Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palstalla ketään oikeasti rikkaita, eli omaisuus reilusti yli 1 miljoona?

Vierailija
04.11.2024 |

Miten teidän elämä eroaa meidän keskiluokkaisten tavisten elämästä?

Meidän perheen omaisuus on asunto 200 000, kaksi autoa ehkä 10 000, säästöt ja sijoitukset 20 000€

Velkaa on yli 80 000€

Tulot noin 4400 kuussa netto.

Kertokaa omaisuudestanne ja elämästänne te tosirikkaat!

Olen utelias!!!

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääl on ne rikkaat? Toisessa ketjussa sit ne kaikki mensan jäsenet? 😂

Minä olen molempia.

Lähde lounaalle seurakseni joku päivä? 

Vierailija
102/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä oikeasti oikeat miljonäärit pyöri.

TikTokissa ainakin pyörii useakin multi miljonääri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen molempia.

Joku hunaja-ansa?

Vierailija
104/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että on parempaa tekemistä.

No ei sitä aina jaksa siemailla shamppanjaa ja istuskella jahdin kannella. 

Vierailija
105/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä oikeasti oikeat miljonäärit pyöri.

No täällä ainakin yksi. En ole löytänyt vielä miljonääripalstaa niin tämä käykööt.

Vierailija
106/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sadas on miljonääri

Suomiko muka köyhä? Ainakin osalla väestä pyyhkii todella hyvin, sillä Suomessa on peräti 45 000 miljonääriä eli pienen kaupungin verran. Se tarkoittaa, että lähes joka sadas on onnistunut hankkimaan miljoonaomaisuuden. 

Vierailija
107/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka sadas on miljonääri

Suomiko muka köyhä? Ainakin osalla väestä pyyhkii todella hyvin, sillä Suomessa on peräti 45 000 miljonääriä eli pienen kaupungin verran. Se tarkoittaa, että lähes joka sadas on onnistunut hankkimaan miljoonaomaisuuden. 

Miljonääri, pyh!

Terveisin miljardööri!

Vierailija
108/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen molempia.

Joku hunaja-ansa?

Ei, kiinnostaisi vain tavata rikas ja fiksu ihminen. Ei sitten. 

Vierailija
109/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.

Miljoonan sijoitusvarallisuus tuottaa helposti 50k nettopääomatulon vuoteen. Että mistäkö tiedän, oma 1/100 miljoonan osakesalkku on tuottanut osinkoina vähintään 500e vuoteen :D

Paljonko oma nettovuosipalkkasi on töistäsi?

Mutta miljoonan omaisuus ei ole sama kuin miljoonan sijoitusvarallisuus. Miljoonan omaisuus on yleensä tyyliin asunto, mökki ja auto. Ei sillä juhlita.

Lisäksi pitkällä tähtäimellä sijoitustuotto inflaatio ja verot huomioiden ei oikein ikinä ole 5% ainakaan näin pienessä varallisuudessa.

Vierailija
110/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin lotossa 22 miljoonaa yli 20 vuotta sitten.

Elän hyvinkin keskiluokkaista elämää lähiössä omakotitalossa.

Voiton jälkeen lopetin duunin teon. Samaa vihjasin miehelle. Hän halus tehdä töitä, mutta perusti firman. Saa valikoida työnsä ja pidettyä lomia.

Asutaan samassa kodissa kuin silloin. Rempattiin kunnolla ja tehtiin yksi muutos, kun nyt siihen oli varaa.

Mulla on muutama sijoituskämppä. Lapsille ostin asunnot ja autot - ei övereitä.

Muutaman läheisen velat ostin, että ovat velkaa mulle eikä pankille tai ulosottoon. Ei korkoja, mutta lyhentävät satasen kuussa.

En tykkää itse ajaa, niin ostin kuskipalvelun. Kätevä. Se on ehkä asia, joka erottaa mut muista. Ei sitä tule edes viikottain käytettyä, kun mä oon kotikissa. Möyryän pihalla ja askarran omassa luolassani.

Mies on ainoa, joka tietää mun voitosta kaiken ja sivujuonteet. Läheisille ja lapsille en ole summaa kertonut tai kaikkia sijoituksia..

Meinashan alussa pää lähtee laukalle, mutta sittemmin sain rauhoitettua ja todella maltillisesti eletään.

Joku kuitenkin kysyy, niin annan hyväntekeväisyyteen ja pyrin olemaan aktiivinen itsekin paikan päällä.

Vierailija
111/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.

Miljoonan sijoitusvarallisuus tuottaa helposti 50k nettopääomatulon vuoteen. Että mistäkö tiedän, oma 1/100 miljoonan osakesalkku on tuottanut osinkoina vähintään 500e vuoteen :D

Mutta miljoonan omaisuus ei ole sama kuin miljoonan sijoitusvarallisuus. Miljoonan omaisuus on yleensä tyyliin asunto, mökki ja auto. Ei sillä juhlita.

Lisäksi pitkällä tähtäimellä sijoitustuotto inflaatio ja verot huomioiden ei oikein ikinä ole 5% ainakaan näin pienessä varallisuudessa.

Onko ehkä tyhmää syödä rahaa pois? Kai sitä perintöäkin on kiva jättää ja vanhuuden turvaa. 

Vierailija
112/118 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ehkä tyhmää syödä rahaa pois? Kai sitä perintöäkin on kiva jättää ja vanhuuden turvaa. <

Yhtä tyhmää kuin elää velaksi. Käydä matkoilla velkarahalla. Kiva maksella velkoja jälkikäteen pois. 

Vierailija
113/118 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on laskea joku auto varallisuudeksi? Sen arvohan laskee koko ajan, joka päivä.

Vierailija
114/118 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omaisuutta noin 5 miljoonaa. En käy töissä mutta muuten elän ihan tavallista elämää. 

Vierailija
115/118 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miljoonia. Talo 270000 euroa. Auto 20000, vene 15000 euroa. Tilillä 320000 euroa.

Vierailija
116/118 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan kuitenkaan usko, mutta 350 miljoonaa makaa käyttötilillä ja sängyn alla matkalaukussa vielä 1,5 miljoonaa käteisenä varmuuden vuoksi. Ihan itse ansaittu varastotyöntekijänä, eli ei perittyä. Asun Kirkkonummella 22 neliöisessä yksiössä ja syön pääsääntöisesti makaronia. Ihan normaalia elämää, mutta kaupassa ei tarvitse katsoa paljonko kahvi, suklaa tai tupakka tänään maksaa. Hiihdän töihin kesät talvet noin 18km per suunta ettei mene autoon rahaa. Olen yksinäinen aika usein ja äänestän SDPtä. 

Muuten uskottava juttu, mutta ei käteistä saa mistään pankista 1,5 miljoonaa; 1,4 milliä ehkä, mutta ei 1,5.

Vierailija
117/118 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.

Raha tekee rikkaaksi mutta ei tuo tarkoitusta elämään.

Hei, toivon että voit paremmin. Jos et, kannnustan välittömästi ottamaan yhteyttä psykiatriin ja tekemään hoitosuunnitelman. Itse olen käynyt saman läpi, oli sellainen olo ettei toivoa ole ollenkaan. Mutta usko pois, aivot huijaa ja todellakin tie vielä onneen on! Olen sen itse kokenut. En enää pysty samastumaan siihen oloon, joka silloin vuosia sitten oli, terapia ja lääkkeet on voimakas yhdistelmä.

Terveisin toivon sinulle pelkkää hyvää

Vierailija
118/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä moni miljonäärinä on sittenkin paljon tavallisempaa kuin ehkä ennen rikastumista kuvitteli. Arjen huolet ja murheet kulkevat mukana. Tietysti huoli rahasta on pois ja elämä siten helpompaa. Varainhoitaja katsoo isoa kuvaa ja pitää hommat jiirissä. Rikkaana on sijoitusmahdollisuuksia, joista en edes aikaisemmin tiennyt. Varmempaa tuottoa, pienemmällä riskillä. Vakituisessa työssä en ole toisin kuin puolisoni, mutta kaikenlaista mielenkiintoista on lähes joka päivälle tarjolla, työntapaistakin. Tuntuu kuin eläisi aivan normaalisti, kuitenkin varallisuus tuo usein myös omaisuutta ja omaisuus kiinteitä kuluja. Tämä on asia mitä moni ei osaa ajatella. Kulut per/kk ovat helposti suuria, reilusti 5-numeroisia. Ei yhden tai kahden miljoonan tuotolla vielä kovin poikkeavaa elämää pidetä yllä. Helposti käy, että hienot autot ja kakkoskoti (3.) haukkaavat jo tonneja kuukaudessa. Miljonääri on ihminen, jolla on paljon omaisuutta, mutta rahat aina lopussa. Se vain menee niin, että pienituloiselle satanen pari kuukaudessa, merkitsee paljon, rikkaan rahan tarpeet ovat tonneja tai satoja tonneja. Yksi erikoinen ilmiö on myös, että kun pystyisi ostamaan käytännössä kaiken ns normaalin, mitä vain haluaa. Sitten ei kuitenkaan haluta ostaa mitään. Toinen tunne on huono omatunto. Miksi joku joutuu pienellä palkalla tekemään, ehkä tympeääkin työtä juuri elättääkseen itsensä ja perheensä ja sitten on meitä, jotka elettäisiin pelkillä pääomatuloilla. Oikeudenmukaista tämä ei ole ja se mietityttää. Onnen, sattuman ja sallimuksen osuus on suuri, tätä moni rikas ei myönnä. Vain kova työ yms sitäkin tarvitaan tietysti paljon. Kenenkään työ tai osaaminen ei ole näin paljoa toista parempaa, vaikka me, jotka tälle oksalle olemme päässeet usein niin luulemme ja taputtelemme siitä toisiamme olalle. Kun ketju sattui silmiin, se laittoi miettimään ja  hämmensi mieltä. Sittenkin tämä on vain elämää. Konkreettisesti kirjoitan nyt tätä viestiä, lämmitellen varpaitani 14t€ maksaneella käsin sidotulla villamatolla ja joku toinen tekee samaa satasen matolla. Lämmön tunne on sama molemmilla, eikä matto käy mielessäkään. Turhuuksia paljon siis, eikä kukaan näistä edes tiedä kun ei ole halua kertoa tai näyttää.

Kaikkeen tottuu ja se muuttuu normaaliksi. Helppous on ainoa merkittävä asia ja sitten tulee vielä ne oikeasti tärkeät asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme