turpa rullalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan peräkammarin poikia on ollut. Internetin myötä ne nyt ovat vain saaneet äänensä kuuluviin.
Syy sille syrjäytymiselle ei edelleenkään ole naisissa.
Syy on se, että pitäisi osata elää itsenäisesti mielekästä elämää.
On kuitenkin niitä, jotka eivät siihen pysty, mutta siitä on turha syyttää parisuhteen puutetta tai nirsoja naisia.
Älä vanha piika ulise! Krooninen munanpuute aiheuttaa miesvihaa, joka johtaa lopulta masennukseen. Kunnon pano aamuin illoin poistaa kaikki mt-ongelmat.
Tiedätkö mitä muru, naiset eivät tee sillä teidän munalla mitään. Lähes kukaan nainen ei saa edes orkkua yhdynnössä. Se muna pillussa tuntuu samalta,kuin kädellä silitetään olkapäätä.
Miten aikuinen mies voi olla näin tietämätön naisen seksuaalisuudest
Nyt sä yleistät omat mieltymykset koskemaan kaikkia naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kuvaajasta selviää, miksi johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa.
Ja miksi miehet syrjäytyvät 🤗
Fakta: Miesten älykkyysjakauma on laajempi.
Seuraus: Käytännössä kaikki erittäin älykkäät ovat miehiä.
Tutkimus:
Ulster Institute for Social Research:
https://www.researchgate.net/publication/309120677_Sex_differences_in_i…
Tulos:
Men showed greater variability than women on the Full Scale IQ
Lausuma:Dr Paul Irwing, a senior lecturer in organisational psychology at Manchester University:
"There are 30 times the number of men with an IQ of 170-plus as there are women."
Naiset ei käy Mensan testeissä. Heitä ei lähtökohtaisesti edes kiinnosta tuollainen.
Tyttö voi syrjäytyä esim. sosiaalisen jännittämisen ja ahdistuksen takia. Koulun hän voi suorittaa hyvänä oppilaana, koska koulu on pakko käydä, mutta kun pitäisi aloittaa itsenäinen aikuiselämä, niin ei jaksa vieraita ihmisiä ympärillä eikä ole kiinnostunut tutustumaan heihin. Työpaikan löytäminen voi olla vaikeaa eikä mikään ammatti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä miehet sanovat olevansa itsenäisiä ajattelijoita, jotka menevät omia teitään, käyttävät järkeä eikä tunnetta, kuten naiset, ja tietävänsä miten asiat on.
Oikeasti ovat laumasieluja, jotka menevät lauman mukana, vihan tunteen vallassa, ja uskovat kaiken mitä netistä löytyy.
Syrjäytyneet ovat usein niitä, jotka ovat ns. hyödyllisiä idareita eri kansanliikkeille, kuten persuille ja muille hörhöille. Nythän nuoret miehet ovat kääntyneet uskonnon puoleen, mikä on yksi tapa piiloutua realismilta.
Nainen on täydellinen laumaeläin. Ja siksi on lehtiä nimeltä Me Naiset.
Miehille pitäisi olla lehti nimeltä Me Miehet, jossa olisi juttuja ihmissuhteista, kuinka itseä voi kehittää, pukeutumisvinkkejä, juttuja ja reseptejä ravinnosta. Siis lehti, jossa ei ole yhtään vähäpukeis
Pitäis olla kuvia vähäpukeisista miehistä piukoissa vaatteissa, niin miehet oppis miten näyttää hyvältä ja miellyttää naisen silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukemista harrastava mies ja sen verran tylyä kommenttia olen siitä naisilta kuullut, että en ihmettele yhtään miksei poikia/miehiä kiinnosta lukeminen.
Kumma juttu. Kun minulle selvisi, että tapailemani mies lukee, niin se oli viimeinen niitti kunnolla ihastumiseen. Lukeva mies oli hyvänä esimerkkinä pojille vaikka minä luin heille todella paljon.
Tuo kohtaaminen oli sieltä kivoimmasta päästä. En edes viitsi laittaa tähän niitä ikävämpiä kommentteja. Jos joskus käy kummallisesti, että löytyy kiinnostunut nainen ja saisin perheen, niin vien pojan sinn
Näinpä. Olisi kiva tietää tuon salitypyn koulutus. Tuskin on kauheasti lukemista vaatinut 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statistically combining 700 studies that looked at more than 265,000 individuals across different countries, Byron and her coauthors discovered that men and women tend to approach creativity differently: Men are more creative because of their tendency to take greater risks.
https://news.gsu.edu/2024/08/21/gender-differences-in-creativity/Naisten luovuuden taso on tasan nolla. Luovuus on kyky tuottaa uutta, ja tuo kyky, jolla tuotetaan uutta, on intuitio, jota naisilla ei ole, mutta jollakin miehillä on. Luovuus on hyvin harvinainen asia, sillä luova tuotos on jotain, jota kukaan ei ole aiemmin tehnyt maailman historiassa, ja tämän uuden asian täytyy toimia, jota se olisi hyödyllinen, jotta sillä olisi arvoa.
Mitä saat siitä, että toistelet itsellesi tuollaista propagandaa? Jät
Luovuus tarkoittaa neroutta, ja se on miesten juttu. Naiset voivat keskittyä kirjoittamaan niitä kaunokirjoja, kuten Neiti Etsivää, se paras varmaankin, johon te pystytty. Kukin kykyjensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan sekoavat itse kesittyihin mt-ongelmiin. On sitä adhdta ja tätä aspergeria ja nyt on sosiaalinen kammo ja tänään onkin ahdistushäiriö. Mihinkään ei ratkaisua haluta koska tämä epävakaa persoonallisuuskaruselli edesauttaa naisen uhriutumista ja itsessäliä. Ainoa apu mikä naiselle kelpaa ovat sääli, bentsot, opiaatit, alkoholi tai mies joka alistuu ja juoksee naisen palvelijana.
Itse vähän naurahdin tälle. MT-ongelmia on meillä kaikilla ;) Ehkä naisten ja miesten ero on että nainen voi puhua ongelmistaan ilman että asialle ilkutaan ja siihen voi vaikkapa hakea apua että arki rullaisi vähän paremmin. Miehet taas syyttävät kaikkia muita eivätkä edes yritä hakea vaikka apua muuta kuin siitä alkoholista. Ja tämä on lähinnä surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kohtaaminen oli sieltä kivoimmasta päästä. En edes viitsi laittaa tähän niitä ikävämpiä kommentteja. Jos joskus käy kummallisesti, että löytyy kiinnostunut nainen ja saisin perheen, niin vien pojan sinne salille, jotta ei olisi samanlaista kivireen vetä
Siis kuulostaa TODELLA vieraalle. Omassa kaveripiirissäni antikvariaatteja koluavat miehet ovat kaikkein halutuimpia.
Vähän tässä nyt haiskahtaa se, että on itse lähestytty salikissoja, ja sivuutettu meidät kirjastonhoitajattaren näköiset naiset. Sitten ihmetellään kun salikissa haluaakin salia harrastavan miehen.
Aina se on niin ollut mutta nykyään yhteiskunnan rakenteissa on entistä enemmän miesvihamielisyyttä.
Kela on tähän asti pitänyt naiset pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kuvaajasta selviää, miksi johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa.
Tutkimus:
Tulos:
Lausuma:Dr Paul Irwing, a senior lecturer in organisational psychology at Manchester University:
"There are 30 times the number of men with an IQ of 170-plus as there are women."
Aloin oikein miettiä onko Suomessa yhtään supermenestyjänaista, mutta ei kyllä tule mieleen. Oli kai joku Tiina Jylhä mutta sekin keskittyi etupäässä noihin irtorintoihin ja filleri-injekrioihin niin eihän se mitään maailmoja järisyttävää ole. Taisi joutua vankilaankin sitten. Sanna Marin oli tärkeää saada karkotetuksi Suomesta ja nauttii nyt kansainvälisestä urasta. Muut ovat sitten aivan toiselta vuosisadalta, kaikki Helvi Sipilät ja Armi Ratiat. On kyllä säälittävä nykynaisten taso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus:
Tulos:
"There are 30 times the number of me
Sinäpä sen sanoit: naisia ei kiinnosta älykkyys, koska eivät ole älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan sekoavat itse kesittyihin mt-ongelmiin. On sitä adhdta ja tätä aspergeria ja nyt on sosiaalinen kammo ja tänään onkin ahdistushäiriö. Mihinkään ei ratkaisua haluta koska tämä epävakaa persoonallisuuskaruselli edesauttaa naisen uhriutumista ja itsessäliä. Ainoa apu mikä naiselle kelpaa ovat sääli, bentsot, opiaatit, alkoholi tai mies joka alistuu ja juoksee naisen palvelijana.
Itse vähän naurahdin tälle. MT-ongelmia on meillä kaikilla ;) Ehkä naisten ja miesten ero on että nainen voi puhua ongelmistaan ilman että asialle ilkutaan ja siihen voi vaikkapa hakea apua että arki rullaisi vähän paremmin. Miehet taas syyttävät kaikkia muita eivätkä edes yritä hakea vaikka apua muuta kuin siitä alkoholista. Ja tämä on lähinnä surullista.
Koska naiset mukaanlukien se mies saa vain vähättelyä ja v-ttuilua osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statistically combining 700 studies that looked at more than 265,000 individuals across different countries, Byron and her coauthors discovered that men and women tend to approach creativity differently: Men are more creative because of their tendency to take greater risks.
https://news.gsu.edu/2024/08/21/gender-differences-in-creativity/Naisten luovuuden taso on tasan nolla. Luovuus on kyky tuottaa uutta, ja tuo kyky, jolla tuotetaan uutta, on intuitio, jota naisilla ei ole, mutta jollakin miehillä on. Luovuus on hyvin harvinainen asia, sillä luova tuotos on jotain, jota kukaan ei ole aiemmin tehnyt maailman historiassa, ja tämän uuden asian täytyy toimia, jota se olisi hyödyllinen, jotta sillä olisi arvoa.
Mitä saat siitä, et
Vai niin. Tällä hetkellä mm. lääketieteessä tutkijoiden enemmistö on naisia. Mutta ei ne lääketieteen keksinnöt varmaan sitten edellytä luovuutta 😅
Naiset ovat miehiin verrattuna laumasieluisempia ja konsensushakuisempia eli heillä on yleensä parempi sosiaalinen tukiverkosto. Pulassa olevia naisia myös herkemmin autetaan, ja naiset itse herkemmin apua pyytävät. Miehille itsenäisyyttä ja omin neuvoin pärjäämistä pidetään hyveenä, oli tällainen jääräpäisyys oikeasti aina yksilölle hyväksi tai ei. Nyky-yhteiskunta on myös räätälöity paremmin naisille sopivaksi, joten miehissä on enemmän väliinputoajia, jotka eivät löydä paikkaansa tällaisessa ilmastossa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö voi syrjäytyä esim. sosiaalisen jännittämisen ja ahdistuksen takia. Koulun hän voi suorittaa hyvänä oppilaana, koska koulu on pakko käydä, mutta kun pitäisi aloittaa itsenäinen aikuiselämä, niin ei jaksa vieraita ihmisiä ympärillä eikä ole kiinnostunut tutustumaan heihin. Työpaikan löytäminen voi olla vaikeaa eikä mikään ammatti kiinnosta.
Onhan noita syrjäytyneitä naisia. Aivan lenkkimakkaralla ja koskenkorvalla kasvatettuja ja kellarissa kasvaneita. Syrjäytynytkin nainen voi antaa pi11ua ja päästä siten naimisiin miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus:
Tulos:
"There are 30 times the number of me
Yliopistomaailmassa on paljon menestyneitä naisia mutta ei niitä sitten varmaan lasketa kun sulle tulee mieleen vain joku Tiina Jylhä 😅
Kyllä mun kaikki naiset on aina kovan panon jälkeen kiittänyt, paitsi ne, jotka on pyörtynyt.