Onko palstalla ketään oikeasti rikkaita, eli omaisuus reilusti yli 1 miljoona?
Miten teidän elämä eroaa meidän keskiluokkaisten tavisten elämästä?
Meidän perheen omaisuus on asunto 200 000, kaksi autoa ehkä 10 000, säästöt ja sijoitukset 20 000€
Velkaa on yli 80 000€
Tulot noin 4400 kuussa netto.
Kertokaa omaisuudestanne ja elämästänne te tosirikkaat!
Olen utelias!!!
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy täältäkin. Sijoituksia ja varallisuutta sen verran etten tarkkaan pysty sanomaan, mutta heitämpä että n 5 miljoonaa, jos nyt nopeasti laskee niin: sijoitukset 3+M, kiinteistöt 1.5M (2kpl, toinen vuokralla), mökki 250k, noin suunnilleen. Elämä ja harrastukset hyvinkin tavallisia.
Juu 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Suomessa joka 50:s ihminen on miljonääri. Siis hänellä on miljoonaomaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Miljoona ei ole pk-seudulla iso omaisuus, se on perheasunnon hinta hyvällä sijainnilla. Itselläni on peritty arvoasunto merinäköalalla, kesämökki järven rannalla (kaksi talviasuttavaa taloa), metsäomaisuutta ja auto. Menee varmaan yli miljoonan, en tiedä tarkasti metsäomaisuuden arvoa. Mieheni on sitten varakkaampi ja suurituloinen, itse olen keskituloinen kotirouva.
Elämme normaalia elämää, matkustamme paljon työn puolesta. Vapaa-aikaa on hyvin vähän, mieheni on erittäin menestynyt yrittäjä.
Niin, ne velat. Kaikki omaisuuteni on velatonta, meillä on lisäksi yhteinen ok-talo mieheni kanssa, sekin on maksettu yli 10 vuotta sitten jo. Yrityksellä on tietysti velkaa vaikka kuinka, mutta omaa omaisuuttani ei ole tarvittu lainojen takauksiin. Mutta mitään omaisuudestani ei halua realisoida, vaan aion siirtää vähitellen kaiken lapsilleni. En tarvitse kuin tuon Stadin asuntoni.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001689911.html
Tuon mukaan joka sadas.
Mutta täällä on onneksi monta miljonääriä, kuten on mensan jäseniäkin😅
Olen oikeasti rikas. Omaisuutta sata tonnia.
On mutta ei Suomessa. Riihikuivaa 2+miljoonaa + muut omaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.
Raha tekee rikkaaksi mutta ei tuo tarkoitusta elämään.
Älä päätä päiviäsi. Tee joka päivä vähintään yksi asia, joka ilahduttaa sinua. Jotain triviaalia.
Tyyliin: juo kuppi kahvia Kauppatorilla. Kävele meren rannassa. Silitä koiraa. Juttele ystävän kanssa. Vaihda puhtaat lakanat.
Ei sitä rahaa ole pakko käyttää.
Tällaiset vinkit eivät paljon masentunutta auta, vaikka tarkoitus on varmasti hyvä.
Ystävä hyvä, yritä ajatella positiivisesti, sinulla ei ole taloudellisia huolia, sinä olet riittävä ja hyvä, vaikka olet yksin. Näe hyvät asiat elämässäsi, jos haluat, pystyt auttamaan muitakin näkemään ne. Masentuneena tiedät millaista elämä pimeydessä on. Mieti millaista olisi olla tilanteessasi varattomana. Mitä jos veisit kanssasi samassa pimeydessä elävälle ihmiselle, perheelle tms. Vaikka ruokapussin? Saisitko siitä itsellesi hyvää oloa, kun huomaisit, että varallisuudellasi pystyt tuomaan toivoa muille? Samalla huomaisit, että varallisuudellasi on merkitystä ja ennen kaikkea sinun elämälläsi on merkitys. Kaikkea hyvää sinulle, yritä jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei miljoonan omaisuus tarkoita sitä että on oikeasti joku miljonääri. Helsingissä perheasunto maksaa helposti millin. Meillä on 5h asunto, jonka hinta olisi varmaan nyt myytäessä yli miljoona euroa, mökki ehkä 350t€. En koe että olisimme miljonäärejä. Ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, omalla työllä maksettu nämä, ei perintöjä.
Etenkään, jos aikoo jatkaa elämäänsä pääkaupunkiseudulla. Jossakin on asuttava, ja hinnat ovat tapissa; käytännössä asuntokaupassa tekee jatkossa persnettoa. Sijoitusasunnot ja niiden tuotto sitten erikseen.
Jaapajaa. Jos on miljoonan omaisuus niin on miljonääri.
Mutta tavallisia ihmisiä miljonääritkin ovat, sitä kai halusitte tuoda esiin.
Omen rikas. Mun ei tartte Prisman irtokarkkihyllyllä miettiä ostanko 100g vai kilon.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla!
Vaikka miljoonaomaisuus olisi tilastollisesti vain joka sadannella ihmisellä, niin miljoonatalon omistavan pariskunnan molemmat osapuolet varmaankin kokevat omistavansa miljoonaomaisuuden.
Minulle on miljoona sijoituksissa. Saan keskimäärin 5% tuoton eli 50 000€. Jos haluan rahan käteen, maksan lähdeveron 30%, pankkitilille siirtyy 35 000€, tällä rahalla ei huoletonta elämää vietetä, 2900€/kk
Vierailija kirjoitti:
10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.
Itse asiassa näin laskelman, jossa yhdellä miljoonalla voi järjestää niin, ettei tarvi töissä käydä. Jos sijoittaa miljoonaan osakkeisiin, joista saa noin 5% osinkoa, niin se osinkotuotto on 50 000 vuodessa eli keskituloisen vuositulo.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on miljoona sijoituksissa. Saan keskimäärin 5% tuoton eli 50 000€. Jos haluan rahan käteen, maksan lähdeveron 30%, pankkitilille siirtyy 35 000€, tällä rahalla ei huoletonta elämää vietetä, 2900€/kk
Ei sillä tavalla huoletonta että voisi tuhlata kuin viimeistä päivää, mutta kyllä tuo palkkaa / eläkettä vastaa ja sillä on kyllä ihan mahdollista tulla toimeen.
Ei olla vielä miljoonassa, mutta tällä menolla pääsemme sinne. Asunto noin 0,5 M€, autojen arvot 50 000 € ja 10 000 €, kesämökki 300 000 €, säästöt ja sijoitukset 80 000 € ja velkaa 170 000 €. Nettotulot yhteensä 11 000 €/kk + vuosibonarit.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vielä miljoonassa, mutta tällä menolla pääsemme sinne. Asunto noin 0,5 M€, autojen arvot 50 000 € ja 10 000 €, kesämökki 300 000 €, säästöt ja sijoitukset 80 000 € ja velkaa 170 000 €. Nettotulot yhteensä 11 000 €/kk + vuosibonarit.
Puhut monikossa. Oletetaan että mainitsemasi varallisuus on kahden henkilön varallisuutta. Jos lasketaan noista nettovarallisuus per nuppi (ja otetaan nyt autotkin hövelisti mukaan noilla antamillasi summilla) on teillä kasassa vasta 385 000 euroa henkeä kohden. Kun sijoituksissakin on vain 40 000 per nuppi, menee tuossa vielä aika kauan ennen kuin olette molemmat miljonäärejä. Tosin jos tulee yhtäkkiä hyvin perintöä, tilanne voi äkkiä muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.
Raha tekee rikkaaksi mutta ei tuo tarkoitusta elämään.
Niin surullista että ihmisellä on 1,5 miljoonaa eikä keksi mihin sitä käyttäisi. En tiedä itkiskö vai nauraisko ihmisen avuttomuutta. Ainutkertainen elämä eikä tiedä mitä sillä tekisi vaikka taloudellisesti kaikki olisi mahdollista. Maailmassa on miljoonia ihmisiä vailla peruselämiseen liittyviä asioita (asunto, ruoka, vesi, lämpö) ja rikas suomalainen itkee että mitä minä näillä miljoonilla teen ja suunnittelee elämänsä päättämistä.
Auta ihmisiä, asunnottomia, köyhiä eläkeläisiä, lapsiperheitä. Auta eläimiä, luonnonvaraisia ja lemmikkejä lahjoittamalla tarvikkeita ja rahaa niitä hoitaville ja pelastaville tahoille. Laita joulupuukeräykseen lahjakortteja ruokakauppaan. Siinä sulle muutama vinkki. Saat itsellesi hyvän mielen ja elämään tarkoituksen.
Vierailija kirjoitti:
10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.
Varainhoitajat määrittelevät rikkaaksi henkilön, jolla on muuta varallisuutta $30M vakituisen asunnon lisäksi. Varakkailla on $1M + vakituinen asunto.
t. varakas
Tietysti mutta en tiedä mistä miesvihafemceleille saataisiin.