Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä sitä perustuloa oikein kannattaa, tuilla elävät?

Vierailija
10.11.2024 |

Että olisi sekin sitten helpompaa?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on perustulo, jonka nimi on eläke.

Tämä ei lisää toimettomuutta vaan päin vastoin. Jokainen terve eläkeläinen, jonka tunnen, käy enemmän tai vähemmän töissä, koska jokainen tehty tunti tulee eläkkeen päälle.

Tämä malli toimii, se toinen malli ei toimi, sitä on nyt yritetty kohta 30 vuotta, olisi jo korkea aika ottaa opiksi!

Vierailija
22/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt vähenevät tulevaisuudessa. Mitä Suomi tulee tekemään työttömälle ulkkarijoukolle? Niin ja tämä porukkahan on sitä samaa mitä telkkarissa näytetään hihhuloimassa ympäri Eurooppaa. 

Ne ovat tulevaisuudessa kulttuurilähettiläitä täällä Impivaarassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta "tekoäly jaautomatisaatio vievät työpaikkoja - kohta niitä ei ole muilla kuin yritysten omistajilla" 

Toi on sama kuin harmittelisi, että lapiotyöt loppui, kun kaivinkoneet keksittiin.

Tekoäly, kuten kaivinkoneet, tulee suurentaa projekteja mitä voidaan toteuttaa. On meillä vielä tässä vielä koko avaruus valloitettavana.

Paljon on tekemätöntä työtä ja uusia keksitään koko ajan.

Vierailija
24/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä esimerkiksi. Mutta minun mielestäni perustulon idea on se, että se on n. 600 viiva 700 euroa. Mahdollisesti joku lapsikorotus kympin, kahden luokkaa. Perustulon idea ja hienous on siinä, että se veisi ison osan julkisen sektorin työläisistä sen perustulon piiriin :) Tulee halvemmaksi maksaa kelan tädille pientä perustuloa, kuin kolmen tonnin palkkaa. Verotuksen progressio sitten hoitaa palkkaa saavilta sen pois. 

Eli ajattelet, että kelan tädit, opettajat ja lääkärit jatkaisivat töissä pelkällä perustulolla?

Kivoja nämä tahallaan väärinymmärtäjät. Tarkoitin sitä (tämän tiedätkin), että iso osa julkisen sektorin työntekijöistä on sellaisia, joiden työnkuva on pelkästään tukirahojen jakamista erilaisille ryhmille. Jos nämä ryhmät saavat automaattisesti perustulon, näitä jakajia ei enää tarvita. Tiedän oikein hyvin, että kelassa työskentelee myös henkilöitä, jotka eivät jaa tukirahoja. Opettajat taas eivät työskentele kelassa lainkaan! He ovat useimmiten kuntien palkkaamia ja työskentelevät esim. perus- ja ammattikouluissa sekä lukioissa. Lääkärit taas työskentelevät sekä julkisella, että yksityisellä sektorilla esim. terveyskeskuksissa ja sairaaloissa sekä tutkimustyössä. Noin. Nyt tiedät vähän enemmän. 

Vierailija
25/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä esimerkiksi. Mutta minun mielestäni perustulon idea on se, että se on n. 600 viiva 700 euroa. Mahdollisesti joku lapsikorotus kympin, kahden luokkaa. Perustulon idea ja hienous on siinä, että se veisi ison osan julkisen sektorin työläisistä sen perustulon piiriin :) Tulee halvemmaksi maksaa kelan tädille pientä perustuloa, kuin kolmen tonnin palkkaa. Verotuksen progressio sitten hoitaa palkkaa saavilta sen pois. 

Eli ajattelet, että kelan tädit, opettajat ja lääkärit jatkaisivat töissä pelkällä perustulolla?

Ne voidaan laittaa työkokeiluun perustulolla.

Sinut myös  voidaan laittaa vai oletko joku eläkeläinen tms.niin on helppo huudella? 

