Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palstalla ketään oikeasti rikkaita, eli omaisuus reilusti yli 1 miljoona?

Vierailija
04.11.2024 |

Miten teidän elämä eroaa meidän keskiluokkaisten tavisten elämästä?

Meidän perheen omaisuus on asunto 200 000, kaksi autoa ehkä 10 000, säästöt ja sijoitukset 20 000€

Velkaa on yli 80 000€

Tulot noin 4400 kuussa netto.

Kertokaa omaisuudestanne ja elämästänne te tosirikkaat!

Olen utelias!!!

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 5-kymppinen miljonäärinainen. Olen onnellinen, mutta onneni ei tule rahasta. Elän hyvin tavallista elämää koirani kanssa ja käyn töissä. Ostan lähes kaikki vaatteeni kierrätettynä, kylläkin jonkin verran kalliita ja laadukkaita. Miksi maksaisin täyden ovh:n— huiii.

Vierailija
162/165 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. 51 v mies. Talon arvo 330000 euroa. Rahaa on 350000 euroa. Työtön olen. Teen välillä kuutamo keikkaa pimeesti. Sitten kalastelen ja myyn kalaa kotoa. Ihmiset ostaa kyllä kalaa kuten ahventa ja siikaa koska myyn halvemmalla mitä kaupat.  Jos kaupassa ahven fileet maksaa 30 euroa kilo niin myyn 20 eurolla. Siinä on tekemistä itselleni ja on lähinnä harrastus. 12 vuotta sitten tutut ja naapurit alkoi kyselee tuleeko kalaa koska kävin paljon kalassa ja he voisivat ostaa. No sain kyllä paljon kalaa ja aloin myymään kalaa tutuille. Olen tehnyt sitä sitten siitä lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 miljoona ei ole oikeasti rikas. 1 miljardi on jo oikeasti rikas. 

Vierailija
164/165 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 1,5 miljoonaa mutta ne on kiinni kryptoissa eivätkä tuota mitään. Ainoastaan myydessä niistä saisi jotain mutta en halua myydä koska olen luonteeltani hamstraaja. 

Elän aika köyhästi, asun vuokralla ja niin poispäin. 

Jos minulla olisi 1,5 miljoonaa kiinni kryptoissa, niin siirtäisin siitä vähintään puolet turvallisempiin sijoituskohteisiin, esim. (hyvin hajautetusti) osakkeisiin. Kryptojen arvohan voi pudota nollaan koska tahansa.

Vastaan tähän. 

Nykyään minulla on kaikki bitcoineja. Ne on ollut markkinoilla niin kauan, että jos niiden arvo menisi nollaan niin ne olisi mennyt jo. 

Toinen juttu minkä niiden historiasta havaitsee, on että niiden arvo nousee koko ajan pikku hiljaa plus sen päälle tulee vielä neljän vuoden ylös-alas sykli. Itse asiassa odottelen seuraavaa huippua jonka pitäisi tulla vajaan kolmen vuoden päästä, ja jos arvo nousee yli kolmen miljoonan niin saatan realisoida yhden millin ja alkaa elää enemmän keskiluokkaista elämää eli talo-mökki-auto-koira. 

Perhettä tuskin hommaan kun olen tällainen low-testo beta enkä tiedä miten naisten kanssa eletään. 

Vierailija
165/165 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla netto-omaisuus just hädin miljoona, yhdessä miehen kanssa melkein kaksi miljoonaa.

Ei mitään eroa ystäviin, joilla sama palkka mutta vähemmän omaisuutta. Ehkä jopa niin päin, että meillä eletään säästäväisemmin, koska sijoitussuunnitelma on vielä kesken ja on sijoituslainaakin, joka halutaan pois suht ripeästi.

Tuo ero oli iso sijoittamisen alussa, kaverit matkustelivat ja shoppailivat ja me tuuttasimme rahat sijoituksiimme. Nyt alkaa näkyä muutos, kohta meillä on ehkä taloudellisesti väljempi elämä kuin heillä. Ehkä, koska tuo eläkeiän nostoehdotus sai meidätkin varpaillemme. Emme tosiaankaan aio tehdä töitä 70-vuotiaiksi, mutta jos tulottomia vuosia tulee ehkä paljonkin lisää ennen kuin eläkettä aletaan maksaa, pitää sijoituksia tietenkin olla enemmän kuin jos systeemi olisi vakaa ja luotettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän