Milleniaalit eivät osaa jutustella
Olin tuossa äitienpäivälounaalla. Isoäiti, kaksi eläkeikäistä äitiä, yksi vanha isä ja kolme kolmekymppistä "lasta". Nämä nuoret eivät sanoneet juurikaan mitään koko aterian aikana, me vanhemmat huolehdimme keskustelusta. Yritin monenlaisia aloituksia, joihin nämä keski-ikää lähestyvät "nuoretkin" voisivat osallistua, mutta ei. He eivät vain osaa.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että kolmikymppiset eivät osaa keskustella vanhempien ihmisten kanssa? Oletan että keskenään osaavat, ainakin jotenkin.
Kommentit (28)
Keskenään tiktokkaavat. Ja työpaikoilla hiljaa se standardi-ilme naamalla ja pystyvät tuijottamaan jopa tunnin ilman, että räpäyttävät silmiään kertaakaan.
- soteala
Eivät välttämättä osaa keskustella edes keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Keskenään tiktokkaavat. Ja työpaikoilla hiljaa se standardi-ilme naamalla ja pystyvät tuijottamaan jopa tunnin ilman, että räpäyttävät silmiään kertaakaan.
- soteala
Kai sä tajuat, että milleniaalit ovat nelikymppisiä? Eivät he ole tiktok-sukipolvea, vaan minipokkarisukupolvea.
Keskustelu on turhaa. Vain teot ratkaisevat.
En ole huomannut mitään tuollaista. Enemmänkin minulla on sellainen mielikuva, että milleniaalit ovat se sukupolvi jotka saavat keskustelun aikaa niin vanhempien kuin nuorempienkin sukupolvien kanssa.
Boomerit ei tajuu. Me milleniaalit ollaan väsyneitä. Työelämä, opiskelu, talous ja kaikki mikä on nykyään paskuutettu, imee mehut. Ilmainen ruoka vie kaiken huomion eikä siinä paljoa kiinnosta miten Irma-täti on ostanut itselleen toisen sijoitusasunnon ökytuloillaan.
Millenniaalit ovat -81-> syntynyt sukupolvi, eli reilusti yli nelikymppisiä jo.
Vaihtelee tosi paljon. Omassa perhepiirissä on yksi 25-vuotias, joka ei seurassa sano sanaakaan. Sitten on kyllä useampia 20-30-vuotiaita, jotka ovat hyvinkin puheliaita. Eihän monet aikuisetkaan osaa jutustella.
Vierailija kirjoitti:
- soteala
Tunnetasolla tapahtunut jotain tuossa 2000-luvun taitteessa? Koskee myös vanhempia sukupolvia.
En ole huomannut. On ihan yksilöllistä. Itse en meinaa jaksaa millään turhanpäiväisiä keskusteluja. Olen syntynyt 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee tosi paljon. Omassa perhepiirissä on yksi 25-vuotias, joka ei seurassa sano sanaakaan. Sitten on kyllä useampia 20-30-vuotiaita, jotka ovat hyvinkin puheliaita. Eihän monet aikuisetkaan osaa jutustella.
Milleniaalit eivät ole 20-30 -vuotiaita, vaan 30-45-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Milleniaalit, Y-sukupolvi, 1981–1996. 30-45v.
Minun tuntemani millenniaalit ovat niitä kaikkein taitavimpia keskustelijoita. Kohteliaita, kansainvälisiä, yhteiskuntatietoisia. Todella hyvää seuraa.
Kyräile ihmeessä, jos siitä tulee hyvä mieli.
Ne ihmiset, jotka jo lapsena kutsutaan mukaan pöytäkeskusteluihin ja heitä kohdellaan tasa-arvoisina keskustelijoina, osaavat aikuisenakin keskustella.
Sellaiset jotka komennetaan olemaan hiljaa tai pois aikuisten jutuista, eivät.
Kasvatuksesta kiinni.
Kannattaa antaa niiden lasten osallistua keskusteluihin.
Ai. Me pidettiin pitkä lounas sunnuntaina. Kolme 60-70 v äitiä, kolme 34-36-vuotiasta jälkeläistä.
En muista koska olisin nauranut niin paljon. Äänessä taisi eniten olla yksi jälkeläisistä, sellainen tarinaniskijä. Mutta kyllä todellakin kaikki saivat äänensä kuuluviin ja jutusteltiinkin sitten itse asiassa kuusi tuntia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset millenniaalit ovat syntyneet 1994,eli kolmikymppisiä ovat enimmäkseen.
Itse olette heidät kasvattaneet. Peiliin katsomisen paikka.
Ei kiinnosta turha keskustelu, ei ole osaamisesta kiinni.