Vierailija
26/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan tietenkin perustuloa. Se säästäisi valtavasti rahaa yhteiskunnan byrokratian pyörittämisestä. Se helpottaisi myös esim. yrittäjien, ammatinharjoittajien ja pätkätyöläisten arkea. On ihan absurdia, että jokainen vastoinkäyminen sysää ihmisen tilaan, jossa ensimmäisenä joudut alkaa selvitellä laskuihin maksuaikaa ja sitten aloittaa viikkoja kestävän limbon että mikä tuki nyt kuuluu sairastuneelle yrittäjälle ja koska sen ehkä saisi.

Vierailija
27/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissä kaikki kävi aikoinaan kesätöissä, vaikka ei ollut pakko, kaikki halusi rahaa joko johonkin tiettyyn asiaan, tai sitten tulevan opiskelutalven varalle "juhlakassaan".

Tällöin asuttiin siis kotona ja asuminen ja ruoka ei maksanut mitään, tässäkin on juuri se pointti, että työ/palkka tulisi siihen peruselämisen päälle ja työntekeminen motivoi, vaikka se ei ollut pakollista.

Vierailija
28/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo veisi sairailta eläkkeet. Ei kiitos.

Vierailija
29/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä? Kysy kuka ! 

Vierailija
30/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisten tukien laskeminen joka kuukausi ja työntekijöiden "holhoaminen" vie turhaan tuhansien asiantuntijoiden työajan ja tulee yhteiskunnalle yhtä kalliiksi, kuin ne itse työttömät.

Tässä voisi säästää siis jo useamman miljardin vain sillä, että annetaan jonkun rikollisten juoppojen olla rauhassa, eikä pakoteta niitä hakemaan joka kuukausi vaikkapa yli-lääkärin hommiin.

Vierailija
31/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voidaan laittaa työkokeiluun perustulolla.

Sinut myös  voidaan laittaa vai oletko joku eläkeläinen tms.niin on helppo huudella? 

Eäkeläinen on oman osansa jo tehnyt, usein yli 40 v töitä  

Vierailija
32/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisten tukien laskeminen joka kuukausi ja työntekijöiden "holhoaminen" vie turhaan tuhansien asiantuntijoiden työajan ja tulee yhteiskunnalle yhtä kalliiksi, kuin ne itse työttömät.

Tässä voisi säästää siis jo useamman miljardin vain sillä, että annetaan jonkun rikollisten juoppojen olla rauhassa, eikä pakoteta niitä hakemaan joka kuukausi vaikkapa yli-lääkärin hommiin.

JUST TÄÄ, tuttu on työtön ja pitää hakea kaikkien alojen hommiin? Kysyin siltä hetki sitten, pitääkö sokeankin hakea bussikuskiksi, sen verran älyttömältä vaikuttaa nuo työkkärin hommat ja tähän tosiaan tarvitaan sitten tuhansia asiantuntijoita, joiden palkan maksaa veronmaksajat - TÄYSIN ÄLYVAPAA SYSTEEMI.

Vierailija
33/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, ketä, ketä, ketä.

Kiitos. Suomenkielen tulevaisuus ei näytä hyvältä. Miten täällä voi olla niin paljon ihmisiä joilla on ihan perusasiat täysin hukassa äidinkielen suhteen? Itse olen aivan surkea äidinkielessä ja silti tulee pää kipeäksi täällä.

Vierailija
34/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä? Kysy kuka ! 

Huutomerkkiä ennen ei tule välilyöntiä. 

Vierailija
35/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, pääsääntöisesti vihervassarit joiden ideologia on se että yhteiskunnan ylläpitoon ei tarvitse yksilön osallistua, vaan kaikki hyvä itselle tipahtaa taivaasta syliin. 

Itse olen vahvasti sitä mieltä että tuollainen lisäisi merkittävästi passiivisuutta edes yrittää työllistyä. Olisi järjen köyhyyttä ja täysin edesvastuutonta edes kokeilla tuota.

Meillä on työvoimapula jopa matalapalkka-aloilla johon ei koulutusta tarvita, työ opetetaan firmoissa, meille tuodaan kehitysmaista ihmisiä tekemään töitä kun suomalaiset ker...ma pers...t lojuu sohvalla ja yhteiskunta maksaa. Nämä yhteiskunnan vapaamatkustajat ovat mielestäni yksi syy (monen muun syyn joukossa toki) pitkään jatkuneeseen erittäin heikkoon taloustilanteeseen. 

Mun mielestä syyt ovat päälliköiden ja johtajien ylisuuret palkat ja eläkkeet.

Vierailija
36/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo 700 riitä kuin asumiskuluihin ja toimeentulotukea olisi haettava kuitenkin jos ei ole esim. ansiosidonnaisella kuten minä. Olisihan se tähänkin hyvä lisä toki. Se vaan että perustuloa saisivat monet jotka ei sitä tarvi, varakkaat ja niiden opiskelevat nuoret. Perustulo on rikkaiden maiden juttu, meillä siihen ei onneksi ole varaa.

Vierailija
37/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, pääsääntöisesti vihervassarit joiden ideologia on se että yhteiskunnan ylläpitoon ei tarvitse yksilön osallistua, vaan kaikki hyvä itselle tipahtaa taivaasta syliin. 

Itse olen vahvasti sitä mieltä että tuollainen lisäisi merkittävästi passiivisuutta edes yrittää työllistyä. Olisi järjen köyhyyttä ja täysin edesvastuutonta edes kokeilla tuota.

Meillä on työvoimapula jopa matalapalkka-aloilla johon ei koulutusta tarvita, työ opetetaan firmoissa, meille tuodaan kehitysmaista ihmisiä tekemään töitä kun suomalaiset ker...ma pers...t lojuu sohvalla ja yhteiskunta maksaa. Nämä yhteiskunnan vapaamatkustajat ovat mielestäni yksi syy (monen muun syyn joukossa toki) pitkään jatkuneeseen erittäin heikkoon taloustilanteeseen. 

Tämä nimenomaan lisäisi työllisyyttä kun voisi työskennellä niin, että se olisi kannattavaakin. Ne työn vieroksujat ei sinne töihin mene kuitenkaan. Osatyökykyiset ja halukkaat alkais työllistymään.

Vai mitenkä suojaosan poisto nyt sit työllistikään ihmisiä? 🤔

Vierailija
38/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan perustuloa johon sisältyy jonkinnäköinen työ/koulutus velvoite.

Yksi tuki, koska pöhöä esim kelassa on liikaa.  Toki kelassa muutakin kuin työttömän tukia.

Minunkin työmarkkinatukea on aika moni ihminen käsitellyt,koska lopetettu firma tuottaa lisää selvityksiä.

Tietenkin ykkösasia koko kansalle pitäisi olla, miten me saadaan suomeen investointeja ja sitä kautta työtä.

-Kylmät kädet Ry.

Vierailija
39/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tietenkin perustuloa. Se säästäisi valtavasti rahaa yhteiskunnan byrokratian pyörittämisestä. Se helpottaisi myös esim. yrittäjien, ammatinharjoittajien ja pätkätyöläisten arkea. On ihan absurdia, että jokainen vastoinkäyminen sysää ihmisen tilaan, jossa ensimmäisenä joudut alkaa selvitellä laskuihin maksuaikaa ja sitten aloittaa viikkoja kestävän limbon että mikä tuki nyt kuuluu sairastuneelle yrittäjälle ja koska sen ehkä saisi.

Kelan aiheuttamien kulujen yhteydessä ei koskaan puhuta siitä, miten paljon kuluja Kelan vaatimat lausunnot aiheuttavat terveydenhuollossa.

Fyysisistä syistä silminnähden työkyvytön tuttavani on menossa psykiatrille hakemaan pian neljättä lausuntoa tälle vuodelle saadakseen tukieuronsa, kun fyysisellä puolella on jo todettu, että ongelmille on tehty mitä voidaan ja kuuluisi eläkkeelle, vaikka sitä ei myönnetä. 

Vierailija
40/137 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille automaattisesti perustuloa 1000 e per kuukausi ja kaikki muut tuet pois! Siihen päälle voi sitte ansaita palkkaa tai eläkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi